OVer Missers in de Reisinformatie #30

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door lint41 »

Bee schreef:Och, volgens de displays die her en der bij haltes staan in Utrecht gaan in Utrecht alle bussen altijd naar Utrecht :')
Nu lijn 11 doorgetrokken is naar P+R De Uithof, geven de DRIS'en geheel onverwacht '11 Utrecht' aan...
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Somoht »

lint41 schreef:
Bee schreef:Och, volgens de displays die her en der bij haltes staan in Utrecht gaan in Utrecht alle bussen altijd naar Utrecht :')
Nu lijn 11 doorgetrokken is naar P+R De Uithof, geven de DRIS'en geheel onverwacht '11 Utrecht' aan...
Is bekend bij GOVI (beheerder DRIS), wijzigingsvoorstel ligt er om dit te wijzigen naar "De Uithof P&R". Maar ik vermoed dat dit pas doorgevoerd kan worden bij eerste nieuwe CXX Drgl dus zal wel 22 september worden.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Edwin »

Onderstaande is mijn e-mail naar de NS, dus het is lekker kort en met kromme zinnen, maar om het uitgebreid te herschrijven, heb ik geen tijd voor :oops:

Vandaag (2-9-13) had de trein van Amsterdam (17:37) cs ri. Lelystad 5 minuten vertraging. Deze vertraging, of het nou 5 of 10 of 15 minuten is wordt nooit omgeroepen. Wel werd bijvoorbeeld de IC naar Schagen met 10 minuten vertraging continue omgeroepen. Het lijkt erop dat richting Almere geen prioriteit heeft op Amsterdam CS.

Tevens was er een storing tussen Lelystad en Zwolle door een gestrande trein. Dit werd ook niet omgeroepen op Amsterdam Centraal. Reizigers richting Zwolle en verder werden niet geadviseerd om via Amersfoort te reizen maar moesten het op Lelystad maar zelf uitzoeken.

Op Almere Centrum stond zowel op de TBP van spoor van de IC (18:04) naar Zwolle en verder niet op een extra regel dat deze maar tot Lelystad reed en niet verder.
Ook op de TB7's in de stationshal stond die ook niet aangegeven. Wel dan weer op het digitale bord erboven, maar de TB7's trekken veel meer aandacht.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Edwin schreef:Tevens was er een storing tussen Lelystad en Zwolle door een gestrande trein. Dit werd ook niet omgeroepen op Amsterdam Centraal. Reizigers richting Zwolle en verder werden niet geadviseerd om via Amersfoort te reizen maar moesten het op Lelystad maar zelf uitzoeken.
Via Amersfoort omreizen had ook niet zo heel veel zin want die gestrande trein stond bij Hattemerbroek Aansluiting. Tussen Amersfoort en Zwolle reed zodoende ook slechts de s5600 in een uurdienst (niet gezien tot waar die op het andere halfuur reed) en de s12500. Vanuit Zwolle reed alleen de s500 naar Amersfoort om zo een patroon te hebben dat over enkelspoor past.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Z2N »

Z2N, op 11 augustus j.l. schreef:Maar twee maanden te laat met het melden, maar het is nog steeds van toepassing: sinds begin juni wordt op lijn 182 (Alphen - Leiden) in de richting van Leiden als eindbestemming Alphen aan den Rijn via Ter Aar getoond. Het Ter Aar daarin is dan nog wel goed, maar Alphen is dan toch echt de andere kant op.
Een hiep hiep hoera voor Arriva vandaag: na drie maanden zijn ze er eindelijk in geslaagd om bovenstaande bug te repareren: de bussen van lijn 182 richting Leiden tonen weer als eindbestemming Leiden! *O* Het blijft mij een raadsel waarom dat zo lang moest duren..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Etienne »

Somoht schreef:
lint41 schreef:
Bee schreef:Och, volgens de displays die her en der bij haltes staan in Utrecht gaan in Utrecht alle bussen altijd naar Utrecht :')
Nu lijn 11 doorgetrokken is naar P+R De Uithof, geven de DRIS'en geheel onverwacht '11 Utrecht' aan...
Is bekend bij GOVI (beheerder DRIS), wijzigingsvoorstel ligt er om dit te wijzigen naar "De Uithof P&R". Maar ik vermoed dat dit pas doorgevoerd kan worden bij eerste nieuwe CXX Drgl dus zal wel 22 september worden.
Is sinds vandaag aangepast, meerdere lijnen 11 met "Utrecht De Uithof P+R" zien rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Op Busstation West in Utrecht bleken vandaag nog zomerdienstvertrekstaten te hangen, in ieder geval bij de halte van lijn 65 en 66. Het bord in de tijdelijke loopbrug mogen ze trouwens ook weleens bijwerken, dat toont alleen nog de lijnnummers die er t/m 20 juli kwamen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Edwin »

Daniel schreef:
Edwin schreef:Tevens was er een storing tussen Lelystad en Zwolle door een gestrande trein. Dit werd ook niet omgeroepen op Amsterdam Centraal. Reizigers richting Zwolle en verder werden niet geadviseerd om via Amersfoort te reizen maar moesten het op Lelystad maar zelf uitzoeken.
Via Amersfoort omreizen had ook niet zo heel veel zin want die gestrande trein stond bij Hattemerbroek Aansluiting. Tussen Amersfoort en Zwolle reed zodoende ook slechts de s5600 in een uurdienst (niet gezien tot waar die op het andere halfuur reed) en de s12500. Vanuit Zwolle reed alleen de s500 naar Amersfoort om zo een patroon te hebben dat over enkelspoor past.
Dan heb ik dat niet zo begrepen vanuit de meldingen van @NS_online.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door reisthijs »

Denkt iemand er tijdens de verbouwing van Utrecht centraal nog aan nieuwe luidsprekers op te hangen/aan te sluiten? In de omgeving van spoor 5/7 is geen omroep te horen. Nogal vervelend met verstoord verkeer richting Amsterdam als je belangrijke informatie mist
"Laat je ledematen bewegingen maken"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door webguy »

Waar op spoor 5/7? Want ik hoorde vanochtend wel omroepberichten aan de noordkant (ri. Asd/Hvs/etc)
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door wouter15 »

Volgens de AV van Utrecht Centraal rijden alleen de intercity's naar Nijmegen van 8:53 en 9:23, de rest is verdwenen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door webguy »

Collega kwam daar vanochtend ook al achter - de betreffende afdeling weet het inmiddels.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Suus »

Viel mij inderdaad vanochtend ook op, voor de Kiosk en Paperchase is de omroep niet meer te horen en het geluid komt niet door van de rest van de stationshal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Het bord in de tijdelijke loopbrug mogen ze trouwens ook weleens bijwerken, dat toont alleen nog de lijnnummers die er t/m 20 juli kwamen...
Ah, de bordenplakkers lezen mee... vanmorgen dus keurig een bijgewerkt bord op de loopbrug. Opvallend overigens dat ze de reizigers pas "sorteren" op die brug zelf: reizigers voor de perrons waar de zebra ligt via de eerste trap, voor de rest via de tweede trap. Immers kan je daarvoor ook nog met de roltrap naar beneden, maar daar staat juist een bord met alle lijnen die op Busstation West stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door wouter15 »

Niet echt een misser maar heeft wel met reisinfo te maken.

Ik merkte de laatste twee dagen dat ns.nl en Teletekst soms verschillende info gaven over een storing. Ik zal even 2 voorbeelden geven.

Amsterdam Amstel
Teletekst zegt: Rond Amsterdam Amstel rijden geen Intercity's
ns.nl zegt: Rond Amsterdam Amstel rijden minder treinen

Zo ook bij de stroring tussen Apeldoorn en Deventer. Ns.nl gaf aan dat er veel minder treinen reden, maar de omroep op Utrecht C. riep vanmiddag om dat er tussen Apeldoorn en Deventer geen Intercity's reden. Ik vind toch dat geen intercity's duidelijker overkomt dan veel minder treinen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Suus »

Alleen klopte geen intercities niet want een aantal treinen van de s140 reed/rijdt er wel doorheen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door reisthijs »

Ik vond de mededeling op ns.nl "Rond Amsterdam Amstel rijden minder treinen" in elk geval erg onduidelijk. Bij 'minder treinen" verwacht ik dat de helft van de IC's uitvalt of iets dergelijks.
Dat de reisplanner dan doodleuk aangeeft dat de IC van 8.40 wel rijdt terwijl dat dus niet zo is help ook niet erg.

Ik moest dus van de slecht hoorbare omroep vernemen wat er nou echt aan de hand was en hoe ik dan wel op m'n bestemming moest komen. (Het viel uiteindelijk wel mee, maar een klein kwartiertje vertraging door een snelle overstap op de metro in Asb.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door wouter15 »

Volgens mij denkt NS dat bussen treinen zijn:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Als ik op de Connexxion-site de dienstregeling van lijn 71 Nieuwegein - Driebergen opzoek, dan vertrekt deze om 16.30 uur vanaf de halte Europaplein in Utrecht (met daar rondomheen een net halfuurspatroon). Opmerkelijk was zodoende dat op de halte een vertrekstaat hangt waarop die rit om 16.35 uur vertrekt, wat ook de werkelijke vertrektijd bleek te zijn. (Had ik tenminste droog naar de halte kunnen lopen...) Ook alle andere ritten in de middag staan daar om .05 en .35 op.

Sowieso was het een merkwaardige vertrekstaat: hij had ingangsdatum 21-7-2013 (=zomerdienst), maar onder de tijden stond de tekst "Afwijkende dienstregeling geldig van 2 september t/m 14 december 2013"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door fogeltje »

Ik kwam in de abri van de begin/eindhalte in De Horst (bij Groesbeek) nog een lijnnetkaart van december 2004 tegen :')

En in Molenhoek hing bij het station nog een vertrekstaat van een Veolialijn die in 2010 is opgeheven. Zou wel leuk zijn als Veolia achter zich opruimt als ze lijnen schrappen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

De omroep op Den Haag Centraal kondigde vanmiddag een "extra speciale trein" naar Schiphol aan, dat moet dan wel iets heel bijzonders geweest zijn :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Thom91 »

Niet echt een misser maar wel super irritant. Ik was 14 minuten op Ass vanmiddag, en de omroep heeft geen 5 seconden achter elkaar zijn mond gehouden. Als dat de hele dag zo doorgaat wordt je helemaal geschift.
Komt wel goed schatje.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door koekje »

Thom91 schreef:Niet echt een misser maar wel super irritant. Ik was 14 minuten op Ass vanmiddag, en de omroep heeft geen 5 seconden achter elkaar zijn mond gehouden. Als dat de hele dag zo doorgaat wordt je helemaal geschift.
Lijkt Duivendrecht wel... Daar hoorde je vroeger (ben er al paar jaar niet meer geweest :P) de hele tijd:

*PLING* Deze trein gaat naar.... Gein.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Thom91 »

Ik heb de metro omroep niet eens gehoord..
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door marlies »

koekje schreef:
Thom91 schreef:Niet echt een misser maar wel super irritant. Ik was 14 minuten op Ass vanmiddag, en de omroep heeft geen 5 seconden achter elkaar zijn mond gehouden. Als dat de hele dag zo doorgaat wordt je helemaal geschift.
Lijkt Duivendrecht wel... Daar hoorde je vroeger (ben er al paar jaar niet meer geweest :P) de hele tijd:

*PLING* Deze trein gaat naar.... Gein.
Ik ben een klein kind maar ik moet daar elke keer nog om grinniken als ik 't hoor. Hopelijk komt dat terug wanneer het metronet weer vervlochten is.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten