OVer je treinreiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Door werkzaamheden aan de emplacementsporen van Maastricht stopte de afvaltrein op spoor 4b, met omlopen van de loc via spoor 5. Dit leverde het volgende leuke plaatje op :mrgreen:: Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Tja, het mag tegenwoordig opvallend genoemd worden... de t9256 was op tijd :P Leverde me toch weer mooi -15 op :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Vinny »

Daarnaast rijdt deze treinserie met schoongewassen materieel, in de juiste volgorde en met werkende loc en stuurstand. Ze zijn weer voor de komende x aantal weken opgelapt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Helaas... de t9256 reed in omgekeerde rijtuigvolgorde (met 1e klas achteraan aan de Bs) :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

^^^^
De t9256 vertrok van spoor 15a in Amsterdam Centraal. Dat is ook nog eens een bijzonerheid. Al die mensen zeulen met hun koffers die trap op.

Bovendien zag ik er eerder vandaag eentje staan waarvan de deuren maar niet open gingen, enige minuten na vertrektijd stonden de reizigers nog voor de deuren te wachten tot die open konden in Asd.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door M57 »

Dat probleem van die deuren zie je regelmatig bij stationnementen van de Benelux. De vergrendeling wordt dan aan de buitenkant ongedaan gemaakt door het treinpersoneel.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Tochjo »

Vandaag weer eens vertraging en uitval van treinen op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk, en voor de verandering eens niet vanwege defect materieel of storingen aan de infrastructuur. Mijn t30957 reed vrij op tijd tot Wehl, ondanks dat alle treinen die we kruisten met vijf minuten vertraging reden. Te Wehl moest er vijf minuten gewacht worden op de kruisende t30962. Normaal rijdt de 30957 dan verder naar Doetinchem, waar de volgende kruising plaatsvindt. Vandaag echter niet. Blijkbaar was er iets niet helemaal goed gegaan met de rijweginstelling, want "door een fout van de treindienstleider" moest er eerst nóg een trein uit Doetinchem komen (t30764) voordat wij konden vertrekken. Dat leverde ons een +20 op, met als gevolg dat de t30968 (waarop de 30957 keert) is opgeheven tussen Winterswijk en Doetinchem, en naar het zich laat aanzien hebben ook de t30766 en de t30768 niet gereden.

Overigens waren er ook vanochtend al vertragingen geweest en treinen die (op een deel van het traject) waren opgeheven. Ben zeer benieuwd hoe de punctualiteitscijfers eruit zullen zien als over enkele weken de nieuwe dienstregeling ingaat. Op werkdagen rijden er dan de gehele dag, tot circa 19:00, vier treinen per uur tussen Arnhem en Doetinchem.
Laatst gewijzigd door Tochjo op do 20 nov 2008, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen in Maastricht een klein foutje in het omroepbericht: "De Intercity uit Alkmaar, aankomsttijd 07:35, komt over ongeveer 15 minuten binnen". De trein die hier bedoeld wordt (t815) start toch echt in Eindhoven en niet in Alkmaar (anders zou die trein al om 04:24 uit Alkmaar vertrekken)...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Freek »

Volgens mij waren er vandaag problemen met de ICE. Aan het begin van de middag werd er omgeroepen dat er voor de reizigers uit ice 128 de eerste reisgelegenheid naar Utrecht en Amsterdam de 3000 van 13.28 was. Heb echter geen ICE gezien. Vanavond (de ice van 17.38) werd er met vervangt vervoer tot Emmerich gereden waar "joe ken tjeens treenzz" aldus de omroep.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Eigenlijk geen opvallendheidje van vandaag, maar meer van de afgelopen weken: op Rotterdam Centraal wordt de aankondiging van de Thalys vooraf gegaan door de doodgewone dingdong zoals die ook voor "normale" omroepberichten zit. Bij de benelux wordt weer wel het nieuwe Hispeed-muziekje gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door playertwo »

Gisteren VIRM in de s3600 (normaal ICRm), en een plan T in de s5200 (normaal 1 of 2x V)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door BR628 »

VIRM in de 3600 lijkt me toch vrij standaard (50 / 50 toch lately)..
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

De s3600 is door-de-weeks officieel nog steeds ICRm. In het weekend duiken er wel VIRMen op. Met de nieuwe dienstregeling wordt de nieuwe 3600 ongeveer fifty-fifty inderdaad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Aan de gloednieuwe IRM 9561 kon ik vanmiddag van buiten niet eens meer zien dat het om een nieuw exemplaar ging. (afgezien het treinnr erop dan) Hij was zo grijs en smerig dat je door de ramen de stoelkleuren niet meer kon zien vanaf een paar meter. Zeker nog nooit gewassen sinds ie de fabriek is uit komen rollen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Bijna vergeten... ik zag vanmiddag dat er op station Maassluis een wel heel opmerkelijke spoorkaart hangt.
Als datum staat er "september 2006" op (zowiezo raar, toen is er toch niks gewijzigd?), maar alle aanbestede lijntjes die op 14 december 2006 naar een andere vervoerder gingen zijn daar al op aangegeven met de nieuwe vervoerder erbij.

Bij de MerwedeLingeLijn was ook nog een foutje te zien: die wordt halverwege Leerdam en Beesd ineens een NS- i.p.v. Arriva-lijn (daar begint weer een doorgetrokken streep i.p.v. stippellijntje)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Als datum staat er "september 2006" op (zowiezo raar, toen is er toch niks gewijzigd?)
RandstadRail?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Ach tuurlijk, er staat inderdaad geen Hofplein- en Zoetermeerlijn meer op dus dat zal het zijn. Maar het blijft vroeg met de aanpassing van de aanbestede lijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Suus »

Caspar schreef:Aan de gloednieuwe IRM 9561 kon ik vanmiddag van buiten niet eens meer zien dat het om een nieuw exemplaar ging. (afgezien het treinnr erop dan) Hij was zo grijs en smerig dat je door de ramen de stoelkleuren niet meer kon zien vanaf een paar meter. Zeker nog nooit gewassen sinds ie de fabriek is uit komen rollen.
Was mij vanochtend ook opgevallen toen ik hem tegenkwam in de s2100 richting Amsterdam die om 9:00 uit Leiden vertrekt. Smerig ding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:Aan de gloednieuwe IRM 9561 kon ik vanmiddag van buiten niet eens meer zien dat het om een nieuw exemplaar ging. (afgezien het treinnr erop dan) Hij was zo grijs en smerig dat je door de ramen de stoelkleuren niet meer kon zien vanaf een paar meter. Zeker nog nooit gewassen sinds ie de fabriek is uit komen rollen.
Kon je ook de klasse-aanduidingen niet meer zien? Want bij de nieuwe stellen staat daar dan geen niet-roken-icoon bij. ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Suus »

Het is echt alsof dat ding door een modderveld heeft staan ploegen, de zwarte aanslag aan de buitenkans is echt enorm, en als je er in zit kan je amper naar buiten kijken, ontzettend bruine ramen. Gelukkig is de binnenkant nog wel fris (en de stoelen nog relatief hard)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door JeePee »

Vandaag is het nat, dus ligt de Veluwelijn weer op zijn gat. De s5600 van 17.49 uit Ut had +30 bij aankomst te Zl en werd op zo'n 5 minuten gevolgd door de volgende. De t767 en t12767 hadden beiden +5 volgens de omroep (en das dus +10 in werkelijkheid). Ondanks wanhopige pogingen van de HC (chapeau) had Arriva wel wat beters te doen dan de treintjes te laten wachten. De trein naar Stv reed weg op het moment dat de voorste bak net bij het perron was :roll: . Best zuur voor het stelletje dat naar Wk moest. Ze hadden met de 3700 de aansluiting al gemist in Zl (ze wouden een buffer inbouwen, je weet immers maar nooit) en misten zo dus de laatste trein naar huis in Lw. Ben benieuwd hoe ze thuis komen...
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door waldo79 »

Ben benieuwd hoe ze thuis komen...
taxi?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

Vannochtend gaf Prorail te Gouda een Lesje hoe krijgt een trein vertraging:
De t2841 kwam zeer op tijd binnen en kon ook op tijd vertrekken. Dit was ook bij de t2041 het geval. Maar door het passeren van een Goederentren liepen beide treinen + 5 op. Bij Oudewater had men de goederentrein aan de kant kunnen zetten, maar nee dit gebeurde niet. Met als gevolg dat de beide treinen bij aankomst in Utrecht + 10 opgelopen. Kijk zo doe je dat :wink: .
Zelf zat ik in de t2041 :shock: .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Werd de s2800 in Gouda ingehaald door een goederentrein, of zat die er al voor? Normaal is er namelijk een goederenpad voor de 2800 Rtd - Ut en hier is ook gewoon ruimte voor in de dienstregeling.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

Beide treinen werden ingehaald door de goederentrein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten