Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
De NS gaat vanaf volgende maand extra treinen inzetten op de Fyra-dienst tussen Amsterdam en Rotterdam vanwege de enorme drukte tijdens de ochtend- en avondspits. Dat meldt Metro.
Fyra-reizigers moeten tot hun ongenoegen nu vaak staan in de snelle trein, waar ze een toeslag van 2,30 euro voor hebben betaald. Om dit probleem op te lossen, zet de NS vanaf 6 oktober op werkdagen in de ochtend- en avondspits naast de huidige halfuursdienst twee extra treinen in.
Lees verder op: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... rdam.dhtml
De NS gaat vanaf volgende maand extra treinen inzetten op de Fyra-dienst tussen Amsterdam en Rotterdam vanwege de enorme drukte tijdens de ochtend- en avondspits. Dat meldt Metro.
Fyra-reizigers moeten tot hun ongenoegen nu vaak staan in de snelle trein, waar ze een toeslag van 2,30 euro voor hebben betaald. Om dit probleem op te lossen, zet de NS vanaf 6 oktober op werkdagen in de ochtend- en avondspits naast de huidige halfuursdienst twee extra treinen in.
Lees verder op: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... rdam.dhtml
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Het gaat hierbij dagelijks om de volgende extra treinen:
MA-VR Fyra
05:47 Amsterdam Centraal
??:?? Schiphol
??:?? Rotterdam Centraal
MA-VR Fyra
08:09 Rotterdam Centraal
??:?? Schiphol
??:?? Amsterdam Centraal
MA-VR Fyra
17:10 Amsterdam Centraal
??:?? Schiphol
??:?? Rotterdam Centraal
MA-VR Fyra
19:39 Rotterdam Centraal
??:?? Schiphol
??:?? Amsterdam Centraal
MA-VR Fyra
05:47 Amsterdam Centraal
??:?? Schiphol
??:?? Rotterdam Centraal
MA-VR Fyra
08:09 Rotterdam Centraal
??:?? Schiphol
??:?? Amsterdam Centraal
MA-VR Fyra
17:10 Amsterdam Centraal
??:?? Schiphol
??:?? Rotterdam Centraal
MA-VR Fyra
19:39 Rotterdam Centraal
??:?? Schiphol
??:?? Amsterdam Centraal
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Dat is dus één extra trein in de ochtendspits en één extra trein in de avondspits.
(Die andere twee kan je geen spitstrein noemen, die rijden zo te zien vooral om te zorgen dat die extra treinstam in Amsterdam kan overnachten.)
(Die andere twee kan je geen spitstrein noemen, die rijden zo te zien vooral om te zorgen dat die extra treinstam in Amsterdam kan overnachten.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Kunnen de stammen niet verlengd worden?
immer kwaliteits posts
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Nope, schijnt ingewikkeld te zijn. Omdat je de treinlengte aanpast, en andere rijtuigvolgorde zijn moet je voor ETCS en deurbeveiliging dingen veranderen. Hele papierhandel dus.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Of "gewoon" elke Fyra-stam verlengen met een rijtuig. Heb je geen dure spitsritten nodig. NS HIspeed houdt zich toch aan geen enkele voorwaarde uit de concessie, dus dan kan dat ook wel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Als ik me niet vergis heeft het deursluitcircuit in die HSL-ICR'en met name begin- en eindrijtuigen nodig om te functioneren (lees: het circuit te sluiten) Je zou dus eventueel wel wat tussenrijtuigen uit een stam kunnen halen om een andere te verlengen, maar dan heb je alsnog alleen iets aan de B-rijtuigen en houd je uiteindelijk de A's en een begin- en eindrijtuig over (da's 2/3e van de stam)
Weinig efficiënt dus, dan is het handiger gewoon een stam meer voor de dienstuitvoering te gebruiken.
Weinig efficiënt dus, dan is het handiger gewoon een stam meer voor de dienstuitvoering te gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Door de week zal een van die stammen gewoon in Rtd overnachtenreisthijs schreef:Dat is dus één extra trein in de ochtendspits en één extra trein in de avondspits.
(Die andere twee kan je geen spitstrein noemen, die rijden zo te zien vooral om te zorgen dat die extra treinstam in Amsterdam kan overnachten.)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Als je binnen een paar jaar een volledige kwartierdienst wil rijden lijkt het mij geen slecht idee als je op een bepaald moment langzaam die kant opwerkt.Busfoto.nl schreef:Of "gewoon" elke Fyra-stam verlengen met een rijtuig. Heb je geen dure spitsritten nodig. NS HIspeed houdt zich toch aan geen enkele voorwaarde uit de concessie, dus dan kan dat ook wel.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Ik weet niet of men uiteindelijk die kant op wil. Zolang de V250 niet alsnog gaan rijden of er ander materieel gaat rijden met een hogere snelheid, weet ik niet of het vervoer op de HSL-Zuid nog met dubbele cijfers gaat groeien.
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Er blijven 2 stammen Fyra overnachten in Rtd, net als nu. De extra stam voor de spits Fyra overnacht op de WgmGertjan schreef:Door de week zal een van die stammen gewoon in Rtd overnachtenreisthijs schreef:Dat is dus één extra trein in de ochtendspits en één extra trein in de avondspits.
(Die andere twee kan je geen spitstrein noemen, die rijden zo te zien vooral om te zorgen dat die extra treinstam in Amsterdam kan overnachten.)
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Nou, volgens mijn informatie komt in de overgangen van ma-di, di-wo, wo-do en do-vr ook de 71112 in Rtd over te staan. Op vrijdag gaat de avondpendel door naar de Wgm wegens langere overstand, die trein zal maandagochtend dan weer naar Rtd komen.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Extra Fyra-treinen tegen drukte Amsterdam-Rotterdam
Dat is de wisselloc van Rtst, die overnacht doordeweeks idd in Rtd en is dat is dus een extra tov nu. In het weekend staat hij over te Wgm, achtergrond daarvan is dat er te Rtd geen dagelijkse controles aan Traxx locen worden uitgevoerd. Op maandagochtend en vrijdagavond wordt het ding als LLT overgebracht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten