Dienstregelingen SRE 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

@huibf
Ik zie zelf lijn 400 meer als een paradepaardje van de gemeente Eindhoven en de NS.
Ook die combitickets zijn niet voordelig en onhandig als je s'avonds moet vliegen
€5,90 enkele reis brandevoort,eindhoven airport en alleen geldig in lijn 400
Met de OVC € 4,53 :
2,40 treinkaartje voltarief 2e klas Eindhoven
2,13 voor de bus (voltarief zonder leeftijdskorting)

Het NS combiticket is zelfs niet goedkoper dan treinkaartje +ritkaartje (5,90-2,40 =€3,50)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:@huibf
Ik zie zelf lijn 400 meer als een paradepaardje van de gemeente Eindhoven en de NS.
Ook die combitickets zijn niet voordelig en onhandig als je s'avonds moet vliegen
€5,90 enkele reis brandevoort,eindhoven airport en alleen geldig in lijn 400
Met de OVC € 4,53 :
2,40 treinkaartje voltarief 2e klas Eindhoven
2,13 voor de bus (voltarief zonder leeftijdskorting)

Het NS combiticket is zelfs niet goedkoper dan treinkaartje +ritkaartje (5,90-2,40 =€3,50)
Iets klopt er inderdaad niet, het was namelijk niet de afspraak.
Enfin wat betreft lijn 400. Er worden behoorlijke spelletjes gespeeld.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

is er al iets bekend over de omleiding van Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station vanwege wegwerkzaamheden op de Heeklaan in Helmond ? (vanaf 16 juli)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Meestal volgen de omleidingen pas in de week ervoor. Met een beetje pech wordt de vervoerder niet ingelicht en komt de eerste rit voor een gesloten weg... En dat gebeurt bij de ene gemeente vaker dan bij de andere.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Meestal volgen de omleidingen pas in de week ervoor. Met een beetje pech wordt de vervoerder niet ingelicht en komt de eerste rit voor een gesloten weg... En dat gebeurt bij de ene gemeente vaker dan bij de andere.
Jep, gemeente Laarbeek is volgens mij niet altijd secuur met dat soort dingen. Ik kwam vroeger met de 21 wel eens voor verrassingen te staan: "Hmm, vanmorgen was deze weg nog niet opengebroken". Ik: "Klopt." En zie dan maar eens te keren in die smalle straten :') Dus hebben we maar de borden aan de kant gezet en voorzichtig doorgereden (asfalt was eraf geschraapt, maar verder kon je op dat moment nog wel doorrijden).
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Wordt in Helmond ook nog wel eens gedaan. Ook reed Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort een paar dagen over het grasveld omdat keerlus Besselhoeve was afgesloten,banden sporen zijn nog steeds zichtbaar xd. Buschauffeurs zijn wat dat betreft heel creatief.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Het nieuwe schooljaar begint bijna,daarom kondigt Hermes nu alvast een nieuwe scholierenlijn aan.

Vanaf 4 september gaat tussen de internationale school aan de Oirschotsedijk en Station Eindhoven lijn 189 rijden.

's Ochtends gaat 1 rit vanaf het station naar de internationale school (Campus ISE) en 's middags 1 rit in omgekeerde richting. De bus gaat rijden via de Boschdijk, Anthony Fokkerweg en de Achtseweg Zuid.

De aankomst- en vertrektijden zijn als volgt:
ochtend: vertrek Station 08.10 uur – aankomst Campus ISE 08.30 uur.
middag: vertrek Campus ISE 16.15 uur – aankomst Station 16.35 uur.
http://hermes.nl/reizen-met-hermes/14/b ... chool/2997
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Volgende week rijdt Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station via de oude route van ZuidOoster :) Lijn 23 Eindhoven Station NS - Gennep Busstation tussen Mierlo en Helmond vanwege de afsluiting van de Geldropseweg en de Heeklaan. (alleen haltes Binnendongenstraat t/m Ziekenhuis worden niet bediend)

Helaas wordt Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort ingekort tot de Hoofdstraat en rijdt er geen bus naar Brandevoort. Hermes geeft op de haltes aan dat de bus niet in Brandevoort kan komen, echter is dit wel mogelijk via de Europaweg of vanuit Mierlo.
Betekend waarschijnlijk als ik woensdag naar Geldrop wil dat ik moet gaan fietsen of ik moet naar de Ellenaar lopen en daar bus 20 nemen. :x
Is Hermes niet verplicht om alternatief vervoer aan te bieden zoals een pendelbus in de plaats van mensen 2 a 3 km te laten lopen naar een andere bushalte ?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Er is volgens hun vast een alternatief in de vorm van het treinstation. Ik maak het wel eens vaker mee hoor dat lijnen tijdelijk wegvallen zonder alternatief.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Afbeelding
voor de volledigheid van de werkzaamheden
Hermes hoeft niet voor een pendelbus te zorgen. Ik vindt alleen vreemd dat 24 niet op de Brugstraat stopt. Ik zal dit eens navragen. Dat doen ze alleen bij een lijn die toch goed bezet is.
Wie gaat dat betalen ! In een aantal gevallen is met de werkzaamheden een begroting opgenomen om extra bussen te laten rijden of als de omleiding extra minuten kost die niet passen in de dienstregeling.

Voor lijn 24 is een doorsteek gemaakt tussenn Mierlo en Mierlohout. Lijn 52 kan daar i.i.g. niet doorheen en de bocht maken naar Brandevoor v.v. Via Mierlo is te ver om en past niet in de rijtijd.
Via de Europaweg (N270) zou kunnen, is net zo snel, alleen dan mis je de 'vertrouwde' buslijn door Mierlohout, er is wel lijn 24 als alternatief die nu deze route van 52 rijdt, alleen moet je dat maar net weten.
Helaas is het niet anders.

Afbeelding was veel erger wat betreft de bereikbaarheid (feb/maart)
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

@huibf
Lijn 24 stopt waarschijnlijk niet op de Brugstraat omdat hij er net langs afrijdt en ze hebben de ''tijdelijke halte'' Brugstraat weggehaald na de vorige werkzaamheden.Vind ook dat ze ter hoogte van de st.anthoniusweg,op de Houtsestraat ook een noodhalte neer kunnen zetten,zelfs de oude halte markering is nog aanwezig.
Lijn 52 heeft al weken last van 'concurrentie' van lijn 24,de vaste reizigers uit Mierlo-Hout weten dat hij erdoor heen rijdt en sneller en goedkoper is en ook op zondag en s'avonds rijdt . Hoop wel dat ze nu op die haltes vertrekstraten ophangen .
Lijn 52 heeft nog rijtijd over en kan eventueel doorrijden tot WC-Mierlo Hout of De Bergen en daar pauze houden,op de Hoofdstraat is geen plek en kan hij 2 of 3 vervallen haltes bedienen.(werkzaamheden zijn tussen de Bergen en Wethouder van Deutekomplein/kanaaldijk en die andere haltes zijn helemaal bereikbaar)

Begrijp wel dat een pendelbus te duur is vanwege de bezetting van lijn 52. Dacht alleen dat Hermes verplicht was om pendelvervoer in te leggen.Gelukkig duurt dit maar 1 week en ben ik niet afhankelijk van het OV.

Ben het er niet mee eens dat dit minder erg is dan lijn 4, De wijken langs de Heeklaan die het verst van het station afliggen en Helmond-West worden maanden niet bediend.voor Brandevoort blijft de schade beperkt tot 1 week.
(Heeklaan minstens tot november,Helmond West tot dat er een tunnel is gebouwd en kan nog lang duren)

@fogeltje de trein is een mogelijk alternatief,alleen niet richting Geldrop en Mierlo en bovendien gelden de voordelige Brabantse tarieven niet en daarom is de trein 2x zo duur.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Ik dacht dat het alleen om lijn 52 ging? Die rijdt niet naar Mierlo en Geldrop.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

@fogeltje
Mr-W schreef: Betekend waarschijnlijk als ik woensdag naar Geldrop wil dat ik moet gaan fietsen of ik moet naar de Ellenaar lopen en daar bus 20 nemen. :x
lijn 52 rijdt langs de St.anthoniusweg waar reizigers vanuit Brandevoort een overstap hebben op lijn 24 richting Eindhoven en vice versa. Geef wel toe dat die overstap niet veel wordt gebruikt maar hij is er wel degelijk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:@fogeltje
Mr-W schreef: Betekend waarschijnlijk als ik woensdag naar Geldrop wil dat ik moet gaan fietsen of ik moet naar de Ellenaar lopen en daar bus 20 nemen. :x
lijn 52 rijdt langs de St.anthoniusweg waar reizigers vanuit Brandevoort een overstap hebben op lijn 24 richting Eindhoven en vice versa. Geef wel toe dat die overstap niet veel wordt gebruikt maar hij is er wel degelijk.
Maar dat kan dan toch tijdelijk ook wel op station Helliemond? Even de boemel pakken en daar lijn 24 pakken. Het is duurder en duurt wellicht langer, maar het alternatief is. Als het nu om 100 reizigers per rit ging, dan zou een busalternatief van Hermes nog nut hebben.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef:Lijn 404 Eindhoven, Summa College - Station

404 geen scholierenlijn, wellicht heb ik dat ooit laten vallen.
Ook is het niet de vervanger vanwege werkzaamheden. De werkzaamheden zijn NU ook al een jaar aan de gang. Op dit moment is er een behoorlijke omleiding voor lijn 4.

Lijn 404 is de 'vervanger' van de tussenritten van lijn 4. Immers deze ritten gaan vervallen.
404 rijdt de hele dag door en niet specifiek een dagperiode.
404 gaat in de toekomst als HOV over de HOV 2 en zal niet terugkomen als de huidige lijn 4 die om dit moment 8x per uur rijdt waarvan de helft tot de sterrenlaan rijdt.

Met het openen van de HOV2 (fase 1) komen er dus nieuwe halten en nieuwe haltenamen !
Dus ook voor de lijnen 21 en 22.
De routestrip op de Hermessite is (nog) niet correct.

- Eckartdal ( = nieuwe, 'oude' halte)
- Summa College Sterrenlaan (= huidige Argonautenlaan)
Wie verzint deze naam ????
- Mercuriuslaan (= bestaande halte)
- Churchilllaan (= huidige Heuvelakker)
Wie verzint deze naam ????
Op lijn 4 had ik duidelijker staan dat lijn 404 de tussenritten overneemt, bij de 404 schijnbaar niet. Dank voor aangeven, heb het aangepast. Ik had het "scholierenlijn" genoemd omdat de hoofdtaak van die lijn wel het veevervoer tussen die scholen en CS is. Maar ik heb omgedoopt tot stadsbus. Als je de routestrip al kunt corrigeren, ga je gang.
Met een hoop bombarie is lijn Lijn 404 en 184 Eindhoven, Summa College - Station gaan rijden over de een deel van het deeltraject van HOV.
We schijven 19-08-2013.

Vanaf 21-08-2013 wordt HOV2 weer afgeserveerd voor deze lijnen wat betreft infrastructurele problemen.

Fogeltje: Ik zag dat je de wikiwijziging van mij ongedaan hebt gemaakt wat betreft lijn 184 rijdt toch echt 2 dagen tot Summa College (oude naam is Argonautenlaan). niet via MMC.
Lijn 184 is in die zin dus iets sneller als 404.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Ik dacht dat ik hem zo had gemaakt zoals hij bij Hermes op de website stond? Ik kan me ook vergist hebben. De halte Argonautenlaan heb ik zeker te weten zien staan op de Hermes site en de dienstregeling was "vanaf 18 augustus". Maar ik geloof je op je woord als die halte hernoemd is hoor. Zou niet de eerste keer zijn dat de website niet up-to-date is.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 20 aug 2013, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Ik zag dat Mr-W op de wiki een Citea (3001) op de wiki had toegevoegd als Hermes mat. Sinds wanneer is die in Eindhoven? Blijft hij? Stadsdienst? Streekdienst?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Daniel »

Hij is er pas kort en het is een proefbus, maar de details zou ik even moeten opzoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Hij is er pas kort en het is een proefbus, maar de details zou ik even moeten opzoeken.
Proefbus. Jammer. Hopelijk kom ik hem eens tegen. Ik heb tot nu toe slechts 2x keer een Citea gezien, eentje in Nijmegen van Veolia en nog ergens anders, Amsterdam volgens mij, kan dat?
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door BrengMe »

Ja.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Tom »

In Amsterdam komen ze zeker veel voor. In Limburg trouwens ook wel. Ga bijvoorbeeld een uurtje in Roermond staan en de kans is groot dat er een of meerdere Citea's binnen komen rijden. Ze rijden daar zelfs op de stadsdienst.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Michael »

fogeltje schreef:Ik zag dat Mr-W op de wiki een Citea (3001) op de wiki had toegevoegd als Hermes mat. Sinds wanneer is die in Eindhoven? Blijft hij? Stadsdienst? Streekdienst?
I een Citea met euro 6 motor. Wordt ingezet op de streekdienst.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door erjeebee »

Tom schreef:In Amsterdam komen ze zeker veel voor. In Limburg trouwens ook wel. Ga bijvoorbeeld een uurtje in Roermond staan en de kans is groot dat er een of meerdere Citea's binnen komen rijden. Ze rijden daar zelfs op de stadsdienst.

Kom maar op zondag naar Sittard dan.
Trefkans 100% om :10, :25, :40 en :55

In principe rijdt de vestiging Sittard op zondag alle omlopen (behalve de 4 midi-omlopen) met Citea's.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

erjeebee schreef:
Tom schreef:In Amsterdam komen ze zeker veel voor. In Limburg trouwens ook wel. Ga bijvoorbeeld een uurtje in Roermond staan en de kans is groot dat er een of meerdere Citea's binnen komen rijden. Ze rijden daar zelfs op de stadsdienst.

Kom maar op zondag naar Sittard dan.
Trefkans 100% om :10, :25, :40 en :55

In principe rijdt de vestiging Sittard op zondag alle omlopen (behalve de 4 midi-omlopen) met Citea's.
Jammer dat Sittard zover weg is voor mij. Maar als ik binnenkort in die regio moet zijn, dan zal ik er aan denken, dus in ieder geval bedankt voor de tip!
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Ik blader net door mijn lijnfoldercollectie van 2013 op zoek naar dubbele en zie op de achterkant van de nieuwe boekjes (Erratabladen van juni) dat Hermes mijn opmerking over de foute twitter- en facebooklinks heeft verwerkt :D

Op de folders van januari stonden links naar twitter.com/hermes (terwijl het hermesov is) en facebook.com/hermes (Hermes SRE heeft geen Facebookpresentie). Op de nieuwe folders stond alleen de correcte twitterlink. :pos:
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten