OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
In de s2200 reed vanmiddag een setje van 2x ICM.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
De t559 vandaag met 8 i.p.v. 12 bakken VIRM, dat werd mede doordat de netjes over het perron verspreide reizigers hier logischerwijs niet op gerekend hadden aardig proppen voorin. 'tis natuurlijk ook ontzettend moeilijk om een trein langer dan 2 dagen op de geplande lengte te rijden: alles tussen 4 en 12 bakken VIRM is ondertussen al langsgekomen op een los zesje na, maar met zo'n variatie in slechts 6 dagen zal die binnenkort ook nog wel volgen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Is 12 bakken VIRM ook niet wat veel van het goede? Zeker na Amersfoort.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Laten we het zo zeggen: ik was positief verrast met de huidige materieelinzet want had zeker niet meer dan de 10 bakken die er in de eerste maanden van de nieuwe dienstregeling reden verwacht. 10 is op de meeste dagen van de week ook gewoon een mooie maat, waar 12 op de rustiger dagen zelfs nog aan de ruime kant is. Geen idee hoe het met de bezetting na Amersfoort zit, maar het is me met ICM in deze trein al vaak zat opgevallen dat de in Amersfoort vrijgekomen zitplaatsen voor een aanzienlijk deel worden opgevuld door reizigers naar Zwolle die daarvoor nog stonden. De overcapaciteit lijkt zodoende mee te vallen, al zal het vroeg in de week wel vrij stil zijn op dat stuk.
Terug naar de actualiteit: vanmorgen een VIRM-IV in de t1718, dus daar was dat ontbrekende stel gister heen verdwaald
Terug naar de actualiteit: vanmorgen een VIRM-IV in de t1718, dus daar was dat ontbrekende stel gister heen verdwaald
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Vanmorgen had de trein 7h35 van Rtd naar Lw één bak minder dan normaal. Volgens mij horen er tien in te rijden, maar drie keer drie is... nouja, geen tien in ieder geval. In Gd was het proppen door de reizigers die er bij moesten. In Alexander stapten ook nog heel wat reizigers in.
Ik zou er voor opteren om een spits-IR in te leggen tussen Rotterdam Lombardijen via Gouda naar Amsterdam Bijlmer Arena naar Sloterdijk; zodat alle perifiere woon- en werkgebieden rondom de twee grootste steden met elkaar verbonden zijn met een directe trein en dan op dat tijdstip de IC uit Rotterdam naar Ut en verder Gd voorbijrijden. Tijdwinst voor de één, zit plekken voor de ander en toch een snelle verbinding tussen Rotterdam en Gouda.
Ik zou er voor opteren om een spits-IR in te leggen tussen Rotterdam Lombardijen via Gouda naar Amsterdam Bijlmer Arena naar Sloterdijk; zodat alle perifiere woon- en werkgebieden rondom de twee grootste steden met elkaar verbonden zijn met een directe trein en dan op dat tijdstip de IC uit Rotterdam naar Ut en verder Gd voorbijrijden. Tijdwinst voor de één, zit plekken voor de ander en toch een snelle verbinding tussen Rotterdam en Gouda.
Het is een spectrum.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Ik ben het helemaal met je eens. :D
Als ik vanochtend weer eens zag hoeveel mensen om 8:05 op Rlb stonden om met de t5020 mee te gaan, zou een frequentieverhoging in de spits zeker geen kwaad kunnen (of desnoods enkele extra treinen).
Als ik vanochtend weer eens zag hoeveel mensen om 8:05 op Rlb stonden om met de t5020 mee te gaan, zou een frequentieverhoging in de spits zeker geen kwaad kunnen (of desnoods enkele extra treinen).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Een bakje meer had het geprop echt niet opgelost, klinkt meer als een ''structureel'' probleem. Alhoewel het te betwisten hoe structureel iets als het pas 1 keer gemeld wordt.Karl schreef:Vanmorgen had de trein 7h35 van Rtd naar Lw één bak minder dan normaal. Volgens mij horen er tien in te rijden, maar drie keer drie is... nouja, geen tien in ieder geval. In Gd was het proppen door de reizigers die er bij moesten. In Alexander stapten ook nog heel wat reizigers in.
Ik zou er voor opteren om een spits-IR in te leggen tussen Rotterdam Lombardijen via Gouda naar Amsterdam Bijlmer Arena naar Sloterdijk; zodat alle perifiere woon- en werkgebieden rondom de twee grootste steden met elkaar verbonden zijn met een directe trein en dan op dat tijdstip de IC uit Rotterdam naar Ut en verder Gd voorbijrijden. Tijdwinst voor de één, zit plekken voor de ander en toch een snelle verbinding tussen Rotterdam en Gouda.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Hoewel 10 bakken geen problemen oplevert blijft het een afwijking: de t559 vandaag met 10 bakken i.p.v. 12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Als het lijnnummer in de omschrijving klopt zien we hier een afwijking in de materieelinzet Zo te zien een Amba uit de provincie-concessie op een BRU-lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Een gelede GVU Citaro komt nu Busstation Oost op rijden als lijn 9 naar de Klopvaart.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8604
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Trein t5653 vertrok de Hd met zo'n acht minuten vertraging en reed met VIRM m9421, een viertje dus...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8604
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Waarom dan? Lijkt me geen succes in de spits met die drukte!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Als ik dat wist had ik het je graag verteld..
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Hoe weet je dat het planmatig is? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Planmatig een VIRM inzetten in de s5600 is niet handig, zeker niet in de spits. Dat ze planmatig een DDZ inzetten snap ik nog wel, maar VIRM hoort gewoon niet in de s5600 thuis.
Een VIRM staat er namelijk bekend om dat ze niet al te snel optrekken en de 5600 is redelijk krap ingelegd om op die manier nog mooi tussen de intercity's te passen. Verder duurt het in- en uitstappen langer door de relatief kleine balkons.
Een VIRM staat er namelijk bekend om dat ze niet al te snel optrekken en de 5600 is redelijk krap ingelegd om op die manier nog mooi tussen de intercity's te passen. Verder duurt het in- en uitstappen langer door de relatief kleine balkons.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Die VIRM zit er juist in om te bekijken of rijtijden in de praktijk wel of niet gehaald kunnen worden
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Dat VIRM die rijtijden in de praktijk niet haalt is algemeen bekend. Waarom zou je dat nog moeten testen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Het gaat dan ook niet om de rijtijden, het gaat om het materieel. De proef draait er om of VIRM in bepaalde series stand kan houden of dat het materieel dan naar zijn grootje gaat. En dat moet je wel degelijk testen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Vanmiddag rond 15:00 stond een Volvo 8900 op de buffer van metrostation Capelsebrug.
Mogelijk kwam deze van lijn 383 en wachtte de chauffeur op Capelsebrug zijn vertrektijd af.
Mogelijk kwam deze van lijn 383 en wachtte de chauffeur op Capelsebrug zijn vertrektijd af.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Vanochtend stond de Citea LLE 3106 op de buffer van station Enschede. De 3162 (=gewone rode amba) reed op lijn 20, dus die was het niet.
Deze week heb ik geen versterking van lijn 20 zien staan, dus wellicht heeft Syntus lijn 20 versterkt. (Dat deed CXX altijd)
Deze week heb ik geen versterking van lijn 20 zien staan, dus wellicht heeft Syntus lijn 20 versterkt. (Dat deed CXX altijd)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Toen ik zojuist de Hilversumse ring op wou rijden moest ik zoals gewoonlijk voorrang verlenen aan het verkeer wat al op de ring reed, alleen daarbij zat vandaag ook een R-net Volvo als lijn 156.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #24
Tja, 'tis ook wel erg moeilijk hoor... hoewel de eerste trein in de bewuste omloop vandaag juist voor het eerst in de geplande samenstelling had gereden heeft men in de loop van de dag toch nog wat weten te wisselen. De t559 zodoende met IRM-VI+IV... Slechts op 3 van de 9 dagen dat er 12 bakken gepland zijn voor die trein heeft men het ook werkelijk voor elkaar gekregen 'm op die lengte te rijden :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten