OVer Missers in de Reisinformatie #30

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Suus »

Er zit al maanden een "bug" in het omroepsysteem van Duivendrecht, want ook mededelingen van het GVB hebben vooraf de NS-gong. Op andere gecombineerde trein- en metrostations (Amstel en Bijlmer) is dat niet het geval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door marlies »

Ik heb op Duivendrecht ook wel meegemaakt dat de GVB en NS omroep elke keer tegelijk begonnen (en dus door elkaar heen liepen, waardoor je geen van beide kon verstaan). Ook erg knullig. Was geloof ik afgelopen december.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door webguy »

Volgens mij zit er ook geen koppeling tussen die systemen. De NS omroep is geheel digitaal geregeld, ook qua wat wanneer wordt omgeroepen, dus dan zou GVB haast hetzelfde systeem moeten gebruiken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Nouja, ze zijn in ieder geval zodanig gekoppeld dat je een omroep door het GVB ook hoort als je een niveau lager op het treinperron staat. Op Sloterdijk ook trouwens, bij de andere gedeelde stations is 't nog logisch omdat je 'm van het andere perron zou kunnen horen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door webguy »

Maar als je ze door elkaar hoort, dan zijn dat gewoon extra geplaatste speakers van het GVB systeem?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door marlies »

webguy schreef:Maar als je ze door elkaar hoort, dan zijn dat gewoon extra geplaatste speakers van het GVB systeem?
Volgens mij (maar ik weet het natuurlijk niet zeker) komt het uit dezelfde luidsprekers wanneer het algemene mededelingen betreft ('er rijden minder metros van amstel tot CS'/'in verband met sneeuwval rijdt NS een beperkte winterdienstregeling'/etc). De perronspecifieke mededelingen ('deze trein gaat naar gein' ;) / 'de intercity naar utrecht centraal vertrekt over ongeveer.. 5 minuten') hoor je op de gescheiden stations dan ook niet in het andere deel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Suus »

webguy schreef:Volgens mij zit er ook geen koppeling tussen die systemen. De NS omroep is geheel digitaal geregeld, ook qua wat wanneer wordt omgeroepen, dus dan zou GVB haast hetzelfde systeem moeten gebruiken.
Mocht je deze wet nog niet kennen, dan weet je hem nu: Bij NS gaat in Amsterdam alles anders dan in de rest van het land. Het zou dus geen verbazing mogen wekken dat dat bij de omroepen van het GVB via de omroepinstallatie van NS komen hetzelfde is :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door webguy »

Hmm, tja, ik denk dat ik al weet hoe het zit dan, op analoog niveau wordt bepaald of er al wat wordt omgeroepen vermoed ik. Of ze roepen gewoon lekker door elkaar om :P

Maar je leert elke dag wat nieuws :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Suus »

Op Diemen Zuid: Op spoor 2 staat de sprinter naar Hoofddorp van :00 en :30 staat als "volgende trein" in de regel terwijl het scherm op "Let op omroepbericht" staat. Dat de trein naar Bijlmer ArenA gaat is daarom maar met een geimproviseerd A4-tje duidelijk gemaakt. Het heeft het GVB behaagd om twee toezichthouders van de metro in de treinstationshal neer te zetten om nog wat extra informatie te geven. Kan NS dat nu echt niet zelf :cry:

In Utrecht op de schermen met vertrektijden een IC naar Schiphol via Almere Centrum maar geen mededeling over een gewijzigde route :cry:

Tot slot riep de conductrice in de trein van Nijmegen naar Lelystad vlak voor aankomst op Bijlmer ArenA om dat deze trein als IC verder zou gaan naar Weesp, Almelo en Lelystad Centrum :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Tja... dat krijg je nou met een NS wat hardnekkig de eindbestemming weigert aan te passen. Ze hebben het een tijdje gedaan wat in dit soort situaties toch wel stukken duidelijker is dan alles aanpassen behalve de bestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door robert55 »

Gisteren wle een leuk omroepbericht in een [gewijzigde] IC Amsterdam - Vlissingen:Dames en heren, het volgende station is Haarlem. Na Haarlem stoppen wij nog in Leiden, Den Haag HS, Rotterdam, Dordrect, Roosendaal en Vlissingen. Daartussen stoppen we nog op een groot aantal andere stations. Nog iemand die terugverlangt naar de 40-steden-tempo-trein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Vandaag maar weer een melding aan Connexxion gedaan... nogsteeds zomerdienstvertrekstaten op Busstation West in Utrecht :roll: Vooral onhandig bij de 65 die in de zomer een nogal andere dienstregeling kent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Michael »

De s2600 reed dit weekend via Haarlem ipv Schiphol. Op Rsd stond dit juist aangegeven. Maar een stel toeristen die gisteren net uit de stopper vanuit Antwerpen kwamen vroegen aan de conducteur of deze trein naar Schiphol ging. Conducteur zei dat ie daarheen ging terwijl dat dus niet zo was.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door dylanwild94 »

Michael schreef:De s2600 reed dit weekend via Haarlem ipv Schiphol. Op Rsd stond dit juist aangegeven. Maar een stel toeristen die gisteren net uit de stopper vanuit Antwerpen kwamen vroegen aan de conducteur of deze trein naar Schiphol ging. Conducteur zei dat ie daarheen ging terwijl dat dus niet zo was.
dat ik had ik op Zwolle een mevrouw moest toen naar Amersfoort en werd door de controleur keurig in de ic- den haag centraal in gezet terwijl die over Lelystad ging. ik had maar maar even gezegd dat ze aan de andere kant van het perron moest wezen. :roll: voor de ic- naar Rotterdam centraal.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

In de categorie bizarre scrollende bestemmingen: vanmorgen stond er een Citaro G voor de overweg bij station Bilthoven op passage van m´n trein te wachten die scrollend "Utrecht Rijnsw N" filmde, dat had er niet scrollend waarschijnlijk ook al bijna op gepast :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door wouter15 »

Vancohtend had de SPR naar Amsterdam - Uitgeest (v. 7:31 Woerden) op het voorste stel Rotterdam Centraal staan maar op de tweede bak wel gewoon Amsterdam Centraal - Uitgeest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Suus »

Op Utrecht Centraal waren vanmiddag om 16:55 alle beeldschermen en klokken "defect", lijkt dus op een lokale stroomonderbreking. De klok stond toevallig op... 4:55 :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Ronald »

Michael schreef:De s2600 reed dit weekend via Haarlem ipv Schiphol. Op Rsd stond dit juist aangegeven. Maar een stel toeristen die gisteren net uit de stopper vanuit Antwerpen kwamen vroegen aan de conducteur of deze trein naar Schiphol ging. Conducteur zei dat ie daarheen ging terwijl dat dus niet zo was.
Maar waarschijnlijk moesten ze wel die trein hebben om zo snel mogelijk op Schiphol te komen, dus helemaal fout is het dan ook weer niet. Alleen werd er waarschijnlijk niet bijgezegd dat ze nóg een keer moesten overstappen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door webguy »

Bee schreef:Op Utrecht Centraal waren vanmiddag om 16:55 alle beeldschermen en klokken "defect", lijkt dus op een lokale stroomonderbreking. De klok stond toevallig op... 4:55 :mrgreen:
Toen ik om 08:22 aankwam was dat ook al zo, alleen het scherm aan het einde van het perron deed het.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Waren het dan wel alle schermen, of betrof het slechts een deel van de perrons. Om 16.40 uur deden ze het op perron 11 allemaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door webguy »

Dan was het spoor 5/7 - vanochtend was het daar nog.

EDIT: Volgens @NS_Online/Twitter is het ivm wateroverlast.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Freek »

Vanmiddag om 14.35 deden ze het nog steeds niet op 5/7 maar ook de aanwijzers in de hal die verwijzen naar dit perron. Gaven een error aan. Rest deed het geloof ik wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Suus »

Om 16:36 waren ze weer in dienst *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Karl »

Whut, bblabla Fyra.... a supplement is required for this train not now.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Meltrain »

Op de vertrekstaten van [wiki]Lijn 345 Emmeloord Busstation - Lelystad Station NS/Centrum[/wiki] staat dat die lijn rijdt in opdracht van de provincie Fryslân. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten