VVD wil langere treinen in de winter
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
VVD wil langere treinen in de winter
VVD wil langere treinen in de winter
Geplaatst op: donderdag 12 september 2013 08:06
Laatst bijgewerkt: donderdag 12 september 2013 08:07
Dat er door winterse omstandigheden minder treinen rijden, vindt de VVD-Kamerlid Betty de Boer prima. Maar deze winter zouden er wel flink langere treinen moeten rijden, meent zij. ''Zoals de reizigers vorig jaar vervoerd werden, vind ik onverantwoordelijk en onveilig. Er zaten veel te veel mensen in veel te korte treinen. Je moet er toch niet aan denken dat er paniek uitbreekt in een trein waar de mensen tegen de ramen aangeplakt zitten."
De Boer wil verder dat staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) kijkt of de bereikbaarheid van luchthaven Schiphol verbeterd kan worden, zonder te tornen aan de veiligheid en noodzakelijk onderhoud.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws over Politiek en openbaar vervoer | Dossier Winter 2012/2013 | Meer nieuws over Winter 2012/2013
Geplaatst op: donderdag 12 september 2013 08:06
Laatst bijgewerkt: donderdag 12 september 2013 08:07
Dat er door winterse omstandigheden minder treinen rijden, vindt de VVD-Kamerlid Betty de Boer prima. Maar deze winter zouden er wel flink langere treinen moeten rijden, meent zij. ''Zoals de reizigers vorig jaar vervoerd werden, vind ik onverantwoordelijk en onveilig. Er zaten veel te veel mensen in veel te korte treinen. Je moet er toch niet aan denken dat er paniek uitbreekt in een trein waar de mensen tegen de ramen aangeplakt zitten."
De Boer wil verder dat staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) kijkt of de bereikbaarheid van luchthaven Schiphol verbeterd kan worden, zonder te tornen aan de veiligheid en noodzakelijk onderhoud.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws over Politiek en openbaar vervoer | Dossier Winter 2012/2013 | Meer nieuws over Winter 2012/2013
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Laat hun dan ook de woorden in daden omzetten. De enige manier waarop ik dit zie gebeuren is ook door sancties bij NS op te leggen, anders zal het bedrijf gewoon doorgaan op de ouderwetse manier lijkt mij.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Maar door de treinen dan ook langer te maken kan de NS de maatregel toch niet meer zo goed als verkapte bezuinigingsmaatregel gebruiken?
"Een touringcar is geen bus"
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Als je echt gelooft dat het een verkapte bezuinigingsmaatregel is dan ben je volgens mij op je achterhoofd gevallen. Juist ook omdat al meerdere malen beargumenteerd is dat dit geen effectieve bezuinigingsmaatregel is. Al het personeel en materieel kost gewoon geld, daarnaast moet je nog gratis koffie uitdelen en extra veel reisinfo verspreiden. Dat kost handen vol met geld.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Het is ook een geen hele effectieve bezuinigingsmaatregel maar bezuiniging desalniettemin. Minder stroomverbruik, minder slijtage aan treinen. Juist omdat ze al extra geld kwijt zijn kunnen ze hier dan nog een beetje proberen te beknibbelen. Anders zouden ze de treinen echt wel langer gemaakt hebben in voorgaande winters. En dat extra personeel valt relatief gezien mee omdat je natuurlijk een deel kunt halen uit de treinen die niet rijden (want de treinen die wel rijden krijgen geen dubbele conducteursploeg of twee machinisten).Klaasje schreef:Als je echt gelooft dat het een verkapte bezuinigingsmaatregel is dan ben je volgens mij op je achterhoofd gevallen. Juist ook omdat al meerdere malen beargumenteerd is dat dit geen effectieve bezuinigingsmaatregel is. Al het personeel en materieel kost gewoon geld, daarnaast moet je nog gratis koffie uitdelen en extra veel reisinfo verspreiden. Dat kost handen vol met geld.
"Een touringcar is geen bus"
Re: VVD wil langere treinen in de winter
@Fogeltje: dat er minder treinen zijn tijdens de winter om verstoringen tot een minimum te houden, weten we al. Die discussie hoeven we toch niet over te doen? ;)
Dat NS daadwerkelijk belooft langere treinen in te zetten en dat niet doet, dat is het daadwerkelijke probleem. Wellicht is het bedrijf nog gewoon veel te inflexibel?
- Geen langere treinen (of in beperkte mate).
- Reisinfo is beperkt tot 'serie X en serie Y rijden vandaag niet'.
- Als de weersomstandigheden mee blijken te vallen, dan gaan we toch lekker door met de nooddienstregeling, ondanks dat er geen sneeuw ligt.
Dat NS daadwerkelijk belooft langere treinen in te zetten en dat niet doet, dat is het daadwerkelijke probleem. Wellicht is het bedrijf nog gewoon veel te inflexibel?
- Geen langere treinen (of in beperkte mate).
- Reisinfo is beperkt tot 'serie X en serie Y rijden vandaag niet'.
- Als de weersomstandigheden mee blijken te vallen, dan gaan we toch lekker door met de nooddienstregeling, ondanks dat er geen sneeuw ligt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Onmeetbaar klein effect op het jaarlijkse (gigantische) stroomgebruik, de treinen hebben door sneeuwval juist extra aandacht nodig en gaan bijvoorbeeld naar de ontdooistraat.fogeltje schreef:Het is ook een geen hele effectieve bezuinigingsmaatregel maar bezuiniging desalniettemin.
Minder stroomverbruik, minder slijtage aan treinhttp://wiki.ovinnederland.nl/en.
Die misschien 2000 bakkilometers zullen het verschil niet maken, de periodieke controles lopen gewoon door.Juist omdat ze al extra geld kwijt zijn kunnen ze hier dan nog een beetje proberen te beknibbelen.
Hoewel dat wel beter kan is de defectenstand tijdens sneeuwval groter en je stopt twee drukke treinen in een, als de trein dan dubbel zo lang is heb je nog steeds een drukke trein.Anders zouden ze de treinen echt wel langer gemaakt hebben in voorgaande winters.
Al het personeel dat in een normale situatie ingeroosterd staat moet gewoon naar het werk komen tijdens de winterdienstregeling en krijg ook gewoon uitbetaald, daar wordt dus geen euro bespaard.En dat extra personeel valt relatief gezien mee omdat je natuurlijk een deel kunt halen uit de treinen die niet rijden (want de treinen die wel rijden krijgen geen dubbele conducteursploeg of twee machinisten).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Zucht. Ik vind dat wel een heel raar argument.Bee schreef:Hoewel dat wel beter kan is de defectenstand tijdens sneeuwval groter en je stopt twee drukke treinen in een, als de trein dan dubbel zo lang is heb je nog steeds een drukke trein.fogeltje schreef: Anders zouden ze de treinen echt wel langer gemaakt hebben in voorgaande winters.
Ik doe ook maar wat
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Natuurlijk geldt dat niet overal, maar in een aantal gevallen heeft men ook nog te maken met de kortste perronlengte waar de trein stopt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: VVD wil langere treinen in de winter
De winterdienstregeling kost de NS handenvol geld.fogeltje schreef:Het is ook een geen hele effectieve bezuinigingsmaatregel maar bezuiniging desalniettemin.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Mestal wil de VVD meer asfalt...
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Aja. Als iedereen zijn klaagzang in dit topic wil houden vind ik dat prima, zeg dat even, dan hoef ik hier niet meer te kijken. :pos:
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Maar wat nu? Dit is toch gewoon een gevalletje wensdenken of niet dan?
Het liefst heb ik gewoon dat de politiek wakker wordt, en het "rondje rond de kerk" verplicht voorschrijft van 1 november tot en met 31 maart.
Het liefst heb ik gewoon dat de politiek wakker wordt, en het "rondje rond de kerk" verplicht voorschrijft van 1 november tot en met 31 maart.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Dat kan de politiek niet voorschrijven. Ook dat is wensdenken.
Re: VVD wil langere treinen in de winter
De politiek kan wakker worden maar met het contract dat is getekend hebben ze niet zo heel veel invloed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Het spoorwegnet opdelen in eilandjes en aanbestedingen uitschrijven
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Ja, en daar maken jullie mooi misbruik van ..Bee schreef:De politiek kan wakker worden maar met het contract dat is getekend hebben ze niet zo heel veel invloed.
Komt wel goed schatje.
Re: VVD wil langere treinen in de winter
Inderdaad. Een drukke trein is altijd nog beter dan een overvolle trein waarbij reizigers op het station moeten achterblijven. :?Ardan schreef:Zucht. Ik vind dat wel een heel raar argument.Bee schreef:Hoewel dat wel beter kan is de defectenstand tijdens sneeuwval groter en je stopt twee drukke treinen in een, als de trein dan dubbel zo lang is heb je nog steeds een drukke trein.fogeltje schreef: Anders zouden ze de treinen echt wel langer gemaakt hebben in voorgaande winters.
Eén van de eerste series die er meestal uit gaat, is helaas de s5000. Nou, als ik zie welk aantal mensen 's ochtends met de t5020 (meestal 8 bakken SLT, dus alle zitplaatsen bezet, maar niet overvol) mee gaan, vraag ik me af hoe dat ooit in de s5100, als de normale reizigers van die serie er ook bij moeten, gaat passen, zelfs als deze met 12 bakken SLT gaat rijden (wat waarschijnlijk nooit zal gebeuren).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten