VVD wil langere treinen in de winter

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Daniel »

VVD wil langere treinen in de winter
Geplaatst op: donderdag 12 september 2013 08:06
Laatst bijgewerkt: donderdag 12 september 2013 08:07


Dat er door winterse omstandigheden minder treinen rijden, vindt de VVD-Kamerlid Betty de Boer prima. Maar deze winter zouden er wel flink langere treinen moeten rijden, meent zij. ''Zoals de reizigers vorig jaar vervoerd werden, vind ik onverantwoordelijk en onveilig. Er zaten veel te veel mensen in veel te korte treinen. Je moet er toch niet aan denken dat er paniek uitbreekt in een trein waar de mensen tegen de ramen aangeplakt zitten."
De Boer wil verder dat staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) kijkt of de bereikbaarheid van luchthaven Schiphol verbeterd kan worden, zonder te tornen aan de veiligheid en noodzakelijk onderhoud.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws over Politiek en openbaar vervoer | Dossier Winter 2012/2013 | Meer nieuws over Winter 2012/2013
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Michael 1988 »

Laat hun dan ook de woorden in daden omzetten. De enige manier waarop ik dit zie gebeuren is ook door sancties bij NS op te leggen, anders zal het bedrijf gewoon doorgaan op de ouderwetse manier lijkt mij.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door fogeltje »

Maar door de treinen dan ook langer te maken kan de NS de maatregel toch niet meer zo goed als verkapte bezuinigingsmaatregel gebruiken?
"Een touringcar is geen bus"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Klaasje »

Als je echt gelooft dat het een verkapte bezuinigingsmaatregel is dan ben je volgens mij op je achterhoofd gevallen. Juist ook omdat al meerdere malen beargumenteerd is dat dit geen effectieve bezuinigingsmaatregel is. Al het personeel en materieel kost gewoon geld, daarnaast moet je nog gratis koffie uitdelen en extra veel reisinfo verspreiden. Dat kost handen vol met geld.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door fogeltje »

Klaasje schreef:Als je echt gelooft dat het een verkapte bezuinigingsmaatregel is dan ben je volgens mij op je achterhoofd gevallen. Juist ook omdat al meerdere malen beargumenteerd is dat dit geen effectieve bezuinigingsmaatregel is. Al het personeel en materieel kost gewoon geld, daarnaast moet je nog gratis koffie uitdelen en extra veel reisinfo verspreiden. Dat kost handen vol met geld.
Het is ook een geen hele effectieve bezuinigingsmaatregel maar bezuiniging desalniettemin. Minder stroomverbruik, minder slijtage aan treinen. Juist omdat ze al extra geld kwijt zijn kunnen ze hier dan nog een beetje proberen te beknibbelen. Anders zouden ze de treinen echt wel langer gemaakt hebben in voorgaande winters. En dat extra personeel valt relatief gezien mee omdat je natuurlijk een deel kunt halen uit de treinen die niet rijden (want de treinen die wel rijden krijgen geen dubbele conducteursploeg of twee machinisten).
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door VIRM »

@Fogeltje: dat er minder treinen zijn tijdens de winter om verstoringen tot een minimum te houden, weten we al. Die discussie hoeven we toch niet over te doen? ;)

Dat NS daadwerkelijk belooft langere treinen in te zetten en dat niet doet, dat is het daadwerkelijke probleem. Wellicht is het bedrijf nog gewoon veel te inflexibel?
- Geen langere treinen (of in beperkte mate).
- Reisinfo is beperkt tot 'serie X en serie Y rijden vandaag niet'.
- Als de weersomstandigheden mee blijken te vallen, dan gaan we toch lekker door met de nooddienstregeling, ondanks dat er geen sneeuw ligt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Suus »

fogeltje schreef:Het is ook een geen hele effectieve bezuinigingsmaatregel maar bezuiniging desalniettemin.
Minder stroomverbruik, minder slijtage aan treinhttp://wiki.ovinnederland.nl/en.
Onmeetbaar klein effect op het jaarlijkse (gigantische) stroomgebruik, de treinen hebben door sneeuwval juist extra aandacht nodig en gaan bijvoorbeeld naar de ontdooistraat.
Juist omdat ze al extra geld kwijt zijn kunnen ze hier dan nog een beetje proberen te beknibbelen.
Die misschien 2000 bakkilometers zullen het verschil niet maken, de periodieke controles lopen gewoon door.
Anders zouden ze de treinen echt wel langer gemaakt hebben in voorgaande winters.
Hoewel dat wel beter kan is de defectenstand tijdens sneeuwval groter en je stopt twee drukke treinen in een, als de trein dan dubbel zo lang is heb je nog steeds een drukke trein.
En dat extra personeel valt relatief gezien mee omdat je natuurlijk een deel kunt halen uit de treinen die niet rijden (want de treinen die wel rijden krijgen geen dubbele conducteursploeg of twee machinisten).
Al het personeel dat in een normale situatie ingeroosterd staat moet gewoon naar het werk komen tijdens de winterdienstregeling en krijg ook gewoon uitbetaald, daar wordt dus geen euro bespaard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Ardan »

Bee schreef:
fogeltje schreef: Anders zouden ze de treinen echt wel langer gemaakt hebben in voorgaande winters.
Hoewel dat wel beter kan is de defectenstand tijdens sneeuwval groter en je stopt twee drukke treinen in een, als de trein dan dubbel zo lang is heb je nog steeds een drukke trein.
Zucht. Ik vind dat wel een heel raar argument.
Ik doe ook maar wat
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Ennes »

Natuurlijk geldt dat niet overal, maar in een aantal gevallen heeft men ook nog te maken met de kortste perronlengte waar de trein stopt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door deadlock »

fogeltje schreef:Het is ook een geen hele effectieve bezuinigingsmaatregel maar bezuiniging desalniettemin.
De winterdienstregeling kost de NS handenvol geld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door huibf »

Mestal wil de VVD meer asfalt...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Klaasje »

Aja. Als iedereen zijn klaagzang in dit topic wil houden vind ik dat prima, zeg dat even, dan hoef ik hier niet meer te kijken. :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Vinny »

Maar wat nu? Dit is toch gewoon een gevalletje wensdenken of niet dan?

Het liefst heb ik gewoon dat de politiek wakker wordt, en het "rondje rond de kerk" verplicht voorschrijft van 1 november tot en met 31 maart.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Klaasje »

Dat kan de politiek niet voorschrijven. Ook dat is wensdenken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Suus »

De politiek kan wakker worden maar met het contract dat is getekend hebben ze niet zo heel veel invloed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Vinny »

Het spoorwegnet opdelen in eilandjes en aanbestedingen uitschrijven :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:De politiek kan wakker worden maar met het contract dat is getekend hebben ze niet zo heel veel invloed.
Ja, en daar maken jullie mooi misbruik van ..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: VVD wil langere treinen in de winter

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:
Bee schreef:
fogeltje schreef: Anders zouden ze de treinen echt wel langer gemaakt hebben in voorgaande winters.
Hoewel dat wel beter kan is de defectenstand tijdens sneeuwval groter en je stopt twee drukke treinen in een, als de trein dan dubbel zo lang is heb je nog steeds een drukke trein.
Zucht. Ik vind dat wel een heel raar argument.
Inderdaad. Een drukke trein is altijd nog beter dan een overvolle trein waarbij reizigers op het station moeten achterblijven. :?
Eén van de eerste series die er meestal uit gaat, is helaas de s5000. Nou, als ik zie welk aantal mensen 's ochtends met de t5020 (meestal 8 bakken SLT, dus alle zitplaatsen bezet, maar niet overvol) mee gaan, vraag ik me af hoe dat ooit in de s5100, als de normale reizigers van die serie er ook bij moeten, gaat passen, zelfs als deze met 12 bakken SLT gaat rijden (wat waarschijnlijk nooit zal gebeuren).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten