Om even op alleen het laatste te reageren: vermoedelijk gaan de meeste studenten die in Utrecht wonen, ook gewoon op de fiets.
Echter, er zijn genoeg studenten die vanuit een andere plaats komen en per trein aankomen op Utrecht CS. Die studenten hebben drie (vier) opties:
1) Een vouwfiets meenemen in de trein. Nu vind ik twee vouwfietsen in de spits in een SLT al vervelend, kun je nagaan als het er veel meer zijn en dan ook nog eens in een ICMm of een VIRM. Vouwfietsen nemen gewoon ruimte in, dus kunnen er minder mensen mee.
2) De studenten zetten hun fiets op Utrecht Centraal en gaan fietsen. Op zich een goed idee, behalve dat de fietsenstalling op Ut al overvol is. Nog (veel meer dan) 100 fietsen erbij kan dat ding volgens mij echt niet aan. (Ik behoor zelf wel tot deze categorie, maar dan in Delft. Op Delft Zuid is nog net genoeg plaats voor iedereen die daar zijn fiets wil stallen en dan mag ik blij zijn dat twee jaar geleden de capaciteit vervijfvoudigd is.)
3) De studenten gaan hutjemutje bij elkaar in een bus die minsrtens elke 5 minuten, maar meestal vaker rijdt. De kans om op tijd op college te zijn is wel 90%, maar het is niet heel comfortabel.
4) De studenten lopen vanaf Ut naar De Uithof. Volgens Google doe ik daar 1 uur en 5 minuten over. Vrijwel onmogelijk dus.
microshit schreef:Het zou eigenlijk zoooo veel schelen als men op t perron kan inchecken ipv in de bus. Instappen (en dus de tijd dat de bus langs t perron staat) kost nu soms best veel tijd. Als men vlugger kan instappen, kun je meer bussen laten rijden dan momenteel mogelijk is.
Weliswaar is 90% van de gebruikers van die lijn student en betaalt toch niks, maar ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen daadwerkelijk inchecken. Het zou me niks verbazen als dat onder de 50% ligt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.