Korte vragen #3

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #3

Bericht door Edwin »

Voor een tweede klasse is die loungebank prima. Maar voor in de eerste klasse ga ik het nooit snappen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen #3

Bericht door Vinny »

Massagestoelen en rustgevende vogelmuziek op je i-pad :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Korte vragen #3

Bericht door wouter15 »

Ik zag hier (http://www.rocovutrecht.nl/adviezen) een advies over het vervoersplan 2014 van Connexxion voor Provincie Utrecht Bus. Weet iemand toevallig waar het vervoersplan zelf staat? Dat moet toch ook haast wel ergsn te vinden zijn op internet. Ik kan het zelf alleen helaas niet vinden.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #3

Bericht door Tochjo »

Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door reisthijs »

Ja, die ken ik ook maar dat gaat over een ander vervoerder en een andere concessie...
Vervoersplan voor de provincie-concessie kan ik helaas ook nergens vinden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #3

Bericht door Tochjo »

Excuus, te snel gelezen. Dan heb ik niets gezegd; het plan voor de concessie Provincie Utrecht Bus kan ik ook niet vinden.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #3

Bericht door BrengMe »

Ik heb een paar vraagjes.
1. Waar in Arnhem-Nijmegen zijn de lijnfolders van Breng verkrijgbaar?
2. Zijn deze gratis of niet?
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #3

Bericht door jesse-cruzu »

Ik zat vandaag in de Fyra van Rotterdam naar Schiphol, en na mijn werkdag weer terug. Nou heb ik eerder wel eens eerder gezien tijdens die omvangrijke werkzaamheden in Amsterdam-Zuid dat er aan elk eind van de Fyra stam een loc mee rijdt. Normaal zit er alleen aan de voorkant een loc.
Wat mij opvalt is dat de Fyra dan slechts 140 km/h rijd over de HSL dan de gebruikelijke 160 km/h. Ik weet wel vrijwel zeker dat iets te maken heeft met die tweede loc die achteraan als dummy mee rijdt.

Alleen mijn vraag luidt:
Wat is de precieze reden waarom er slechts 140 km/h wordt gereden en niet 160 km/h.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #3

Bericht door Karl »

De trein is zwaarder dus heeft een langere remweg en anders ECTS het niet meer?
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #3

Bericht door Thom91 »

Dubbeltractie op de HSL met twee TRAXX'en is niet toegestaan en een sleeploc over de HSL mag maximiaal 140 km/h.
Komt wel goed schatje.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Korte vragen #3

Bericht door Gertjan »

Karl schreef:De trein is zwaarder dus heeft een langere remweg en anders ECTS het niet meer?
Dat is kolder. De EVC zal een remcurve dan eerder laten aanvangen wegens de ingevoerde gegevens in ETCS.
Thom91 schreef:...en een sleeploc over de HSL mag maximiaal 140 km/h.
Sowieso een traxx op sleep mag niet harder dan 140 km/u.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #3

Bericht door jesse-cruzu »

Dank u allen! :)
Ik weet genoeg.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte vragen #3

Bericht door Frank »

BrengMe schreef:Ik heb een paar vraagjes.
1. Waar in Arnhem-Nijmegen zijn de lijnfolders van Breng verkrijgbaar?
2. Zijn deze gratis of niet?
Vraag 1: bij de VVV naast station Arnhem en bij het loket op station Nijmegen. Als de lijnfolders er nog zijn.
Vraag 2: ze zijn gratis.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #3

Bericht door Edwin »

Hoe wordt er op de lijnen 215 & 216 (AML) Almere/Schiphol Oost gecontroleerd dat je een Schipholpas hebt. Laatste traject richting Schiphol mag je alleen in als je zo'n pas hebt. Gaat de chauffeur iedereen dan langs?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door tsov »

De chauffeur niet, maar de bus moet door een sluis heen, waarbij er beveiligers de bus inkomen die iedereen controleren.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #3

Bericht door Karl »

Waaron is dat?
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door tsov »

Omdat dat deel van Schiphol alleen voor werknemers toegankelijk is (hangars enzo), dus kom je alleen dat terrein op met een Schipholpas.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #3

Bericht door Edwin »

tsov schreef:De chauffeur niet, maar de bus moet door een sluis heen, waarbij er beveiligers de bus inkomen die iedereen controleren.
Bedankt. Ik zag het op de Wiki-pagina staan en vroeg mij af hoe dat dan gecontroleerd werd. Hoef het dus niet te proberen om een keer tot het einde mee te willen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #3

Bericht door Mr-W »

Weet iemand of je recht hebt op €15 compensatie vanwege rituitval in de SRE als je langer dan 30 minuten op een (buurt)bus moet wachten omdat hij vol is en je dus niet meeneemt of krijg je niets omdat de rit gewoon gereden heeft en niet is uitgevallen ?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #3

Bericht door Edwin »

Mr-W schreef:Weet iemand of je recht hebt op €15 compensatie vanwege rituitval in de SRE als je langer dan 30 minuten op een (buurt)bus moet wachten omdat hij vol is en je dus niet meeneemt of krijg je niets omdat de rit gewoon gereden heeft en niet is uitgevallen ?
Er staat hier niet dat het niet voor buurtbussen geldt.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Korte vragen #3

Bericht door Bluearrow »

tsov schreef:Omdat dat deel van Schiphol alleen voor werknemers toegankelijk is (hangars enzo), dus kom je alleen dat terrein op met een Schipholpas.
Ik kan het je nog leuker vertellen. Een goede vriend van mij, was laatst gevraagd om als chauffeur in te vallen op lijn 193, dit terwijl hij normaal alleen vanuit standplaats Uithoorn rijdt. Hij had echter op dat geval nog geen 'schipholpas' (nu inmiddels wel hoor...). Dit betekende dat de bus bij de sluis op Schiphol Oost werd tegengehouden en ook niet het terrein op mocht. Er was 'gelukkig' slechts 1 passagiers, die kon mooi naar zijn werk gaan lopen, vloekend en scheldend. Het schijnt wel vaker voor te komen hoorde ik later van de beveiliger.

Ik blijft het overigens vreemd vinden dat dit soort dingen niet expliciet in de dienstregeling worden vermeld. Vroeger (in de CN-tijd) stond dit wel bij de tabellen vermeld, dat een bepaald gebied niet voor iedereen toegankelijk was.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door Milco »

Is een tijdhalte altijd een tijdhalte voor alle lijnen of zijn de tijdhaltes per buslijn bepaald? Weet iemand dat?

Verder: een tijdhalte moet te herkennen zijn aan een T en/of een plaatje van een klok op het haltebord, echter in Almere heb ik beide varianten nog nooit gezien. Iemand die hier meer van weet of zijn er nog andere dingen waar je een tijdhalte aan kunt herkennen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door Etienne »

Op het haltebord kan op dezelfde regel als het bussymbool een tijdhalte-symbool staan, zoals bij mij in Pijnacker staat. Nadeel is bijvoorbeeld dat de bus één halte daarvoor wel eens met -6 voorbij komt en dan vrolijk kan gaan wachten bij deze halte. :roll: (wat overigens niet altijd gebeurt, en de bus dus met -6 blijft rijden).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #3

Bericht door Karl »

Vraag over de OV chipkaart en de (Rotterdamse) metro: als je met de metro reist, bijvoorbeeld van Den Haag Centraal naar Nesselande of naar Spijkenisse de Akkers, hoeveel tijd heb je dan om uit te checken? Stel dat je op Beurs even de metro uitstapt, bij de broodzaak (zit op het perron, geen poortje!) een broodje koopt en dan de volgende metro neemt en die valt uit ofzo, hoe werkt dat dan? Zit er een maximumtijd aan of moet je op dezelfde dag uitchecken (net zoals NS)?

Edit: en natuurlijk bewaar je dat broodje tot je eindstation, want in de metro mag je geen broodje eten. :6
Het is een spectrum.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #3

Bericht door JWM »

Ik weet dat het bij het GVB 2 uur is. Als je na die twee uur pas uitcheckt wordt er 4 euro afgeschreven bovenop de 4 euro die je al kwijt was bij het inchecken.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten