OVer je reiservaringen in september 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door mb90 »

Gisterochtend reed er een grijze Veolia MAN Lion's City in Delft van de halte IKEA naar de Delftse Hout. Het was echter niet een van de 2 bussen voor lijn 81, want die hebben reclame aan de zijkant. Op de lijnfilm stond iets onleesbaars en als nummer dacht ik vanaf de A13 202 te zien.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Etienne »

Naast de 200 en 201 is er tegenwoordig een 202 (zijnde de ex 1100), maar de besturing van de lijnfilm is kapot, waardoor er een A4'tje met 81 gebruikt wordt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Etienne »

Doordat vanochtend op station Rijswijk een stoffelijk overschot gevonden was, verliep de treindienst van/naar Den Haag lichtelijk chaotisch. De omreisroute (metrolijn E) had ook niet te klagen, want veel metro's zag ik behoorlijk vol langs komen.

Als gevolg van deze stremming stond op spoor 2 in Den Haag Centraal een ICR-stam niks te doen, de t1931 stond daardoor op spoor 4, voor de t1731 geparkeerd, welke hierdoor moest wachten tot eerstgenoemde weg was. Dit leverde slechts een vertraging van +5 op, maar deze was in Gouda alweer er uit gereden.
Daarnaast reed de t1731 slechts met de losse m4075, vooral in de 2e klasse leverde dit behoorlijk wat staanplaatsen op.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door JWM »

Zo werd gisteren bij het uitchecken geen € 1,32 afgeschreven, maar € 0,46
Klinkt als geen basistarief afgeschreven. Toevallig in de 35 minuten daarvoor nog uitgecheckt?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Milco »

Dat klopt ja, ik kwam op Almere Centrum uit de 159 vanaf Harderwijk. Maar 9292 geeft € 1,31 (lijn 3) of € 1,32 (lijn 1) aan als ritprijs en ik wist niet dat dat inclusief het basistarief was.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Thom91 »

Vanmiddag met een recordsnelheid van 27,2 km/h naar huis..
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Michael »

Wind in de rug gehad op de fiets? :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Ik ben niet bijgelovig ofzo, maar dit kan volgens mij echt alleen op vrijdag de 13e...

Na 'n rustige vrijdag bijtijds van 't werk naar de bushalte gelopen, waar al vlug een 65 aan kwam. Dat bracht me zo snel op het station dat ik nog de t1759 kon halen maar... die is nooit vertrokken :P Zo'n beetje op vertrektijd kwam de mededeling dat een aanrijding bij Amersfoort ervoor zorgde dat daarheen geen treinverkeer mogelijk was. Betekende dus ook dat het snelste alternatief op dat moment, de t5559 naar Soest en daar dan op lijn 70 of 74 overstappen, net vertrokken was.
Goed, dus maar richting het busstation waarbij ik vervolgens vergeet uit te checken bij NS. Terwijl ik achter de abri langs loop om de gigantische stroom studenten die uit de bus komt te ontwijken sluit lijn 12S de deuren en vertrekt :P Nouja, de volgende gaat natuurlijk maar 3 minuutjes later en daarmee was ik vlot bij halte AZU waar zowaar gelijk de 296 kwam aanrijden. Inmiddels onderweg had ik me ook gerealiseerd dat ik natuurlijk exact vandaag met de fiets naar het station was gegaan, maar op 252 wachten zou te lang duren om zin te hebben. Ik ga juist eigenlijk altijd lopende, alleen al omdat het dan niet uitmaakt als ik een alternatieve route neem en zowat voor de deur uit de bus stap.

Vanaf de bushalte dus eerst weer naar het station gewandeld, even uitgecheckt, fiets uit de stalling gehaald en weer vrijwel dezelfde route terug afgelegd... Achja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Tochjo »

Ik begrijp uit dit hele verhaal dat tussentijds in- en uitchecken bij een busvervoerder je incheck bij NS niet ongedaan maakt? Ik dacht dat dat misschien veranderd was toen ook de wijziging werd doorgevoerd dat in- en uitchecken bij NS je 35-minuten-overstaptijd teniet doet. (Was dat te volgen?)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Ik heb voor de TrajectVrij proef een aparte chipkaart met het testproduct van NS ontvangen. De chipkaart waar het jaartrajectabonnement op gedrukt staat heb ik echter ook altijd nog bij, want daar staat m'n busabonnement op (en saldo, dat staat er op die andere niet). Met twee chipkaarten was het hierboven geschrevene uiteraard geen probleem. (En als ik m'n fiets niet had op hoeven halen had ik die ene gemiste check-out er wel op laten staan, da's nou ook weer geen ramp)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Tochjo »

Oh ja, je was een TrajectVrijer 8-)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Thom91 »

Michael schreef:Wind in de rug gehad op de fiets? :lol:
Goed gezien! ;)
Komt wel goed schatje.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Mr-W »

Ben met de bus naar Helmond centrum geweest, op de heenweg stopte de bus Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort voor de kerk van Mierlo-Hout om vis te halen.daarna reed de bus met +3 verder via de normale route,omleiding is via de Mierloseweg opgeheven,Helaas is Infoxx nog niet bijgewerkt en betaal je extra. Op de terugweg miste ik lijn 52 omdat hij 2 minuten te vroeg vertrok,heb toen Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station genomen tot st.anthoniusweg en heb de rest door de regen gelopen :(
Ben nu een Restitutieformulier aan het invullen, want ik heb meer dan 30 minuten vertraging en ik moest door de regen lopen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Edwin »

Vanochtend, om 07:30, reden er al CXX Amba's met 999 NS Vervoer over de Maxisweg ri. Weesp. Terwijl er op de A1, ri. Weesp, geen file was. -o-
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

De Provincie Utrecht Amba's van Connexxion rijden de busdienst Duivendrecht - Weesp in opdracht voor NS.

Wel een opvallende route, de vorige keer reden de NS-bussen (toen met touringcars) tussen Diemen Zuid en Weesp over de Provincialeweg langs de Weespertrekvaart/Gaasp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Daadwerkelijk exemplaren van Connexxion, of gaat het om de Amba's in die uitvoering van Pouw Vervoer? Tourquase kan meen ik ook nog, maar die zijn uiterlijk helemaal niet herkenbaar behalve aan het nummer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Nee, bussen uit de 4xxx-serie, eentje was een tunnelbus, ze hadden ook de typische Amstelland-schermsticker over defecten trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Ik kwam toevallig laatste bus van de dag tegen, de bus die om 2:03 van Duivendrecht naar Amersfoort gaat en om 2:08 in Diemen Zuid aankwam: deze reed met Connexxion 4273T :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

4273 is er in ieder geval eentje van Tourquase, onderaannemer voor Connexxion in de concessie provincie Utrecht.
Die schermsticker over defecten zit trouwens ook gewoon in alle bussen hier in de provincie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Meltrain »

Tourquase reed eind 2009 ook nog (in opdracht van Veolia) op lijn 38. Dit gebeurde toen wel met een ProCity van Connexxion (ik dacht de 3712). :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Naast een treintje bleek er vandaag ook een oude Amsterdamse GVB-bus te pendelen van/naar 150 jaar spoor in Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Jurre »

Meltrain schreef:Tourquase reed eind 2009 ook nog (in opdracht van Veolia) op lijn 38. Dit gebeurde toen wel met een ProCity van Connexxion (ik dacht de 3712). :')
De 3712 rijdt nu in ieder geval weer voor Connexxion in Hilversum.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Etienne »

Vanochtend in de t1727 een lesje "hoe help je een trein die op tijd is, in de vertraging".

De t1727 was op tijd uit Gvc vertrokken, voor de Gouwebrug gingen we in de remmen omdat de goederentrein uit Rotterdam voorlangs mocht. Vervolgens in Gouda stroomde de trein vol, omdat de t2827 met +4 achter deze goederentrein reed. De t2827 mocht ook als eerste weg en vervolgens met +7 mocht ook de t1727 weg. Vanaf Vleuten ging het vervolgens op een slakkengang, omdat we vermoedelijk achter de t2827 zaten, die achter de goederentrein zat. In Terwijde konden we de s9800 ook voorbij, met uiteindelijk +9 aankomst in Utrecht.

En vervolgens mistte ik nog de bus naar de Hogeschool, die ik wel had kunnen halen. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door ODRAIL »

Dit is niet iets nieuws hoor :wink: .

Dit gebeurde al sinds ik met de trein naar ging (vanaf eind jaren'80). Heb dit zelf jarenlang meegemaakt (helaas). Een iets vertraagde goederen trein vanuit Veendam naar de Maasvlakte werd in Gouda voor de stoptrein naar Rotterdam gegooid. Wat vijf minuten vertraging op Rotterdam Alexander opleverde. En voor mijn een half uur extra wachttijd voor de bus.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Thom91 »

Je kan je beter afvragen of de bus niet veel te strak gepland staat als je al niet eens +5 mag oplopen..
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten