Berichten uit Luxemburg

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Gertjan »

Wit met donkere letters (niet zeker of het donkerrood of zwart was) en een rode band op de kentekenplaat.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Ongeloofelijk.... Echt weer Luxemburg hoor...
In 2011 en 2012 hebben de buslijnen 502 en 535 met een fietsenrek/aanhanger gereden, in 2012 hebben er ook nog twee extra lijnen met een fietsenrek rondgereden; MT-1 en MT-2, die MT lijnen zijn inmiddels opgeheven, de lijnen 502 en 535 rijden wel gewoon nog rond alleen dan zonder fietsenrek/aanhanger.
Wij konden als campingbeheerders nauwelijks aan reclame/foldermateriaal komen, uiteindelijk na veel gedoe in september 2012 een zeer klein stapeltje folders gekregen waar de lijnen MT-1 en MT-2 in stonden.
Zijn mijn moeder en ik vanmiddag bij het grote VVV depot van Luxemburg om dozen vol folders voor de camping te halen, zie ik in een van die schappen dozen staan met "fietsbus-folders"... :shock:

Keurig de dienstregelingen van de lijnen 502, 535, MT-1 en MT-2 er in e.d. Foto's van de fietsenrekken er bij, etc.
Pff, zijn de lijnen opgeheven, worden de folders gedrukt... Ik met zo'n folder naar die beheerder van het VVV depot; deze folder heeft geen enkel nut hoor!
Tja daar kan ik ook weinig aan veranderen zei hij, had ze onlangs van het ministerie van transport aangeleverd gekregen en moet ze verdelen onder alle VVV's en horecabedrijven.
Eigenlijk had ik zo'n folder mee moeten nemen, om aan de vier buschauffeurs (waren altijd dezelfde) te laten zien die vorig jaar maand in, maand uit met een lege MT-1 of MT-2 bus hebben rondgereden... Tientallen keren hebben ze er bij de directie, bij loket van het busstation (beginpunt van die twee lijnen) en VVV op aangedrongen dat er folders moesten komen...

Die passagiers-tellijsten waren ook wel humor; ergens vanaf september vorig jaar kwamen die ineens, stapte ik op vrijdagmiddag in moest de chauffeur eerst nog zo'n lijst uit zijn tas halen en invullen dat het voor weeknummer .. was, oftewel er was de hele week nog niemand ingestapt... :lol:

In ieder geval hebben ze wel uit de gewone toeristische info het stukje over de Romeinse villa's bij Reisdorf gehaald, pff gek werden we vroeger van de vraag "Waar zijn die Romeinse villa's dan?".
Tja eh die zijn nergens, ligt welgeteld een steen op een privé-grondstuk waar je absoluut niet bij kunt komen, dat is alles wat er van over is.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Luxemburg heeft zo'n beetje elk denkbaar merk en type bus rondrijden, echter ontbrak de Solaris Urbino, die hebben ze nu sinds kort bij vervoersbedrijf Weber:
Afbeelding

Nu nog de Mercedes Capacity, ik geloof dat ze echt heel de Mercedes catalogus hier hebben rondrijden, behalve de Capacity.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Michael 1988 »

Volgens mij rijden er onder andere geen enkele Engelse merken zoals Wright of Optare rond in Luxemburg ;). Het is veelal Duits (MAN, Mercedes-Benz, Neoplan en Setra), Frans (Irisbus, Renault en Heuliez Bus), Belgisch (Van Hool en Jonckheere) en Nederlands (VDL en Den Oudsten). Er zijn wel enkele exoten daar aanwezig zoals Grau, Solaris en Kutsenits, maar deze zijn in kleine aantallen aanwezig.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Nou nou die chauffeur had er echt zin in, maar niet heus: de laatste bus van Ettelbruck naar Beaufort komt om 22.53 uur door Reisdorf, normaal gesproken komt die om 23.14 uur als leeg mat. rit door Reisdorf, op weg naar de stalling in Ingeldorf.
Ik hoorde om 22.54 uur een bus naderen, kijk uit het raam; is die halve gare al bezig met de leeg mat. rit naar Ingeldorf, is hier in het dorp gewoon drie keer linksaf geslagen om een rondje te maken en nooit naar Beaufort gereden, zes haltes overgeslagen. Nou worden vier haltes daarvan nog wel door een andere bus aangedaan maar het blijft erg slordig...
Omdat Beaufort zo smal maar zeer lang is, nemen genoeg mensen de bus van de ene kant van het dorp naar de andere kant. Ook in de avonduren, heb er al vaak genoeg mensen zien instappen.
Het is maar goed dat die lijn net genoeg rijtijd heeft, waardoor ie ook 's avonds nooit te vroeg is want er zijn hier ook van die lijnen waarbij je 25 minuten te vroeg op het eindpunt aan kunt komen als je maar een beetje stevig doorrijdt.

Ik ken een chauffeur die er wel een komische methode op na houdt; vertrekt veel te laat vanaf de beginhalte. Heeft een lijn 's avonds 15 minuten te veel rijtijd? Dan vertrekt ie ongeveer 20 minuten te laat, zodat ie continue overal te laat is.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Onderhand is het al bijna half september en ik reis nog altijd met het OV tegen de tarieven van 2012, had echt niet verwacht zoveel maanden met die 95 kaartjes van 2 uur te doen, die ik vlak voor de tariefwijziging nog even snel op mijn E@GO pas heb geladen.
Ik had destijds een berekening gemaakt dat de kaartjes met het oude tarief ongeveer eind maart op zouden zijn. Gezien het aantal dat ik er nu nog heb gaat dat eerder eind oktober worden.

Sinds die tariefwijziging reizen er nog maar weinig mensen met zo'n 2 uurskaartje omdat een dagkaart even duur of zelfs goedkoper is als je heen en terug wilt.

Van de week had een kat absoluut geen zin om aan de kant te gaan; zat 's avonds laat midden op de straat naar een spinnetje o.i.d. te loeren, na een tijdje wachten heeft de buschauffeur de bus maar vol over de stoep er langs gestuurd, de rechterspiegel kon maar net langs de gevel terwijl de wielen aan de linkerzijde net niet over de staart van die kat reden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Dat de bussen van tegenwoordig helemaal vol elektronica zitten, wat zo nu en dan weleens gekke storingen krijgt is algemeen bekend, meestal los je zoiets op door de bus even te resetten maar soms loopt het iets vervelender af:

Een buschauffeur kreeg op zo'n 35 kilometer afstand van de stalling ineens de melding dat de tank leeg bijna leeg was terwijl de tank even daarvoor nog zo goed als vol zou zijn. Vreemd, zou dat waar zijn of niet? Nou ja, hij begon toch aan de laatste rit van zijn dienst dus daarna kon hij gaan tanken.
Halverwege die rit begon de bus alarm te slaan dat er echt direct getankt moest worden, de bus is toch leeg en stapt over het algemeen onderweg niemand meer in, laat ik voor de zekerheid de route maar afkorten dacht de chauffeur.
Tien meter (en dan ook echt tien meter) voor de ingang van het stallingsterrein sloeg de bus met veel horten en stoten af, tank tot de laatste druppel leeg... De monteurs zijn uren bezig geweest om die motor weer draaiend te krijgen, de dieselleiding zat zo vol lucht en vuil door dat leegrijden van de tank dat startpoging na startpoging mislukte.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Ik heb nog nooit zoveel auto's, bussen en vrachtwagens voor de spoorwegovergang van het kleine rustige dorpje Kautenbach zien staan; de overweg bleef vanmiddag 25 minuten lang dicht, na zo'n 15 minuten stapte de bestuurder van de auto voor ons eens uit en liep naar de nood-telefoon die bij elke Luxemburgse overweg hangt. Deze is eigenlijk bedoeld om de verkeersleiding te waarschuwen over een gevaarlijke situatie zoals een stilgevallen voertuig op de overweg.

JA HALLO, WANNEER GAAT DIE OVERWEG NOU EENS OPEN??? :lol:

Even later kwam hij teruglopen met de boodschap dat het nog ongeveer 5 minuten zou gaan duren, wat uiteindelijk 10 minuten werden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Z2N »

Wat was er mis dan dat die overgang 25 minuten dicht bleef liggen? :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

De exacte details weet ik niet maar ken die spoorsituatie daar wel een beetje: er stond bij het station (op 500 meter afstand) een trein voor het rode sein te wachten, dat sein gaat pas naar geel of groen als de volgende vijf kilometer van het baanvak vrij is. De beide overwegen in Kautenbach blijven ongeacht de stand van het sein gesloten, net zo lang tot de trein langs ver voorste deel van perron 1 weg is.
Vermoedelijk stond er dus een andere trein in de omgeving van Kautenbach stil, waardoor het sein bij perron 1 zo'n 25 minuten rood bleef tonen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Michael 1988 »

Lekker handig (niet dus). Kunnen ze die seinen van de overwegen niet afstellen op de seinen langs het spoor? Dat dus wanneer een trein rood licht heeft het sein bij de overweg niet op rood gaat en voordat de sein geel krijgt het sein op de overweg op rood gaat (of de slagbomen omlaag) en dan pas als de overweg gesloten is de trein groen (nou ja geel) licht geven?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Ja ik begrijp het ook niet hoor dat ze zoiets bij de grote renovatie van die lijn een paar jaar geleden niet hebben aangepast, maanden was er geen treinverkeer mogelijk op dat traject omdat ze alle tunneltjes hebben opgeknapt, nieuwe bruggen aangelegd, nieuwe bovenleiding, nieuwe rails, nieuwe seinen, etc.
Stom genoeg is dat systeem van die overwegen nog altijd techniek uit het jaar nul...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Michael 1988 »

Volgens mij is zo'n systeem, waarbij een overgang op rood staat terwijl een trein ook een rood sein heeft, ook nog aanwezig in Nederland, maar ik kan me vergissen. Lijkt mij niet moeilijk om er een nieuw systeem voor te ontwikkelen. Bij normale verkeerslichten kan het ook, dus waarom ook niet op het spoor?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Zoiets kan volgens ook echt alleen in Luxemburg:

Van de lente kregen drie buslijnen een omleiding te rijden i.v.m. werkzaamheden aan een brug, sinds een paar dagen is het af en kunnen de bussen weer de gewone route rijden; vanavond zat ik in een van die lijnen welke over deze brug gaat, pff de bus kan er amper meer door, zo smal is die brug geworden en met een zeer hoog brughek waardoor de spiegels van de bus er bijna tegen aan komen.

De oude brug was minstens 1,25 tot 1,50 meter breder en had een laag muurtje dus voor de spiegels hoefde je niet op te passen.

Het lastigste is nog dat je direct voor die brug een scherpe bocht maakt, op schoolritten en zaterdagen rijden er 15 meter bussen op twee van die drie lijnen; eerst de bocht zo ruim mogelijk insturen, daarna de bus een paar meter in zijn achteruit zetten om hem goed recht voor de brug te krijgen...
Je reed voorheen altijd moeiteloos met een 15 meter bus door die bocht, de brug over.

Foto van de nieuwe brug: http://media.mywort.lu/media/1_32961840
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Michael 1988 »

Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu nog een keer. Bij de infra zijn ze traag en soms niet al te slim. Maar misschien moeten de maatschappijen klachten indienen zodat de brug wederom aangepast kan worden. Lijkt mij niet zo moeilijk.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Vandaag een luid applaus van een groepje reizigers in de bus dat de chauffeuse schadevrij over die nieuwe brug was gekomen... Kun je nagaan hoe smal het is, dat men zo overdreven reageert...

Diezelfde chauffeuse had eens zin om alle reizigers bij het instappen te controleren, wat zeer ongebruikelijk in Luxemburg is. Pff, echt bijna niemand had een geldig vervoersbewijs, sommige stappen gewoon weer uit omdat ze echt niet van plan zijn om te gaan betalen voor de busrit! Verder diverse discussies gezien tussen scholieren en haar, dat het scholierenabonnement vandaag niet geldig is omdat je op zaterdag niet naar school hoeft.
Oja, eentje probeerde haar er van te overtuigen dat 16 september 2013 de uitgiftedatum van het abonnement was en niet de vervaldatum.
Ja tuurlijk... En die grote 13 op het hoekje is een afkorting van het jaartal 2113 zeker, zodat je er nog de rest van je leven mee kunt reizen? Pff, wat een slappe smoezen allemaal en dat in een land waar het OV bijna gratis is...!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Wel een mooie blunder van een buschauffeur; hij kreeg de opdracht om alle bussen die vies waren door de wasstraat te halen (paar kilometer rijden), dus hij pakt op een gegeven moment de sleutel van wagen 69 van het haakje, stapt in en rijdt weg. Op dat zelfde moment reed een andere bus ook van de stalling weg en begon ontzettend te seinen met grootlicht, toeter vast te houden en de alarmlichten te laten knipperen. De chauffeur van de voorste bus dacht dat het een grapje was of dat zijn collega hem wilde inhalen dus bleef gewoon doorrijden.
In werkelijkheid was er iets heel anders aan de hand; de complete achterkant van die te wassen bus ontbrak, had een paar dagen eerder een aanrijding gehad. De nieuwe onderdelen waren in bestelling en inmiddels hadden de monteurs alles er al vast af gehaald zoals de bumper, motorluik, verlichting, etc.
Tja zoiets kun je in de spiegels niet tot nauwelijks zien natuurlijk, al komt er wel een gigantische lijst aan defecte lampen op het dashboard te staan dus dan zou je je toch eigenlijk wel moeten afvragen hoe dat kan want de monteurs van dat bedrijf zijn altijd heel snel met het vervangen van een defect lampje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Eind dit jaar of anders begin volgend jaar krijgen alle streekbussen in Luxemburg halteaankondiging voor de reizigers en route-info + punctualiteit-aanduiding voor de chauffeur, momenteel hebben alleen de stadsbussen dat.
Ook komt er andere kaartverkoop-apparatuur in, nu kun je alleen een 2-uurskaartje en een dagkaartje kopen,
in de toekomst alles wat er aan vervoerbewijzen bestaat zoals (scholieren)maand en jaarkaarten.

Ik mag alleen wel hopen dat het instellen van de rit automatisch gaat want anders heb je er bij verstrooide chauffeurs echt niets aan; vanavond wilde ik bij een bus even de volgende rit instellen terwijl de chauffeur de wasstraat aan het bedienen was.
Ik zat vervolgens vol verbazing te kijken wat er op instelkastje stond: lijnnummer van de buiten-displays stond op het bedrijfslogo, bestemming stond op niet instappen, lijn + ritnummer voor de GPS-registratie stond op een lijn + rit die een halve dag eerder al was gereden dus zullen op kantoor vijf uur lang ritten als "te laat" en/of "van route" zijn aangeduid.

PS. de wasstraat is naast de begin/eindhalte dus de chauffeur heeft heus niet het lijnnummer en de bestemming van de displays gehaald i.v.m. een lege rit naar de wasstraat.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Zo langzamerhand beginnen de EURO-6 Mercedes Integro's het land binnen te "stromen", ik vraag me af hoe ze dat voortaan met de reclame gaan doen; een hoop Luxemburgse bussen hebben de volledige achterzijde vol reclame zitten (niet van het vervoersbedrijf maar gewoon voor een of ander product of een overheidscampagne, e.d.), echter zit de motorklep van EURO-6 Integro's vol ventilatiesleuven die absoluut niet afgeplakt mogen worden (heb het nagekeken of er echt iets van een koeler achter zit). Gaat er dan wel raar uit zien die reclame, met grote happen er uit. :lol:

EURO-3, 4, 5 of EEV: Afbeelding

EURO-6: Afbeelding
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Michael 1988 »

Misschien moet er net zoiets gedaan worden als wat EBS doet met hun bussen. Of ze moeten de reclame voortaan op de zijkant plaatsen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Soms heeft een klein "grapje" wel een wat grotere uitwerking dan verwacht: ik had van de week even bij een buschauffeur nagevraagd wat hij vandaag voor dienst zou hebben, bleek precies een van mijn favoriete dienstnummers te zijn (zeer veel verschillende lijnen zonder grote pauzes achter elkaar door) dus de kans is in dit seizoen (ik heb weinig werk te doen) dan erg groot dat ik inderdaad op de bewuste datum/tijd op de halte klaar sta om mee te rijden.
Toen ik vanmiddag bij het busstation aan kwam lopen ging ik met opzet bij een verkeerde halte staan (om net te doen alsof ik helemaal niet met die dienst mee zou rijden), de chauffeur met wie ik mee zou gaan stond met een collega te praten bij de bufferplaats, na een paar minuten was het tijd om te vertrekken; wilden ze beide dezelfde lijn op dezelfde tijd gaan rijden... :lol:
De chauffeur met wie ik mee zou gaan had mij op die verkeerde halte zien staan en was er automatisch vanuit gegaan dat hij dan de lijn die vanaf deze halte vertrekt moest rijden.

Toen we een paar uur later op een busstation in een ander deel van Luxemburg stonden nog een prachtige controle van het ministerie van transport zeg; stapte een vrouw met een schrijfblok in, nou dan weet je het al... Buscontrole... Ze begon gelijk op boze toon te zeuren dat het reglement en de tarieven niet goed zichtbaar waren in de bus (hing een reclamepostertje half over heen) en vervolgens wilde ze de hoeveelheid wisselgeld van de chauffeur zien, moet minimaal 12 euro bedragen. Laat ze zich liever eens druk maken om het feit dat de bus al jaren van de verkeerde halte vertrekt. Door een fout van het ministerie van transport vertrekken er drie bussen om vrijwel dezelfde tijd van halte 6 maar geen enkele bus van halte 5, aangezien er daar echt maar een bus per halte past (anders sta je met de achterkant midden op de doorgaande weg) staat de bus waar ik in zat altijd op halte 5, een van die andere bussen inderdaad op halte 6 en de derde bus staat zo lang als het kan op halte 4, de bus die daar eigenlijk hoort te staan komt altijd vrij laat binnen maar zodra die dan arriveert moet de verkeerd staande bus achteruit de halte af en met de alarmlichten aan deels op de doorgaande weg staan.
Nou laten ze daar toch eens een eind maken bij het ministerie van transport, uitgerekend is dat zo'n beetje het enige streekbusstation in heel Luxemburg met een groot display met de eerst volgende tien vertrekkende ritten bij de ingang, je hebt er op deze manier helemaal niets aan want bij alle drie die bussen staat er halte 6 achter, terwijl twee daar in werkelijkheid niet staan. Tja dat display is gewoon in geprogrammeerd naar de info zoals het in het busboekje staat.
Op halte 1 is net genoeg ruimte om een tweede bus neer te zetten, zonder de doorgaande weg te blokkeren maar je gaat daar als chauffeur je bus niet neerzetten als je helemaal van halte 6 hoort te vertrekken, de kans is groot dat reizigers de bus dan over het hoofd zien.
Om het nog chaotischer te maken komt de bus die van halte 7 hoort te vertrekken als een na laatste van alle +/- tien bussen binnen, tja je kunt halte 7 alleen op rijden als halte 6 leeg is wat nooit het geval is. Dus dan maar straatje keren op de doorgaande weg, vervolgens achteruit de halte op, een andere mogelijkheid is er niet. Ik moet die bende eigenlijk eens gaan filmen en doorsturen naar het ministerie van transport, wellicht dat ze dan wakker worden...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door htm_tram »

Zeker het busstation van Mersch?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Haha ja de personen die er weleens geweest zijn begrijpen natuurlijk direct dat het om Mersch gaat.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Tragischer Unfall auf der N31: Autofahrer tödlich verunglückt

(nas) - Bei einem tragischen Unfall auf der N31 zwischen Oberkorn und Beles wurde am Dienstagmorgen gegen 7 Uhr ein Autofahrer tödlich verletzt.
Der Fahrer hatte in einer langgezogenen Rechtskurve aus unbekannter Ursache die Kontrolle über sein Fahrzeug verloren und war auf die Gegenfahrbahn gekommen.
Darauf hin prallte er mit seinem Wagen in einen Bus und erlag noch vor Ort seinen Verletzungen. Im Bus, der zum Zeitpunkt des Unfalls mit 16 Personen besetzt war, wurden acht Insassen leicht verletzt und in die Krankenhäuser nach Esch/Alzette und Niederkorn transportiert.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: http://www.wort.lu/de/view/tragischer-u ... b37c172b91
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Echt weer Luxemburg:

Tussen A. en B. zou gisteren en vandaag de weg dicht zijn waardoor buslijn... om moest rijden via C. en D.
Stond keurig al weken van te voren op internet aangekondigd, in de praktijk was de weg gewoon open dus de bussen hebben niet omgereden.

Vanavond was ik met een (andere) buslijn mee, staan we ineens voor grote rood/witte hekken stil; weg afgesloten.
Alarmlichten aan, bus in zijn achteruitversnelling en terug naar de kruising om te keren. Vervolgens een paar kilometer in de richting gereden waar we vandaan kwamen en via een half opgebroken weg (waar je wel door mocht) de route vervolgd, waarbij we een dorp compleet hebben overgeslagen en natuurlijk de rest van de rit veel te laat waren.
Uiteraard was er nergens iets bekend over een stremming van de route...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten