"Via"-bestemming Breng

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

"Via"-bestemming Breng

Bericht door fogeltje »

Breng inventariseert onduidelijkheden bij "via"-bestemming op hun lijnfilms. Een reeds gemelde is bijvoorbeeld de via-bestemming bij lijn 13 van Nijmegen naar Wijchen. Voorheen filmde die "via Zuid" of "via Noord", nu is deze via-bestemming aangepast in iets van "Nieuweweg" voor een van de varianten (ik weet zelf niet eens of dat nu via Noord of Zuid gaat :') ). Breng zoekt naar alle onduidelijkheden die eventueel bij deze via-bestemmingen optreden. Dus als mensen iets weten, meldt het zelf even via Twitter of plaats het hier en dan geef ik het wel door.

EDIT: als het niet zozeer over "via" gaat maar wel over de lijnfilm, plaats het hier ook maar, ik denk dat Breng met elke feedback vrij is. Probeer aub wel specifiek mogelijk aan te geven wat er op de lijnfilm staat (lijnnummer, eindbestemming en via) en wat beter zou kunnen. Hoe specifieker, hoe beter.
Laatst gewijzigd door fogeltje op vr 13 sep 2013, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
berenhose
Berichten: 8
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 22:40

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door berenhose »

Lijn 300: Bemmel via Bemmel. In ieder geval een week of vier geleden reden de bussen hier nog mee rond, misschien dat dit na de vakantiedienstregeling is aangepast?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door fogeltje »

berenhose schreef:Lijn 300: Bemmel via Bemmel. In ieder geval een week of vier geleden reden de bussen hier nog mee rond, misschien dat dit na de vakantiedienstregeling is aangepast?
Ik schrijf hem op, die heb ik in het verleden ook wel eens gezien. Mogelijk zijn daar zelfs meerdere van. Want dat probleem heeft Hermes in Eindhoven namelijk ook bij sommige lijnen. Gaat om lijnen die een via-bestemming hebben waar het eindpunt soms op die via-bestemming ligt. Zoals Lijn 8 Acht via Acht :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door Suus »

Lijkt meer op lijn 24 dan ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door BR628 »

In CXX tijd was er ook vaak Dokkum via Dokkum te zien op de lijnfilm. Issue is blijkbaar nog niet opgelost daar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door Meltrain »

"Ridderkerk via Ridderkerk" was een populaire op lijn 144 waarvan op het laatst twee van de vier ritten per uur slechts t/m Ridderkerk reden. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door huibf »

BR628 schreef:In CXX tijd was er ook vaak Dokkum via Dokkum te zien op de lijnfilm. Issue is blijkbaar nog niet opgelost daar.
wat ik ook altijd raar vindt is om de via bestemming ook nog weer te geven NADAT deze de via bestemming is gepasseerd.
Lijn 103 in Eindhoven (bijvoorbeeld catharinaziekenhuis), richting Station Eindhoven filmt gerust.
Station Eindhoven via WC Woensel en Airport. :shock:
in SRE zijn dezelfde soort fratsen Eersel van Eersel of Budel via Budel
Waarbij eersel vreemd is wat dat is nooit een eindpunt....
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door koekje »

- Sommige lijnen filmen "via CS", andere "via Arnhem CS". Eenduidigheid zou mooi zijn. Mooiste is lijn 9, die filmt tot Willemsplein "via CS", van Willemsplein tot CS filmt deze "via Arnhem CS" en dan verdwijnt de via bestemming.

- Bij een aantal lijnen in Nijmegen is de via bestemming te groot omdat de plaatsnaam er voor staat. "2 Lindenholt-West via Nijmegen, Burchtstraat" ofzo.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door jwalk1 »

ik zou persoonlijk graag zien dat lijn 9 richting grave op zijn koersrol krijgt "via prins Berhardstraat" omdat veel studenten van de han nog denken dat lijn 9 rechtsreeks is zoals vroeger, maar nu ben je beduidend langer onderweg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door fogeltje »

koekje schreef:- Sommige lijnen filmen "via CS", andere "via Arnhem CS". Eenduidigheid zou mooi zijn. Mooiste is lijn 9, die filmt tot Willemsplein "via CS", van Willemsplein tot CS filmt deze "via Arnhem CS" en dan verdwijnt de via bestemming.

- Bij een aantal lijnen in Nijmegen is de via bestemming te groot omdat de plaatsnaam er voor staat. "2 Lindenholt-West via Nijmegen, Burchtstraat" ofzo.
Heb je van Nijmegen nog meer voorbeelden?
jwalk1 schreef:ik zou persoonlijk graag zien dat lijn 9 richting grave op zijn koersrol krijgt "via prins Berhardstraat" omdat veel studenten van de han nog denken dat lijn 9 rechtsreeks is zoals vroeger, maar nu ben je beduidend langer onderweg.
Bij Grave zou ik juist de toevoeging "via Hatert" willen zien om verwarring bij reizigers naar Grave te voorkomen (en in Grave lijn 9/99 beide een via-bestemming). Maar ik zet jouw suggestie ook mijn lijstje.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door fogeltje »

Komt dat verschil in Arnhem overigens misschien door streeklijnen? Wellicht doen stadslijnen standaard "via CS" en streeklijnen "via Arnhem CS" voor extra duidelijkheid? En dat stadslijnen bij Willemsplein switchen voor extra duidelijkheid omdat daar veel lijnen bij elkaar komen, ook lijnen die via Nijmegen CS gaan?
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door Freek »

Die van de Burchtstraat staat er ook bij lijn 13 op. Op maandag staat er dan via Nijmegen, Nassausingel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Die van de Burchtstraat staat er ook bij lijn 13 op. Op maandag staat er dan via Nijmegen, Nassausingel.
Maar dat ligt er dan ook aan dat het Markt is en de bus dan niet door het centrum kan ;) In dat geval is het zelfs functioneel. Maar ik zal het kleine Nijmegen, Burchtstraat in ieder geval meenemen. Staat dat nog bij meer lijnen? Bij lijn 8 is het me vorige week niet opgevallen maar ik stapte dan ook al in Hatert in.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door Srananbloke »

fogeltje schreef:Komt dat verschil in Arnhem overigens misschien door streeklijnen? Wellicht doen stadslijnen standaard "via CS" en streeklijnen "via Arnhem CS" voor extra duidelijkheid? En dat stadslijnen bij Willemsplein switchen voor extra duidelijkheid omdat daar veel lijnen bij elkaar komen, ook lijnen die via Nijmegen CS gaan?
Lijn 9 is een stadslijn, dus een verschil op dat vlak is er niet echt. Er zijn nog wel een paar stadslijnen die blijvend 'via CS' aangeven, maar bij lijn 9
(en 8 volgens mij ook) zie je op sommige momenten nog wel 'via Arnhem CS'.

het is natuurlijk niet fout, maar ik vind het wel onlogisch; Ook stadslijnen die als eindbestemming 'Arnhem CS' hebben. Je ziet dat o.a. bij de lijnen 2 en 4, en de spitsritten van trolleylijnen die CS als eindbestemming hebben in de vroege avond.

Tuurlijk klopt Arnhem CS als eindbestemming, maar als stadslijn voldoet 'Centraal Station' of iets dergelijks toch prima? Dit valt me al op sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan. Maar goed, het heeft verder weinig met 'via' te maken :)

Edit: in Nijmegen zie ik dit ook bij sommige stadslijnen btw
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door fogeltje »

Srananbloke schreef:
fogeltje schreef:Komt dat verschil in Arnhem overigens misschien door streeklijnen? Wellicht doen stadslijnen standaard "via CS" en streeklijnen "via Arnhem CS" voor extra duidelijkheid? En dat stadslijnen bij Willemsplein switchen voor extra duidelijkheid omdat daar veel lijnen bij elkaar komen, ook lijnen die via Nijmegen CS gaan?
Lijn 9 is een stadslijn, dus een verschil op dat vlak is er niet echt. Er zijn nog wel een paar stadslijnen die blijvend 'via CS' aangeven, maar bij lijn 9
(en 8 volgens mij ook) zie je op sommige momenten nog wel 'via Arnhem CS'.

het is natuurlijk niet fout, maar ik vind het wel onlogisch; Ook stadslijnen die als eindbestemming 'Arnhem CS' hebben. Je ziet dat o.a. bij de lijnen 2 en 4, en de spitsritten van trolleylijnen die CS als eindbestemming hebben in de vroege avond.

Tuurlijk klopt Arnhem CS als eindbestemming, maar als stadslijn voldoet 'Centraal Station' of iets dergelijks toch prima? Dit valt me al op sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan. Maar goed, het heeft verder weinig met 'via' te maken :)

Edit: in Nijmegen zie ik dit ook bij sommige stadslijnen btw
Ik denk dat ze ook blij zijn met andere feedback hoor, dus als het niet zozeer over "via" gaat maar wel over de lijnfilm, plaats het gewoon. Ik schrijf in ieder geval op mijn lijstje "Arnhem/Nijmegen CS" versus "Centraal Station" voor stadslijnen. Ik heb een uur geleden net een mail uit gedaan met de andere zaken die al eerder in dit topic voorbij kwamen en de dingen die ik zelf had. Ik stuur na het weekend weer een mailtje en dan zal ik jouw ding erin zetten. Ik wil Twittermans niet bombarderen met mails dus ik probeer wat dingen te verzamelen voordat ik mail.

EDIT: Volgens mij is men in Nijmegen wat gewone bestemmingen aangaat overigens vrij consequent met "Nijmegen CS". "Centraal Station" zie ik niet meer in Nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Lijkt meer op lijn 24 dan ;-)
_O-
"Een touringcar is geen bus"
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door Delftse Chauff »

berenhose schreef:Lijn 300: Bemmel via Bemmel. In ieder geval een week of vier geleden reden de bussen hier nog mee rond, misschien dat dit na de vakantiedienstregeling is aangepast?
Dat is een InfoXX-kwaal. Bestaat al jaren.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Via"-bestemming Breng

Bericht door fogeltje »

Delftse Chauff schreef:
berenhose schreef:Lijn 300: Bemmel via Bemmel. In ieder geval een week of vier geleden reden de bussen hier nog mee rond, misschien dat dit na de vakantiedienstregeling is aangepast?
Dat is een InfoXX-kwaal. Bestaat al jaren.
Klopt. Wijchen lijkt inmiddels gefixt. Ik kwam donderdag vlak bij Dukenburg een 13 Wijchen via Zuid tegen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten