NS-personeel walgt van smerige treinen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS-personeel walgt van smerige treinen

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Het is voor een deel ook een soort van sneeuwbal effect, als iets schoon is, zijn mensen ook eerder geneigd om het ook schoon te houden. Al blijf je natuurlijk ook mensen houden met de mentaliteit van een Thom91.
Wat een gewhine. Serieus. Als je voor prullenbakken zorgt dan hou je die bij en dan ga je niet van je reizigers verwachten dat ze met hun afval gaan zeulen. Prima dat je vindt dat dat anders moet, maar dan mag ik dat ook mongoloïde vinden. Als je niet bereid bent om iets bij te houden, faciliteer het dan godverdomme niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS-personeel walgt van smerige treinen

Bericht door deadlock »

Net zoals die toiletten die altijd en eeuwig afgesloten zijn vanaf 16:00 's middags omdat ze vol zijn. Ik heb al drie keer tegen een deur staan pissen op een balkon omdat NS gewoon te lam is om die dingen af te pompen. Installeer dan geen toiletten. Echt Ennes, hoe haal je dit soort dingen in je kop.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS-personeel walgt van smerige treinen

Bericht door VIRM »

Mag ik je even teleurstellen met je gespikkelde SGMm vloer, Ennes? ;) Ik zit met enige regelmaat in een SGMm in de s3300. Niet echt het toonbeeld van een superdrukke trein, maar ook daar zijn er regelmatig vloeren waarbij ik denk: die kan best wel een sopje gebruiken...
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS-personeel walgt van smerige treinen

Bericht door Ennes »

Thom91 schreef: Beetje jammer alleen dat het gene wat voor het sneeuwbaleffect zou moeten zorgen nooit aanwezig is waardoor dit effect ook nooit behaald zal worden. Zo blijkt uit het artikel.
Dat ben ik dus helemaal met je eens, en daar zit hem voor het grootste gedeelte ook het probleem.
deadlock schreef: Wat een gewhine. Serieus. Als je voor prullenbakken zorgt dan hou je die bij en dan ga je niet van je reizigers verwachten dat ze met hun afval gaan zeulen. Prima dat je vindt dat dat anders moet, maar dan mag ik dat ook mongoloïde vinden. Als je niet bereid bent om iets bij te houden, faciliteer het dan godverdomme niet.
Alleen blijkt dus dat ze dat niet of niet voldoende doen, dus flikker je als reiziger je teringzooi neer, waarbij je zelf als reiziger in de viezigheid van je voorganger mag gaan zitten.

Ik zeg nergens dat NS goed bezig is, verre van dat zelfs, ze worden inmiddels al beetje gek van me met alle {tegen beter weten in} meldingen (al dan niet met foto's) van ernstige vervuiling in de treinen. Maar neemt niet weg dat je het met dit gegeven toch nog een klein beetje redelijk kunt houden voor jezelf en je medepassagiers
deadlock schreef:Net zoals die toiletten die altijd en eeuwig afgesloten zijn vanaf 16:00 's middags omdat ze vol zijn. Ik heb al drie keer tegen een deur staan pissen op een balkon omdat NS gewoon te lam is om die dingen af te pompen. Installeer dan geen toiletten. Echt Ennes, hoe haal je dit soort dingen in je kop.
Hoe ik dingen in me kop haal? Volgens mij zou je deze vraag aan jezelf moeten stellen gezien je post!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS-personeel walgt van smerige treinen

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Mag ik je even teleurstellen met je gespikkelde SGMm vloer, Ennes? ;) Ik zit met enige regelmaat in een SGMm in de s3300. Niet echt het toonbeeld van een superdrukke trein, maar ook daar zijn er regelmatig vloeren waarbij ik denk: die kan best wel een sopje gebruiken...
Klopt, ze zijn ook vaak smerig, enige voordeel is dat ik niet door de trein vlieg, omdat ik aan de vloer geplakt zit. maar wat ik bedoel is dat "als ze schoongemaakt worden" ze er door het gladde oppervlak er ook schoon uitzien, dit in tegenstelling tot de vloeren in b.v. een SLT.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: NS-personeel walgt van smerige treinen

Bericht door jesse-cruzu »

Ik erger mij vooral aan de nachttreinen in het weekend. Wat je dan tegenkomt is vaak ook het toppunt van smerigheid. Overal troep, kots, stank, enz. Natuurlijk komt het door mijn medereizigers die dan uit zijn geweest, maar zo'n trein wordt dan niet eens in de tussentijd dat deze stilstaat bij een eindpunt niet eens schoongemaakt. Ik prefereer dan soms een vervangende bus waar ik regelmatig toch mee moet reizen om op Schiphol te komen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS-personeel walgt van smerige treinen

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Hoe ik dingen in me kop haal? Volgens mij zou je deze vraag aan jezelf moeten stellen gezien je post!
Snap je echt niet dat je een treinreis van 45 minuten niet kan overleven zonder toilet als je een krappe blaas hebt?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS-personeel walgt van smerige treinen

Bericht door AppleMoose »

Iets subtieler, en iets minder op de man af, mag wel... :roll:

Dat veel treinen smerig zijn klopt. Dat NS ook geen "schoonheidsprijs" (letterlijk) verdient vanwege hun reactie en laksigheid, klopt ook.
Maar, er is ook sprake van een (verkeerde) mentaliteitskwestie.
Het valt mij zovaak op, dat mensen heeeeeeeel veel moeite kunnen en willen doen om allerlei troep de trein in te kunnen slepen, maar te beroerd zijn om 2 passen te lopen om iets in de prullenbak te gooien.
Dit zie je overigens niet alleen in het OV, maar overal.
Men staat rustig een kwartier in de rij voor een zak patat, maar die ene seconde die het kost om iets in de prullenbak te gooien, is *opeens* teveel. :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: NS-personeel walgt van smerige treinen

Bericht door marlies »

Ja, het is al snel "oh, de NS heeft die prullenbak te ver weg neergezet, dus het is mijn schuld niet als ik het op de grond gooi"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS-personeel walgt van smerige treinen

Bericht door iljitsch »

Mohamed schreef:Nooit zo die steeds kleiner wordende prullenbakken begrepen in die treinen.
Ik begrijp dat heel goed, want je zit er lekker met je knie tegenaangeklemd als je bij 't raam zit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten