Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Roeland »

fogeltje schreef:
Tom schreef: Ik moet wel zeggen dat het verbaast dat Cuijk meer reizigers heeft. Dat is volgens mij niet altijd zo geweest. Het wegvallen van de busdiensten zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad.
Cuijk is sterk georiënteerd op Nijmegen, terwijl de zuidelijker gelegen dorpen minder op een grote stad georiënteerd zijn. Daarom is het noordelijke stukje van de Maaslijn ook veel drukker dan het middenstuk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door fogeltje »

Roeland schreef:
dennistd schreef:
Roeland schreef:Als je dan toch een sneltrein over de Maaslijn wilt laten rijden, zou ik het als volgt doen: Rm - Vl - Br - Vry - Vlb - Bmr - Nm.
Met dan stoptreinen op Rm - Vl en op Bmr - Nm.
Dan hoef je niet de hele lijn te verbreden, maar alleen de drukste stukken, en kan Venlo - Boxmeer enkelsporig blijven. Ook kun je je materieel dan gerichter inzetten op de drukste delen van de lijn.
En dan moet je voor Tegelen-Cuijk dus twee keer overstappen, niet echt klantvriendelijk...
Mijn idee voor een doorgaande IC op de uiteinden, die tussen Venlo en Boxmeer stoppend rijdt, heeft een financieel-economische achtergrond. Volgens het plaatje (uit 2002) in de Nota Mobiliteit (blz. 53) over "aantal reizigers op een baanvak" is er op de uiteinden van de Maaslijn beduidend meer vervoer dan in het middenstuk Venlo - Boxmeer.
De vele reizigers van Tegelen naar Cuijk moeten dan inderdaad 2x overstappen (evenals voor 2007, en evenals de reizigers van Hoogeveen naar Schipgol sinds dit jaar), maar je maakt de Maaslijn voor 90% van de reizigers toch wel een stuk sneller. En je hoeft hem maar zeer beperkt te verbreden: alleen op Roermond - Venlo en (een stukje) op Bosmeer - Cuijk.
Wanneer je 2x IC + 2x sprinter wilt, moet je (vrijwel) alles tussen Roermond en Cuijk verdubbelen, en rijd je tussen Venlo en Boxmeer met een vrijwel lege sprinter. Zowel in aanleg als in exploitatie is zo'n 2/2 systeem dus peperduur (dus onhaalbaar), daarom ben ik op zoek gegaan naar het maximaal haalbare.
Exploitatief is de vraag immers: hoe kun je zoveel mogelijk capaciteit op Boxmeeer - Nijmegen bieden, zonder allemaal lege bakken in het middengebied te verslepen.

En de IC-stop op Vierlingsbeek is inderdaad net zo zinvol als een IC-stop op Rilland of Akkrum: omdat er verder niets anders rijdt, laat je op zo'n "topper" een IC stoppen (is goedkoper dan een spoorverdubbeling + frequentieverhoging + lege stoptrein tussen Boxmeer en Venray, enkel om de IC 2 minuten sneller te maken). Alternatief is: station opheffen, maar daarvoor is Vrlb nou net weer te groot.
+1 voor de verwijzing naar Hoogeveen. :mrgreen:

Je zegt wijze dingen. Echter mag je het dan in mijn ogen niet meer het predicaat IC geven maar zou je dat gewoon sneltrein moeten noemen. Maar dat is gewoon een labelkwestie.

Eventueel zou je voor Vierlingsbeek nog iets anders kunnen verzinnen. Ik heb er geen zicht op hoeveel reizigers daar dagelijks opstappen en vooral wanneer. Als het vooral in de spitsuren druk is en daarbuiten nog geen handvol per uur, zou ik zeggen, laat de spitstreinen er stoppen en buiten de spits kunnen ze prima met de buurtbus naar Boxmeer of Venray.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door huibf »

In Horst Sevenum stoppen alleen maar Intercitys. Geen stoptreinen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:In Horst Sevenum stoppen alleen maar Intercitys. Geen stoptreinen.
Zelfde als met stations voor Den Helder, dat komt omdat er geen andere treinen rijden. Het aantal "stoptreinstations" voor die IC is redelijk laag (Deurne, Horst en Blerick), dat zou ik nog wel een IC willen noemen. De IC Roosendaal - Zwolle is al dubieuzer.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:
Eventueel zou je voor Vierlingsbeek nog iets anders kunnen verzinnen. Ik heb er geen zicht op hoeveel reizigers daar dagelijks opstappen en vooral wanneer. Als het vooral in de spitsuren druk is en daarbuiten nog geen handvol per uur, zou ik zeggen, laat de spitstreinen er stoppen en buiten de spits kunnen ze prima met de buurtbus naar Boxmeer of Venray.
Dan is de reistijd buiten de spits dus twee minuten sneller dan in de spits, mits je alle tijden op de tussenstations aanpast. Anders staat die IC gewoon twee minuten stil in Boxmeer en Venray.
Daarnaast een buurtbus nou niet bepaald een goed alternatief. Als er nou een echte bus zou rijden...
Beter kan die IC gewoon altijd stoppen te Vlb en dat het dan buiten de spits eigenlijk nauwelijks nodig is, is dan een bijzaak.
Roeland schreef: De vele reizigers van Tegelen naar Cuijk moeten dan inderdaad 2x overstappen (evenals voor 2007, en evenals de reizigers van Hoogeveen naar Schipgol sinds dit jaar), maar je maakt de Maaslijn voor 90% van de reizigers toch wel een stuk sneller.
Dat was t/m eind 2005. In het laatste jaar dat NS de exploitatie verzorgde, reed er 1x/uur een stoptrein en 1x/uur een sneltrein over het traject, waarbij laatstgenoemde niet in Vlb, Tg en Sm stopte.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Wubbo »

Ik vind van de huidige 4x/uur (Vry - Nm) terug naar 2x voor een groot deel van de bestemmingen wel wat erg ver terug. Misschien is de Maaslijn wel een plek waar je gebruik kan maken van het feit dat het in- en uitstappen in de spits langer duurt dan in het dal. Dan krijg je zo'n soort constructie:

Spits (ma-vr ca 06.00 - ca 09.00 uur en ca 15.00 - ca 19.00 uur):
2x/uur IC Nm - Bmr - Vry - Vl - Rm
2x/uur Stoptrein Nm - Rm (stopt op alle stations)
2x/uur Stoptrein Nm - Bmr

Dal (ma-vr ca 09.00 - ca 15.00 uur; za ca 07.00 - ca 19.00 uur):
2x/uur IC Nm - Bmr - Vry - Vl - Rm
2x/uur Stoptrein Nm - Rm (stopt op alle stations)

Superdal (ma-za na ca 19.00 en zondag de hele dag):
2x/uur IC Nm - Bmr - Vlb - Vry - Br - Vl - Rm
2x/uur Stoptrein Nm - Bmr
2x/uur Stoptrein Vl - Rm

Aan verdubbeling op het zuidelijke deel ontkom je sowieso niet (daar past het nu eigenlijk al niet met de goederentreinen die er ook nog rijden). Wat je verder aan infra nodig hebt is lastig in te schatten omdat je een dienstregeling ook op aansluitingen wil maken en het lastig in te schatten is hoe je uitkomt tussen Blerick en Venlo met de rest van het verkeer daar.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Mr-W »

Weet iemand trouwens hoeveel reizigers Lijn 255 Boxmeer Maasziekenhuis - Venray Busstation heeft ?
Als die buurtbus redelijk loopt zou ik station Vierlingsbeek sluiten en vanaf Venray busstation doorrijden naar Venray station,zodat Vierlingsbeek 2x per uur een bus heeft naar een treinstation.
in de daluren met 8 persoonsbusjes blijven rijden en s'avonds en in het weekend een belbus invoeren.
In de brede spits zou ik met 2 buurtbusjes/streekbus rijden zodat er niet om plaatsen geloot moeten worden.
Dit is beter voor de rest van de Maaslijn en Vierlingsbeek-dorp ligt relatief ver van de spoorlijn en het gebruik is niet heel erg hoog, Mz zou met zulke reizigersaantallen worden gesloten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Vinny »

6 treinen per uur in het superdal? Dat lijkt me volkomen overkill. Ik denk eerder aan 3. Eén sneltrein (of intercity) en twee stoptreinen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Daniel »

Wel goed lezen waar die treinen rijden he. De stoptreinen in het superdal overlappen elkaar niet, er rijdt dus maximaal 4x/uur een trein op de hele lijn (en tussen Bmr en Vl 2x/uur)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Vinny »

Haha ik las ten onrechte dat de ene de hele lijn zou afrijden.
Maar goed, ik denk dat het wenselijk is om stoptreinen standaard wel de hele lijn te berijden (en alle haltes aan te doen) en intercity's (of sneltreinen) vraagafhankelijk te laten zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Klaasje »

Zoals het Flevolandse model tot aan 2012 bedoel je?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Vinny »

Jep. Volgens mij werkte dat systeem in Flevoland zo goed dat nu iedereen daar terugverlangt naar de goede oude tijd :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Klaasje »

's avonds een IC is best prettig. :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Vinny »

Maar die stopt niet in het "eigen wijkje" van de Almeerders. Ik heb het idee dat die gewoon lopend naar hun station gaan in plaats van eerst naar het Centraal Station te reizen.
Het is althans mijn verklaring waarom de stoptreinen relatief veel voller zitten dan de intercity's.
Voor Lelystad is het wel een aanmerkelijke verbetering trouwens.

Het gaat hier om Limburg, en daar is denk ik hetzelfde aan de hand. Ik vind dat je voorzichtig moet zijn om reizigers aan dezelfde spoorlijn met meer overstappen moet opzadelen dan strikt genomen noodzakelijk is. Wat mij betreft komen vooral stations die rond de opheffings"norm" in aanmerking om via een alternerende dienstregeling bediend te worden waardoor directe verbindingen tussen twee stations op dezelfde lijn worden verbroken. Uiteindelijk is de doelgroep van de Maaslijn gewoon de regionale reiziger, en niet de enkele Nijmegenaar die in Maastricht wil stappen e.v.v..
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Mr-W »

Mr-W schreef:@Erik1981
Mijn situatie was dit jaar op 7 juli op ringlijn Lijn 182 Ringlijn Roermond Station - Roggel (verschrikkelijk systeem)
Dus Veolia Noord&Midden Limburg. Wou naar het Outletcentre in Roermond, vroeg aan de chauffeur een A naar Beter kaartje, was volgens de chauffeur alleen geldig als je over de Maasbrug gaat dus voorbij het outletcentre(vertelde hij me en schold me ook nog uit in het Limburgs voor iets met gierig).
Heb die maar gekocht en dacht dat het een kleine brug was en dat de volgende halte 100M verder was,bleek echter dat de volgende halte 5 KM verder lag bij het Asielzoekerscentrum Roermond/Beaxem. Bus in de tegenrichting was helaas al weg en besloot om maar te gaan lopen. Ik moest 1 uur lopen naar een Veerpont en was toen pas bij het Outletcentre.
Toen ik thuis kwam wou ik een klacht indienen bij Veolia. Bij Veolia moet je een mijnveolia account hebben om klachten in te dienen,ik weiger een account aan te maken vanwege privacyredenen en ik mijnveolia toch niet gebruik.Heb toen maar besloten om geen klacht in te dienen.

dit zijn de betreffende voorwaarden :
Alternatief vervoer
Rijkswaterstaat biedt alternatief vervoer aan in de vorm van het VanAnaarBeter-kaartje (bus en trein). Hiermee kunt
u voordelig reizen. Het kaartje is geldig op zondag 23 juni, zondag 7 juli, zaterdag 13 juli, zondag 21 juli, zondag 28 juli,
zondag 11 augustus, zondag 18 augustus en zondag 8 september, op het treintraject tussen Eindhoven en Roermond (in
beide richtingen) en op de buslijnen die over de Maasbrug gaan. Voor € 2,50 is het treinkaartje te koop bij de kaartautomaten op de NS-stations onder de knop ‘Acties/Evenementen’. Voor € 2,00 is het buskaartje op de actiedagen te koop
bij de buschauffeurs van buslijnen 73, 74, 75, 76, 77, 82, 175, 176 en 182.

bron http://www.rws.nl/images/Verkeershinder ... 345196.pdf

In de voorwaarde staat dat hij geldig is op buslijnen die rijden over de Maasbrug, echter staat er niet iets van 'je bent verplicht de Maasbrug te passeren' of iets dergelijks. bijv, Lijn 75 Roermond Station - Meijel Busstation rijdt in het weekend niet eens naar Roermond maar het kaartje is wel geldig in die bus.
had de chauffeur zelfs een printje laten zien,maar hij wist het beter.Maak dit soort dingen altijd mee als ik met Veolia/BBA(tot 2008) reis.

Ook de muziek staat altijd enorm hard.
Hoop dat de volgende concessie vanwege dit gedrag van de chauffeurs radio's gaat verbieden.
Heb reactie gehad van veolia :
Naar aanleiding van uw melding op 04-09-2013 willen wij u onderstaande berichten.

Betreffende uw melding over de geldigheid van een A naar Beter-kaartje, kunnen wij u het volgende mededelen.
Uit navraag is gebleken dat de chauffeur u vertelde dat het kaartje alleen geldig was als je de Maasbrug passeert. Deze informatie is correct. Het is een retourkaartje en alleen geldig wanneer men over de Maasburg gaat.

In uw klacht maakt u ook melding van het gebruik van de radio door onze chauffeurs. Wij zullen de chauffeurs hierop aanspreken en gaan er vanuit dat daarmee uw klacht over het geluid in de bus tot het verleden zal behoren.

Wij danken u voor uw reactie en hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.

Wij vertrouwen erop uw klacht naar tevredenheid afgehandeld te hebben.

Mocht u het desondanks niet eens zijn met de manier van afhandeling dan treft u op onze website http://www.veolia-transport.nl de beroep- en bezwaarmogelijkheden aan:
http://www.veolia-transport.nl/nederlan ... index.html


Ik overweeg bezwaar aan te tekenen voor het A-naar Beter kaartje omdat de voorwaarde op rijkswaterstaat.nl en achterop het kaartje anders zijn(zal binnenkort een afbeelding uploaden), en door feit dat het kaartje geldig is op streeklijnen die in het weekend niet eens in Roermond komen.
dat van die radio is voor mij afgehandeld.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Tom »

Mr-W schreef: Heb die maar gekocht en dacht dat het een kleine brug was en dat de volgende halte 100M verder was,bleek echter dat de volgende halte 5 KM verder lag bij het Asielzoekerscentrum Roermond/Beaxem.
Was de halte bij Hatenboer/De Weerd dan ook niet in gebruik? Want er ligt tussen het Outlet en Baexem inderdaad nog een halte. Je had weliswaar nog steeds met die veerpont over moeten varen, maar was wel dichter bij je bestemming geweest.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door bartjemestrom »

Die halte is tijdelijk buiten gebruik door de werkzaamheden aan de Maasbrug. Omdat daar rijbanen verschoven zijn kan er dus niet gestopt worden.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Tom »

Deze week is de Nota van Uitgangspunten voor de nieuwe concessie verschenen (zie link onderaan). Wat al min of meer bekend was is dat er nu één concessie komt voor de hele provincie (i.p.v. Noord- en Midden-Limburg en Zuid-Limburg). Een ander opvallend punt is dat men de concessie in principe 15 jaar wil laten duren, dus tot 2031. Voorwaarde is dan wel dat de stoptreinen Roermond - Maastricht Randwyck en Sittard - Heerlen naar de Provincie overgaan, omdat de treindiensten (inclusief Maaslijn en Heuvellandlijn) een waarde moeten vertegenwoordigen van minstens 50%; het definitieve besluit daarover valt in 2014.

Wat verder opvalt is dat men af wil van de Regiotaxi, omdat dit concept onsuccesvol is gebleken in deze concessie. Ook het fenomeen "lege bussen" wordt tegengegaan door alleen te rijden op plekken waar vraag is. Dat betekent dat niet iedere kern met meer dan 400 inwoners automatisch een bus krijgt. Er zal veelal worden gewerkt met alternatieven zoals de "wensbus" (zie onder meer het bericht en fragment van L1, link onderaan), busjes die door vrijwilligers worden gereden.

Tot slot wil de Provincie voorkomen dat de nieuwe vervoerder dieseltreinen moet aanschaffen door de Maaslijn volledig te elektrificeren. Dit zou bij ingang van de nieuwe concessie eind 2016 gerealiseerd moeten zijn, maar een besluit is nog niet genomen.

Links:
* Nota van Uitgangspunten [PDF]
* Bussen en treinen moeten vaker rijden in Limburg [bericht + fragment]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Suus »

Eindelijk een provincie die duidelijk heeft wat het met het railvervoer wil, in de meeste provincies is het een onsamenhangend geheel van wensen die vaak niet eens concreet op papier staan. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door fogeltje »

Vraagafhankelijk vervoer lijkt steeds meer de mode te worden. De Provincie Noord-Brabant gaat in de nieuwe concessie ook meer kijken op welke verbindingen vraag is in plaats van elke kern van een bepaalde grootte lijngebonden OV te geven.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Michael 1988 »

Misschien een late reactie, maar kan de (nieuwe) vervoerder in de nieuwe concessie niet gewoon beter de Veolios treinstellen over nemen/behouden en laten ombouwen tot elektrische treinstellen? Tuurlijk zullen er mogelijk ook nieuwe treinstellen bij besteld moeten worden, maar tijdens de ombouw en de levering van nieuwe treinstellen kunnen ook enkele (diesel)treinstellen gehuurd worden bij NSFS. Het lijkt mij namelijk nog meer kapitaalvernietiging om volledig nieuwe treinstellen te gaan bestellen voor een periode van 10 jaar, terwijl de treinstellen dan nog geen 9 jaar oud zijn. En treinen gaan langer mee dan bussen en zijn financieel haalbaarder volgens mij als ze langer dan 10 jaar in dienst zijn.

Of lees ik het nu even verkeerd?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door reisthijs »

Er is geen enkele reden om bij de nieuwe concessie nieuwe treinen te eisen (dat was bij de huidige concessie ook niet zo) als de bestaande treinen aan alle eisen voldoen.

Niet dat het in deze discussie veel verschil maakt: als er een aanbesteding wordt uitgeschreven voor exploitatie met dieseltreinen zit je daar alsnog 10 tot 15 jaar aan vast. Je kan niet zomaar tijdens een lopende concessie zeggen: nee we willen toch liever elektrische treinen.

Het is dus het beste om bij de aanbesteding al vast te stellen of en wanneer de boel geëlektrificeerd wordt, dan kan het in de concessie worden vastgelegd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door bartjemestrom »

En daarbij komt dat de Veolia treinstellen modulair zijn gebouwd. Je hoeft dan ook alleen maar de motorwagen te vervangen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Michael 1988 »

Ja maar dan is het dus mogelijk om de Velios treinstellen over te nemen en in een eventuele latere periode om te kunnen laten bouwen (op kosten van de provincie(s))?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Busfoto.nl »

Opening station Maastricht Noord

Vanaf zondag 17 november 2013 gaan stoptreinen van Veolia het nieuwe station Maastricht Noord aandoen. Op zaterdag 30 november 2013 wordt ook het P+R-terrein Maastricht-Noord in gebruik genomen. Koop tijdens Magisch Maastricht een P+R-kaartje en reis gratis met de pendelbus naar de Markt.

Vanaf zondag 17 november 2013 gaan stoptreinen van Veolia het nieuwe station Maastricht Noord aandoen. Reizigers kunnen vanaf dat moment via Maastricht Noord twee maal per uur reizen in de richting van Maastricht-Randwyck en in de richting Heerlen en Kerkrade-Centrum.

Op zaterdag 30 november 2013 wordt ook het P+R-terrein Maastricht-Noord in gebruik genomen. Aanvullend op de Veolia stoptreinen, vertrekt hier vandaan elk kwartier een pendelbus naar de Markt. De bus rijdt gedurende Magisch Maastricht 2013 vanaf 30 november dagelijks tijdens winkelopeningstijden en brengt u in minder dan 15 minuten naar het centrum.

Profiteer de eerste maanden van een speciaal introductieaanbod: koop voor 1 euro een P+R-kaartje en maak met maximaal vijf inzittenden gratis gebruik van de pendelbus (heen en terug). Magisch Maastricht begint voordelig bij P+R Noord!

Bron
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten