OVer je reiservaringen in september 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door ODRAIL »

Het was geen officiële aansluiting, maar het was wel handig dat je zo vanuit de trein gelijk over kon stappen in de bus.

Over de gang van zaken heb ik uiteindelijk toch maar een keertje een klacht ingediend bij NS, omdat dit steeds vaker begon voor te komen (zo'n drie keer in de week gemiddeld).
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Tochjo »

Etienne schreef:In Terwijde konden we de s9800 ook voorbij, met uiteindelijk +9 aankomst in Utrecht.
Dat zal de s6100 zijn, gezien de tijden. De t9827 had ik en die was op tijd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Wubbo »

Over het algemeen levert het aan de kant zetten van een goederentrein meer vertraging op dan hem maar gewoon zo snel mogelijk door laten rijden. Afhankelijk van de lengte van dat ding krijg je hem namelijk niet aan de kant in Gouda, maar moet je door de slome wissels van Oudewater om er wat van te maken. Dat helpt een achteropkomende trein ook gegarandeerd de vertraging in. Ging de goederentrein van vandaag niet naar Breukelen trouwens? Daar rijdt het leeuwendeel van de goederentreinen heen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Om 8:32 kwam er van de fly-over vanuit Woerden een goederentrein aan bij Utrecht Centraal. In plaats van de ICE was dat vandaag de reden om de s3100 (geplande aankomst in Utrecht 8:35) met daarin twee forumleden voor de rode te laten lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Om 8:32 kwam er van de fly-over vanuit Woerden een goederentrein aan bij Utrecht Centraal. In plaats van de ICE was dat vandaag de reden om de s3100 (geplande aankomst in Utrecht 8:3532) met daarin twee forumleden voor de rode te laten lopen.
Fixed that for you.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Thom91 »

Wubbo schreef:Over het algemeen levert het aan de kant zetten van een goederentrein meer vertraging op dan hem maar gewoon zo snel mogelijk door laten rijden. Afhankelijk van de lengte van dat ding krijg je hem namelijk niet aan de kant in Gouda, maar moet je door de slome wissels van Oudewater om er wat van te maken. Dat helpt een achteropkomende trein ook gegarandeerd de vertraging in. Ging de goederentrein van vandaag niet naar Breukelen trouwens? Daar rijdt het leeuwendeel van de goederentreinen heen.
En daarbij betaald de cargoboer net zo goed voor een pad.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:
Bee schreef:Om 8:32 kwam er van de fly-over vanuit Woerden een goederentrein aan bij Utrecht Centraal. In plaats van de ICE was dat vandaag de reden om de s3100 (geplande aankomst in Utrecht 8:3532) met daarin twee forumleden voor de rode te laten lopen.
Fixed that for you.
Nee hoor, jij hebt het volledig bij het foute eind, de t3127 heeft een planmatige aankomsttijd van 8:35 in Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

De storingen tussen Utrecht en Amersfoort zijn wel talrijk deze maand zeg, ondertussen in twee weken tijd zo'n beetje net zoveel verstoringen op een tijd dat ik er last van heb als normaal in een heel jaar.

Vandaag was ik in de gelegenheid iets eerder te vertrekken waarmee het omreisadvies van NS de meest geschikte oplossing was. Of nouja, geschikt, met achterblijvers op Utrecht Centraal, Utrecht Overvecht en Hilversum Sportpark en een leuke uitdaging om de uitstappers uit de trein te krijgen was de materieelinzet op de geadviseerde omreisroute "uitstekend" aangepast op het te verwachten reizigersaanbod maar niet heus :evil:

Een sfeerimpressie...
Afbeelding

En dan te bedenken dat er al een uur of twee in totaal 12 bakken DDZ stonden te niksen op de Landstraat en spoor 1, daar had je toch aardig wat reizigers mee weg kunnen pendelen. (De ICs tussen Hilversum en Amersfoort konden het extra aanbod wat dat betreft nog beter aan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Karl »

Chaos weer in lijn 11 en 12(s ) in Utrecht; meerdere geledes op lijn 11 zien rijden en zelfs een gelede LPG'er op lijn 12s (rond 15h00 op de UIthof)! Het was overigens weer gezellig druk op het station rond half negen vanmorgen.
Het is een spectrum.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door iljitsch »

De laatste trein van Utrecht naar Den Haag gaat om 0.03 u en daar was ik net te laat voor, gelukkig kan ik nog met de intercity naar Rotterdam en dan een overstap van 15 min in Gouda. Alleen staat die intercity in de NS reisplanner vanaf spoor 4a terwijl het toch echt 8a is...? Maar goed dat ik dat nog op tijd zag.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Jurre »

Daniel schreef:Vandaag was ik in de gelegenheid iets eerder te vertrekken waarmee het omreisadvies van NS de meest geschikte oplossing was. Of nouja, geschikt, met achterblijvers op Utrecht Centraal, Utrecht Overvecht en Hilversum Sportpark en een leuke uitdaging om de uitstappers uit de trein te krijgen was de materieelinzet op de geadviseerde omreisroute "uitstekend" aangepast op het te verwachten reizigersaanbod maar niet heus :evil:

Een sfeerimpressie...
https://pbs.twimg.com/media/BUSzkXkIUAEZWey.jpg:large
Hoe laat was dit?

Overigens worden die servicemedewerkers op Busstation Oost (zal wel via uitzendbureau zijn) steeds klantonvriendelijker. Gister mocht iemand met vouwfiets niet met de lift en moest hem verplicht via de trap naar boven tillen... -o-
Laatst gewijzigd door Daniel op di 17 sep 2013, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Edwin »

Daniel schreef:Vandaag was ik in de gelegenheid iets eerder te vertrekken waarmee het omreisadvies van NS de meest geschikte oplossing was. Of nouja, geschikt, met achterblijvers op Utrecht Centraal, Utrecht Overvecht en Hilversum Sportpark en een leuke uitdaging om de uitstappers uit de trein te krijgen was de materieelinzet op de geadviseerde omreisroute "uitstekend" aangepast op het te verwachten reizigersaanbod maar niet heus :evil:
Ik moest van Utrecht naar Almere, hoorde de omleidingsroute en zag vanaf de andere sporen het materieel al staan op spoor 3. Ben toen maar met 12s naar de Uithof gegaan en toen met de 150 naar Almere. Iets langer, maar kon mooi overal zitten.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Edwin »

Jurre schreef:Hoe laat was dit?
Zal de s4900 van v15:11, 15:41, 16:11 of 16:41 zijn gok ik (alhoewel ook nog de s5700 had kunnen zijn).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Was de t4958, die van 16.41 uur dus. Met, heel handig in een situatie als deze, een losse SLT-VI.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Edwin »

Daniel schreef:Was de t4958, die van 16.41 uur dus. Met, heel handig in een situatie als deze, een losse SLT-VI.
Ik heb nog nooit begrepen hoe in de s4900 soms een losse SLT in de spits kan rijden terwijl in het dal er vaak gekoppelden rijden. Het natuurlijk te maken met de kering op de s5700, maar dat valt dan toch wel te plannen...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Klaasje »

De echt drukke 4900'en rijden netjes met twee stellen.

Wat anders... Ik heb de afgelopen 2,5 week meerdere malen meegemaakt dat er midden in het dal, in trein t4336 meer reizigers dan zitplaatsen zijn. Zo jaag je de reizigers met een alternatief wel weg, want wie begrijpt dat er bij zulk reizigersaanbod treinen niet langer kunnen terwijl de opstelterreinen vol staan?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door VIRM »

Eerder vamiddag op Sloterdijk overgestapt van de metro op de s800 van 16:03 richting Zaandam. :)
Voor de tunnel en de wissels werd er ineens afgeremd en stonden wij stel. Er werd omgeroepen dat er een defecte trein bij Wormerveer stond en dat het treinverkeer een beetje aan het ophopen was bij Zaandam, waardoor wij anders in de tunnel zouden stilstaan (geen idee).
Opvallend was dat de AV niks aangaf over een aanwezige trein in Zaandam en de s4700 van 5 minuten later passeerde ons gewoon op het spoor links.Uiteindelijk met +12 op spoor 4 in Zaandam aangekomen.

Opvallendst was dat ik even later Plan V in de s4700 naar Rhenen met +16 voorbij zag scharrelen. Dat is toch geen standaard in de s4700?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Nee, Plan V in de t4761 en dan verder in de t7461 is niet standaard. Bij Bijlmer had die trein inmiddels +25...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Milco »

Vanmiddag te Ermelo, Sonneheerdt reed bus 205 van 16.03 uur naar Harderwijk zo'n twee minuten te vroeg al weg. Ik kwam nog aanrennen en stond zelfs bij de voordeur, maar de chauffeur keek de andere kant op en reed weg. Toen ging ik naar de halte in de andere richting voor bus 103 naar Nijkerk van 16.31 uur, komt de vertraagde bus van 16.01 uur aangereden. Daar maar ingestapt, maar dus wel een erg ruime overstaptijd te Nijkerk. Gelukkig komt daar nog het een en ander langs qua OV en komt lijn 160 al zo'n twaalf minuten voor vertrek aangereden. Vanaf daar ging ik dus met lijn 160 naar Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Wat is dat toch met al die aanrijdingen met railvoertuigen in de provincie Utrecht momenteel... vrijdag een aanrijding op m'n treintraject, maandag een aanrijding op m'n treintraject en vandaag kostte het wat extra moeite een bus in te komen door... juist ja, een aanrijding (met de sneltram dit keer)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Justin »

Bee schreef:Nee hoor, jij hebt het volledig bij het foute eind, de t3127 heeft een planmatige aankomsttijd van 8:35 in Utrecht.
Haat aan die t105 die er normaal voor zit :(. Elke dag weer gokken of ik mijn aansluiting wel of niet. Half uur eerder op pad gaan is te moeilijk voor mij :'). Was alweer vergeten dat ik met jou daar gisteren in zat (evenals die goederentrein, geef vaker de ICE de schuld - vandaag voor het eerst in lange tijd dat ie wel op tijd Ut plaats maakte voor de t3127) :P
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Owja, had deze ook nog... in een kopbak van stel 4029 was iemand wel erg enthousiast bezig geweest met de Ssst-hangertjes. Ze hingen niet alleen in de stiltecoupé maar ook in de andere helft van de bewuste bak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Gekko123 »

Die Ssst-hangertjes hangen in een VIRM anders door de hele trein (en dan vooral in de kopbakken), behalve in de stiltecoupé.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door wouter15 »

Vandaag was iets heel eenvoudigs als in en uitchecken niet zo eenvoudig. Ik had vandaag lijn 9 vanaf Utrecht CS (v. 8:03) en eerst konden we niet inchecken, later kon er wel weer worden ingecheckt en sommige reizigers (waaronder ik) deden dat dan ook (we hadden geen zin in een boete als we controle kregen). Toen we net wegreden riep de chauffeur dat iedereen die had ingecheckt weer moest uitchecken en verder niets doen. Bij andere haltes werd wel gewoon ingecheckt en daar werd niks van gezegt. Beetje vreemde bedoeling dus.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door jwalk1 »

Vanochtend lijn 99 genomen vanaf Grave, Stoofweg 7:04 (Ambassador 8067), bij vertrek vond ik de motor al raar klinken en was de temperatuur erg hoog, omdat het steeds erger werd belde de chauffeursse op de streekweg via albatros de centrale om te zeggen dat ze niet verder wilde rijden dan de Brabantse Poort omdat het echt te gek werd,ze zij tegen ons: "Mijn water kookt, ik wil niet meer verder rijden er rijden hier genoeg bussen richting centraal", dus we waren allemaal uitgestapt, toen reed ze weg richting de buffer zone, toen zal je idd een flinke stroom gloeiend heet water (rook kwam eraf) uit de bus stromen.

Jammer maar kan natuurlijk gebeuren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten