NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Geplaatst op: maandag 16 september 2013 07:59
Laatst bijgewerkt: maandag 16 september 2013 08:00
NS wil dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk zestien V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in de Watergraafsmeer.
Een woordvoerder van NS zegt maandag dat vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur uit is gegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd. NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Geplaatst op: maandag 16 september 2013 07:59
Laatst bijgewerkt: maandag 16 september 2013 08:00
NS wil dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk zestien V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in de Watergraafsmeer.
Een woordvoerder van NS zegt maandag dat vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur uit is gegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd. NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
De inleiding spreekt over zestient reinen terug naar Italie, de NS heeft het over negen... Koffiezetapparaat op de redactie bij nu.nl is zeker stuk deze maandagmorgen? :)
Maar ik ben benieuwd waar AnsaldoBreda vanmiddag mee gaat komen. NS heeft het contract al opgezegd, dus of ze hebben een verschrikkelijk goed plan, of ze hebben totaal geen flauw benul wat ze moeten doen.
Maar ik ben benieuwd waar AnsaldoBreda vanmiddag mee gaat komen. NS heeft het contract al opgezegd, dus of ze hebben een verschrikkelijk goed plan, of ze hebben totaal geen flauw benul wat ze moeten doen.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Ik denk eerder het laatste...
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Ik denk dat jij je koffie op moet drinken. Er staan 16 V250 stellen op de Meer waarvan er 9 van NS zijn en 7 van AB.VIRM schreef:De inleiding spreekt over zestient reinen terug naar Italie, de NS heeft het over negen... Koffiezetapparaat op de redactie bij nu.nl is zeker stuk deze maandagmorgen? :)
Maar ik ben benieuwd waar AnsaldoBreda vanmiddag mee gaat komen. NS heeft het contract al opgezegd, dus of ze hebben een verschrikkelijk goed plan, of ze hebben totaal geen flauw benul wat ze moeten doen.
Komt wel goed schatje.
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Heeft NS daar iets over te zeggen? ProRail gaat toch over infra?
Het is een spectrum.
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Op emplacementen worden sporen verdeeld aan vervoerders. Die V250's staan waarschijnlijk op sporen van de Watergraafsmeer die verdeeld zijn aan NS en/of NS Hispeed, en staan daar in de weg om het proces van NS en/of NS Hispeed uit te voeren. De Meer is sowieso eigenlijk te krap om het proces ongestoord te doen, dan wil je niet nog zo'n 3200 meter trein in de weg hebben staan.
AnsaldoBreda vindt Fyra 'veilig en onbeperkt inzetbaar'
AnsaldoBreda vindt Fyra 'veilig en onbeperkt inzetbaar'
Geplaatst op: maandag 16 september 2013 18:34
Laatst bijgewerkt: maandag 16 september 2013 18:35
De Fyra is veilig en onbeperkt inzetbaar voor commerciële doeleinden. De hogesnelheidstrein heeft daarvoor de nodige vergunningen gekregen.
Dit heeft AnsaldoBreda-topman Maurizio Manfellotto maandag gezegd tijdens een persconferentie in het Italiaanse Pistoia.
Hij voelt zich het slachtoffer van een campagne in de media die de publieke opinie negatief hebben beïnvloed.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Geplaatst op: maandag 16 september 2013 18:34
Laatst bijgewerkt: maandag 16 september 2013 18:35
De Fyra is veilig en onbeperkt inzetbaar voor commerciële doeleinden. De hogesnelheidstrein heeft daarvoor de nodige vergunningen gekregen.
Dit heeft AnsaldoBreda-topman Maurizio Manfellotto maandag gezegd tijdens een persconferentie in het Italiaanse Pistoia.
Hij voelt zich het slachtoffer van een campagne in de media die de publieke opinie negatief hebben beïnvloed.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Binnenkort komt er gelukkig 2500 meter extra opstelcapaciteit bij! :)Wubbo schreef:Op emplacementen worden sporen verdeeld aan vervoerders. Die V250's staan waarschijnlijk op sporen van de Watergraafsmeer die verdeeld zijn aan NS en/of NS Hispeed, en staan daar in de weg om het proces van NS en/of NS Hispeed uit te voeren. De Meer is sowieso eigenlijk te krap om het proces ongestoord te doen, dan wil je niet nog zo'n 3200 meter trein in de weg hebben staan.
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Overigens las ik op een andere bron dat het (ook/vooral?) de sporen van de werkplaats op Watergraafsmeer betreft.
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Een groot deel staat gewoon buiten, niet in een hangar zoals de Ansaldo-baas beweert en ze staan niet vlak voor de werkplaats maar op de opstelsporen vlakbij de achteruitgang. Of en wat er in de werkplaats staat is mij niet duidelijk, maar het zou mij niets verbazen als ze alles achterin hebben weggezet en andere klussen hebben opgepakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Staat er 1 binnen en 1 aan de 'voorkant'.webguy schreef:Overigens las ik op een andere bron dat het (ook/vooral?) de sporen van de werkplaats op Watergraafsmeer betreft.
Komt wel goed schatje.
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Maar, ik heb nooit ergens gezien, dat er een "speciale Fyra-hal" is opgetrokken. :?Volgens Manfellotto kan daar geen sprake van zijn: de treinen staan in een hangar die speciaal voor de Fyra is gebouwd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Er is inderdaad speciaal voor de komst van de Fyra een nieuwe hal opgetrokken, dat is de werkplaats waar we het hier over hebben. Maar die wordt dus ook voor andere treinen gebruikt.
Dat is heel wat anders dan een "hangar" waar je 16 treinstellen kwijt zou kunnen.
Dat is heel wat anders dan een "hangar" waar je 16 treinstellen kwijt zou kunnen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Hij is toch al gebouwd voor de ICEs die in Amsterdam (gingen?) overnachten?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Hij is gebouwd om het materieel van HSA te kunnen onderhouden en was eind 2007 klaar, precies op tijd voor de opening van de HSL-zuid volgens de oorspronkelijke planning.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Te onderhouden ja. Dat is wel iets anders dan opstellen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten