Hersenschudding na tramongeluk in Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hersenschudding na tramongeluk in Utrecht

Bericht door Daniel »

Hersenschudding na tramongeluk in Utrecht
Geplaatst op: dinsdag 17 september 2013 20:21
Laatst bijgewerkt: dinsdag 17 september 2013 20:22


UTRECHT - In Utrecht heeft een automobiliste een hersenschudding opgelopen nadat ze tegen de tram was gereden. Haar bijrijder liep schrammen op. Dat zegt de politie. Het tramverkeer ligt deels plat door het ongeluk. Het ongeluk gebeurde op de nieuwe tramovergang op de kruising van de Weg der Verenigde Naties met de Overste den Oudenlaan.
Lees verder | Dossier Ongevallen in het verkeer | Meer nieuws over Ongevallen in het verkeer | Dossier Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein | Meer nieuws over Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Hersenschudding na tramongeluk in Utrecht

Bericht door Aking »

Die overweg ligt er net 3 weken, en heeft nu al zn eerste ongeluk te pakken...

En niet alleen het tramverkeer had er last van, een vriend is ruim een uur bezig geweest om vanaf het station bij mij (Kanaleneiland-zuid) te komen :')
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Hersenschudding na tramongeluk in Utrecht

Bericht door Jef400 »

Er kan wel een overweg liggen, d'r zal ten allen tijden opgelet moeten worden door het kruisende verkeer. En als dat niet gebeurd, dan houd het op.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Hersenschudding na tramongeluk in Utrecht

Bericht door Aking »

Njah dr ligt geen overweg in de vorm van een met slagbomen beveiligde overgang, dus mss heet het dan geen overweg :p

Ik betwijfel überhaupt of er waarschuwingslichten voor de tram hangen, of dat het gewoon geimplementeerd zit in de verkeerslichten
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hersenschudding na tramongeluk in Utrecht

Bericht door reisthijs »

Het tramverkeer wordt hier gewoon geregeld met verkeerslichten.

Ik zit me vooral af te vragen waarom ze hier nu een nieuwe ongelijkvloerse kruising hebben aangelegd op minder dan 100m afstand van een tunneltje.
JeffreyMeijer schreef:Er kan wel een overweg liggen, d'r zal ten allen tijden opgelet moeten worden door het kruisende verkeer. En als dat niet gebeurd, dan houd het op.
Dit is geen overweg van het soort waar de tram altijd voorrang heeft. Trams moeten hier soms ook wachten op kruisend verkeer.

Dan is het niet zo overduidelijk te zeggen wie de schuldige is bij een ongeluk.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Hersenschudding na tramongeluk in Utrecht

Bericht door nvdw »

De bestuurster van die Daihatsu Kukident GTI heeft daar willen keren - dat was dus niet de bedoeling. Zowel de stoplichten voor de tram als voor het parallel rijdende autoverkeer stonden op groen, maar tegen mensen die zich dan niet aan de verplichte rijrichting houden valt ook weinig te beginnen, al helemaal niet als ze dan ook nog eens vergeten te kijken. Maar ja, de TomTom zegt 'keer om', dus keren we ook om...

Die overweg is daar waarschijnlijk gemaakt voor een betere verkeersafwikkeling rondom de Jaarbeurs, aangezien de Croeselaan ter hoogte van de Rabobank inmiddels is afgesloten voor doorgaand verkeer. Ter hoogte van het tunneltje langs het kanaal is ook relatief veel fietsverkeer, wellicht daarom dat het verkeer niet via die route wordt gestuurd (al zou dat natuurlijk wel weer de nodige kruisingsbewegingen op de Laan der VN hebben gescheeld).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Hersenschudding na tramongeluk in Utrecht

Bericht door Aking »

Het fietsverkeer door het tunneltje gaat via een aparte tunnel, maar vermoedelijk wilden ze daar niet teveel verkeer hebben...

En ik denk inderdaad dat het te maken heeft met de afsluiting van de Croeselaan, Want naast die nieuwe kruising hebben ze van de zomer ook de hele Overste den Oudenlaan onder handen genomen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten