Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Breng
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 13:56
Locatie: Arnhem Nijmegen
Contacteer:

Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Breng »

Zaterdag 21 september viert Hermes/Breng in Arnhem de Europese Trolleydag. Dat doen we met diverse activiteiten: Het nieuwste model trolley met tramachtig uiterlijk is er te zien. Er kan een ritje gemaakt worden. Er is een bussimulator, waarmee je je rijvaardigheid kan testen, het trolleymuseum is toegankelijk, etc. Meer informatie vind je hier: http://breng.nl/reizen-met-breng/14/arn ... eydag/3031
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door fogeltje »

Gebruiker Breng = twittermans?
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door BrengMe »

Ik kom zeker!
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Srananbloke »

Ik ben helaas verhinderd, maar ik hoor graag de ervaringen en zo :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door jwalk1 »

ik ga ook, ik hoop stieken dat er ook nog een aardgas bus open staat of nog een amba, ik wil die man bussen nog graag een keer goed bekijken, maar we wachten af.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Mr-W »

ik ga ook. moet via Bmr omreizen omdat er werkzaamheden zijn tussen Ehv en Ht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:ik ga ook. moet via Bmr omreizen omdat er werkzaamheden zijn tussen Ehv en Ht.
Vanuit Helmond is via Boxmeer sowieso sneller toch? In ieder geval goedkoper omdat je een flink deel met de bus kunt doen (ervan uitgaande dat je Dalurenkorting Noord-Brabant hebt). Wel een kaartje kopen in Boxmeer en niet op saldo reizen bij Veolia!
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Srananbloke »

Hmm...ik heb toch nog een gaatje kunnen vinden, dus ik kom ook even buurten :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Mr-W »

@fogeltje
via Bmr is vanaf Helmond altijd sneller,vanuit Helmond Brandevoort is s9600 naar Ehv dan s3500 naar Ht, en tot slot de IR s3600 naar Ah +-5 min sneller dan via Bmr. Via Bmr is altijd veel goedkoper zelfs met een ritkaartje,heb sinds vandaag Dalurenkorting NB en dat scheelt veel geld. Ben vandaag met de bus naar eindhoven geweest en betaalde maar €2,18 voor een heen en terugreis,het is zelfs goedkoper dan vroeger met dagkaartjes :)

Ga zaterdag op de fiets naar Helmond en neem om 9:08 Lijn 23 Boxmeer Station - Helmond Station daarna de veoliatrein met papierenkaartje en in Nm neem ik de eerste de beste IC naar Ah.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door fogeltje »

Ik zit het overigens ook te overwegen. Maar ik weet het nog niet. Ik moet 's avonds rond half 7 in Harderwijk zijn en mijn geografie is zo slecht dat ik niet eens weet hoe ik globaal daar heen kom (moet nog 9292 raadplegen). Als dat een beetje te combineren is met Arnhem kan ik misschien even langswippen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Daniel »

Arnhem - Harderwijk kan zelfs rechtstreeks met lijn 105/205 (lopen in Barneveld op elkaar over). Sneller zal aannemelijk zijn om per trein Arnhem - Ede - Amersfoort - Harderwijk te doen, al kan je vanuit die trein in Barneveld ook weer op de 205 overstappen om een stukje af te snijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Arnhem - Harderwijk kan zelfs rechtstreeks met lijn 105/205 (lopen in Barneveld op elkaar over). Sneller zal aannemelijk zijn om per trein Arnhem - Ede - Amersfoort - Harderwijk te doen, al kan je vanuit die trein in Barneveld ook weer op de 205 overstappen om een stukje af te snijden.
Interesting. Aan de ene kant ben ik een busfan, maar de de trein Ede - Amersfoort is toch die Connexxion lijn? Dat is dan eventueel ook leuk om te doen. Zolang mijn VDU daar geldig is.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Frank »

Ede - Amersfoort is inderdaad van Connexxion :) . De bussen tussen Arnhem en Harderwijk gaan maar eenmaal per uur en zijn het overblijfsel van de lange streeklijn tussen Arnhem en Lelystad.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door mijack1985 »

Van 11:00 tot 15:00, pendelbussen vanaf CS. Goed geregeld. :pos:
Ik ben aanwezig met mijn dochter en kan mooi met OV komen, misschien dat mijn broertje ook mee gaat.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Breng
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 13:56
Locatie: Arnhem Nijmegen
Contacteer:

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Breng »

Leuk dat jullie komen. :-) Tot zaterdag!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Meltrain »

mijack1985 schreef:Van 11:00 tot 15:00, pendelbussen vanaf CS. Goed geregeld. :pos:
Dat zijn toch wel trolleybussen, hè? :mrgreen:
Voor mij is het net te ver weg. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door mijack1985 »

Meltrain schreef: Dat zijn toch wel trolleybussen, hè? :mrgreen:
Voor mij is het net te ver weg. :wink:
Ik laat me verassen. Misschien oldtimers, cabriobussen of dubbeldekker touringcars *bus* :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Srananbloke »

Zou wel leuk zijn als de 101 wordt ingezet, of een B88/Volvo (mocht die nog aanwezig en rijvaardig zijn). Ik kom zelf met de auto, maar mocht er interessant materieel worden ingezet ga ik zeker even een ritje maken!
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Mr-W »

Breng heeft op mijn verzoek binnen 10 minuten de trolleydag op facebook gezet. zo'n snelle reactie heb ik nog nooit gehad bij een OV bedrijf :D
https://www.facebook.com/BrengOV/events
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door mijack1985 »

Ben onderweg nu met dochterlief en broertje.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Breng
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 13:56
Locatie: Arnhem Nijmegen
Contacteer:

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Breng »

Spot de Trolley

Busspotters opgelet! Ter ere van de Europese Trolleydag organiseert Hermes een fotowedstrijd. Wethouder Martijn Leisink gaf tijdens de opening van de Trolleydag zojuist het startschot voor de fotowedstrijd.
Iedereen kan zijn mooiste foto van een trolleybus insturen voor 28 september naar facebook.com/BrengOV of webcare.breng@connexxion.nl. Winnaars worden bekend gemaakt op 4 oktober. De hoofdprijs is een Breng Vrij maandabonnement met een ingelijste foto op canvas. Meer informatie over de actie is te vinden op www.breng.nl of facebook.com/BrengOV.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door fogeltje »

Ik heb besloten helaas niet te gaan. Had nog wat dingen te doen. Veel plezier iedereen. Wellicht zie ik wat foto's in verslagen v erschijnen.
"Een touringcar is geen bus"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Gekko123 »

Ik was hier wel naar toe geweest als ik geen andere verplichtingen had gisteren. En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar verlagen hiervan.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door fred1954 »

Gekko123 schreef:Ik was hier wel naar toe geweest als ik geen andere verplichtingen had gisteren. En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar verlagen hiervan.
Ik ben er geweest. Aankomst CS. Wachten op lijn 5 of 6. Maar daar kwam de pendeldienst al aan. Een "oude" Hess, die bracht ons tot in de garage. In de garage stonden een groot aantal standjes, met boeken en bus"prullaria". Een voorstuk van een prototype van de nieuwe Hess, een soort "treinbus". Zeer geavanceerde bus. Verder standjes met electronica, o.a. van Vossloh Kiepe. Een stand vond ik interessant: hoe de wissels in de bovenleiding werken en door de bus omgezet kunnen worden en ook weer terugvallen in de rechtdoorstand. Overal stonden medewerkers van Breng, herkenbaar aan een shirtje, om te vertellen wat je wilde weten. Er stonden meen ik, 2 nieuwe Hess bussen, één met de achterkant open om de hulpmotor te laten zien. Uiteraard stond buiten de 101 er ook, je kon er ook in. De Volvotrolley, die in de winter de bovenleidingen ijsvrij moet houden stond buiten opgesteld, evenals 2 bovenleidingwagens. Jammer, dat er geen Van Hool meer was, ik denk dat die allemaal gesloopt of verkocht zijn??

Er was veel te doen voor de kinderen. Zoals een simulator, waarin je plaats kon nemen en je rijstijl werd geprojecteerd op een groot scherm. Ook het Trolleybusmuseum was open. Ook daar even wezen kijken.

Regelmatige pendelbusverbinding met het CS. De pendelbussen filmden lijn 5 en op het display was een grote sticker geplakt: Pendeldienst trolleydag CS - garage Westervoortsedijk. Op de terugweg ontspoorden de stokken van onze pendelbus net voorbij het wissel op het Willemsplein. Maar de chauffeur heeft ze weer aan de bovenleiding gezet.

Veel MAN bussen die in één van de hallen in de garage stonden. En ook enkele MAN bussen op trolleylijnen, en dat op zaterdag. :?: (Lijn 6, lijn 2) En BrengDirect bussen gezien op stadslijnen. Wat dat betreft is het nog niet helemaal zoals het zijn moet. En er waren genoeg gewone bussen, zoals gezegd, één hal stond vol met blauwe MAN-stadsbussen. Dus waarom een BrengDirect bus op een stadslijn op zaterdag?

Maar goed, al met al voor een Amsterdammer een interessante middag *bus*

(Als ik nog wat ben vergeten, misschien dat een andere bezoeker dat hier dan kan aanvullen)
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door mijack1985 »

@Fred1954,

volgens mij zaten we in de zelfde bus toen dat gebeurde. Want dat was rond een uur of 12:30 dacht ik. Een aantal mensen gingen nog buiten meekijken hoe de "pootjes" weer tegen de draad aan kwamen. Ik zelf bleef in de bus wachten met me dochter en broertje.

Was trouwens ook een aardige chauffeur met humor ook wel.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten