Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhem
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Reizigers klagen over extreme drukte trein Wijchen
WIJCHEN - Het is weer zo ver, klagen treinreizigers in Wijchen deze woensdagochtend. Ze doelen op de drukte in de treinen die Wijchen aandoen. Overvolle treinen die de conducteur dwingen om reizigers achter te laten op het perron.
Intercity's die normaal Wijchen voorbijrijden, stopten deze ochtend wel op het station in Wijchen en op Dukenburg om achtergebleven reizigers toch mee te kunnen nemen. Die waren blijven staan doordat de stoptrein te vol zat.
Bron:De Gelderlander
WIJCHEN - Het is weer zo ver, klagen treinreizigers in Wijchen deze woensdagochtend. Ze doelen op de drukte in de treinen die Wijchen aandoen. Overvolle treinen die de conducteur dwingen om reizigers achter te laten op het perron.
Intercity's die normaal Wijchen voorbijrijden, stopten deze ochtend wel op het station in Wijchen en op Dukenburg om achtergebleven reizigers toch mee te kunnen nemen. Die waren blijven staan doordat de stoptrein te vol zat.
Bron:De Gelderlander
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Reizigers zouden natuurlijk ook wat meer kunnen gaan nadenken. Daar zullen vast studenten van de HAN/Radboud bij zitten. Die kunnen ook gewoon de bus pakken. Die stopt zelfs in Heyendaal. Ze hoeven niet over te stappen en kunnen de drukke lijn 10 skippen. Plus dat ze wellicht niet eens naar het station hoeven te fietsen omdat de bus ook dichter bij huis stopt.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Dit is een jaarlijks terugkerend probleem, net als bij Arnhem Presikhaaf. Tot 2007 stopte de sneltrein in de ochtendspits gewoon tweemaal te Wijchen.
Sommige reizigers zouden misschien een alternatieve route kunnen nemen, maar aan de andere kant denk ik: nou heb je een keer reizigers in het openbaar vervoer, ga je er zo mee om...
Sommige reizigers zouden misschien een alternatieve route kunnen nemen, maar aan de andere kant denk ik: nou heb je een keer reizigers in het openbaar vervoer, ga je er zo mee om...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Ik vind het een goede zaak dat de IC in het algemeen NIET stopt te Wijchen, die IC is al te veel verwaterd. Maar ze moeten wel wat aan de capaciteit van de stoptreinen doen. Op zijn minst dubbeldekkers of meerdere treinstellen SGMm of Plan V (bij plan V toch minstens zes bakken, SGMm weet ik niet hoeveel capaciteit het biedt maar dan ook minstens zes lijkt me). Als studenten uit Heyendaal dan ook nog eens vaker de 13 pakken, dan lost zich dat al sneller op.Frank schreef:Dit is een jaarlijks terugkerend probleem, net als bij Arnhem Presikhaaf. Tot 2007 stopte de sneltrein in de ochtendspits gewoon tweemaal te Wijchen.
Sommige reizigers zouden misschien een alternatieve route kunnen nemen, maar aan de andere kant denk ik: nou heb je een keer reizigers in het openbaar vervoer, ga je er zo mee om...
"Een touringcar is geen bus"
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Dat het stoppen van de IC geen goed idee is ben ik wel met je eens, maar wat mij betreft moet dit een probleem zijn van de vervoerder en niet van de reiziger. Groter materieel zou een oplossing kunnen zijn. Straks mogelijk vier treinen per uur (ik moet het allemaal nog maar zien) ook.
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
@fogeltje heel vaak rijdt er al in s9600 die is gekoppeld aan de s4400 al DDZ of 2 a 3 V tjes,soms zit er zelfs VIRM in die series. Weet niet hoe vol Lijn 13 Nijmegen Sint Maartenskliniek - Wijchen Randweg Noord is,want anders wordt het probleem alleen maar verschoven naar die buslijn als studenten met de bus gaan in de plaats van de trein en is er daar weer extra materieel nodig.
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
DDZ heeft minder capaciteit dan 5-6 bak SGMm. De trein waarover werd bericht was de t4422 en reed vanochtend met slechts 1 SGMm-III, terwijl er 2 gepland waren.fogeltje schreef:Ik vind het een goede zaak dat de IC in het algemeen NIET stopt te Wijchen, die IC is al te veel verwaterd. Maar ze moeten wel wat aan de capaciteit van de stoptreinen doen. Op zijn minst dubbeldekkers of meerdere treinstellen SGMm of Plan V (bij plan V toch minstens zes bakken, SGMm weet ik niet hoeveel capaciteit het biedt maar dan ook minstens zes lijkt me). Als studenten uit Heyendaal dan ook nog eens vaker de 13 pakken, dan lost zich dat al sneller op.Frank schreef:Dit is een jaarlijks terugkerend probleem, net als bij Arnhem Presikhaaf. Tot 2007 stopte de sneltrein in de ochtendspits gewoon tweemaal te Wijchen.
Sommige reizigers zouden misschien een alternatieve route kunnen nemen, maar aan de andere kant denk ik: nou heb je een keer reizigers in het openbaar vervoer, ga je er zo mee om...
SGMm wordt in dezer week (meerdere treinstellen per dag(!)) voorzien van magneetremmen in Onnen. Blijkbaar vond men het een goed idee om deze SGMmmetjes in de s7000 en s7600 te laten rijden, zodat uitwisseling naar Onnen mogelijk is.
Bij twijfel: gebruik beton.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Die buslijn rijdt 4x per uur (wel is het zo dat de route in Wijchen varieert, bij het station zelf 2x per uur) en heeft vooralsnog capaciteit genoeg. Als de mensen daar gespreid mee reizen (makkelijker bij 4x per uur als je bij een halte kunt opstappen waar beide varianten stoppen) is dat wel te doen denk ik.
De situatie vandaag is dan hopelijk uitzonderlijk. Als de stellen met nieuwe remmen terug zijn zouden de treinen in ieder geval de geplande lengte moeten hebben. Nadeel van de dubbeldekkers is het motorrijtuig dat maar enkeldeks. Als je nu vier oude bakken had met een 1700 ervoor, dat zou alweer iets schelen.
De situatie vandaag is dan hopelijk uitzonderlijk. Als de stellen met nieuwe remmen terug zijn zouden de treinen in ieder geval de geplande lengte moeten hebben. Nadeel van de dubbeldekkers is het motorrijtuig dat maar enkeldeks. Als je nu vier oude bakken had met een 1700 ervoor, dat zou alweer iets schelen.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Ontwerp nieuw station Elst bejubeld
ELST - Het nieuwe station Elst wordt architectonisch bewierookt. De Overbetuwse commissie Ruimtelijke Kwaliteit – voorheen Welstand – stemde woensdagmiddag vol tevredenheid in met het ontwerp.
Lees verder.
ELST - Het nieuwe station Elst wordt architectonisch bewierookt. De Overbetuwse commissie Ruimtelijke Kwaliteit – voorheen Welstand – stemde woensdagmiddag vol tevredenheid in met het ontwerp.
Lees verder.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
"Ruimtelijke Kwaliteit" - geniale term. Laat ze eerst maar wachten tot het ontwerp gebouwd is... Het plaatje ziet er erg uit als de overige stations die recent zijn gerealiseerd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Op het ontwerp is men zo te zien wel het derde spoor vergeten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Dan past het gemeentehuis niet meer
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Ik zie dat er nu een sprinter komt van Wijchen tot aan Zevenaar. Kan dat überhaupt wel met de capaciteit op het stuk traject Arnhem - Zevenaar en tot hoever ligt eigenlijk de bovenleiding op het stuk traject Arnhem - Zevenaar?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Tot Zevenaar is er dubbelspoor, da's dus nog het minst problematische stuk in capaciteit. Bovenleiding hangt er tot aan station Zevenaar. (Of nouja, ook verder maar dan wel richting Duitsland)
Wordt het trouwens niet wel erg hoogfrequent met dan uiteindelijk 8x/uur een trein tussen Zevenaar en Arnhem als de RB vanuit Duitsland uiteindelijk ook doorrijdt van Emmerich naar Arnhem?
Wordt het trouwens niet wel erg hoogfrequent met dan uiteindelijk 8x/uur een trein tussen Zevenaar en Arnhem als de RB vanuit Duitsland uiteindelijk ook doorrijdt van Emmerich naar Arnhem?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
De Gelderlander spreekt in dit verband consequent over Zevenaar, maar volgens mij klopt dat simpelweg niet. Voor zover ik weet, zal de Sprinter Zutphen-Nijmegen worden doorgetrokken naar Wijchen en zal de Sprinter tussen 's-Hertogenbosch-Nijmegen worden doorgetrokken naar Arnhem. Dit document ondersteunt dat idee.
Overigens loopt de bovenleiding door tot Zevenaar (en verder Duitsland in). Er kunnen zonder problemen elektrische reizigerstreinen worden ingezet op Arnhem-Zevenaar.
Overigens loopt de bovenleiding door tot Zevenaar (en verder Duitsland in). Er kunnen zonder problemen elektrische reizigerstreinen worden ingezet op Arnhem-Zevenaar.
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Verhaal van Tochjo klopt helemaal. Aan Zevenaar <-> Wijchen wordt helemaal niet meer gedacht.
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
De s4400 zou eventueel vanaf Arnhem nog verder kunnen rijden naar Zevenaar, maar de vraag is of dat ook echt nodig is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Over een paar jaar komt er ook een trein van Abellio uit Duitsland bij.
Het is een spectrum.
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
En is het bovendien concessietechnisch onmogelijk (naja, alles kan, maar.....)
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Met andere woorden dus, momenteel geen probleem.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Zou fijn zijn als die IC Roosendaal - Zwolle weer gewoon kon doorkachelen tussen Arnhem en Nijmegen. Momenteel is het een veredelde stoptrein, tussen Deventer en Zwolle stopt hij ook al overal.Tochjo schreef:De Gelderlander spreekt in dit verband consequent over Zevenaar, maar volgens mij klopt dat simpelweg niet. Voor zover ik weet, zal de Sprinter Zutphen-Nijmegen worden doorgetrokken naar Wijchen en zal de Sprinter tussen 's-Hertogenbosch-Nijmegen worden doorgetrokken naar Arnhem. Dit document ondersteunt dat idee.
Overigens loopt de bovenleiding door tot Zevenaar (en verder Duitsland in). Er kunnen zonder problemen elektrische reizigerstreinen worden ingezet op Arnhem-Zevenaar.
"Een touringcar is geen bus"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Het klopt in zekere zin wél, de wens van de Stadsregio is namelijk al heel lang dat er op het hele traject tussen Wijchen en Zevenaar 4x per uur een stoptrein rijdt. Die wens gaat straks ook in vervulling.Tochjo schreef:De Gelderlander spreekt in dit verband consequent over Zevenaar, maar volgens mij klopt dat simpelweg niet.
Het misverstand in dit verhaal is het idee dat het één doorgaande verbinding zou worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Zou dat dienstregelingstechnisch wel gaan? Want hij is dan wel opeens 5 a 10 minuten sneller ofzo? Dan sluit het waarschijnlijk niet meer aan in Den Bosch of Zwolle bijvoorbeeld.fogeltje schreef:Zou fijn zijn als die IC Roosendaal - Zwolle weer gewoon kon doorkachelen tussen Arnhem en Nijmegen. Momenteel is het een veredelde stoptrein, tussen Deventer en Zwolle stopt hij ook al overal.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Zes stoptreinen per uur lijkt me in ieder geval overkill. En als IC reiziger sta ik liever 5 minuten langer stil op een groot station dan dat bij elke stoeptegel gestopt wordt. Er zal vast wel wat aangepast moeten worden, maar dat niet lijkt me niet onmogelijk. Eerst maar eens wachten tot die keerlus er daadwerkelijk ligt en er daadwerkelijk vier boemels vanaf Wijchen vertrekken. Als de stoptrein uit 's-Hertogenbosch niet wordt doorgetrokken, dan houdt het sowieso op.webguy schreef:Zou dat dienstregelingstechnisch wel gaan? Want hij is dan wel opeens 5 a 10 minuten sneller ofzo? Dan sluit het waarschijnlijk niet meer aan in Den Bosch of Zwolle bijvoorbeeld.fogeltje schreef:Zou fijn zijn als die IC Roosendaal - Zwolle weer gewoon kon doorkachelen tussen Arnhem en Nijmegen. Momenteel is het een veredelde stoptrein, tussen Deventer en Zwolle stopt hij ook al overal.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten