Moerdijk: Buurtbus tijdelijk gratis

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Moerdijk: Buurtbus tijdelijk gratis

Bericht door Daniel »

Buurtbus tijdelijk gratis

HEIJNINGEN – Passagiers, die de eerste maand gebruik maken van de buurtbus Fijnaart-Heijningen-Dinteloord kunnen gratis meerijden.

Zoals eerder bij de buurtbussen van Standdaarbuiten en Moerdijk is met de provincie en de gemeente afgesproken dat de ritjes tenminste de eerste maand kosteloos zijn.

Bij de feestelijke in gebruikname van de nieuwe lijndienst '200' op maandag 15 december zal wethouder Marjolein de Wit bekend maken hoe lang de bussen voor niets rijden.

De tarieven na 1 januari zijn door Veolia nog niet vastgelegd. Nu betalen reizigers onder de twaalf jaar en 65-plussers 30 eurocent per rit. Passagiers tussen 12 en 65 jaar betalen 1,60 euro per reis. Kinderen onder de vier jaar kunnen altijd gratis mee. Ook de strippenkaart en OV-jaarkaart is te gebruiken.

De buurtbus rijdt een jaar op proef. Om opgenomen te worden in de reguliere dienstregeling moet de Heijningse buurtbus maandelijks vierhonderd passagiers vervoeren. Graag had de buurtbusvereniging de vroegste bus al om kwart voor zeven laten rijden voor scholieren. Veolia wil echter geen bussen vóór zevenen op de weg.

Bron: BN De Stem
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Moerdijk: Buurtbus tijdelijk gratis

Bericht door IC3 »

Hier in ieder geval al een reiziger voor deze buurtbus. Het zorgt ervoor dat ik een snelle en goedkope verbinding met Rotterdam en Bergen op Zoom krijg en dat is erg gewenst. Wel triest trouwens dat Veolia haar nieuwe dienstregeling voor West-Brabant nog niet heeft gepubliceerd. Veolia is daar altijd al rijkelijk laat mee, maar nu ben ik erg benieuwd naar de nieuwe tijden omdat er in deze regio veel zou gaan veranderen en zelfs verbeteren...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten