Weerberichten-gekwek #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door deadlock »

JeePee schreef:woei is ook slecht voor de treintjes. Een deel van de treinen tussen Rtd en Ut rijdt niet en tussen Ut en Amf niets door boom op het spoor. Gevolg omreizen via Shl vanaf Rtd naar Amf. Sta nu opgepropt in een benelux met +15 net uit Rtd weg. Had ik mijn pa toch beloofd om 18.00 in Hde te zijn...
Woont jouw vader ook in 't Harde :eek:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Caspar »

Daan schreef:Hier in Winsum wel wat hagel gehad. Ik zal straks eens kijken hoe de stad erbij ligt :P

@Caspar: welke straat is dat? Komt me nogal bekend voor...
Van Heemskerckstraat in Groningen :D Als je de straat uitloopt kom je bij een overweg uit die sinds een paar jaar alleen nog maar voor voetgangers te gebruiken is onder het viadukt van de verhoogde ringweg door. Aan de andere kant staat de Suikerunie fabriek.

'T is in ieder geval het uitzicht vanuit mijn studentenkamer die die ik nog 1 weekje heb 8-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Fles »

In Utrecht was het echt om en om noodweer en een lekker zonnetje, wel een keer of 4 achter elkaar. Ook hagel gehad ja. Maar toen ik weer naar huis moest was het prima weer :pos: Ik hoop dat het zondag een vbeetje acceptabel weer is, dan wil ik weer een kruidvatrondje gaan maken :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Daniel »

tsov schreef:De pont over het IJ was ook best een avontuur :) D'r hoeft in ieder geval iemand niet te douchen vanavond, die stond buiten, voorop de pont, en kreeg de volle laag bij de golfslag van een kruisend schip :lol:
Hmm, nogal pont-afhankelijk was dat dan... vond 't vanmiddag nog wel meevallen met de golfjes toen ik overvoer van Rozenburg naar Maassluis (gisteren schommelde het harder). Alleen het aanmeren in Rozenburg wilde vanmiddag niet zo lukken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Daan »

Caspar schreef:
Daan schreef:Hier in Winsum wel wat hagel gehad. Ik zal straks eens kijken hoe de stad erbij ligt :P

@Caspar: welke straat is dat? Komt me nogal bekend voor...
Van Heemskerckstraat in Groningen :D Als je de straat uitloopt kom je bij een overweg uit die sinds een paar jaar alleen nog maar voor voetgangers te gebruiken is onder het viadukt van de verhoogde ringweg door. Aan de andere kant staat de Suikerunie fabriek.

'T is in ieder geval het uitzicht vanuit mijn studentenkamer die die ik nog 1 weekje heb 8-)
Ah, in dat geval woon je vlak achter mijn school ;) Waar ik nog tot januari van verlost ben ivm stage 8-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Vinny »

Nou er waren weer aan de lopende band meldingen van ' boom op rails' en aanrijdingen met objecten... (takken dus). Ook werd de bovenleiding zwaar op de proef gesteld; op de Hollandsche brug ging dat erg mis. Drukke dag voor de storingsdienst. Gelukkig is nog nergens de wisselverwarming op de proef gesteld..., het zal weer spannend worden welk emplacement dit seizoen als eerste plat gaat...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Fles »

Vinny schreef:het zal weer spannend worden welk emplacement dit seizoen als eerste plat gaat...
Het zal weer spannend worden in welk winterseizoen de Vingerverf-elitetroepen eindelijk eens met een gematigd maritiem klimaat kunnen omgaan. De geoloog in mij heeft de tijd hoor.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Wubbo »

Wat een gemiemel met die bomen. Tot twee keer toe om moeten reizen vanwege omgewaaide bomen :neg:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Geert »

Brr, anderhalf uur een beetje rondgelopen op Utrecht omdat ik moest wachten op een vertraagde Wubbo (zie boven) en dat was achteraf toch wel erg koud en guur :?
En zoals Fles al schreef: inderdaad om en om noodweer afgewisseld met een lekker zonnetje. En ik had voor de verandering geluk: zon terwijl ik buiten liep, hagel/regen/hele harde wind terwijl ik binnen zat :P

In Arnhem sneeuwde het trouwens nog natte sneeuw een uurtje geleden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Wat een gemiemel met die bomen.

Je kan er gewoon niet mee omgaan :P
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door JeePee »

Ik vond vooral het omroepbericht "IVM extreme weersomstandigheden blablabla" als je lekker in het zonnetje met een beetje wind stond wel knullig overkomen. Uiteraard was het eerder op de dag iets ander weer :)

@ Deadlock, nee daar woont ie niet, maar het is het meest praktische afhaalstation voor hem, aangezien ik weiger 25 minuten op een bus te wachten in Apd bij een halfuursdienst van de trein en bus...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door AppleMoose »

En na een stormachtige dag is er vandaag SNEEUW :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door BR628 »

In Lw is nog geen vlok gevallen vandaag...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Aking »

Na een sneeuw/hagelbui aan het begin van de middag zit ik hier nu weer in het zonnetje
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door mb90 »

Vanavond viel er tijdens een verjaardag in Vlaardingen West een goede hagel/sneeuwbui. Alles was wit en dat werd dus wat hagel/sneeuwballen gooien. :twisted: Het werd echter snel minder en toen ik wegging, was alleen het gras en de auto nog wit. Bij thuiskomst in Rotterdam zag ik dat hier ook de daken van de auto's en schuren wit zijn.

Morgen lijkt me helemaal leuk met de sneeuwverwachtingen. Hopelijk wordt dat dus in de sneeuw vanuit de Kuip met een goed humeur naar huis. :)
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Woepje »

Waarschijnlijk in heel Nederland (natte) sneeuw. Meeste sneeuw midden en zuiden, minste in het noordoosten. In het zuidwesten ook kans op regen (buienradar). Even voor de goede orde: waar de buienradar neerslag laat vallen, wil niet zeggen dat dat ook zo is. Bij sneeuwval duurt het wat langer alvorens de sneeuw de grond bereikt (en al helemaal bij lichte sneeuw).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Daniel »

In Dordrecht sneeuwt het inmiddels. Niet hard, maar ik zie de straat al wel een heel klein beetje wit worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Justin »

in Zwijndrecht ook. Maar het blijft maar niet liggen.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Vinny »

In Amsterdam blijft het liggen op auto's en op mijn jas. Niet op straat :x
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Daniel »

In Woerden en Nijmegen is inmiddels een wisselstoring aan de gang/geweest... 'tis blijkbaar weereens "verkeerde sneeuw" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Justin »

Reisadvies: loopt u maar van Eijsden naar Stavoren ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door ODRAIL »

Hier (Rotterdam Nesselande) is ook het een witte en grijze boel :shock: :) .
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door mb90 »

En wat ik gisteravond hoopte is uitgekomen. In de sneeuw glijdend naar huis vanaf De Kuip. Toevallig zag ik bij het Breeplein ook deze Citadis 2058 op Tramlijn 25 naar Carnisselande met een witte voorkant:
Afbeelding

En thuisgekomen lag er iets minder sneeuw op de tegels, maar daaromheen weer meer en valt er nu nog steeds wat bij:
Afbeelding
Met een actuele temperatuur van -0,4 graden zit dat dus nu wel goed. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Daniel »

In Dordt ligt inmiddels toch wel zo'n 1 tot 2 cm van dat witte spul en het sneeuwt nogsteeds :) Ach, van mij mag er nog wel wat bij vallen... alsof ik het aan voelde komen had ik voor morgen toch al vrij genomen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Woepje »

Hoi.

In Grunn wat lichte motsneeuw. Oh neej, ik bedoel wat lichte sneeuw! Op dit tempo ligt er over 500 jaar maarliefst 1 cm ;).

Groet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 78 gasten