OVer Missers in de Reisinformatie #30

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Vinny »

De tentakels van de provincie reiken verder dan je lief is :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door wouter15 »

Ik zat net eens de AV van Utrecht C. te bekijken en daarbij vroeg ik me wat af.

De s8800 komt om .04 en .34 aan op spoor 19a om daar om .25 en .55 wer te vertrekken. Maar nu hebben ze daar om .14 en .44 de s2000 neergezet. Hoe wil je dat nu weer doen? Of keert dit weekend de s2000 op de s8800 en andersom?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Dat doet 'ie wel vaker de laatste tijd bij werkzaamheden met beperkt spoorgebruik, 't scheelt je immers een spoor. En op de s2800 kan je in het weekend sowieso niet keren want die zit al aan de (1)1700 vast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Wubbo »

De s2000 keert in het weekend altijd op de s8800, en andersom. In het weekend komt de s2000 uit Den Haag regelmatig later aan in Utrecht om ervoor te zorgen dat dit op een spoor afgewikkeld kan worden, normaal gesproken heb je daarvoor 2 sporen nodig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Die latere aankomst heb ik onlangs ondervonden ja, dat was even doorlopen komende vanuit Den Haag op weg naar Amersfoort :P (Dat weekend gelukkig maar één perron verderop). In de praktijk betekend het trouwens gewoon voor het inrijsein wachten tot de tegentrein voorbij is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Gekko123 »

Gisteren liep de reisinformatie in en rondom de t11748 niet bepaald goed te noemen: in Utrecht stond deze trein op de borden, het internet en de apps aangegeven als IC naar Den Haag Centraal zonder gedeelte naar Rotterdam Centraal. In de trein werd vervolgens ook omgeroepen dat het de Intercity was naar Den Haag. Geen woord over Rotterdam.

Bij aankomst in Gouda werd wederom omgeroepen dat het de trein was naar Den Haag. In het achterste stel, het stel waar ik in zat stond wel, zoals het hoort, Rotterdam aangegeven als eindbestemming. Ik moest zelf naar Rotterdam toe, maar was voor de zekerheid toch maar uitgestapt. Pas in Gouda stond er op de borden ook Rotterdam vermeld. En zoals ik al had verwacht werd de trein wel gesplitst in een gedeelte voor Den Haag en een gedeelte voor Rotterdam. De nieuwe hc die mee ging naar Rotterdam bood netjes zijn verontschuldigingen aan voor de rommelige informatie. Het was bij zijn collega niet bekend dat er gesplitst werd in Gouda.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Dit gaat ook elke keer weer mis als de s1700 of s11700 onder een ander nummer rijdt wegens werkzaamheden (dit weekend reed alles als s1700). Zag in Amersfoort ook al op de borden staan dat de IC naar Den Haag/Rotterdam niet reed en er een extra trein naar Den Haag Centraal zou rijden op hetzelfde tijdstip.
OBIS weet het vaak stiekem wel trouwens, zag vandaag ook al treinen rijden waarbij op de schermen in de trein en de koersborden als eindbestemming "Gouda" werd getoond op het achterste stel.

In het geval wat ik ooit eens trof duurde het ook tot Gouda voordat het personeel erachter kwam dat er ook een deel naar Rotterdam was... ze troffen daar opeens een collega aan die het achterste stel mee wilde nemen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Michael »

Ik zat toestraks in de t5169 die maar tot Ddr reed vanwege werkzaamheden. Maar bij Zwijndrecht kwam er totaal geen informatie over de werkzaamheden in de trein. Op de bestemmingsfilm stond gewoon Roosendaal en het informatiesysteem in de trein gaf ook aan dat de trein naar Roosendaal reed. Maar in Zwijndrecht stroomde vrijwel de hele trein leeg dus ik gok zo dat de passagiers er wel van op de hoogte waren. Wel moest ik informatie geven aan een belgisch echtpaar dat dus van niks wist.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Thom91 »

De omroep in Utrecht c ging onafgebroken door, geen moment rust daar..
Komt wel goed schatje.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door wouter15 »

Tussen Zwolle en Dronten rijden minder Sprinters door een wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen Zwolle en Dronten.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
Dit bericht klopt niet helemaal. Als je op de AV van Dronten en Kampen-Zuid kijkt blijken er helemaal geen Sprinters meer te rijden tussen Dronten en Zwolle.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Justin »

Op Zaltbommel gaan we weer terug naar 1995 volgens de vertrekstaat bij spoor 2 beneden:

Afbeelding

Leuk zo'n dagelijkse trein naar Den Haag C zonder stops in Houten Castellum, Utrecht Lunetten/Leidsche Rijn/Terweijden, Vleuten en Den Haag Ypenburg...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Thom91 »

Anders draai je de foto even :P
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Justin »

Vreemde is dat hij hier gewoon overal rechtop staat, alleen op deze link niet. Weird. En ik zit niet in de buurt van een normale computer of laptop, dus kan hem pas over 2.5 uur roteren...

EDIT: Hij is nu geroteerd :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door wouter15 »

De omroep in de SGMm vanochtend had wel een leuke overstap in Utrecht in petto. het volgende werd namelijk omgeroepen: "Dames en heren, het volgende station is Utrecht central. dat is het eindpunt van deze trein. U kunt hier overstappen voor de intercity naar Amersfoort, Arnhem en Den Bosch". Ik snap ook wel dat de omroep waarschijnlijk bedoelde dat je in Utrecht kon overstappen op de IC naar Amersfoort, de IC naar Arnhem e.v. en de IC naar Den Bosch e.v. Het klonk alleen of er een trein was die van Utrecht CS via Amersfoort en Arnhem naar Den Bosch zou gaan.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Jef400 »

De DRIS op de bushalte bij mij thuis heeft zon uur lang aangegeven dat de 306 van 7:15 naar ams uitgevallen was.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Somoht »

JeffreyMeijer schreef:De DRIS op de bushalte bij mij thuis heeft zon uur lang aangegeven dat de 306 van 7:15 naar ams uitgevallen was.
Zowiezo een misser, omdat EBS dan vervolgens een 7.15 bij alle haltes zet en je dan als reiziger mag gaan rekenen of dat toevallig jouw rit is. Eigenlijk is dit verkeerd gebruik van halte tekstberichten en moet EBS zoals ze wel kan gewoon doorgeven datum,lijnnummer,ritnummer in een KV17 (cvl ingreep bericht) ipv KV15 (vrije tekst berichten). Dan staat er gewoon netjes bij de betreffende rit "Rijdt niet". DE reden dat het een uur op die DRIS stond is dat dezelfde tekst bij alle resterende haltes is geplaatst :/.
EBS|2013-09-19|3|ALGEMEEN|37400061|GENERAL|ENDTIME|2013-09-19T07:10:00+02:00|2013-09-19T07:50:00+02:00|LIJN 306 PMD /ASD CS VAN 7.15 UUR ANNAFRANKLAAN VERVALT EXCUSES VOOR ONGEMAK|\0|\0|\0|\0|\0|\0|\0|\0|\0|\0|\0|\0|2013-09-19T06:42:52+02:00
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door marlies »

Gisteravond in Zwolle wist het personeel van de trein naar Leeuwarden niet dat het achterste stel eraf getrapt zou worden en dacht het personeel van de trein richting Groningen ten onrechte dat dat bij hen juist wel zou gebeuren. Dat leverde ook bij de passagiers wat verwarring op (ik moest van de ene trein overstappen naar de andere en kwam dus uit 'oh shit, dit deel rijdt helemaal niet verder, onze excuses' naar 'gelieve dit treinstel te verlaten, oh wacht, laat maar, ga maar weer zitten').
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Meltrain »

Volgens de vertrekstaten op Kralibgse Zoom rijdt lijn 245 tegenwoordig ook op zaterdag, inclusief de ochtendspitsritten tot de HES. :')
Waarschijnlijk heeft men de tijden gewoon iets te makkelijk gekopieerd en geplakt, want ze zijn exact hetzelfde als doordeweeks. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Milco »

Via Twitter heb ik bij Connexxion navraag gedaan vanwaar de twee data dat de huidige dienstregeling eindigt: bij sommige lijnen eindigt de dienstregeling op 7 december en bij andere lijnen op 14 december. Antwoord is dat men bij concessies die nu eindigen er bij het begin vanuit ging dat de concessie ook dit jaar op de tweede zondag zou eindigen, terwijl NS de dienstregeling dit jaar op de derde zondag pas wijzigt. Daarom gaat bij de nieuwe concessies de nieuwe dienstregeling gewoon op de tweede zondag van december in (= 7 december). Wel wacht ik nog op antwoord waarom er dan wel verschillen zijn in de concessie IJsselmond, waar bij de lijnen 21, 22, 74, 77, 145, 147, 160 en 163 de huidige dienstregeling t/m 7 december loopt en bij de andere lijnen t/m 14 december. Hier kom ik nog op terug.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door wouter15 »

Vanochtend gaf de 4000 (richting Uitgeest vertrek Woerden 7:31) om het voorste treinstel netjes aan dat de trein naar Amsterdam C. en tgeest ging maar het anchterste stel gaf aan dat de trein naar Gouda en Rotterdam C. ging.

En het bord op Utrecht C. waar de storing op staan zat volgens mij een beetje vast. Het bord gaf om 17:05 aan dat de storing tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen voorbij was en dat de treindienst weer geleidelijk hervat was. Maar die storing was al minstens 5 uur gelden voorbij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Al meerdere keren een melding gemaakt bij Connexxion, maar ondertussen hangt na drie weken normale dienstregeling nog altijd de zomerdienstregeling in de vertrektijdenkastjes aan de haltepalen op de perrons van Busstation West in Utrecht. Nou is er in de tussentijd wel een groot vertrektijdenbord onderaan de trap vanaf de loopbrug geplaatst, dus wellicht dat daar dan wel de juiste tijden hangen nu.
Dat bord valt echter niet op (reizigers die van de trap af komen zijn gefocust naar links om te zien of hun bus er staat, het bord staat rechts) en vrijwel alle reizigers kijken op het halteperron zelf pas naar de tabel met tijden.

Na diezelfde drie weken heeft halte Lanslaan overigens überhaupt nog geen haltepaal gekregen en raakt in zo'n beetje alle bussen de InfoXX de weg kwijt op de Van Zijstweg (scherm springt op geen reisinfo beschikbaar en komt pas na het passeren van een halte weer tot leven)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Milco »

Niet helemaal een misser, maar Connexxion heeft de nieuwe lijnen 67 en 68 in de Zaanstreek voor volgend dienstegelingsjaar nu al op de website gezet met dienstregeling en al! Van overige lijnen ontbreekt de dienstregeling wel nog uiteraard.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Suus »

In Rotterdam Centraal hangen op spoor 10/11/12 geen beeldschermen met treininformatie bovenaan de roltrappen aan de Haagse kant van de tunnel.

Op Schiphol is de omroep op hol geslagen, er wordt elke vijf minuten een Thalys naar Rotterdam, Antwerpen, Brussel en Parijs die vertrekt van spoor 5-6 omgeroepen. Om kwart voor twaalf 's avonds rijdt er geen Thalys meer naar Rotterdam, Antwerpen, Brussel en Parijs :N Trouwens ook opvallend dat het bord met informatie over de positie van de rijtuigen is verplaatst naar tussen de letterborden D en E (was G en H)

Er staat op het perron van spoor 1-2 van Schiphol een verrijdbaar aankondigingsbord voor 14 treinen geparkeerd, maar de stekker zit blijkbaar niet in het stopcontact want hij staat uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Bee schreef:In Rotterdam Centraal hangen op spoor 10/11/12 geen beeldschermen met treininformatie bovenaan de roltrappen aan de Haagse kant van de tunnel.
Niet alleen op 10/11/12 niet trouwens, ook op 3/4 en 8/9 missen daar TBPs. En op perron 1 hebben ze T-vormige palen neergezet met uiteraard maar aan één kant een TBP eraan. Beide buitenste perrons zijn daarmee afwijkend, want ook op 15/16 staat een losse paal voor de TBPs.

Zelden heb ik zo'n beroerde info in een verstoorde situatie gehad als vandaag: de t2871 en t1771 kwamen beide keurig op tijd in Gouda aan, maar het combineren van die twee tot één 1771 wilde niet echt lukken. Na een paar mislukte pogingen reed het stel uit de 2871 een stukje naar voren waarna de 1771 het met een aanloopje opnieuw probeerde. We waren inmiddels zo'n 10 minuten verder en de t9873 was inmiddels gepasseerd toen pas een omroep volgde dat er problemen met het combineren waren en nog onbekend was wat verder zou gebeuren.
Ondertussen kwam de t2073 via spoor 8 voorbij en stond de t4066 op spoor 5, waarop ik maar eens op de AV keek en uiteindelijk het initiatief nam uit te stappen om de t571 te nemen (ook vertraagd doordat wij het perron voor die trein nog bezet hielden). Opvallend was dat pas toen ik op het perron liep andere reizigers het voorbeeld volgden, kennelijk niemand die aandurfde de gok te nemen? Het personeel stond naast de trein en gezien daarin nog reizigers achterbleven toen de 571 vertrok is er kennelijk niet veel informatie gegeven.

Overigens was de 1771 ondertussen al van de TBPs verdwenen en stond de trein reeds als t11771 aangekondigd. Net zoiets gebeurde de t571 in Utrecht waar bij binnenkomst nog keurig die trein op de borden stond. Het kopmaken duurde echter een behoorlijke tijd en er moest ook nog een rolstoel de trein uit, waarin de trein inmiddels van de TBPs verdwenen bleek te zijn: die waren terwijl de trein langs het perron stond reeds een IC naar Den Haag/Rotterdam gaan tonen met de trein die er werkelijk stond als volgende trein eronder :roll:

In Amersfoort aangekomen bleek de 1771 hier nog met +30 aangekondigd te staan, kennelijk heeft men de stellen uiteindelijk dus nog wel aan elkaar gekregen. Wel opvallend dat deze ondanks die vertraging nog wel vrijwel gelijk met de t1673 door naar Apeldoorn ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
Bee schreef:In Rotterdam Centraal hangen op spoor 10/11/12 geen beeldschermen met treininformatie bovenaan de roltrappen aan de Haagse kant van de tunnel.
Niet alleen op 10/11/12 niet trouwens, ook op 3/4 en 8/9 missen daar TBPs.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij hangen er wel degelijk TBP's bij de roltrappen van spoor 8/9. Misschien niet zo lekker zichtbaar door het bouwhek wat er nog staat?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten