Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door Srananbloke »

Ik was er eventjes, ergens tussen 1 en 2 samen met mijn vriendin. Het was redelijk druk, voornamelijk bij de kraampjes en voor de bussimulator. Verder was er de nodige uitleg over de bovenleiding, de hulpmotor van een trolley en er was een rondleiding elk half uur. Verder was er een springkussen en een frietkraam. Ik heb ook nog even het trolleybusmuseum bezocht. Leuk om al die oude GVA-dingetjes terug te zien. Ik had vroeger veel GVA-boekjes en stickers, maar ze zijn door de jaren heen allemaal verloren gegaan helaas.

Al met al leuk opgezet, en leuk om weer eens op het garageterrein rond te lopen. Ik vind het wel jammer dat er los van de 101, geen andere trolleys uit vervlogen tijden van stal zijn gehaald. Die stonden wel opgesteld tijdens de open dag in 2009.

Verder geen forummers gesproken, zet dat wel op het to-do lijstje voor een volgende keer :) Verder ook geen foto's gemaakt. Mijn vriendin heeft nog wel een foto van mij gemaakt achter het stuur van de 101, maar is verder niet publicatie waardig :P
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door fred1954 »

mijack1985 schreef:@Fred1954,

volgens mij zaten we in de zelfde bus toen dat gebeurde. Want dat was rond een uur of 12:30 dacht ik. Een aantal mensen gingen nog buiten meekijken hoe de "pootjes" weer tegen de draad aan kwamen. Ik zelf bleef in de bus wachten met me dochter en broertje.

Was trouwens ook een aardige chauffeur met humor ook wel.
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik ben wel uitgestapt om te kijken wat die chauffeur ging doen en ben uiteindelijk op het Willemsplein blijven staan om verder Arnhem in te gaan.
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Kom je ook? Open Huis Breng Europese Trolleydag Arnhem

Bericht door trolley2000 »

@fred1954
In het trolleymuseum was voor de liefhebber ook de werktekening te zien hoe hoe nieuwe stationsplein eruit komt te zien qua bovenleiding. Er komen minder perrons dan op het promofilmpje van de architect te zien is. Dat betekend dat niet alle trolleylijnen buiten komen te staan. Lijn 1 en 2 blijven op de huidige overdekte locatie. Op last van de architect mag lijn 1 niet links voor het stationsgebouw een halteplaats hebben. Die moet een draai maken in het overdekte gedeelte. Wel wordt de hele wisselconstructie opnieuw aangelegd. Het is een hele klus die waarschijnlijk in 2015 zal worden uitgevoerd. De vloer van het terrein is namelijk niet geheel horizontaal. Daar moet met de aanleg rekening worden gehouden. Het wordt zo aangelegd dat bij calamiteiten op het open trolleystation, de trolleys omgeleid kunnen worden naar de overdekte hal.

Ik vind het een misser dat inderdaad op lijn 6 en 2 twee gasbussen reden. Geen reclame voor deze dag, Breng! Zeker op zaterdag.

Wat ik miste was de berichtgeving over invoering van trolley in De Laar Oost. Een heel actueel onderwerp, maar niets hiervan te zien of te lezen. Wellicht een mogelijkheid om bewoners uit De Laar Oost te laten zien wat Arnhem Trolleystad te bieden heeft. Ook ondersteunde beeldmateriaal ontbrak. Bijvoorbeeld over een dubbelgelede trolley, mogelijkheden om als trolley de regio in te gaan etc. Informatie over nieuwe projecten in het buitenland en samenwerking met zustersteden op gebied van de trolley. Ik heb het niet gezien.
Wel was er een dvd te verkrijgen over de aanleg van het trolleytraject naar de Schuytgraaf en een compacte dienstregeling boekje van de stadsdienst Arnhem. Ook een informatiefolder van de Gemeente Arnhem (Arnhem Trolleystad) kon je meenemen. Natuurlijk ontbrak meneer wisselmans niet. Je weet niet wat er boven je hoofd hangt als je met de trolleybus, tram of trein reist. Een heel verschil met de techniek uit de vijftiger jaren en dat van nu. Een hele verbetering en toont aan dat de trolley een flexibel vervoermiddel is.
Een mockup van de nieuwste frontontwerp van de firma Hess uit Zwitserland was aanwezig. Swiss trolley 4 van Hess rijdt o.a.in Limoges met dit ontwerp. Een TD medewerker legde uit hoe een trolleybus werkte (had zelfs bij het GVB aan de trams gewerkt!

Al met al had er wat meer geboden en tijdig gepromoot kunnen worden. Dan is de Europese Trolleybus Dag een goed promotiemiddel voor een breder publiek. Arnhem is trots om trolleystad te zijn. Daar kan geen aardgas(lek)bus tegenop!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 121 gasten