Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Thom91 schreef:Het waait gewoon erg hard waardoor de omroep minder hoorbaar is ;).
Dat vraag ik mij af. Soms hoor ik de omroep van het andere perron wel, en die van het perron waar ik op sta niet, ondanks dat ik er tamelijk dichtbij sta...
Maarja, metro's rijden is ook belangrijker dan passagiers vervoeren en wat er omheen komt kijken. ;)
Kennelijk was de bestuurder in een klantvriendelijke bui, want de deur werd opeens zonder PLING PLONG dichtgesmeten.
Moest hij door de buitenspeakers plingplong roepen? :')
Hahaha, dat was wel een goed idee geweest, ja. ;) Of in ieder geval omroepen dat je er helaas vandoor moet vanwege punctualiteit en omdat er een 51 er meteen achteraan kwam. Dat was de meer klantvriendelijke optie geweest in plaats van de deuren zonder pardon dicht te knallen.
Nu leg je het beter uit. In je vorige post kwam op mij over dat een kwalijke zaak was dat de deuren zonder sluittoon dichtgingen ( waar de bestuurder overigens niks aan kan doen).
JWM schreef:Gelukkig is er in dat soort gevallen altijd de informatieve stationsomroep:
"Op lijn 54 richting Centraal Station is een metro uitgevallen. Kijk op de displays voor de vertrektijd van de eerstvolgende metro."
Die heb ik gister mogen horen ja. In plaats van de uitgevallen metro kwam er een M5 voorrijden, die keurig halteerde en weer verder reed. Had de indruk dat ze een rit geschrapt hadden om er een testrit voor in de plaats te kunnen rijden. Niet bepaald fijn, want de eerstvolgende metro was beyond stampvol. En het was niet bepaald spits (rond 1 uur).
Oh en ik weet niet meer of het ter sprake kwam in dit topic of een ander: maar ik heb idd ook in Dvd waargenomen dat GVB-omroepberichten werden voorafgegaan door de NS-dingdong.
M5 rijdt officieel alleen in de spits, dus op dat moment zou er gewoon een ZM moeten komen. Overigens, waarom zouden ze een metro laten uitvallen wat heel veel geld kost?
Hij reed ook niet in dienst, het was een instructie- of testrit. Er kon niet ingestapt worden. Maar hij reed dus precies op het patroon van de uitgevallen metro. Kan natuurlijk toeval zijn, maar eigenlijk zou men zich moeten realiseren dat dat geen beste indruk maakt bij de reizigers.
Daarom zei ik officieel. Dat zijn de ritten waar hij standaard op rijdt (al is het de vraag of dat vandaag ook het geval is, na een grote storing aan een M5 en de baan gisteren). Als ie tussen de spitsen rijdt, dan is die wagen gewoon over en is er een bestuurder die het kan rijden.
Ja daar houden ze geen rekening mee. Kan me nog herrineren vorige winter. Hele tramnet ontregeld door sneeuw en ijzel. Zagen mensen een instructiewagen rijden terwijl ze al langer op de tram staan te wachten. Wekt idd verkeerd beeld maar ja, is lastig te plannen dat soort dingen.
Even een vraagje: waarom is er zo'n groot verschil tussen rijstijlen van metrobestuurders?
Op de 50 trekt de ene bestuurder keurig op en remt keurig af. Terwijl de andere bestuurder erg 'schoksgewijs' remt en af en toe erg loopt te 'spelen' met het tractiepedaal (vooral op het stukje tussen Amstelveenseweg en Sneevlietweg), waardoor je je als reiziger erg goed vast moet houden.
Ook het stukje in de 51 tussen Zuid en De Boelelaan/VU is wel eens feest, als een bestuurder (vanuit het oogpunt van de reiziger) opeens uit het niks keihard op de rem trapt. Daar hebben wel eens wat reizigers vliegles gehad...
Ligt dat aan de opleiding, obstructies op het baanvak, de bestuurder of een comboinatie?
JeffreyMeijer schreef:Ik had vrijdag iets voor tienen een M5 vanaf Sloterdijk naar de Isolatorweg. Grappig is dat de treinaanwijzer een 3-stellen symbool gaf.
Ik dacht al dat de M5 vrijdag op de 50 reed. Toen ik rond 15:00 op spoor 3 stond te wachten op mijn trein, hoorde ik boven bij de metro iets M5'igs. :)
VIRM schreef:Ook het stukje in de 51 tussen Zuid en De Boelelaan/VU is wel eens feest, als een bestuurder (vanuit het oogpunt van de reiziger) opeens uit het niks keihard op de rem trapt. Daar hebben wel eens wat reizigers vliegles gehad...
Ligt dat aan de opleiding, obstructies op het baanvak, de bestuurder of een comboinatie?
Ligt meestal gewoon aan de bestuurder. Er zijn wel op enige plekken en momenten ingrepen van de treinbeveiliging, en dat is bijv als de metro de Vmax heeft bereikt. Als je tussen VU en WTC het stukje net na de laatste gelijkvloerse kruising bedoelt, is dat omdat de metro daar de baanbeveiliging weer oppikt. Weet niet meer zeker maar volgens mij is de Vmax daar 30 dus als de metro iets harder rijdt, grijpt de beveiliging in en brengt de snelheid tot onder de 30.
Van RAI naar Overamstel is ook zo'n verraderlijk stukje wat dat betreft, daar zit een baken onderaan de helling het tunneltje in waar er dus bijna standaard te hard wordt gereden.
De liftdeuren van de liften op station Nieuwmarkt zijn recentelijk geel geverfd getuige de briefjes NAT. Ik hoop dat ze het bonnetje nog hebben want het is echt geen gezicht :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.