Zugführer schreef:In Utrecht is 's avonds nog wel wat te doen, maar op de Uithof echt niet meer hoor. Daar wonen wat studenten en daar houdt het mee op. Hoogstens nog een paar ritten van het ziekenhuis naar Almere, maar de vraag die er 's avonds verder is zal - hoe veel promotie je ook maakt en hoeveel jaar je ook rijdt - op 1 hand te tellen zijn
Zoals Bluearrow ook zondagavond hier schreef, is lijn 150 en voorbeeld van een lijn die in is gesteld, op een gedeeltelijke hoop van zegen, zonder een vastgestelde vraag, ze hebben extra vervoer (en sneller vervoer) gecreëerd. Hiermee ontlast je enigszins de s4900 en hebben mensen in de spits een extra reismogelijkheid van Almere naar Utrecht v.v. bij een verstoring op het spoor.
Lijn 150 haar
voorganger was een totale mislukking mede door de slechte uitvoering qua haltes en materieel. Maar toch wist men niet of zo'n lijn aan zou slaan.
Lijn 112(/292) Blaricum - Amersfoort was een paar jaar geleden al wegbezuinigd en had een soortgelijke functie, alleen dan naar Amersfoort. Maar lijn 150 moet, vind ik, ook gewoon in het dal en in de avonduren gaan rijden, weekend kan je over discussiëren, maar zoals ooit het plan van
minister Schultz was zou de bus buiten de spits ook rijden (gelukkig rijdt ie in de spits 4x en niet 2x per uur). Dit is helaas niet doorgegaan, maar door het alsnog in te stellen creëer je, terugkomend op Bluearrow, extra verkeer en vervoer.
Zoals Milco en klaasje aangeven, kan je de 150 prima tegen de s4900 in de avonduren laten rijden met beide een uursdienstregeling. Ik was laatst op een avond in Utrecht, maar moest wel telkens de tijd in de gaten houden om rekening te houden met maar die ene trein per uur. Dat is niet fijn. Als je dan makkelijk vanuit het centrum naar de Uithof of Rijnsweerd kan gaan en overstappen op de 150 heb je twee goede concurrerende opties.
Remember to check-out with your ov-chipcard.