Reisbureau Oad failliet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Reisbureau Oad failliet

Bericht door fogeltje »

http://www.nu.nl/algemeen/3584854/reisb ... lliet.html

Weliswaar geen OV-bedrijf meer, maar toch noemenswaardig (vind ik).
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door Michael 1988 »

He balen, wou net goedkoop een reis boeken naar Disneyland. Ik hoop wel voor het bedrijf en voor de werknemers dat er een doorstart komt en mogelijk is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door Suus »

De OAD-Groep is failliet. Dat klinkt als het moederbedrijf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door Thom91 »

Huh waT? Je geeft het zelf al aan dat het geen OV is.. Gooi het dan in ontmoetingspunt ofzo..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door fogeltje »

OAD heeft volgens mij nog wel indirect met OV te maken (versterkingsritten, NS-vervoer) en is natuurlijk begonnen als OV-bedrijf.

Zover ik kan opmaken is de hele handel failliet.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door Michael 1988 »

Het gaat om een voormalig OV-bedrijf dat nu alleen maar vakantiereizen organiseerde en uitvoerde en enkele (versterkings)ritten uitvoerde in het OV. Dus het kan hier in principe wel staan.

Wat Fogeltje zei.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door fogeltje »

Dat het niet goed ging met OAD wist ik overigens al. Dat wisten de chauffeurs op lijn 99 vorig jaar al te vertellen. Het feit dat ze lijn 99 als onderaannemer mochten rijden zorgde tenminste voor een enkeling voor baanbehoud. Maar zij zullen niet het enige reisbureau/touringcarondernemen zijn dat het nu moeilijk heeft.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door fogeltje »

Reactie op een post in een ander topic. Oorspronkelijke post hier: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 06#p271006
Busfoto.nl schreef:Het is mij ook nog niet geheel duidelijk. Op de website van OAD staat dat OAD-Groep failliet is, dus het hoofdconcern. Dit impliceert dat het alle bedrijfsonderdelen zijn. Er zijn erg veel BV's, maar welke dus onder het faillissement vallen weet ik momenteel niet.

EDIT
Helaas, alles van OAD is failliet:

Rechtspraak.nl

Almelo , 25-9-2013

De Oad-Groep uit Holten is failliet. De rechtbank Overijssel sprak woensdag 25 september om 14.46 uur het faillissement uit van 20 bv's van de reisorganisatie.

Het gaat om de volgende bv's:

Oad Groep B.V.
Oad B.V.
Oad Busbedrijf B.V.
Oad Touringcar Bedrijf B.V.
Oad Streekvervoer B.V.
Oad Reizen Participaties B.V.
Oad Reizen B.V.
Oad Vliegreizen B.V.
Vakanties Online B.V.
Oad Participaties B.V.
Nepal Reizen B.V.
Oad Services B.V.
Oad Hotels B.V.
Globe Reisbureau B.V.
Globe Reisbureau, participaties en franchise B.V.
Brooks Reisburo B.V.
Oad Reisorganisatie Holding B.V.
Globe Holding B.V.
Volvere G XIX
Volvere G XX
Wat zit er eigenlijk nog in die Streekvervoer BV? Want buiten versterkingsritten zullen ze niet meer veel gehad hebben denk ik. Of zat dat onderdeel daar nog in? Zou dat bij de touringcars verwacht hebben.

En wat is het verschil met Busbedrijf BV? Moederbedrijf voor Touringcar BV en Streekvervoer?
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door jwalk1 »

Arriva brabant stalt een deel van zijn bussen bij Oad in Uden/Zeeland, ik hoorde net van de chauffeur van lijn 92 dat hij zijn bus niet meer vol mocht tanken bij Oad, dus hij moest eerst naar Veghel om te tanken, en daarna weer terug naar Oad om zijn bus te stallen.

Mvg
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door fogeltje »

jwalk1 schreef:Arriva brabant stalt een deel van zijn bussen bij Oad in Uden/Zeeland, ik hoorde net van de chauffeur van lijn 92 dat hij zijn bus niet meer vol mocht tanken bij Oad, dus hij moest eerst naar Veghel om te tanken, en daarna weer terug naar Oad om zijn bus te stallen.

Mvg
Het botert volgens mij al een tijdje niet meer tussen OAD en Arriva. Ik heb een tijdje terug van een Arriva-chauffeur gehoord dat er een rechtszaak was geweest tegen Breng over het laten onderaannemerschap van lijn 99 en dat Arriva in haar gelijk is gesteld. Arriva had die rechtszaak aangespannen omdat Breng op deze manier oneerlijk op arbeidsvoorwaarden concurreerde (die OAD chauffeurs vielen niet onder OV CAO maar onder de goedkopere CAO van de toerboeren). Ik vind op dat het stallen op termijn bij OAD ook ophoudt, maar mij was niet duidelijk of dat nog voor het einde van de concessie zou zijn. Als OAD compleet verdwijnt, dan moet Arriva wel uitwijken. Dan zullen de bussen uit Veghel moeten komen. Of men weet wat bussen bij Breng in Nijmegen te stallen (en ik dacht dat er ook regiostalling in Wijchen in de planning stond).

EDIT: dat tanken heeft natuurlijk te maken met het faillissement, sorry ik ben niet helemaal wakker.
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door jwalk1 »

Wat jij zegt zij die chauffeur ook maar die had het er vooral over dat er veel gedoe was tussen Breng en Oad, omdat er veel ritten uitvielen en omdat er chauffeurswisselingen waren tijdens de ritten en dat dat veel vertragingen met zich mee bracht, ik zelf vond die chauffeurswissel in zeeland altijd wel leuk maar andere reizigers natuurlijk niet.

Natuurlijk ook een grote klap voor syntus, want ik meende dat Oad in Twente bij aanvang van de consessie ook ritten ging uitvoeren, tevens rijden de amba's 8429-8432 (ex lijn 99 uden-nijmegen) nu ook rond in Twente alleen dan wit en met een sticker syntus wat gebeurd daar dan mee? Want deze zijn ook van Oad!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door fogeltje »

Het kan zijn dat OAD ze verkocht heeft of verhuurd heeft aan Syntus.

Die chauffeurswissels mochten niet, want daardoor werd vertraging opgelopen. Daar heb ik verschillende malen over geklaagd bij Breng, die zouden de zaak aankaarten met OAD, maar OAD deed er niets aan. Ik heb er zelfs aansluitingen in Uden door gemist. Dus ik kan ze me voorstellen dat Breng zelf ook wel de stekker eruit getrokken zou hebben. Ze hadden inderdaad ook meer rituitval en vertraging dan Arriva.

Ik weet niet wat OAD in Twente zou gaan doen. Uit een ander topic begrijp ik inmiddels dat OAD in Twente wel onderhoudscontracten had gewonnen.
"Een touringcar is geen bus"
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door dennistd »

Alle Syntus Twente-bussen zouden bij OAD (in Goor) onderhouden gaan worden
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door jwalk1 »

Ik was van mening dat de 8429-8432 van Oad zijn en dat syntus op dit moment in ieder geval de 8431 huurt
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door Busfoto.nl »

jwalk1 schreef:Arriva brabant stalt een deel van zijn bussen bij Oad in Uden/Zeeland, ik hoorde net van de chauffeur van lijn 92 dat hij zijn bus niet meer vol mocht tanken bij Oad, dus hij moest eerst naar Veghel om te tanken, en daarna weer terug naar Oad om zijn bus te stallen.

Mvg
Heeft zeer waarschijnlijk inderdaad te maken met faillissement, wat je net ook al aangaf. Als die diesel op dit moment een van de bezittingen is van OAD, dan kunnen mede daaruit de schulden worden betaald. Dat zal ook de reden zijn dat op dit moment de bussen in het buitenland geen reizigers terug mogen brengen. Want wie gaat de diesel en de chauffeur betalen, alsmede de afschrijving van de bus?
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door mijack1985 »

Volgens SKTB bezit Oad in Goor 124 touringcars en in Zeeland 87. Link op pagina 4 van 14.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door MdJ »

jwalk1 schreef:Ik was van mening dat de 8429-8432 van Oad zijn en dat syntus op dit moment in ieder geval de 8431 huurt
In ZHO zijn de amba's 2149, 2151-2160 uit dienst en zijn vervangen door de eigen citea's en rode amba's.

De 8431 (als 2155 2.0) rijdt dan ook niet meer rond, de twee citaro's reden nog wel nog als het goed is...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door fogeltje »

jwalk1 schreef:Ik was van mening dat de 8429-8432 van Oad zijn en dat syntus op dit moment in ieder geval de 8431 huurt
Kleine correctie, Oad had de 8428-8432, vijf bussen totaal. Wat daarmee gebeurd is nadat ze het contract voor lijn 99 hebben verloren, weet ik niet.
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door jwalk1 »

Klopt, maar ik weet niet zeker of Oad de 8428 ook heeft meegenomen naar Twente, deze bus was trouwens ook een afwijking ten opzichte van de andere 4 bussen. maar zoals ik zij weet ik niet zeker of hij ook in twente is.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door flipje »

Regelrechte aderlating voor Twente.. :( . Volgens mij rijdt OAD nog steeds enkele versterkingsritten, de 8429 is in het Twents rood uitgevoerd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door MdJ »

Overigens reed vandaag de citaro 346 gewoon zijn rondjes op lijn 92. En ook een rijdende touringcar (Vdl, 15 meter)in Zutphen...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door fogeltje »

Wellicht een speciale regeling voor OV-ritten zodat de Oad bussen daar op de weg kunnen blijven.
"Een touringcar is geen bus"
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door tsov »

De busreizen gingen gisteren gewoon door, die zijn pas per vandaag stilgelegd. Voor het streekvervoer zal inderdaad wel een aparte regeling bestaan, volgens mij hebben we het daar al eens over gehad toen de slechte financiële positie van Syntus zo in het nieuws was.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door Mr-W »

Zag vanmorgen rond 9:45 een OAD Toeringcar rijden ter hoogte van het beursgebouw in Eindhoven.
Dus volgens mij gaan busreizen vandaag ook nog gewoon door.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Reisbureau Oad failliet

Bericht door ODRAIL »

Inmiddels is het bericht (in verschillende media) dat het busbedrijf van Oad (Oad touring) een doorstart maakt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten