OVer je treinreiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Freek »

waldo79 schreef:
Ben benieuwd hoe ze thuis komen...
taxi?
Tja ik weet het niet. Want biedt de NS je een taxi aan als je de aansluiting mist door vertragingen? Ja zegt de ene HC, nee zegt de ander want ze hebben op de Syntus, Veolia en Arriva lijntjes geen vervoersplicht. Mis je de aansluiting op de laatste trein dan heb je pech. Ik heb het nog nooit mee gemaakt, maar eigenlijk wil ik het wel eens zien of ik een taxi krijg. Iemand die het hier weet??
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door STF »

Marc schreef:Vanmorgen in Maastricht een klein foutje in het omroepbericht: "De Intercity uit Alkmaar, aankomsttijd 07:35, komt over ongeveer 15 minuten binnen". De trein die hier bedoeld wordt (t815) start toch echt in Eindhoven en niet in Alkmaar (anders zou die trein al om 04:24 uit Alkmaar vertrekken)...
Zouden ze dat niet bewust doen? Dat is het duidelijker voor reizigers toch, omdat de trein de rest van de dag wel naar Alkmaar gaat.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Dat zou best kunnen, het viel me als treinspotter natuurlijk meteen op :wink:.

Vandaag rijdt er een ICM-IV op de 6800, vanmorgen gezien op de t6815.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Een minuutje of 15-20 geleden kwam ineens de Railion 6402 als losse loc voor de deur bij m'n werk langs, hoogst uitzonderlijk zo midden op de dag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Justin »

In m'n t9252 was het met toch een drukke boel eigenlijk. Gelijk vanaf Asd vol en dat werd steeds voller per haltering.
Ben blij dat ik vanmiddag afspraak had in Asd en dat ik niet later uit Ut was gegaan, anders was het helemaal een dolle boel met die storingen op Rtd-Ut-Amf, al dan niet verder.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag tussen Zwijndrecht en Dordrecht een wedstrijdje: t5165 vs t1965. De t1965 won doordat de trdl weer eens zat te slapen en in al z'n wijsheid had besloten de t1965 vanaf het buitenspoor op 4 te laten binnenkomen en de vertraagde t5165 vanaf het binnenspoor op 5.
Het blijft toch blijkbaar erg moeilijk om twee treinen conflictvrij op spoor 4/5 binnen te laten nemen, terwijl dat toch echt beveiligingstechnisch mogelijk is :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Over die taxiregeling: NS garandeert (tot nu toe, er komen wijzigingen!) alleen aansluitingen op NS-treinen. Arriva heeft ook een taxiregeling, maar hoe die precies in elkaar zit weet ik niet. Daarnaast bestaan er nog talloze uitzonderingen etcetera, dus met een beetje gegoochel kon je altijd van alles met die taxiregeling ;-).

Terug naar de orde van de dag: ik had vandaag een rondje Ut-Zl-Mrb-Aml-Hgl-Zp-Ah-Tl-Ut gepland. Tot Aml ging alles zoals gepland. In Aml bleek de IC naar Hgl +15 te hebben. De s7900 had gelukkig maar +5, dus de aansluiting in Hgl haalden we wel. In de Lint probeerde de schooljeugd al in te stappen toen er nog mensen aan het uitstappen waren: dat kwam ze op een preek te staan van een passerende Syntus-controleur :pos:.
Uit Hgl vertrokken met +10 ivm een defecte trein, kruisingen verlegd naar Delden en Lochem, en dus met +15 in Zp. Dag aansluiting naar Ah, maar dat bleek niet zo te zijn: tussen Dr en Ah reden 'misschien bussen' aldus de bijzonder vriendelijke en pro-actieve HC die in de stationshal stond. Dan maar via Apd terug naar Ut, maar eerst even een broodje eten in het centrum. Daardoor de trein naar Apd gemist, maar gelukkig kwam er nog een vertraagde (gekeerde) trein naar Dv. Daar dan maar in, en in Dv overgestapt op de IC naar Ut. Al net na Apd werd er omgeroepen dat we niet verder reden dan Amf ivm een boom op het spoor bij Bhv (incl een uitgebreid verhaaltje :pos:). Voor Amf kwam alleen het omroepbericht dat dit de eindbestemming was, en mocht je het verder zelf uitzoeken. Gelukkig wel veel omroepen in Amf, maar doordat het druk was en de trein te laat miste ik de s5800 naar Hvs. In de bomvolle IC naar Hvs dan maar, en daar lang overstappen. Dat lang overstappen viel mee: de vorige trein kwam nog, met +20. Alleen als je gaat proberen om de inhoud van twee treinen in een te proppen (alleen de s5700 reed nog, de s4900 was allang geslachtofferd ivm problemen op de Hollandse Brug) en dan ook nog alle omreizers uit Amf naar Ut mee gaat nemen en dan met een mooi duo van 2x plan V aan komt zetten, dan past dus niet iedereen in de trein. Als haringen in een ton en met oplopende vertraging uiteindelijk naar Uto, waar ik er gelukkig uit kon. Resultaat: +4, te danken aan het wegknippen van een groot deel van het rondje incl een uur buffer.
De reis erna naar Ah ben ik maar begonnen met de bus naar Ut ipv de trein: van Uto naar Ut reed nog maar 2x per uur een trein ipv 8x...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Cookie »

Vanavond was er tussen Groningen en Delfzijl een controleactie met undercover Arrivacontroleurs en agenten in burger (in totaal 6 personen). Een redelijk aantal mensen werd op de bon geslingerd... 8-) Heb genoeg verbaasde gezichten gezien iig toen de controleurs in actie kwamen :mrgreen: .
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

Vandaag zo rond 18:00 van Amr, via Asd, Apd (eetpauze) naar Es gereisd. Ging best goed. Overvolle treinen om ons heen, en overal vielen bomen, maar op ons traject bleef de vertraging beperkt tot een minuut of 10. Wij hadden geen haast, en alles was dus wel best.

Op de terugweg om 22:00 op Es afgezet, waar ik nog net de vertraagde IC t1682 weg zien rijden.. Jammer, als ik dat geweten had, had ik iets harder doorgelopen en 'm nog gehaald: uur eerder thuis geweest.

Voor Amf liep t1784 voor de rooie. Na een paar minuten werden we op een ander spoor binnen genomen dan gebruikelijk: 4b; terwijl spoor 6 gewoon vrij was. De trein naar Shl (die al vertrokken had moeten zijn, maar, oh wonder, nog wachtte) stond gewoon op 7, zodat zo rond middernacht een hoop reizigers in opdracht van de HC naar hun trein mochten rennen, trap op, want 4b heeft geen roltrap.

Ook leuk voor mij, ik zat achterin zodat ik mooi bij de trap uit zou komen, maar ja, het achterste puntje van 4b ligt dus net níet bij de trap. Flink stuk kunnen lopen naar 4a dus, waar ik gelukkig zonder te hoeven rennen kon instappen in de trein naar Asd; de trein naar Shl moest immers nog eerst vertrekken.

Al met al een prima actie van de heren Prorail dus. Iemand die weet waarom het gebruikelijke spoor 6 geen optie was?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

Wat me ook nog opviel, van Amf naar Amr, vertrek 00:06 adviseert ns.nl over te stappen op Muiderpoort, i.p.v. Asd. Dan moet je dus van het perron van/naar Weesp naar het perron aan de lijn naar Utrecht lopen. Ligt het aan mij of is Asd een betere keus om over te stappen, ook vanwege reizigers die neit bekend zijn met de situatie te Muiderpoort?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door M57 »

Zowel boven als beneden is bebording aanwezig naar de perrons, en echt ver uit elkaar ligt het ook niet. Daarbij ben je in geval van vertraging zekerder van je overstap.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door reisthijs »

Maar in dit geval zou je op Centraal van spoor 10a naar 8a moeten, lijkt me toch minder ver lopen dan op Muiderpoort, en heb je ook nog eens een paar minuten extra de tijd daarvoor (omdat de aansluitende trein in Asd nog 4 min. stilstaat). Dan lijkt in Muiderpoort overstappen toch niet zo logisch.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

Is het niet gewoon zo dat in plaats van 'slim' te kijken, NS.nl het eerst mogelijke station pakt waar op de aansluitende trein overgestapt kan worden? Ook van de IC uit de Randstad op de stoptrein naar Mtr, zet hij de overstap steevast op Rm, terwijl je op Std een iets langere overstap hebt (dus robuuster) én op hetzelfde perron (in Rm moet je in 4 minuten van het ene naar het andere perron, vooral lastig als je voor- of achterin de lange s800 zit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Pakt ie niet altijd de kortste overstap (die nog wel aan de overstapnormen voldoet)?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Nee, de eerste overstap die je kunt maken. Zie bijvoorbeeld het verschil tussen een reis van Utrecht Centraal naar Rotterdam Noord (overstappen in Gouda is dan altijd het kortste). Ut -> Rtn geeft een overstap in Gd, Rtn -> Ut geeft een overstap op Rotterdam Alexander.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door BR628 »

Afbeelding
Door werkzaamheden aan het spoor tussen Heerenveen en Meppel, moest op zaterdag 22 november 2008 onder andere de ACTS containertrein vanuit Leeuwarden naar de Maasvlakte West omgeleid worden via het deels enkelsporige baanvak Leeuwarden-Buitenpost-Groningen. De 513-9 is met een redelijk beladen containertrein onder treinnummer 360263 zojuist vetrokken als de Leeuwardense wijk Achter de Hoven(/Vegelin) gepasseerd wordt. Op de achtergrond is de voor Leeuwarden typerende Achmea-toren te zien. De trein is met 3,5 uur vertraging ten opzichte van zijn oorspronkelijke tijd vertrokken, omdat het noodweer van gisteren in de Rotterdamse Haven tot grote vertragingen in het containervervoer per spoor heeft geleid.

Overigens is op de foto de wijk Achter de Hoven/Vegelin, een voormalige "Probleemwijk" volgens oud minister Henk Kamp, niet te zien. Deze wijk bevindt zich aan de linkerzijde van de foto. Op de rechterzijde van de foto is de, veel vriendelijkere en rustigere, Oranjewijk te zien, met vele karakteristieke woningen welke rond 1900 gebouwd zijn. Uw fotograaf is een van de inwoners van deze Oranjewijk.

Klik voor een vergroting..
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

Hoor net van iemand uit t1554 dat er een goederenwagon om gevallen schijnt te zijn bij Muiderpoort.

Edit: ProRail heeft het over een gestrande goederentrein, maar het lijkt me sterk dat je het hele treinverkeer tussen Muiderpoort en Centraal stil legt omdat een loc het begeeft. ;-)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

Update: t1554 is langs het ongeval gereden en met ongeveer +15 aangekomen in Asd.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door BR628 »

Er is wel iets meer dan een locje defect hoor: http://www.nufoto.nl/2008/11/22/gekante ... -amsterdam
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

BR628 schreef:Er is wel iets meer dan een locje defect hoor: http://www.nufoto.nl/2008/11/22/gekante ... -amsterdam
Vandaar ook dat ik suggereerde dat het meer dan de door Prorail genoemde 'gestrande trein' was, zoals ik in mijn post daarna met 'ongeval' toch ook duidelijk maakte. =)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

- IC t9220 naar Brussel reed met een 1100-tje voorop en een rode Traxx-loc achterop op sleeptouw

- De omgekeerde wereld vanmorgen in de ingekorte s2200 (Rotterdam Centraal - Dordrecht / Breda) en de ingekorte s5100. 2 DD-AR-stammen in de s5100 en 3x Plan V en een Plan T in de s2200.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Meltrain »

Oke, dat verklaart waarom ik een Plan T naar Schiedam zag vertrekken, terwijl de s5100 pas later had moeten komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door BR628 »

Afbeelding
Arriva GTW 320 is als stoptrein 30227 zojuist vetrokken uit Leeuwarden en is op weg naar Groningen, als Achter De Hoven wordt gepasseerd. Met behulp van het programma Photoshop CS3 kunnen vele bewerkingen toegepast worden op een foto. Zo is hier de hele omgeving zwart-wit, terwijl de trein, welke in het zonnetje rijdt, zijn 'mooie' kleuren behouden heeft.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daantje »

Nog wat opvallendheden van vrijdag die ik jullie toch niet wil onthouden. Trein t2128 had veel last van de harde wind in Zeeland en had duidelijk moeite om vooruit te komen waardoor we +5/+10 opliepen. In Roosendaal wachtte trein t3634 op ons om overstappers de kans te geven toch nog hun aansluiting te halen. Deze werd echter wel verzocht zich te haasten. Deze trein reed overigens met DDAR :shock: In Rotterdam werd mijn trein overigens opgeheven doordat er bij Hoofddorp een boom op het spoor lag en er op Den Haag geen plaats meer was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was in Dordrecht ook nog een opmerkelijke omroep te horen als gevolg van de ontsporing in Amsterdam... "de vertraagde internationale trein naar Rotterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer komt over enkele minuten binnen op spoor 1"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten