OVer je reiservaringen in september 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Michael »

Ik zou een klacht daarover indienen. Zo'n chauffeur zou gewoon putjesschepper moeten zijn ofzo.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Wubbo »

Dat gaan de betreffende reizigers (Geert en ik waren zonder kinderwagen ;-)) ook doen, dat lieten ze overduidelijk blijken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door fogeltje »

Ben een weekendje in Duitsland. Ik haat die toetsenborden hier overigens, dus als je rare dingen yiet, (yoals dit), dan weet je hoe dat komt.

Ik kon met mijn broer een flink stuk met de auto mee en ben in Neuwied op RE8 naar Koblenz Hbf gestapt. Het was een dubbele DB 425. Verder vrij uneventfull ritje. In Koblenz had ik ongeveer 20 minuten tijd voordat lijn 301 reed. Ik heb vervolgens 6,55 moeten betalen voor een ritje van 45 minuten. En wij maar klagen over de tarieven in Nederland. In het SRE reis ik voor minder geld verder en is de dienstregeling ook nog eens stuk beter. Verder weinig te klagen gehad, nog steeds deyelfde MAN bussen als drie jaar terug. Het was alleen druk omdat ik precies in de scholierenspits zat. De gelede was yitplaats vol en een enkeling moest staan. Ik had overwogen om naar het Löhr-Center te gaan (busstation in de stad op een paar minuten rijden van Hbf) en daar wat bussen te fotograferen (er rijdt voornamelijk KVS in en rond de stad en DB Rhein-Mosel-Bus op de streeklijnen) maar ik had een zware tas bij en wilde eigenlijk naar 'huis'. Komt misschien een volgende keer.

De laatste keer dat ik er was, 3 jaar terug geloof ik, reed er ook redelijk wat Transdev. Ik ben toen menige ex-Connexxion bus in yijn originele kleuren tegengekomen en in het dorpje waar de familie woont kwam ik yelfs een ex-Hermes Alliance B95 tegen. Dit keer helaas niks daarvan geyien.
"Een touringcar is geen bus"
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door microshit »

GVU was weer lekker bezig. Halte Heidelberglaan, 17:20 uur. Mooi op tijd voor de rit van 17:27. Niet dus, deze verdween spontaan van het scherm. Wel komt nog even een bus langs rijden rond die tijd, met "999 Geen dienst". Negeerde uiteraard stopsignalen. Om 17:43 wéér geen bus. Hetzelfde verhaal als een kwartier eerder. Geen bus, geen info op het scherm. Ook weer een lege bus langsgekomen, een paar minuten na origineel vertrektijd. De volgende kwam rond 17:50 langsrijden - je raadt het al - geen dienst. Ik stond samen met enkelen inmiddels al een half uur te wachten, en we werden het zat. Chauffeur letterlijk gedwongen te stoppen (midden op de busbaan gaan staan) om verhaal te halen. Hij zou al hebben gebeld naar de centrale, en de volgende rit zou wel gaan komen. Zelf moest 'ie naar de stalling rijden. Mijn eindbestemming is daar 2 straten vandaan, maar mocht absoluut niet mee. Dit omdat ik dan niet verzekerd zou zijn.
Maar dit is niet de eerste keer, nee dit gebeurt al weken achter elkaar. Met de bus van 17:27 ben ik al ruim op tijd op het werk (die van 17:43 krap op tijd), dus vertik het om er nog één eerder te gaan nemen omdat GVU het verprutst. Heb een best pittig mailtje richting GVU gestuurd...
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Maar de reden waarom die bussen uitvielen is jou niet verteld?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door microshit »

Nee, ook niet door de chauffeur die wel even stopte. In mijn bericht naar GVU wel gevraagd waarom dit was. Statistisch gezien lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er 3 bussen na elkaar met een defect naar de stalling moeten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Vinny »

Glas op de weg?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Muiderpoort en Weesp waardoor in de avonduren de IC naar Groningen/Leeuwarden niet vanaf Amsterdam Centraal rijdt maar de gehele dag via Amsterdam Zuid blijft rijden.

Een vriend is gewend om na tien uur 's avonds op Schiphol de trein naar Groningen of Leeuwarden te pakken als hij naar Amsterdam Centraal moet. Dat deed deze vriend vandaag ook maar kwam uit in Amsterdam Zuid...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door webguy »

Als het goed is werd dat een "rijdt via andere route", of niet? Dat is namelijk de hele gedachte sprong waar Infoplus op is gebaseerd
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

De s12600 werd rijdt niet verder dan Amsterdam Centraal en de treinen via Zuidas (die op de normale tijden van overdag reden) werden Extra treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door webguy »

Tja, dat is ook een oplossing :)
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Jurre »

Vanmorgen per toeval m'n eerstje ritje met de M5 gemaakt, om kwart voor 8 van Duivendrecht naar Holendrecht. Enkele opmerkingen:
- De lijnfilm aan de voorkant deed het niet.
- De automatische omroep in de metro ''Deze metro gaat naar Gein'' wordt te vroeg afgespeeld, al direct bij stilstand. Zodoende maakt geen enkele instappende reiziger deze omroep mee.

De vertrekprocedure ging overigens erg snel! Veel sneller dan bij een LHB, CAF of BN voor mijn gevoel. Deuren gaan snel dicht en vervolgens wordt zowat dezelfde seconde nog vertrokken. Geluidje bij het optrekken is ook wel fraai.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Mr-W »

Ben vandaag naar de Starbucks gegaan met Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station vanaf Mierlo Ellenaar.
Kwam op het busstation en zag de Citea(3001) wegrijden op Lijn 172 Eindhoven Station - Luyksgestel Boscheind
Ben toen door het station naar de Starbucks gelopen.
De Starbucks op station Eindhoven was eindelijk officieel open, ik was op vrijdag al eerste sneak preview customer en het personeel herkende mij nog, en de manager was vrolijk aan het zingen :) en heb toen een Tall White Chocolate besteld.
Heb daarna weer lijn 20 naar huis genomen en kwam erachter dat ik nog steeds 60,4% korting krijg 8-) .
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Xanland »

Zo<punt>

Dat was mij het gereis voor vandaag wel weer. Ongeveer vanaf 17:00 uur exact 2 uur lang in de bus (203) gezeten naar Apeldoorn vanaf Zwolle. Wegens een ongeluk op de brug over de IJssel van de snelweg stond Zwolle MUURvast! Zodra de chauffeuse/chauffeur de buffer afreed stond ie stil, verder kwam je niet.

Ondanks dat de chauffeuse in ons geval 500 meter van ons afstond, duurde het 10 minuten om bij ons te komen. Vervolgens is ze maar voor de halte gaan staan, anders was het nog veel langer geduurd - dus dat was al mooi initiatief van haar. Na één uur "rijden" (ging echt stukje bij beetje) reden we Zwolle uit en konden we eindelijk door rijden. Wij waren de eerste sinds toen, aangezien de rest nog niet op Zwolle was gekomen dan wel achter ons in de file stond.

Gelukkig hadden we een gezellige (en voor mij bekende) buschauffeuse, wel haar laatste rit - maar toch! Dat maakte de rit gelukkig heel wat draaglijker.

Vervolgens was de stadsdienst Apeldoorn ook een zooitje, aangezien Veluwelijn-lijnen er aan gekoppeld zijn (de chauffeurs dan) en er uiteraard geen reservebussen of -chauffeurs zijn. Gelukkig geen last van gehad, maar uiteindelijk wel dik vertraagd. Gelukkig heb ik daar nooit zo erg in: als ik maar thuis kom. :D
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Zag er op Twitter nog een fototje van langskomen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Xanland »

Bus rechtsboven was mijn bus dus. :P
En toen hadden we al +30. _0-
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Citaro »

Vrij sick, hoop Veluwelijn geledes ook in één shot
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Ardan »

Dat is toevallig, die foto komt uit het pand pal naast waar ik 'woon' :D
Zelf had ik hier ook last van, ik ging van Apeldoorn naar Zwolle, maar de 201 van 16:49 uur viel ersatzlos uit. Leer mij Apeldoorn kennen: bijna altijd komen de bussen pas op het áller-állerlaatste moment van de buffer afgesjokt. Maar na 10 minuten eens navraag bij het loket gepleegd, en bleek dat het een chaos was op de snelweg en alles te laat binnenkwam. Uiteindelijk de rit van 17:19 genomen en snel na vertrek twee keer een tegenkomende 201 gepasseerd. En in Zwolle was het inderdaad een chaos, de singels stonden nog vast.
Ik doe ook maar wat
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Xanland »

Ardan schreef:Dat is toevallig, die foto komt uit het pand pal naast waar ik 'woon' :D
Zelf had ik hier ook last van, ik ging van Apeldoorn naar Zwolle, maar de 201 van 16:49 uur viel ersatzlos uit. Leer mij Apeldoorn kennen: bijna altijd komen de bussen pas op het áller-állerlaatste moment van de buffer afgesjokt. Maar na 10 minuten eens navraag bij het loket gepleegd, en bleek dat het een chaos was op de snelweg en alles te laat binnenkwam. Uiteindelijk de rit van 17:19 genomen en snel na vertrek twee keer een tegenkomende 201 gepasseerd. En in Zwolle was het inderdaad een chaos, de singels stonden nog vast.
Eindelijk ben ik niet de enige die over die chaufs denkt die op het laatste moment op komt dagen. Schijthekel aan, laatst stond 201-chauf 5 minuten na oorspronkelijke vertrektijd nog te discussieren op de buffer...... Op zo'n moment zou ik in staat kunnen zijn om naar zo iemand toe te lopen en vragen of ie ooit nog rijdt, maar ik weet van mezelf dat ik dat gewoon niet moet doen.

Stap meestal toch doodleuk in ondanks vertraging, ik wil naar de Pinksterbloem/Aïdastraat. 201 is de 1e die daar is vanaf het busstation. Niet mijn probleem als ik daar ergens uit wil stappen en hij loopt vertraging op, ik ben het probleem niet.
Gelukkig is dat in-/uitstapbeleid wel verandert, hoewel ik het expres wel op deze manier op de wiki laat staan. :P

Klacht hebben ze wel ontvangen daarover, ook over het feit dat de bus wel eens meer dan 3 minuten voor vertrektijd vertrekt bij de haltes. Ik zou er voor pleiten om een melding 2 minuten vantevoren te geven van: halte/busstation oprijden aub oid.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Hoe zit dat eigenlijk bij andere vervoerders, ik weet bij het GVB dat de boordcomputer gaat piepen als het vertrektijd is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Xanland »

Bij Syntus wordt inderdaad op vertrektijd een piep van een seconde met melding "Nu vertrekken aub" gegeven op basis van tijd(+vertraging) en positie. Ongeacht of er nog een horde in moet stappen of niet. Op de buffer, in geval Zl/Apd, geeft ie gewoon een melding op vertrektijd. Dan rijdt er een deel van de chaufs pas naar de buffer.

(Zeker weten doe ik het niet, één forumlid does know en iemand die ik op twitter volg - zal eens navragen.)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Ik had zaterdag trouwens een of ander scheurmonster bij het GVB. Ik wou lijn 44 van 16:01 nemen naar het Bijlmerstation. De bus kwam al om 15:57 aanrijden. De aankomsttijd op Bijlmer was 16:08 maar de bus stond daar al om 16:02...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Ardan »

Gebeurt bij Syntus ook, dan geeft de EBS een piep en de melding 'Vertrekken a.u.b.'
Ik doe ook maar wat
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Xanland »

Ook bij tijdhaltes die totaal niet kloppen. Zo moet je bij de 202 (naar Apd) de eerste helft tijd (verplicht) afwachten, anders (grote) kans dat je gebeld wordt. Vervolgens is de kans groot dat je te laat aankomt in Apeldoorn omdat je in de tweede helft die tijd nodig hebt...
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten