Dat is niet helemaal waar. Dit jaar heb ik eenmaal een afwijzing gehad omdat ik een Arriva-abonnement heb (die op lijn 195/295 wel te gebruiken is, maar niet door CXX geaccepteerd wordt). De andere keren heb ik idd wel alles terug gehad. (A)Edwin schreef:Bij CXX kan je alles claimen want ze betalen toch wel uit, zelfs als je er geen recht op hebt (A)hauptbahnhof schreef:Euh... diegene heeft minder betaalt dan hij/zou moeten. Hoezo claimen?
OVer je OV-Chipkaart #9
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Een uitzondering daar gelatenTristan schreef:Dat is niet helemaal waar. Dit jaar heb ik eenmaal een afwijzing gehad omdat ik een Arriva-abonnement heb (die op lijn 195/295 wel te gebruiken is, maar niet door CXX geaccepteerd wordt). De andere keren heb ik idd wel alles terug gehad. (A)Edwin schreef:Bij CXX kan je alles claimen want ze betalen toch wel uit, zelfs als je er geen recht op hebt (A)hauptbahnhof schreef:Euh... diegene heeft minder betaalt dan hij/zou moeten. Hoezo claimen?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Ik heb ook heel veel moeite gehad om claims goedgekeurd te krijgen waarbij ik slechts een deel van het traject op een abonnement reisde, maar het probleem juist zat in het punt vanaf waar ik op saldo ging reizen. Voor de nieuwe verchipte abonnementen in de regio Utrecht hebben ze overigens heel sneaky de voorwaarden aangepast, waarin nu dus staat dat je op saldo gaat reizen vanaf de laatste halte in een zone waar het abonnement geldig is i.p.v. vanaf de zonegrens.
Zover je het nu überhaupt nog kan nachecken, want er staan op de recente netkaarten geen zonegrenzen meer (althans, niet op die van de provincie Utrecht)
Voor wie denkt, dat gaat toch om luttele centen: dat is natuurlijk niet het geval bij een spitslijn die sowieso al weinig haltes heeft, waarbij daarnaast in het zonesysteem een voor de reiziger gunstige aanpassing kende: voor alle lijnen van Amersfoort richting Utrecht ligt de feitelijke zonegrens pas vlak voor Soesterberg i.p.v. dat het tussenliggende bosgebied een aparte zone is. Vooral op de lijnen via de A28 scheelt dat vrij fors, voor de lijnen via de provincialeweg juist weer amper.
Zover je het nu überhaupt nog kan nachecken, want er staan op de recente netkaarten geen zonegrenzen meer (althans, niet op die van de provincie Utrecht)
Voor wie denkt, dat gaat toch om luttele centen: dat is natuurlijk niet het geval bij een spitslijn die sowieso al weinig haltes heeft, waarbij daarnaast in het zonesysteem een voor de reiziger gunstige aanpassing kende: voor alle lijnen van Amersfoort richting Utrecht ligt de feitelijke zonegrens pas vlak voor Soesterberg i.p.v. dat het tussenliggende bosgebied een aparte zone is. Vooral op de lijnen via de A28 scheelt dat vrij fors, voor de lijnen via de provincialeweg juist weer amper.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Is Veolia de enige vervoerder waarbij je eerst een account moet aanmaken om geld terug te vragen? Heb maar gewoon de klantenservice gemaild. Mijn oma snapte er niks van bij Veolia en ik ga voor haar voor één incidentele reis geen account aanmaken.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Connexxion doet het blijkbaar ook niet meer, ik kon vanmorgen gewoon uitchecken terwijl de bus nog geen millimeter verplaatst was.hauptbahnhof schreef:Dat heb ik nooit gesnapt. Waarom die melding überhaupt gebruikt wordt, en als het gebruikt wordt, doe het dan alleen bij poortjes waar je wel direct kan uitchecken via de andere zijde.
Welke vervoerder naast CXX geeft die melding nog aan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Afgelopen week nog wel, terwijl er toch zeker een minuut tussen in- en uitcheck zat. Op zich wel goed tegen vergissingen, maar zet het dan op 10 seconden...
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Arriva (Rotterdam) toonde laatst bij mijn check-uit alleen maar Bedankt, tot ziens en geen ritprijs en huidige stand reissaldo, waar andere vervoerders dit al wel doen. Mailtje naar Arriva en deze reactie:
Arriva schreef:In uw reactie vraagt u of het mogelijk is om bij het in- en uitchecken de prijs kan zien.
Wij hebben uw reactie doorgestuurd naar de technische projectafdeling OV-chipkaart. Deze geven aan dat er een voorstel is gedaan voor aangepaste teksten schermen en geluiden. En zullen we te samen met de andere vervoerders na de nodige testen ergens in november in het veld kunnen zetten.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
@dennistd: Wellicht zat het bij mij dan in het gebruik van twee verschillende cico´s
@Edwin: Huh, Arriva heeft eigenlijk altijd al prijzen getoond...
@Edwin: Huh, Arriva heeft eigenlijk altijd al prijzen getoond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Niet met mijn SOV in mijn vrijreizenperiode.Daniel schreef:@Edwin: Huh, Arriva heeft eigenlijk altijd al prijzen getoond...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Was dat altijd al zo of ineens na een "verkeerde" update?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
@Edwin: Maar waarom zou je dan een prijs willen weten, die is immers altijd € 0,00 dan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Dan weet je 100% zeker dat je reis niks heeft gekost en hoef je het niet bij een oplaadpunt of online te kijken en nog belangrijker, je ziet je huidige saldo. Hiermee kan je ook nog eens zien dat jij uitcheckte. Zeker handig bij bijvoorbeeld de metropoortjes wanneer er veel mensen snel achter elkaar door de poortjes gaan zonder dat deze echt dicht gaan.Daniel schreef:@Edwin: Maar waarom zou je dan een prijs willen weten, die is immers altijd € 0,00 dan
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Dat weet ik niet, tijden geleden dat ik met Arriva reisde en lette er eigenlijk nooit op.hauptbahnhof schreef:Was dat altijd al zo of ineens na een "verkeerde" update?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
In ZHN is dat altijd al zo geweest als je een abonnement met afgekocht reisrecht hebt: SOV, Dal Vrij en Altijd Vrij.hauptbahnhof schreef:Was dat altijd al zo of ineens na een "verkeerde" update?
Als er een aantak reizigers met zo'n product achter elkaar uitstappen, weet je nooit 100 % zeker of je bent uitgecheckt, tenzij je dit bij een kaartautomaat controleert.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
En ze lezen vaak de formulieren niet. Je kunt bij afgeschreven bedrag alleen uit een aantal vaste opties kiezen, bijvoorbeeld vier euro. Nu betreffen mijn claims altijd verkeerde check-outs (of ins) dus dan moet ik een bedrag invullen en dat gaat niet. Dus dan kies ik maar "4 euro" en schijf ik in de omschrijving wat er werkelijk is afgeschreven, wat het had moeten zijn en wat ik terug wil. Het beschrijf wat afgeschreven had moeten zijn vul ik ook in, in het invoerveld daarvoor. Maar in plaats van dat ze de omschrijving lezen trekken ze het verwachte bedrag gewoon van 4 euro af. Daar had ik flink winst mee kunnen maken.Edwin schreef:Bij CXX kan je alles claimen want ze betalen toch wel uit, zelfs als je er geen recht op hebt (A)hauptbahnhof schreef:Euh... diegene heeft minder betaalt dan hij/zou moeten. Hoezo claimen?
Lijn 300 in Nijmegen had namelijk een incheckprobleem op CS. Ik werd daar altijd verkeerd ingecheckt op de halte voor het station. Dan betaal ik 6 cent teveel en die ga ik dus terugvragen. De rit had 1,17 moeten kosten maar er werd 1,23 afgeschreven. Dus ik vul dat in de omschrijving netjes in. Wat stort Connexxion terug? 2,83 (4,00 - 1,17). Ik had flink in mijn dagelijkse reiskosten kunnen besparen door altijd op lijn 300 te wachten.
Maar ik ben zo eerlijk en gaf beide zaken aan bij de klantenservice (verkeerde check-in die gefixt moest worden en het feit dat ze de formulieren niet lezen). Dat werd gewoon genegeerd. Het is na verloop van tijd wel gefixt toen ik twittermans van Breng daarvan op de hoogte heb gesteld. Ik had in de tussentijd flink kunnen frauderen als ik het gewild had.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Ik heb precies hetzelfde gehad. Heb het Connexxion ook gemeld dat ze meer opties in hun formulier moeten aangeven, maar nooit reactie op gehad.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Als je kiest voor de optie 'Geld afgeschreven, terwijl op abonnement gereisd', heb je wel de invulvelden 'afgeschreven bedrag' en 'verwacht afgeschreven bedrag'.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Alleen zegt Connexxion zelf dat ik het eerste formulier moet gebruiken in gevallen van verkeerde check-in. Sterker nog, die optie staat er tegenwoordig bij als reden waarom je de claim indient. Ook dien je bij de abonnementsoptie een abonnement op te geven en daar moet ik iets invullen. Dus dat gaat ook niet goed. Als ik onzin invul "Geen abonnement" ofzo, dan snappen ze het natuurlijk niet.
Ik zie overigens nu dat ze tegenwoordig ook een optie hebben "op saldo gereisd en er is te veel saldo afgeschreven"
Alleen die komt wel uit op een regulier klachtenformulier en de verwerkingstijd van die dingen zal wel langer zijn. Als ik de restitutieformulieren invul, staan mijn centjes meestal de volgende werkdag al klaar, als ik het vroeg in de ochtend invul soms zelfs op dezelfde dag nog.
Ik zie overigens nu dat ze tegenwoordig ook een optie hebben "op saldo gereisd en er is te veel saldo afgeschreven"
Alleen die komt wel uit op een regulier klachtenformulier en de verwerkingstijd van die dingen zal wel langer zijn. Als ik de restitutieformulieren invul, staan mijn centjes meestal de volgende werkdag al klaar, als ik het vroeg in de ochtend invul soms zelfs op dezelfde dag nog.
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
De velden zijn er wel ja, maar ze doen er alsnog niks mee. (Als ze dat wel hadden gedaan hadden mijn claims van enige tijd terug niet zoveel moeite gekost)Tristan schreef:Als je kiest voor de optie 'Geld afgeschreven, terwijl op abonnement gereisd', heb je wel de invulvelden 'afgeschreven bedrag' en 'verwacht afgeschreven bedrag'.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Arriva toont naast de prijzen ook de Plaats/Haltenaam.Daniel schreef:@dennistd: Wellicht zat het bij mij dan in het gebruik van twee verschillende cico´s
@Edwin: Huh, Arriva heeft eigenlijk altijd al prijzen getoond...
Kan je meteen zien of je op de juiste locatie bent uitgecheckt.
Heb dat bij XX al vaak meegemaakt dat ik achteraf op de site zie dat ik volgens de cico's ergens anders ben uitgestapt dan de werkelijke uitstap plek. En .... tot nu toe altijd in mijn nadeel.
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
En dan krijg je als antwoord van de klantenservice dat je dit formulier moet invullen https://ovcc.connexxion.nl/ovccwebclien ... Connexxionfogeltje schreef:Alleen zegt Connexxion zelf dat ik het eerste formulier moet gebruiken in gevallen van verkeerde check-in. Sterker nog, die optie staat er tegenwoordig bij als reden waarom je de claim indient. Ook dien je bij de abonnementsoptie een abonnement op te geven en daar moet ik iets invullen. Dus dat gaat ook niet goed. Als ik onzin invul "Geen abonnement" ofzo, dan snappen ze het natuurlijk niet.
Ik zie overigens nu dat ze tegenwoordig ook een optie hebben "op saldo gereisd en er is te veel saldo afgeschreven"
Alleen die komt wel uit op een regulier klachtenformulier en de verwerkingstijd van die dingen zal wel langer zijn. Als ik de restitutieformulieren invul, staan mijn centjes meestal de volgende werkdag al klaar, als ik het vroeg in de ochtend invul soms zelfs op dezelfde dag nog.
oftewel eerst kijkt een klantenservice medewerker ernaar om je daarna terug te sturen naar het oude formulier,enig verschil voor Hermes gebruikers is dat er nu een Connexxionlogo staat in de plaats van een Hermes.
Ook staan er op beide formulieren de fout dat reiziger van 4 tot en met 11 jaar en 65+ met reductie reizen. Bij ons in Brabant mogen jongeren tot en met 18 jaar met reductie reizen mits ze gebruik maken van een persoonlijk ovchipkaart.
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Hmmm, dat in- en uitchecken met open poortjes bij NS is niet altijd even handig.
Op checkte in op Amsterdam Centraal vanmiddag en ik hoorde duidelijk een BLIEP. Kom ik aan op Zaandam, wil ik uitchecken, hoor ik weer een BLIEP. Oeps, kennelijk was dat op Amsterdam Centraal dus het poortje naast mij. Dus per ongeluk een gratis enkele reis amsterdam Centraal naar Zaandam... NS gaat hier toch niet dood van? ;)
Op checkte in op Amsterdam Centraal vanmiddag en ik hoorde duidelijk een BLIEP. Kom ik aan op Zaandam, wil ik uitchecken, hoor ik weer een BLIEP. Oeps, kennelijk was dat op Amsterdam Centraal dus het poortje naast mij. Dus per ongeluk een gratis enkele reis amsterdam Centraal naar Zaandam... NS gaat hier toch niet dood van? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Scheelt wel dat Zaandam paaltjes heeft...
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Hm, in navolging van de CXX perikelen, ben ik nu voor het eerst sinds een jaar of twee (denk ik) weer benadeeld geraakt. Ik heb een Randstad Zone Noord abo (centrum Ouderkerk/5825 met 2*, zodat ik kan reizen tussen Amstelveen en Amsterdam Zuid/Zuidoost/Diemen/whatever) en gisteren stapte ik in bij Amstelveen, Sportlaan. Nu is blijkbaar het systeem blijven hangen, want het systeem dacht dat ik in Wilnis, Begraafplaats opstapte, en dus ging er €0,86 eraf.
Heb ook maar een restitutieformulier ingevuld, met de genoemde perikelen (ja ik heb abo, maar zone abonnement staat er niet in, om nog maar te zwijgen van andere keuzemogelijkheden die door jullie genoemd zijn), dus ben ook wel benieuwd hoe snel men is met de behandeling -o-
Heb ook maar een restitutieformulier ingevuld, met de genoemde perikelen (ja ik heb abo, maar zone abonnement staat er niet in, om nog maar te zwijgen van andere keuzemogelijkheden die door jullie genoemd zijn), dus ben ook wel benieuwd hoe snel men is met de behandeling -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je OV-Chipkaart #9
Van de week kan je €4,- ophalen gok ik zo *bus*
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten