Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7
GVB 453 is gistermiddag ingezet om 50 man harde kern van AC Milan te vervoeren naar een politiebureau (vanaf ±2:30)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VIwqbub2yFM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VIwqbub2yFM[/youtube]
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7
Ik snap van dat hele omleiden van lijn 12 sowieso weinig. Langere route dan nu, extra ruis op de al bestaande tramlijnen bij het Leidseplein die elkaar nu mooi in bundels kruisen. De Vondelparkbrug is in de jaren '30 niet voor niets aangelegd.robert55 schreef:Het enige wat in de mogelijke lijnvoering minder is, is dat van de Weteringschans naar Leidsebosje [zeg maar de lijn 6 beweging] langs twee haltes loopt. Doe routering schijntvoor een ommetje van lijn 12 in beeld te zijn, maar als je lijn 12 per se een hoge hoed wil geven kan dat ook via de Kinkerstraat [verkeerstechnisch zelfs makkelijker dan afslaan op Overtoom /1e CHS
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7
En een nieuwe metro: http://www.at5.nl/imgcache/f/fb618ee75c ... 0a9482.jpg om de supporters naar het stadion te vervoeren. Het zal toch niet waar zijn? Na deze vernieling: http://www.at5.nl/imgcache/c/cf7bbd7756 ... f2f8a6.jpgEdwin schreef:GVB 453 is gistermiddag ingezet om 50 man harde kern van AC Milan te vervoeren naar een politiebureau (vanaf ±2:30)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7
Je kan over het algemeen veel beter gloednieuw materieel inzetten voor hooliganvervoer dan oude troep. Tenzij de oude troep meteen daarna uit dienst mag
Voor het nieuwe materieel is het vaak veel goedkoper en gemakkelijker om aan vervanging te komen voor gesloopte onderdelen dan van 't oude spul.
Los van het feit dat moderner materieel vaak bewust vandalismebestendiger is ontworpen.
Voor het nieuwe materieel is het vaak veel goedkoper en gemakkelijker om aan vervanging te komen voor gesloopte onderdelen dan van 't oude spul.
Los van het feit dat moderner materieel vaak bewust vandalismebestendiger is ontworpen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7
Jij hebt de missende ruit op je laatste foto, ik heb in deze foto die op de grond liggende ruit: https://pbs.twimg.com/media/BVgcTMZIQAAnA0F.jpgfred1954 schreef:En een nieuwe metro: http://www.at5.nl/imgcache/f/fb618ee75c ... 0a9482.jpg om de supporters naar het stadion te vervoeren. Het zal toch niet waar zijn? Na deze vernieling: http://www.at5.nl/imgcache/c/cf7bbd7756 ... f2f8a6.jpgEdwin schreef:GVB 453 is gistermiddag ingezet om 50 man harde kern van AC Milan te vervoeren naar een politiebureau (vanaf ±2:30)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7
Ik denk dat er over is nagedacht. De nieuwe metro is qua indeling juist heel geschikt voor stadionvervoer [doorloop, veel deuren, grote stacapaciteit]. En over een tijdje moeten ze toch al diensten rijden
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #7
De tekst in het Vervoerplan 2014 was genant. Eerst een alinea dat lijn 25 kan vervallen omdat de lijn te kronkelig is en [ik voeg aan de redenering toe: daardoor] te weinig passagiers trekt. Dan een zin dat de vrijgekomen DRU's o.a voor versterking van lijn 12 worden ingezet. En dan een zin dat het GVB de wens heeft die lijn over Leidseplein te laten lopen om zo meer toeristen attracties te verbinden. Twee hoge hoeden, waarvan een met konijn.Alargule schreef:Ik snap van dat hele omleiden van lijn 12 sowieso weinig. Langere route dan nu, extra ruis op de al bestaande tramlijnen bij het Leidseplein die elkaar nu mooi in bundels kruisen. De Vondelparkbrug is in de jaren '30 niet voor niets aangelegd.robert55 schreef:Het enige wat in de mogelijke lijnvoering minder is, is dat van de Weteringschans naar Leidsebosje [zeg maar de lijn 6 beweging] langs twee haltes loopt. Doe routering schijntvoor een ommetje van lijn 12 in beeld te zijn, maar als je lijn 12 per se een hoge hoed wil geven kan dat ook via de Kinkerstraat [verkeerstechnisch zelfs makkelijker dan afslaan op Overtoom /1e CHS
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Zo te zien komt het toch: het oude metronet vanaf eind deze maand (dacht ik). De nieuwste M5 is gesignaleerd met de routestickers met lijn 53 erop (onder andere).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Hierbij een korte update omtrent de M5 metro: na de stellen 107/108, 109/110 en de 113/114 rijdt nu ook stel 111/112 in de passagiersdienst. Stel 115/116 wordt o.a. gebruikt voor instructie en is nog niet in dienst gesignaleerd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Maar nog steeds merendeels in de spits neem ik aan?FLJ schreef:Hierbij een korte update omtrent de M5 metro: na de stellen 107/108, 109/110 en de 113/114 rijdt nu ook stel 111/112 in de passagiersdienst. Stel 115/116 wordt o.a. gebruikt voor instructie en is nog niet in dienst gesignaleerd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Bus 1129 heeft een defecte display.
De halte Station NS in Diemen-Centrum richting Bijlmer heeft een bord voor actuele vertrektijden gekregen.
De halte Station NS in Diemen-Centrum richting Bijlmer heeft een bord voor actuele vertrektijden gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Over Passagiers Informatie Displays gesproken, doet die het bij de Schoolstraat al? Heb nog voor 15 sept op lijn 9 gereden en toen zag ik wel een man eraan sleutelen maar hij deed het alsnog daarna niet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Nieuwe VDL-Citea bussen
Begin 2014 komen er 16 nieuwe gelede bussen bij. Deze bussen gaan de oude gelede Volvo bussen vervangen. De Citea SLFA-180 bus past perfect bij onze milieudoelstellingen.
Lees verder
Zouden ze echt 1 ingang + 3(!) uitgangen krijgen. Geen nieuwe Citaro's dus meer. Nummering begint bij 1200?
Begin 2014 komen er 16 nieuwe gelede bussen bij. Deze bussen gaan de oude gelede Volvo bussen vervangen. De Citea SLFA-180 bus past perfect bij onze milieudoelstellingen.
Lees verder
Zouden ze echt 1 ingang + 3(!) uitgangen krijgen. Geen nieuwe Citaro's dus meer. Nummering begint bij 1200?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Ik heb begrepen dat de nummering 400-415 zou worden.Edwin schreef: Nieuwe VDL-Citea bussen
Begin 2014 komen er 16 nieuwe gelede bussen bij. Deze bussen gaan de oude gelede Volvo bussen vervangen. De Citea SLFA-180 bus past perfect bij onze milieudoelstellingen.
Lees verder
Zouden ze echt 1 ingang + 3(!) uitgangen krijgen. Geen nieuwe Citaro's dus meer. Nummering begint bij 1200?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Volgens mij beginnen ze bij het GVB altijd met x01, dus als het al de serie 400 wordt dan wordt het 401-416 :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Nee, de foto van het GVB is de verkeerde, dit is de SLFA-187. Volgens het bericht van het GVB krijgen we de SLFA-180 met 2 uitgangen, zie onderaan in de link: http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... lated.aspxEdwin schreef: Nieuwe VDL-Citea bussen
Zouden ze echt 1 ingang + 3(!) uitgangen krijgen. Geen nieuwe Citaro's dus meer. Nummering begint bij 1200?
Misschien weten ze zelf niet wat ze besteld hebben bij het GVB?
Edit: de 187 is 75 cm langer en heeft zoals te zien op de foto een extra uitstapmogelijkheid. Deze bus zal niet extreem duurder zijn, dan de 180. Begrijp niet, dat het GVB dan niet voor de langere uitvoering gekozen heeft.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Maar het lengte verschil zit zo te zien niet in de achterste bak, maar in de voorste bak. Als ik het zo zie moet het geen heel groot probleem te zijn om ook de achterste bak van een extra deur te voorzien. Lijkt mij geen gek idee, kunnen deze ingezet worden op lijnen waar dit goed tot zijn recht komt (lijn 21 en 33 komt meteen in mij op).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Overgang naar instapbeleid zoals op R-Net 300? Overal instappen, dat versnelt het proces enorm.
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Zijn de Volvo-geleden die hogevloersbussen? Of zijn die er al lang al uit?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Die zijn er al sinds eind 2007 uit. Het gaat om de gelede Jonckheeren (serie 445-469, waarvan de 445, 446, 448-458, 460, 461, 463-469 nog in dienst zijn), gebouwd in 2002.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Het enige proces wat versneld wordt met "overal instappen" in Amsterdam is het zwartrijden. Dus open instapregime zal niet gaan gebeuren.Thom91 schreef:Overgang naar instapbeleid zoals op R-Net 300? Overal instappen, dat versnelt het proces enorm.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Waarom zou het niet in Amsterdam kunnen als het wel in Almere kan? Ik zie in Amsterdam nog regelmatig mensen in de bus na hun incheck achterin weer uitchecken. Tevens heb ik nog nooit controle in de bus gehad. In Almere weet je altijd dat de kans bestaat dat er controle is en nemen velen het risico niet.fred1954 schreef:Het enige proces wat versneld wordt met "overal instappen" in Amsterdam is het zwartrijden. Dus open instapregime zal niet gaan gebeuren.Thom91 schreef:Overgang naar instapbeleid zoals op R-Net 300? Overal instappen, dat versnelt het proces enorm.
Eigenlijk zou je veel meer controleurs moeten inzetten dan de paar die ik nu in Almere zie.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Volgensmij zit het GVB door de instroom van de M5 momenteel iets ruimer in het metromaterieel. Ik zie geen tweetjes meer op de 54, en zowaar zelfs al een enkele keer een drietje CAF of Zilvermeeuw gezien op de 50.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Wanneer drie diensten met M5-materieel wordt gereden (twee op lijn 54 en 1 op lijn 50) kunnen er in totaal ach stellen worden vrijgespeeld. Hier moeten wel de drie Zilvermeeuwen van afgetrokken worden die in juli zijn afgevoerd, maar dat maakt dat er vijf extra stellen voor de exploitatie beschikbaar zijn. Tevens is er vrijdag een nieuwe halve M5 afgeleverd, hoogstwaarschijnlijk arriveert deze vrijdag weer een helft waardoor er vermoedelijk wel weer minimaal één Zilvermeeuw buiten dienst gesteld wordt. Dit is nodig om de installatie van de Trein-TV over te zetten naar de M5.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 223 gasten