Dat er storingen zijn oke, maar dit kan verschillende oorzaken hebben en de schuld kan bij verschillende partijen liggen. Het beheer van het spoor lag tot 2010 bij Prorail en nu ligt dat bij BRU. Het beheer van het materieel ligt bij Connexxion (en vanaf december bij Qbuzz). Alle andere oorzaken van storingen liggen weer niet in handen van beide partijen, maar juist van derden. Echter wordt in het artikel en ik denk ook door de reizigers juist alle schuld bij Connexxion gelegd, iets wat ik persoonlijk eigenlijk onterecht vind. Niet dat Connexxion niet altijd onschuldig is, maar zoals ik al zeg kunnen de oorzaken en schulden bij verschillende partijen liggen. Daarnaast zal Connexxion ook niet zo 1,2,3 een aantal bussen klaar hebben staan die als vervangend vervoer kunnen rijden bij plotselinge stremmingen. Nou ja, er stonden wel een aantal bussen opgelegd in Nieuwegein, maar die stonden bij de remise en niet in het centrum van Nieuwegein of in IJsselstein of op Utrecht Centraal. En het personeel zit op dat moment ook overal verspreidt. Problemen zullen komen en gaan en zullen nooit binnen nu en 1 minuut gelijk worden opgelost. Dat van de communicatie ga ik nog maar zwijgen. Ik weet zo niet hoe de situatie daarmee zit. Maar ik denk dat als je Connexxion klantenservice belt, iemand die in Hilversum zit zo ook niet zou kunnen weten wanneer er vervangend vervoer aan komt. Zoals ik ook al in een ander bericht zei, zal een extern bedrijf ook zijn personeel en materieel moeten organiseren, personeel oproepen en alles naar de juiste plekken moeten sturen. Dat zal ook niet binnen 30 minuten kunnen. Het is niet zo dat bij elke halte POD-wagens staan waarmee trambestuurders in kunnen springen en naar de busremise kunnen rijden, een bus te pakken en op die manier de reizigers te kunnen helpen.010jongen schreef:Het is gewoon al jaren zo dat er vaak storingen zijn, blij dat ik niet meer zo vaak mee hoef. Vaak duurt zo een storing niet al te lang, maar als het dan gebeurt is er totaal geen informatie te bekennen en ligt de halve lijn er uit.
Vraag het eens aan frequente gebruikers en dan krijg je al gauw genoeg geklaag.
Overigens, dit soort problemen komen ook voor bij NS en omdat spoortrajecten weinig uitwijkmogelijkheden hebben en storingsgevoeliger zijn dan gewone bussen (afgezien van geleide bussen) zal zulke problemen nooit makkelijk opgelost kunnen worden. Overigens bij EHBO heb ik vorige week geleerd dat wanneer er een ongeluk is geweest, hulpdiensten minimaal 2,5m aan ruimte nodig hebben om veilig hulp te kunnen verlenen (los van de plaats waar het materieel en de wagen komen te staan). Dat kan dus betekenen dat een naast gelegen spoor gesloten wordt voor verkeer. Dat geldt overigens ook bij autowegen ;). Dit laatste zeg ik om maar even uit te leggen voor de leken waarom zoveel ruimte in beslag genomen moet worden door hulpdiensten als er een ongeluk is geweest en waarom een naastgelegen spoor dus gesloten kan worden. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als ik een slachtoffer help en op nog geen meter van mij vandaan een IC langs raast.