GtbV bij treinreis met meerdere vervoerders

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

GtbV bij treinreis met meerdere vervoerders

Bericht door Geert »

Weet iemand hoe het precies zit met Geld-terug-bij-Vertraging als je een reis hebt met meerdere vervoerders?
In de voorwaarden van NS staat onder andere:
U krijgt geld terug
- Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat op uw NS bestemmingsstation aankomt.
- Voor alle binnenlandse reizen die u met NS maakt.
(...)
U krijgt geen geld terug (...) Voor vertraging die u oploopt met andere vervoerders, zoals bijvoorbeeld Arriva en Syntus.
Klopt het dat NS niet uitkeert als je bijvoorbeeld +25 oploopt in een NS-trein en daardoor een Arriva-aansluiting mist (waardoor +30)? Hoe wordt hier in de praktijk mee omgegaan?

Bedankt alvast.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: GtbV bij treinreis met meerdere vervoerders

Bericht door Ronald »

Lijkt me niet inderdaad. Er staat duidelijk "NS-bestemmingsstation". En omgekeerd dus ook niet als je door een vertraagde Arriva/Syntus/Veolia-trein te laat op je (NS-)bestemming aankomt.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: GtbV bij treinreis met meerdere vervoerders

Bericht door marlies »

Maar Rodeschool is ook gewoon een NS Station hoor en wordt ook door NS zo genoemd. Dat er geen treinen van NS komen is een ander verhaal.. :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: GtbV bij treinreis met meerdere vervoerders

Bericht door Aking »

Het fysieke station is dan misschien van NS, volgens mij is het geen NS-Bestemmingsstation...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: GtbV bij treinreis met meerdere vervoerders

Bericht door Freek »

De casus waarbij je +25 hebt en daardoor aansluiting mist van de regiotrein keert de NS wel uit. Vaak genoeg gehad, zelfs met OVchip reizen gaat dat goed. Andersom niet, vertraging opgelopen bij regiovervoerder keert de NS niet uit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GtbV bij treinreis met meerdere vervoerders

Bericht door Geert »

En de regiovervoerder?
Bedankt voor alle reacties tot nu toe trouwens.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: GtbV bij treinreis met meerdere vervoerders

Bericht door Freek »

Nee ook niet. Meestal ook al omdat zij niet zulke brede gtbv's hebben. Keren meestal pas uit bij +120.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: GtbV bij treinreis met meerdere vervoerders

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:De casus waarbij je +25 hebt en daardoor aansluiting mist van de regiotrein keert de NS wel uit. Vaak genoeg gehad, zelfs met OVchip reizen gaat dat goed. Andersom niet, vertraging opgelopen bij regiovervoerder keert de NS niet uit.
Bij vertragingen waardoor je door NS aansluiting op een bus mist, die maar 1x per 2 uur rijdt, keren ze dan weer niks uit.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: GtbV bij treinreis met meerdere vervoerders

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:De casus waarbij je +25 hebt en daardoor aansluiting mist van de regiotrein keert de NS wel uit. Vaak genoeg gehad, zelfs met OVchip reizen gaat dat goed. Andersom niet, vertraging opgelopen bij regiovervoerder keert de NS niet uit.
Ik heb zulke situaties vijf jaar lang succesvol geclaimd, maar opeens kreeg ik een brief dat zo'n claim was afgewezen. Ik heb de voorwaarden er toen eens op nageslagen en kwam tot de conclusie dat ik niet hard kon maken dat ik recht had op een vergoeding. Sindsdien claim ik zulke situaties niet meer, maar door een aangepast reispatroon doen die zich ook nauwelijks meer voor.

Overigens heb ik wel eens een claim ingediend bij Arriva toen ik met +10 's avonds de aansluiting naar Utrecht miste. Ik verzocht in een keurige brief van anderhalf kantje om een dagkaart, en die heb ik toen gekregen :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten