Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Weet iemand hoe het precies zit met Geld-terug-bij-Vertraging als je een reis hebt met meerdere vervoerders?
In de voorwaarden van NS staat onder andere:
U krijgt geld terug
- Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat op uw NS bestemmingsstation aankomt.
- Voor alle binnenlandse reizen die u met NS maakt.
(...)
U krijgt geen geld terug (...) Voor vertraging die u oploopt met andere vervoerders, zoals bijvoorbeeld Arriva en Syntus.
Klopt het dat NS niet uitkeert als je bijvoorbeeld +25 oploopt in een NS-trein en daardoor een Arriva-aansluiting mist (waardoor +30)? Hoe wordt hier in de praktijk mee omgegaan?
Lijkt me niet inderdaad. Er staat duidelijk "NS-bestemmingsstation". En omgekeerd dus ook niet als je door een vertraagde Arriva/Syntus/Veolia-trein te laat op je (NS-)bestemming aankomt.
De casus waarbij je +25 hebt en daardoor aansluiting mist van de regiotrein keert de NS wel uit. Vaak genoeg gehad, zelfs met OVchip reizen gaat dat goed. Andersom niet, vertraging opgelopen bij regiovervoerder keert de NS niet uit.
Freek schreef:De casus waarbij je +25 hebt en daardoor aansluiting mist van de regiotrein keert de NS wel uit. Vaak genoeg gehad, zelfs met OVchip reizen gaat dat goed. Andersom niet, vertraging opgelopen bij regiovervoerder keert de NS niet uit.
Bij vertragingen waardoor je door NS aansluiting op een bus mist, die maar 1x per 2 uur rijdt, keren ze dan weer niks uit.
Freek schreef:De casus waarbij je +25 hebt en daardoor aansluiting mist van de regiotrein keert de NS wel uit. Vaak genoeg gehad, zelfs met OVchip reizen gaat dat goed. Andersom niet, vertraging opgelopen bij regiovervoerder keert de NS niet uit.
Ik heb zulke situaties vijf jaar lang succesvol geclaimd, maar opeens kreeg ik een brief dat zo'n claim was afgewezen. Ik heb de voorwaarden er toen eens op nageslagen en kwam tot de conclusie dat ik niet hard kon maken dat ik recht had op een vergoeding. Sindsdien claim ik zulke situaties niet meer, maar door een aangepast reispatroon doen die zich ook nauwelijks meer voor.
Overigens heb ik wel eens een claim ingediend bij Arriva toen ik met +10 's avonds de aansluiting naar Utrecht miste. Ik verzocht in een keurige brief van anderhalf kantje om een dagkaart, en die heb ik toen gekregen :)