OVer je reiservaringen in oktober 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

De conducteur van de t2031 hield vanochtend vol dat men in Gouda kon overstappen op de STOPTREIN naar Alphen a/d Rijn, Woerden en Rotterdam Centraal. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

Stel 9403 was vandaag de zoveelste VIRM-IV waarin de wifi gewoonweg onbruikbaar bleek... voorwaarden kon ik accepteren, daarna kon geen verbinding tot stand gebracht worden met de pagina die je krijgt na de druk op "Maak verbinding". Overigens ook gehad dat ik wel die pagina kreeg dat ik verbinding had, maar er in de praktijk helemaal geen internetverbinding bleek te zijn.

Opmerkelijk in deze dat ik het tot op heden uitsluitend in VIRM-viertjes gehad heb (zesjes tref ik op 't woon-werkverkeer sowieso zelden momenteel). In ICM kan ik probleemloos verbinding krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Geert »

Te veel reizigers voor het aantal wifi hotspots? Dat verklaart wel verschil tussen dubbeldeks-VIRM en enkeldeks-ICM. In de spits is de wifi sowieso niet erg vlot, en in stampvolle treinen kun je waarschijnlijk beter gewoon tetheren met je telefoon...
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door NintendoC »

Het internet vind ik sowiezo niet om over naar huis te schrijven. Het in moeten loggen is al bloedirritant. Eerst bij KPN op het station, en vervolgens bij T-Mobile in de trein. Wmb laten ze dat voorwaarden gezeur gewoon weg, maar dat zal wettelijk wel weer niet kunnen.

Echt betrouwbaar is het internet niet. Hoewel ik het internet van de NS beter vind als van Arriva. Want dat is helemaal om te janken. 23 kb per seconde, heb je niks aan.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Vinny »

Zondagmiddag werkt internet gewoon prima in de lange treinreizen door het Friese platteland. In de spits kun je ook gewoon de krant lezen in de trein :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door VIRM »

Zojuist bij NS reisassistentie aangevraagd voor een ritej van Zaandam via Sloterdijk naar Schiphol, met in Schiphol een overstap op een bus. Ik moest maar liefst drie keer duidelijk maken dat ik alleen assistentie wilde voor de overstap op Schiphol van trein naar bus, en dat ik toch echt wel bekend ben op Zaandam (thuisstation) en Sloterdijk (regelmatig overstapstation). De computer van de assistente gaf in eerste instantie een superlange overstap op Sloterdijk: sorry hoor, maar je moet dan wel echt gehandicapt zijn wil je op Sloterdijk niet in 10 minuten van 5 naar 11 kunnen... ;)

EDIT: ohja, gisteravond was het ontzettend druk op Leiden Centraal wegens de kermis/Leids Ontzet. Daar weer eens het omroepbericht over zakkenrollers mogen horen. :(
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Michael »

Niet een reiservaring van mij maar van een hobbyist die hier niet actief is: Hij is zojuist tussen Breda en Tilburg gestrand vanwege een brandje in loc 1742 die zijn trein duwde/trok.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Gekko123 »

Dat gaat lekker dan met de locs bij ICRm-stammen. Want dan is dat alweer de tweede deze week...
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door marlies »

Net Hoogeveen - Groningen gedaan. Afgezien van het feit dat de stiltecoupe niet echt een stiltecoupe aan het zijn was (zelfs een huilende baby!), uiteraard prima fijn in een ICM ;)

Wat minder fijn was dat terwijl ik stond te wachten in Hoogeveen er 2 jochies van een jaar of 13-14 uit de trein richting Zwolle uitstapten en via de sporen naar het perron waar ik stond liepen. Blijkbaar was de tunnel nemen te veel moeite of niet stoer genoeg. Het was in het donker, op een station waar op dat moment een intercity doorheen zou komen razen. Echt, bizar dom. En dat om 15 seconden uit te sparen ofzo.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Klaasje »

Gister een ritje met de Groningse stadsbus gemaakt. Ik dacht dat het OV in Amsterdam traag was maar dat gaat kennelijk toch met geluidssnelheid.. In Groningen is er op iedere straathoek een halte en als de bus bij alle haltes stopt sta je vaak stil. Nu is dat nog geen ramp als de bus dan kort stilstaat. Helaas is niets minder waar: Groningse reizigers zijn kennelijk totaal niet in staat om snel uit te stappen. Waarom? Geen idee. Daarnaast gaat het instappen heel traag. Dat komt omdat veel mensen kaartjes in de bus kopen en kennelijk is dat geen rond bedrag want een chauffeur is rustig 20 seconden per reiziger bezig met kleingeld. In iedergeval was het wel een anti-climax.. Want meer dan een kwartier over een ritje doen wat je ook in 25 minuten loopt is natuurlijk van de gekken.
Laatst gewijzigd door Klaasje op za 05 okt 2013, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door marlies »

Klinkt als lijn 5 ;)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Klaasje »

Het was de 6.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door VIRM »

Gisteren dus Zaandam - Sloterdijk - Schiphol met reisassistentie op Schiphol voor de overstap naar de bus (en dat was eigenlijk best wel handig met dat onoverzichtelijke busperron op Schiphol). Loop ik op Sloterdijk door de hal, komt iemand schreeuwend achter mij aan, mijn naam roepend... En jawel hoor, de troepen waren op Sloterdijk ook weer volkomen nodeloos voor mij uitgerukt. :(

Overigens: 6 bakken SGMm in de Sprinter naar Schiphol tijdens de spits (vertrek 16:50 van Sloterdijk) is wel een beetje krap...
Beul van de blindegeleidelijn
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Mr-W »

Vandaag naar Geldrop geweest. Heenweg via Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort met overstap op de Helmond Slegerstraat naar Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station.
Op de terugweg had ik lijn 24 net gemist op halte Geldrop Tricostraat en heb ik gewacht op Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station,helaas zaten we tot Mierlo achter een trekker waardoor ik niet mijn overstap kon halen op de Ellenaar op lijn 24 en heb dus maar de hele rit van Lijn 20 uitgezeten tot Helmond.
Het zag er op het begin naar uit dat lijn 20 te laat was om aansluiting te halen met lijn 52,echter heeft de chauffeur de vertraging eruit gereden en anders zou hij "illegaal'' een aansluiting regelen via de radio met lijn 52. :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Milco »

Vrijdagavond met lijn 54 van Leeuwarden naar Stiens... Wat een drukte zeg :o
Ik verbaasde me erover dat er maar een keer per uur een bus rijdt op dat traject op de (vrijdag)avond.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Edwin »

Reizigers tussen (Almere,) Weesp en Amsterdam hebben vier weekend lang pech. Vorig weekend geen treinen tussen Weesp en Muiderpoort. Dit weekend geen treinen tussen Oostvaarders en Weesp/Naarden-Bussum. Volgend weekend geen ICs op zaterdag en zondagavond tussen Almere Centrum/Hilversum en Amsterdam Centraal en zondag (overdag) helemaal geen treinverkeer tussen Weesp en Muiderpoort. Zaterdag 19 oktober tot 09:15 geen treinverkeer tussen Weesp en Diemen Zuid en Weesp en Muiderpoort, rest van het weekend (lijkt er) geen treinverkeer tussen Diemen Zuid en Weesp, alles via Centraal of omreizen via Utrecht.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

Ik vind vooral dit bericht uiterst opmerkelijk, wat vanmiddag voorbij kwam op de RET-website:
Door een stroomstoring bij Leidschenveen rijden er vanaf maandag 7 oktober op metro E kortere metro's. Daardoor zal er een probleem ontstaan met de vervoerscapaciteit. Er kunnen minder passagiers vervoerd worden.

Houd rekening met mogelijk vollere metro's. Advies: reis tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal v.v. met de NS. U kunt in de spits (07:00-09:00 en 16:00 -18:00 uur) met een geldig RET-abonnement gratis mee.

Reis tussen Rotterdam Centraal en Slinge v.v. met metrolijn D.

Er wordt wel volgens dienstregeling gereden.

Het is nog niet bekend hoelang dit kan gaan duren.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Meltrain »

Gelukkig zijn de treinen op dat traject nog niet overvol in de spits. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Vinny »

Milco schreef:Vrijdagavond met lijn 54 van Leeuwarden naar Stiens... Wat een drukte zeg :o
Ik verbaasde me erover dat er maar een keer per uur een bus rijdt op dat traject op de (vrijdag)avond.
Welkom in Friesland. Er zijn bijna geen interregionale busverbindingen die vaker rijden dan eens per uur. Maar in principe past het wel. Staplaatsen zijn buitengewoon uitzonderlijk. En anders heb je nog de sneldienst naar Holwerd voor vakantiegangers naar Ameland.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Wubbo »

Etienne schreef:Ik vind vooral dit bericht uiterst opmerkelijk, wat vanmiddag voorbij kwam op de RET-website:
Door een stroomstoring bij Leidschenveen rijden er vanaf maandag 7 oktober op metro E kortere metro's. Daardoor zal er een probleem ontstaan met de vervoerscapaciteit. Er kunnen minder passagiers vervoerd worden.

Houd rekening met mogelijk vollere metro's. Advies: reis tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal v.v. met de NS. U kunt in de spits (07:00-09:00 en 16:00 -18:00 uur) met een geldig RET-abonnement gratis mee.

Reis tussen Rotterdam Centraal en Slinge v.v. met metrolijn D.

Er wordt wel volgens dienstregeling gereden.

Het is nog niet bekend hoelang dit kan gaan duren.
HTM twitterde ook dat er op lijn 3 en 4 geen gekoppelde trams rijden door een storing aan de infrastructuur.

Verder een complimentje voor de HC van trein het Haagse deel van t1766, die tussen Utrecht en Gouda liet merken te snappen wat een servicerondje is. Hij kwam langs, vroeg aan iedereen of alles nog naar wens was, en of we nog vragen hadden. Hij nam ook uitgebreid de tijd voor iedereen. Top!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ronald »

Tsja, het kan ook anders inderdaad. Gisteren zowel op de heen- als terugweg vanuit Rotterdam naar Hoek van Holland (heen en terug dezelfde trein) de conducteur niet gezien.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend weer eens moeten werken en voor de verandering ging er weer het een en ander mis. Allereerst reed de trein die ik moest hebben (t9827) niet door een defect aan de trein. Ongeveer een kwartier na vertrektijd kwam er een lege SLT-VI voorbij rijden richting Gouda. Uiteindelijk met +30 aangekomen te Utrecht.

Tijdens mijn dienst liep het allemaal ook niet volledig volgens planning. Na een normale reis naar Eindhoven toe, die alleen iets langer duurde door een goederentrein voor ons, ging het (uiteraard) weer mis. De trein die ik terug moest hebben, de t834, had +17 en werd te Eindhoven opgeheven. De t3529 werd te Eindhoven opgeheven met +5 om aldaar te keren op de 300834. De doorgaande reizigers uit de 3529 konden te Eindhoven overstappen op de t303529, die met +9 uit Eindhoven is vertrokken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

Was het niet handiger geweest om dat materieel wat men nu voor de 303529 gebruikte te gebruiken voor de t834 vanaf Eindhoven vraag ik me dan af. Had in ieder geval een deel van de reizigers een overstap minder opgeleverd.

Vanmorgen stond op de borden te Amersfoort een wisselstoring tussen Apeldoorn en Rijssen vermeld, achja, lekker ruim... Het mag ook in de krant dat ondanks deze storing de s1500 gewoon naar Deventer reed. Kennelijk was de s7000 dan deels geslachtoffert. De AV liet i.i.g. verder niks van minder treinen of grote vertragingen hierdoor zien, alleen een stoptrein naar Barneveld Centrum met +20.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

In navolging op het bericht van de RET en HTM bleek inderdaad dat er slechts losse stellen reden, deels rijden deze ook fors vertraagd.

Toen ik om 7.45 op het station aankwam vertrok net één stel wat propvol zat, 5 minuten daarachter aan kwam een metrostel wat gelukkig wat leger was, maar vanaf Rodenrijs moesten mensen achterblijven op het perron en vanaf Melanchtonweg kon er echt NIETS meer in, zo vol zat deze metro.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Milco »

Ik zie dat de s4300 en s4900 deze week een extra minuut extra reistijd hebben van Almp naar Alm. Weet iemand toevallig waarom dit is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten