Concessie IJsselmond (2014-2023)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De ochtendspits van de tweede dinsdag van september is voor studentenlijnen tamelijk maatgevend. Maar er zijn buslijnen naar toeristische attracties, naar het strand, naar de binnenstad en naar bejaardentehuizen. Meestal zit dat lekker gemixt door elkaar heen. Wil je dus echt daadwerkelijk zinvolle informatie hebben dan moet je 7 dagen per week, gedurende de hele dienstregeling gedurende verschillende maanden (vakantie, feestdagen etc) meten en kijken wat voor patronen je kunt ontdekken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dus, is er nog nieuws over het bezwaar dat syntus heeft gedaan?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Eerst moet de rechter bepalen of het bezwaar gegrond is, dan pas valt er weer wat zinnigs te zeggen...
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Vreemd/apart bericht nu net de voorlopgie gunning:
Scenario's: bus Flevoland voor iedereen of forenzen
FLEVOLAND - Voor scholieren en forenzen zoeven de vele bussen rond schooltijden en tijdens spitsuren door Flevoland.
De prijs van een buskaartje voor 65-plussers gaat echter omhoog. Het is één van de drie scenario's voor het toekomstig openbaar vervoer. In opdracht van Provinciale Staten bekijkt de provincie nieuwe, en vooral goedkopere, mogelijkheden voor het busvervoer en de regiotaxi. Dit mede nadat twee keer een aanbesteding voor het busvervoer mislukte
Lees verder
Scenario's: bus Flevoland voor iedereen of forenzen
FLEVOLAND - Voor scholieren en forenzen zoeven de vele bussen rond schooltijden en tijdens spitsuren door Flevoland.
De prijs van een buskaartje voor 65-plussers gaat echter omhoog. Het is één van de drie scenario's voor het toekomstig openbaar vervoer. In opdracht van Provinciale Staten bekijkt de provincie nieuwe, en vooral goedkopere, mogelijkheden voor het busvervoer en de regiotaxi. Dit mede nadat twee keer een aanbesteding voor het busvervoer mislukte
Lees verder
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ook nu een eigen bus voor Greijdanusleerlingen die in Emmeloord of Urk wonen: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/10 ... leerlingen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dit gaat overigens over de visievorming voor de hele provincie. Dit komt voort uit een motie van het CDA-lid Roelof Oost in de provinciale staten. Inderdaad wat laat om in de aanbesteding mee te nemen maar het is wel een proces dat doorlopen mag worden om de komenden jaren de busconcessie IJsselmond mee in te vullen.Edwin schreef:Vreemd/apart bericht nu net de voorlopgie gunning:
Scenario's: bus Flevoland voor iedereen of forenzen
FLEVOLAND - Voor scholieren en forenzen zoeven de vele bussen rond schooltijden en tijdens spitsuren door Flevoland.
De prijs van een buskaartje voor 65-plussers gaat echter omhoog. Het is één van de drie scenario's voor het toekomstig openbaar vervoer. In opdracht van Provinciale Staten bekijkt de provincie nieuwe, en vooral goedkopere, mogelijkheden voor het busvervoer en de regiotaxi. Dit mede nadat twee keer een aanbesteding voor het busvervoer mislukte
Lees verder
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dat is de voormalige ex Arriva Touring 429 die eerder in Arriva-huisstijl bij TCE Tours reed, maar nu in een nieuw jasje gestoken is.Edwin schreef:Ook nu een eigen bus voor Greijdanusleerlingen die in Emmeloord of Urk wonen: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/10 ... leerlingen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Enig nieuws over de concessie? Want over 3 maanden is het al december.
Het station in dronten (oude busstation) is inmiddels niet meer onder ons. Ik heb ff een kaartje met de nieuwe situatie in elkaar geknutseld
Klik!
Wel jammer is dat er geen bankjes of abri's zijn geplaatst. Het is toch de halte van het centrum... Het oude busstation moest wijken voor parkeerplaatsen.
Het station in dronten (oude busstation) is inmiddels niet meer onder ons. Ik heb ff een kaartje met de nieuwe situatie in elkaar geknutseld
Klik!
Wel jammer is dat er geen bankjes of abri's zijn geplaatst. Het is toch de halte van het centrum... Het oude busstation moest wijken voor parkeerplaatsen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Weet je ook precies wanneer de halte Centrum (het oude busstation) is gesloten / verplaatst?
Zo ja, wil je dat dan toevoegen op deze pagina? :)
Het is in elk geval tussen 8 juli en 13 september gebeurd, want op die twee data was ik daar.
Zo ja, wil je dat dan toevoegen op deze pagina? :)
Het is in elk geval tussen 8 juli en 13 september gebeurd, want op die twee data was ik daar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Helemaal up to date nuMeltrain schreef:Weet je ook precies wanneer de halte Centrum (het oude busstation) is gesloten / verplaatst?
Zo ja, wil je dat dan toevoegen op deze pagina? :)
Het is in elk geval tussen 8 juli en 13 september gebeurd, want op die twee data was ik daar.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Jammer hoor. Weer een leuk busstationnetje minder.
Maar ja, parkeerplaatsen leveren meer geld op.
Maar ja, parkeerplaatsen leveren meer geld op.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
We zullen nog even geduld moeten hebben, provincies laten voorlopig nog niks los.. :XBartjk schreef:Enig nieuws over de concessie? Want over 3 maanden is het al december.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Na ja, parkeerplaatsen zijn gratis in Dronten (met blauwe schijf). Dat busstation had sowieso weinig functie meer na de opening van de Hanzelijn, en de stadslijnen kwamen er niet eens. Moet ik wel zeggen dat ik die halte aan de Gangboord wel heel armoedig vindt. Als je de ruimte hebt voor een grote halte Centrum moet je die ook benutten. Dat kan ook door een aantal voorzieningen aan te leggen.Hans schreef:Jammer hoor. Weer een leuk busstationnetje minder.
Maar ja, parkeerplaatsen leveren meer geld op.
We moeten in Nederland eens af van het idee dat een maken bushalte slechts het plaatsen van een bord betreft. De reiziger wil een beetje beschut kunnen zitten, maar wil als het ff kan ook zijn/haar fiets fatsoenlijk kunnen plaatsen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Parkeerplaatsen kosten vaker geld dan dat het opbrengt. Nu geldt dat ook voor een busstation dus wat dat betreft is er geen verschil.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Syntus is in beroep gegaan: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/10 ... ntract-aan
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
"Syntus vindt dat zij ten onrechte niet vanaf het begin heeft kunnen inschrijven op het buscontract".
Een stukje uit het artikel van omroep Flevoland. maar kan iemand mij uitleggen hoe dit precies zit??
Een stukje uit het artikel van omroep Flevoland. maar kan iemand mij uitleggen hoe dit precies zit??
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Nou, dit gaat dan weer even duren. Gaat de termijn wel gehaald worden?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Vast wel, hoorzitting is binnenkort terwijl het bezwaar al meer dan een maand bekend is.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ach, en anders plakken we nog een extra jaartje aan de oude concessie van Connexxion vast.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Duurt wel lang voordat er duidelijkheid is over deze concessie. Nog maar twee maand tot de start. Ik ben benieuwd.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Ja, maar de hoorcommissie van de provincie Overijssel moet een uitspraak doen + College van Beroep voor het bedrijfsleven dus dat kan nog wel eens latertje gaan worden .NintendoC schreef:Duurt wel lang voordat er duidelijkheid is over deze concessie. Nog maar twee maand tot de start. Ik ben benieuwd.
Bij de Nota van Inlichtingen is meerdere malen door vervoerders gevraagd om actuele telcijfers van het aantal passagiers per lijn NA de opening van de Hanzelijn. De provincies zijn hier niet op in gegaan en verwezen telkens na de cijfers van VOOR de opening van de Hanzelijn. Nou hoeft dat geen probleem te zijn, maar Connexxion heeft wel zicht op de veranderingen van passagiersaantallen. Connexxion heeft deze cijfers van de provincies niet openbaar hoeven te maken dus wordt er (door o.a. Syntus) geclaimd dat de andere vervoerders geen gelijke kansen hebben gehad t.o.v. Connexxion.mijack1985 schreef:"Syntus vindt dat zij ten onrechte niet vanaf het begin heeft kunnen inschrijven op het buscontract".
Een stukje uit het artikel van omroep Flevoland. maar kan iemand mij uitleggen hoe dit precies zit??
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Daar heeft Syntus een heel sterk punt en gaat gevolgen hebben voor de gunning aan Connexxion. Een zittende vervoerder heeft altijd wel al een voordeel maar deze is dit keer extra groot vanwege de opening van de Hanzelijn.flipje schreef:Bij de Nota van Inlichtingen is meerdere malen door vervoerders gevraagd om actuele telcijfers van het aantal passagiers per lijn NA de opening van de Hanzelijn. De provincies zijn hier niet op in gegaan en verwezen telkens na de cijfers van VOOR de opening van de Hanzelijn. Nou hoeft dat geen probleem te zijn, maar Connexxion heeft wel zicht op de veranderingen van passagiersaantallen. Connexxion heeft deze cijfers van de provincies niet openbaar hoeven te maken dus wordt er (door o.a. Syntus) geclaimd dat de andere vervoerders geen gelijke kansen hebben gehad t.o.v. Connexxion.
Overijssel schrapt 141 tussen Zwolle & Kampen
WILSUM/'s HEERENBROEK - Buslijn 141 tussen Kampen en Zwolle wordt helemaal opgeheven. Geruchten daarover deden al de ronde in Wilsum en 's-Heerenbroek, waar de buslijn de enige reguliere openbaar vervoer verbinding is. Gisteren werd dat door een woordvoerder Petra Timmer van de provincie Overijssel bevestigd. "De provincie houdt steeds minder parallelle verbindingen in stand.
Lees verder
Lees verder
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 04 okt 2013, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Artikel ingekort ivm copyright, link geplaatst en topic samengevoegd
Reden: Artikel ingekort ivm copyright, link geplaatst en topic samengevoegd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Dat is oud nieuws, was zo al uitgevraagd in de aanbesteding. Er zouden alleen nog wat ritten 641 overblijven.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Naar mijn mening zou je de 541 kunnen introduceren. Het aantal reizigers overdag is niet bijster hoog, ik gok dat per rit zo'n 2-3 bij de haltes tussen Kampen en Zwolle uitstappen. Daar kun je een mooie buurtbus 1x per uur voor laten rijden.
Gewoon zo'n Civitas ding. Die dan overdag tussen beide steden rijdt. Lijkt me een prima optie voor beide partijen.
Gewoon zo'n Civitas ding. Die dan overdag tussen beide steden rijdt. Lijkt me een prima optie voor beide partijen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten