Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Bericht door Daniel »

Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

TILBURG - De politie in Tilburg heeft zondagmiddag een trein met 120 supporters van FC Groningen teruggestuurd omdat zij geen treinkaartje hadden. Dat heeft de politie zondag gemeld. De ME werd ingeschakeld om de supporters op het station van Tilburg in de trein te houden.

De Groningse voetbalfans waren naar Tilburg gekomen voor de wedstrijd tegen Willem II. Vanwege de aanwezigheid van de ME konden er korte tijd geen treinen van en naar het station rijden. Rond 13.00 uur kon het treinverkeer weer worden hervat.

Bron: De Telegraaf
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Bericht door Daan »

Vind ik wel een goeie, hele trein retour afzender :lol:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Bericht door playertwo »

Dat zal een vervelende en vooral lange terugreis gaan worden....
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Bericht door Justin »

Maar dan nog... zijn ze de hele rit naar Tilburg niet gecontroleerd ofzo? Het lijkt er nu op alsof ze pas vlak rondom Tilburg zijn gecontroleerd!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Bericht door Vinny »

Meestal zijn voor wedstrijden combi-tickets verplicht, dus dat houdt in dat het entree-bewijs voor de wedstrijd gelijk ook je vervoersbewijs is. Het is zinloos om zwart te rijden, anders kom je het stadion niet binnen. Conducteurs zullen zich bij voetbaltreinen niet al te zichtbaar manifesteren denk ik. Ze willen langer meegaan dan één treinreis...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Bericht door Mark »

Ware het niet dat deze wedstrijd niet onder de combi-regeling viel bij FC Groningen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Bericht door playertwo »

Nog even een update van nu.nl:
Aanhoudingen bij terugkeer supporterstrein Groningen

De politie in Groningen heeft zondag bij de terugkeer van de 120 Groningse voetbalsupporters die de toegang tot Tilburg was ontzegd, zeven mensen aangehouden.

De ontruiming van de trein is volgens de politie verder rustig verlopen.

Burgemeester Ruud Vreeman van Tilburg stuurde de 120 supporters van FC Groningen terug omdat zij geen kaartje hadden voor de wedstrijd tegen Willem II. Ook in Tilburg zijn aanhoudingen verricht, maar de politie kon nog niet zeggen hoeveel.

Nu.nl

Het betreft hier dus een groep die geen kaartje had voor de wedstrijd, een vervoersbewijs hadden ze vermoedelijk wel.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Bericht door Cookie »

Het was overigens goed te merken te Gn dat de trein terugkeerde: er was behoorlijk wat ME aanwezig. Trein werd binnengenomen op spoor 6, waardoor alle supporters dus over de loopbrug moesten en langs de ME kwamen.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Bericht door playertwo »

Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

De politie heeft zondag rond 12.15 uur op het NS-station in Tilburg een groep van 37 Groningers aangehouden. De groep was van plan de voetbalwedstrijd Willem II - FC Groningen te bezoeken, maar wilde volgens de politie de orde in Tilburg verstoren. Op basis van een noodbevel van burgemeester Vreeman werden 36 van hen gearresteerd. Een meegereisde man werd aangehouden, nadat hij een politiefunctionaris mishandelde.

De groep kwam tegen 11.45 uur samen met nog circa 115 Groningers met de trein in Tilburg aan. Hoewel in de trein duidelijk was gemaakt aan het totale gezelschap dat ze 'niet welkom waren' en de treindeuren gesloten moesten blijven, zagen enkele supporters kans om de trein te verlaten en via het spoor te vluchten. Door snel ingrijpen van de politie werden zij omsingeld en aangehouden in de Lochtstraat. De groep werd overgebracht naar het bureau; de trein met overgebleven Groningers vertrok rond 13.15 uur terug naar het noorden. Het merendeel van de treinreizigers bleek ook geen kaartje voor de wedstrijd te hebben.

Na de wedstrijd hield de politie rondom het stadion nog drie aanhangers van Willem II aan. Een man gooide met stenen naar een hondengeleider en werd vervolgens door de hond gebeten. Hij moest naar het ziekenhuis. Twee anderen werden aangehouden wegens belediging van een agent.

Brabants Dagblad

Ter info: het betrof een rechtstreekse trein met 2x ICM volgens Somda.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug

Bericht door Caspar »

Hadden beter Wadlopers kunnen inzetten, na de Maaslijn was er al weinig meer netjes in het interieur :D

Overigens heb ik geen goed woord over voor hooligans, maar dhr Vreeman is ook bepaald een sympathieke man. Heeft toen ie burgemeester was van Zaandstad een aantal vergissingen gemaakt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten