Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Re: Capacity's in Groningen
Zou ook eindelijk eens tijd worden, dat ding is haast van voor de oorlog man. Buiten dat sta je daar 's avonds laat als vrouw alleen ook niet veilig te wachten op de bus volgens mij.
Re: Capacity's in Groningen
Daar kan je prima als vrouw 's avonds alleen op de bus wachten hoor, Zo onveilig is dat deel van Groningen nu ook weer niet.
Re: Capacity's in Groningen
In Groningen heb ik inderdaad een gelede bus gezien waarvan ik zeker weet dat het vroeger niet zo was. Het zou inderdaad wel lijn 1 of 5 geweest kunnen zijn. Het niet gebruiken van de keerlus op de Elzenlaan scheelt pluminus 200 meter; dus zeg maar 30 seconde's zonder stop.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Capacity's in Groningen
Lijn 1 rijdt vanaf het begin van dit jaar geleed, lijn 5 rijdt nog steeds met een gewone bus.
Re: Capacity's in Groningen
Zat toevallig laatst nog in een bus op lijn 5 vast bij die lus door een verkeerd geparkeerde auto. Dat was achteruit en steken voor de chauffeur.
Re: Capacity's in Groningen
Lijn 5 heeft wel vaker last van in een bocht geparkeerde auto's, is ook vaak het geval bij het rondje door Paddepoel en bij het Noorderplantsoen.
Keek vandaag weer eens in de brievenbus en heb netjes een brief gekregen over de verplaatsing van de halte, het klonk allemaal wel logisch.
Keek vandaag weer eens in de brievenbus en heb netjes een brief gekregen over de verplaatsing van de halte, het klonk allemaal wel logisch.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Capacity's in Groningen
Vandaag rond 20 over 2 stonden de 3057 met het opschrift 'online' en de al wel omgespoten, maar nog niet bestickerde 3059 op het CS. De 3057 reed op lijn 3, en de 3059 toonde 'gereserveerd' op de lijnfilm.
Re: Capacity's in Groningen
3058 in het zwart zonder stickers op 165
Re: Capacity's in Groningen
Wat ik me nog afvroeg, in de plannen wordt gesproken over een 'speciaal designpakket'. Houdt dit bij de omgebouwde bussen op bij alleen een andere kleur en nieuw interieur + wifi, of kunnen we aan de buitenkant nog meer dingen verwachten? Wat ik bijvoorbeeld erg mooi vind is als de achterwielen wat meer bedekt worden, zoals sommige Capacity's ook hebben. Dit brengt ook nog andere voordelen met zich mee; de bussen worden aanzienlijk minder snel vies. Ik vind het zelf geen gezicht als de bussen er op een regenachtige dag (of nog erger, sneeuw en zout) zo smerig uit zien, dit is met name rond de wielkasten het geval. En zeg nou zelf, dit is toch vele malen beter?:
Capacity:
Op een plaatje zag ik ook dat er wieldoppen ingetekend zijn, dit vind ik al een stuk strakker ogen, maar zou nog liever bovenstaande zien.
Misschien wat kleine details, maar het geeft toch veel meer "smoel".
Capacity:
Op een plaatje zag ik ook dat er wieldoppen ingetekend zijn, dit vind ik al een stuk strakker ogen, maar zou nog liever bovenstaande zien.
Misschien wat kleine details, maar het geeft toch veel meer "smoel".
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Capacity's in Groningen
De kleurstelling van die demo's lijkt wel verdacht veel op de kleurstelling die de reeds omgeschilderde Citaro G's in Groningen nu hebben... De brochure van Mercedes zal het OVBGD wel aardig geïnspireerd hebben
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Capacity's in Groningen
Heeft vast te maken met het design van de Capacity's. Deze kunnen gewoon als "standaard" metrodesign (maar dan in het oranje?) aangeschaft worden. Het zal dan in ieder geval wat meer een eenheid uitstralen in combinatie met de nieuwe Qlink lijnen.Daniel schreef:De kleurstelling van die demo's lijkt wel verdacht veel op de kleurstelling die de reeds omgeschilderde Citaro G's in Groningen nu hebben... De brochure van Mercedes zal het OVBGD wel aardig geïnspireerd hebben
Re: Capacity's in Groningen
Wordt de Capacity eigenlijk ook met het nieuwe front geleverd of gewoon nog het oude front? Op de Mercedes website kan ik niks vinden over de Capacity.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Capacity's in Groningen
Ik zou geen rekening houden met dat designpakket Cpt. Iglo ;)
Re: Capacity's in Groningen
ik vind het er lelijk uitzien die dichte wielkasten en de wieldoppen. Dat opene geeft het iets stoers.Cpt.Iglo schreef:Wat ik me nog afvroeg, in de plannen wordt gesproken over een 'speciaal designpakket'. Houdt dit bij de omgebouwde bussen op bij alleen een andere kleur en nieuw interieur + wifi, of kunnen we aan de buitenkant nog meer dingen verwachten? Wat ik bijvoorbeeld erg mooi vind is als de achterwielen wat meer bedekt worden, zoals sommige Capacity's ook hebben. Dit brengt ook nog andere voordelen met zich mee; de bussen worden aanzienlijk minder snel vies. Ik vind het zelf geen gezicht als de bussen er op een regenachtige dag (of nog erger, sneeuw en zout) zo smerig uit zien, dit is met name rond de wielkasten het geval. En zeg nou zelf, dit is toch vele malen beter?:
Capacity:
Op een plaatje zag ik ook dat er wieldoppen ingetekend zijn, dit vind ik al een stuk strakker ogen, maar zou nog liever bovenstaande zien.
Misschien wat kleine details, maar het geeft toch veel meer "smoel".
Re: Capacity's in Groningen
@ Kevster: waarom niet? Er is nog niets bekend gemaakt (we weten nog niet eens welk model Citaro en Capacity het wordt), dus alles zou nog mogelijk moeten zijn toch? Of weet jij al wat meer? ;)
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Capacity's in Groningen
Het zal wel teveel kosten :-p
Re: Capacity's in Groningen
O je bedoelt voor de nieuwe bussen. Dat had ik even niet begrepen. Daar weet ik het fijne wat betreft designpakketen. Ik weet wel dat de Capacity's het metrouiterlijk in het oranje krijgen.Cpt.Iglo schreef:@ Kevster: waarom niet? Er is nog niets bekend gemaakt (we weten nog niet eens welk model Citaro en Capacity het wordt), dus alles zou nog mogelijk moeten zijn toch? Of weet jij al wat meer? ;)
Re: Capacity's in Groningen
Ik doelde inderdaad op de nieuwe bussen, maar ik zou het uiteraard alleen maar mooi vinden als de overige (omgebouwde) bussen precies hetzelfde designpakket krijgen als de nieuwe bussen. Maar daar zijn nog geen details over bekend begrijp ik?
Ik wist overigens niet dat het al bekend was dat de Capacity's in metrovariant aangeschaft worden, dus bedankt voor dat nieuwtje. ;) Maar hoe zit het met het verdere design, is het plaatje dat eerder langs gekomen is hier een goede referentie voor?
(uiteraard los van de vreemde wielen en het MAN front met Mercedes-logo ;))
Ik wist overigens niet dat het al bekend was dat de Capacity's in metrovariant aangeschaft worden, dus bedankt voor dat nieuwtje. ;) Maar hoe zit het met het verdere design, is het plaatje dat eerder langs gekomen is hier een goede referentie voor?
(uiteraard los van de vreemde wielen en het MAN front met Mercedes-logo ;))
Re: Capacity's in Groningen
Dat plaatje was een impressie uit het begin om te laten zien hoe het eruit zou kunnen zien. Er was ook een dergelijk ontwerp voor de Qlink, maar dan zwart/wit. Maar zoals je aan de bussen 3050 e.v. kunt zien, wordt het ontwerp uiteindelijk iets heel anders en dat geldt ook voor de Capacity's. Wat het ontwerp dan uiteindelijk precies wordt en welke productnaam daaraan gekoppeld wordt, dat wordt de komende maanden pas langzaam duidelijk. Dus wacht maar gewoon af :)
Re: Capacity's in Groningen
Zernikeliner ;).
En wat Bastiaan zegt klopt inderdaad.
En wat Bastiaan zegt klopt inderdaad.
Re: Capacity's in Groningen
Ben erg benieuwd, mijn geduld wordt nu in ieder geval wel op de proef gesteld. ;)
In de HOV-visie wordt overigens gesproken over een eindbeeld met een BRT systeem. In dat geval zouden ze bijvoorbeeld kunnen refereren aan het systeem in de Franse stad Nantes (wiki). Als ik dit zo bekijk, dan kan ik wel tot de conclusie komen dat we in Nederlandse steden op het gebied van OV toch wel hopeloos achterlopen.. :X
In de HOV-visie wordt overigens gesproken over een eindbeeld met een BRT systeem. In dat geval zouden ze bijvoorbeeld kunnen refereren aan het systeem in de Franse stad Nantes (wiki). Als ik dit zo bekijk, dan kan ik wel tot de conclusie komen dat we in Nederlandse steden op het gebied van OV toch wel hopeloos achterlopen.. :X
Re: Capacity's in Groningen
Ik ken persoonlijk het systeem in Nantes niet, maar ik denk dat als we het eindbeeld moeten vergelijken met een andere Nederlandse stad het het meest nog gaat lijken op bijvoorbeeld Almere. Ook is er voor bepaalde lijnen gekeken naar de Zuidtangent rond Schiphol.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Capacity's in Groningen
Vanavond bus 3050 (slim) op lijn 39.
Re: Capacity's in Groningen
De gemeente Groningen wil toch bekijken of de huidige lijnen 4 en 5 behouden kunnen blijven. Lijn 4 vanwege de Oosterparkwijk die in de nieuwe plannen minder goed bediend zou worden en lijn 5 vanwege de Hortusbuurt die van openbaar vervoer verstoken zou worden.
bron: http://www.oogtv.nl/2013/10/toch-hoop-v ... en-4-en-5/
bron: http://www.oogtv.nl/2013/10/toch-hoop-v ... en-4-en-5/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten