Mag ik even kwijt #142
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Mag ik even kwijt #142
Het is idd omdat we meer dagen moeten werken dan in de winter. Er wordt minder gereden, maar de percentage dat er minder gereden wordt is minder dan het personeel wat er niet is.
In de winter werkten we 67 dagen over 16 weken als fulltimer, in de zomer is dat 62 maar dat komt omdat er 3 weken eruit zijn voor vakantie. Mochten die 3 weken doorgewerkt worden (omdat de vakantie naar buiten de zomer is verplaatst, dan komen daar nog 15 dagen bij = 77 dagen). Het nare is ook dat je vaak in het zomerrooster 4 dagen werken, 1 dag vrij, 4 avonden werken hebt. En dat is superzwaar!
In de winter werkten we 67 dagen over 16 weken als fulltimer, in de zomer is dat 62 maar dat komt omdat er 3 weken eruit zijn voor vakantie. Mochten die 3 weken doorgewerkt worden (omdat de vakantie naar buiten de zomer is verplaatst, dan komen daar nog 15 dagen bij = 77 dagen). Het nare is ook dat je vaak in het zomerrooster 4 dagen werken, 1 dag vrij, 4 avonden werken hebt. En dat is superzwaar!
Re: Mag ik even kwijt #142
Dat de open dag/expositie/railshow in Luxemburg best grappig was :)
Re: Mag ik even kwijt #142
67 dagen in 16 weken is ongeveer 4 1/5e dag in de week, dat is natuurlijk wel weinig (ook in onregelmatige dienst en uitgaande van een werkweek van 36 uur = gemiddeld 4,5 dag per week). 62 in 13 weken is weer vrij veel (dan heb je zo'n 4 3/4e dienst per week). Maar als de reflex van iedereen dan is dat ze maar vrije dagen gaan nemen om dat te compenseren bereik je natuurlijk niets. Je zou eigenlijk naar een ander systeem moeten, waarbij te denken is aan part-timers die meer willen werken in de zomer, het flexibel inzetten van personeel en het iets verlengen van diensten (elke dag een half uurtje langer werken is waarschijnlijk minder zwaar dan eens per 3 weken een dienst extra, maar heeft ongeveer hetzelfde effect). Maar ik kan natuurlijk niet beoordelen wat het GVB daar al aan doet en of deze opties zouden kunnen helpen.hauptbahnhof schreef:Het is idd omdat we meer dagen moeten werken dan in de winter. Er wordt minder gereden, maar de percentage dat er minder gereden wordt is minder dan het personeel wat er niet is.
In de winter werkten we 67 dagen over 16 weken als fulltimer, in de zomer is dat 62 maar dat komt omdat er 3 weken eruit zijn voor vakantie. Mochten die 3 weken doorgewerkt worden (omdat de vakantie naar buiten de zomer is verplaatst, dan komen daar nog 15 dagen bij = 77 dagen). Het nare is ook dat je vaak in het zomerrooster 4 dagen werken, 1 dag vrij, 4 avonden werken hebt. En dat is superzwaar!
Re: Mag ik even kwijt #142
Tja ik ben neergestreken in een provincie waarin in de zomer behoorlijk meer werkgelegenheid is dan in de winter. In de grote steden speelt dat seizoenseffect minder en dus gaan mensen het liefst toch in de hoogzomermaanden weg.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Mag ik even kwijt #142
Het is idd zo dat de zomer de winter moet compenseren. Daarom werk je in de zomer gemiddeld meer dan 36 uur en in de winter minder.
Het is een stuk lastiger dan je denkt. Vooral omdat je natuurlijk niet zomaar zegt dat je de diensten een half uur langer maakt. Moet het wel gewoon zo uitkomen met de omlopen. En een langere betaalde pauze heb je ook niks aan.
Parttimers klagen nu al dat ze veel meer uren draaien dan hun contracturen;
flexibel inzetten van personeel? wat moet ik me daarbij voorstellen? In het rooster is rekening gehouden met rij en rusttijden en daar kan niet zomaar van af geweken worden.
Op zich is er geen wezenlijk verschil tussen de diensten in de zomer en die in de winter. De hele vroege diensten blijven redelijk korte diensten en de dagdiensten redelijk lange, uitzonderingen daar gelaten. Maar je kunt dus moeilijk alle diensten 8:45 lang maken.
Overigens vrij nemen gaat niet zomaar. Je hebt natuurlijk maar een beperkt aantal gegarandeerde verlofplekken per dag per vestiging (8 ongeveer). En die kunnen 9 maanden van te voren aangevraagd worden. Daar wordt rekening mee gehouden. Daarnaast zijn er mogelijkheden tot dienstruil met collega's maar ook met zichzelf. Dus een dag ergens vrij en dan terugwerken op een dag dat je nodig bent. Zo proberen ze wel de gaten te vullen.
Het is een stuk lastiger dan je denkt. Vooral omdat je natuurlijk niet zomaar zegt dat je de diensten een half uur langer maakt. Moet het wel gewoon zo uitkomen met de omlopen. En een langere betaalde pauze heb je ook niks aan.
Parttimers klagen nu al dat ze veel meer uren draaien dan hun contracturen;
flexibel inzetten van personeel? wat moet ik me daarbij voorstellen? In het rooster is rekening gehouden met rij en rusttijden en daar kan niet zomaar van af geweken worden.
Op zich is er geen wezenlijk verschil tussen de diensten in de zomer en die in de winter. De hele vroege diensten blijven redelijk korte diensten en de dagdiensten redelijk lange, uitzonderingen daar gelaten. Maar je kunt dus moeilijk alle diensten 8:45 lang maken.
Overigens vrij nemen gaat niet zomaar. Je hebt natuurlijk maar een beperkt aantal gegarandeerde verlofplekken per dag per vestiging (8 ongeveer). En die kunnen 9 maanden van te voren aangevraagd worden. Daar wordt rekening mee gehouden. Daarnaast zijn er mogelijkheden tot dienstruil met collega's maar ook met zichzelf. Dus een dag ergens vrij en dan terugwerken op een dag dat je nodig bent. Zo proberen ze wel de gaten te vullen.
Schippers volledig achter donorspot
Machinisten zijn woedend over het filmpje, waarin een triatleet een spoorwegovergang oversteekt terwijl de bomen al dicht gaan. De spot lijkt dergelijk gedrag aan te moedigen, zegt vakbond FNV Spoor, terwijl het erg gevaarlijk is.
KLIK
Ik vind het ook een volledig ondoordacht spotje wat ook behoorlijk indruist tegen de campagne van ProRail om gevaarlijk gedrag rondom het spoor tegen te gaan, daarnaast voor met name machinisten, maar ook voor nabestaanden van slachtoffers van ongevallen op overwegen zeer confronterend.
KLIK
Ik vind het ook een volledig ondoordacht spotje wat ook behoorlijk indruist tegen de campagne van ProRail om gevaarlijk gedrag rondom het spoor tegen te gaan, daarnaast voor met name machinisten, maar ook voor nabestaanden van slachtoffers van ongevallen op overwegen zeer confronterend.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt #142
De reactie van minister Schippers vind ik ook erg stuitend...
Over boter op je hoofd gesproken
Over boter op je hoofd gesproken
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Mag ik even kwijt #142
Zometeen gezellig een avondje naar de kermis in Breda. Hoop alleen dat het droog blijft.
Re: Mag ik even kwijt #142
Lang niet altijd met je eens, maar deze keer sluit ik me volmondig bij je aan :pos:Ronaldussen schreef:De reactie van minister Schippers vind ik ook erg stuitend...
Over boter op je hoofd gesproken
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mag ik even kwijt #142
Dat ik in der loop der jaren best wat tickets heb verreisd
Re: Mag ik even kwijt #142
Voor degenen die onder een steen leven, wat was die reactie dan? Of bedoel je wat er in het nos.nl berichtje staat?Ronaldussen schreef:De reactie van minister Schippers vind ik ook erg stuitend...
Over boter op je hoofd gesproken
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #142
De minister zag het probleem niet zo in dat spotje, inderdaad wat ongeveer in het NOS-berichtje staat.
Re: Mag ik even kwijt #142
Er is donderdag een spoedzitting van de Reclame Code Commissie vanwege de commercial.
Overigens: ben je nog niet geregistreerd als donor of wil je juist niet dat je organen gedoneerd worden, maak dat dan in ieder geval kenbaar via www.jaofnee.nl, want dat blijft natuurlijk als een huis staan natuurlijk.
Overigens: ben je nog niet geregistreerd als donor of wil je juist niet dat je organen gedoneerd worden, maak dat dan in ieder geval kenbaar via www.jaofnee.nl, want dat blijft natuurlijk als een huis staan natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #142
Yep! Al sinds 2007 als donor geregistreerd :Y
Re: Mag ik even kwijt #142
Ik ben sinds 2009 als donor geregistreerd.
Re: Mag ik even kwijt #142
Ik slechts een plastic pasje..Aking schreef:Dat ik in der loop der jaren best wat tickets heb verreisd
Komt wel goed schatje.
Re: Mag ik even kwijt #142
Andere tickets niet bewaard of niet gehad?
Re: Mag ik even kwijt #142
A4tjes ga ik niet bewaren. Reis binnenlands volledig op OVC.
Komt wel goed schatje.
Re: Mag ik even kwijt #142
En in het buitenland dus nog niet geweest? of enkel met homeprint tickets?
Re: Mag ik even kwijt #142
Homeprint of via QR op smartphone ;)
Heb nog wel de 'chipkaart' van de metro van New York.
Heb nog wel de 'chipkaart' van de metro van New York.
Komt wel goed schatje.
Re: Mag ik even kwijt #142
De magneetkaart bedoel je. Die heb ik aan een neger gegeven
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mag ik even kwijt #142
Njah qua chipdingen heb ik wat linksboven ligt, en ik heb nog de Akbil uit istanbul (die staat niet op de foto), maar dat is zo'n ding:
Re: Mag ik even kwijt #142
Vrijdag ga ik een bezoekje brengen aan Busworld in Kortrijk. Ben benieuwd. Eerste keer dat ik daar heen ga.
Re: Mag ik even kwijt #142
Mijn leven stond even stil toen bleek dat WhatsApp er uit lag vanavond..
Komt wel goed schatje.
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt #142
Niets van gemerkt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten