Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat zien we dan wel weer.
Is het eigenlijk al eens voorgekomen dat een zittende vervoerder zich (al dan niet onder nieuwe naam zoals toen Veolia ipv BBA) NIET heeft ingeschreven?
Is het eigenlijk al eens voorgekomen dat een zittende vervoerder zich (al dan niet onder nieuwe naam zoals toen Veolia ipv BBA) NIET heeft ingeschreven?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Volgens mij is het wel eens voorgekomen, maar ik weet niet meer precies waar. Was dat niet SRR Streek, wat toen Qbuzz is geworden?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Volgens mij ook, maar dat was ook een rare concessie. SRR deed de concessie op de markt voor maar liefst drie jaar en daarna was al bekend dat de concessie naar RET ging.
Het is een spectrum.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Buschauffeurs enzo gaan gewoon over naar de nieuwe werkgever... Hor dat zit met de concessiemanager weet ik niet.Bee schreef:Het niet inschrijven van Veolia zou betekenen dat ze het personeel in Brabant keihard laten vallen. Ik vraag mij af hoe de buschauffeurs daarop zouden reageren
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Klopt en in hetzelfde jaar ook Zuidoost-Friesland (dat was Arriva, maar daar was Qbuzz ook de enige inschrijver).tsov schreef:Volgens mij is het wel eens voorgekomen, maar ik weet niet meer precies waar. Was dat niet SRR Streek, wat toen Qbuzz is geworden?
Met twee concessies waar Qbuzz de enige inschrijver was, kon het bedrijf zich wel heel makkelijk toegang tot de markt verschaffen.
Ik weet niet zeker (meer) of Veolia Transport had ingeschreven op de concessie Provincie Utrecht. Voor eind 2008 werd het gebied in het noordwesten van Utrecht immers gereden door BBA.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Was dat ook niet zo met Vlieland, waar TCR toendertijd nog onder eigen naam reed? Maar ik vraag me af of Arriva ook nog heeft ingeschreven (de andere concessiehouder in Brabant).
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Waarom niet? Inschrijven met een hoog risicoloos bod kan altijd.Michael schreef:uhhh. In het bericht van OB staat dat Veolia zich gewoon inschrijft.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Mij is inmiddels het volgende ter ore gekomen v.w.b. de inschrijvers:
West-Brabant: Arriva, Veolia
Oost-Brabant: Arriva, Veolia, Syntus
West-Brabant: Arriva, Veolia
Oost-Brabant: Arriva, Veolia, Syntus
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja klopt. Zie ook dit persbericht of dit nieuwsbericht.
Gelukkig dat er in ieder geval inschrijvingen zijn, maar nu even afwachten hoe de vervoerders omgaan met de onzekerheid over de OV-studentenkaart...
Gelukkig dat er in ieder geval inschrijvingen zijn, maar nu even afwachten hoe de vervoerders omgaan met de onzekerheid over de OV-studentenkaart...
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
oh ja, dat was vandaag. Vind ik alsnog weinig inschrijvers, vergeleken met dit artikel uit maart. Qbuzz is weggevallen, EBS heeft blijkbaar hun handen vol aan Waterland en die buitenlandse vervoerder die nog niet hier in NL actief is doet dus ook niet mee.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Connexxion is ook weggevallen. Maar ik vind het wel jammer dat Connexxion en/of Hermes niet inschrijven op concessies waar Veolia ook op inschrijft en andersom. Het zijn dan wel bedrijven met hetzelfde moederbedrijf, maar het zijn twee aparte bedrijven (Hermes reken ik even bij Connexxion omdat het een dochterbedrijf is van Connexxion). Maar wel opvallend dat Syntus zich ook hier heeft ingeschreven, maar wel alleen maar op Oost-Brabant. Ik dacht dat Syntus zich alleen op Oost-Nederland (lees Overijssel, Gelderland en Flevoland) wou richten. Maar de kans wordt dus groot dat de zittende vervoerders blijven.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Connexxion heeft vermoedelijk geen moment (echt) meegedaan in de strijd, want zoals je zelf al zegt is het al sinds jaren zo dat slechts een van beide vervoerders inschrijft op een concessie, niet beide tegelijk.Michael 1988 schreef:Connexxion is ook weggevallen. Maar ik vind het wel jammer dat Connexxion en/of Hermes niet inschrijven op concessies waar Veolia ook op inschrijft en andersom. Het zijn dan wel bedrijven met hetzelfde moederbedrijf, maar het zijn twee aparte bedrijven
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat vind ik best jammer,zou Hermes graag terug willen hebben in Limburg.BR628 schreef:Connexxion heeft vermoedelijk geen moment (echt) meegedaan in de strijd, want zoals je zelf al zegt is het al sinds jaren zo dat slechts een van beide vervoerders inschrijft op een concessie, niet beide tegelijk.Michael 1988 schreef:Connexxion is ook weggevallen. Maar ik vind het wel jammer dat Connexxion en/of Hermes niet inschrijven op concessies waar Veolia ook op inschrijft en andersom. Het zijn dan wel bedrijven met hetzelfde moederbedrijf, maar het zijn twee aparte bedrijven
Beide bedrijven werken niet samen,anders zou je nooit [wiki]Lijn 75 Roermond Station - Deurne Ziekenhuis (2007)[/wiki]knippen om je concerngenoot op kosten te jagen door gewoon het lijnstuk Meijel-Deurne terug te geven aan Hermes,waardoor Hermes een toerboer moet inhuren en veel kosten heeft aan mat-ritten Liessel-Helmond.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Connexxion en docters mochten niet inschrijven van de aandeelhouders van Transdev.Michael 1988 schreef:Connexxion is ook weggevallen. Maar ik vind het wel jammer dat Connexxion en/of Hermes niet inschrijven op concessies waar Veolia ook op inschrijft en andersom. Het zijn dan wel bedrijven met hetzelfde moederbedrijf, maar het zijn twee aparte bedrijven (Hermes reken ik even bij Connexxion omdat het een dochterbedrijf is van Connexxion). Maar wel opvallend dat Syntus zich ook hier heeft ingeschreven, maar wel alleen maar op Oost-Brabant. Ik dacht dat Syntus zich alleen op Oost-Nederland (lees Overijssel, Gelderland en Flevoland) wou richten. Maar de kans wordt dus groot dat de zittende vervoerders blijven.
Alleen het zittende bedrijf. Dus Veolia.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Oost-Brabant ligt toch ook behoorlijk in het oosten, dus wat dat betreft past het nog welMichael 1988 schreef:Ik dacht dat Syntus zich alleen op Oost-Nederland (lees Overijssel, Gelderland en Flevoland) wou richten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Rare kronkel. Dus Hermes en Connexxion schrijven niet allebei in, omdat Hermes een dochter is van CXX; maar dat CXX en Veolia niet inschrijven, omdat zij zusters zijn is wel vreemd.Michael 1988 schreef:(...) Maar ik vind het wel jammer dat Connexxion en/of Hermes niet inschrijven op concessies waar Veolia ook op inschrijft en andersom. Het zijn dan wel bedrijven met hetzelfde moederbedrijf, maar het zijn twee aparte bedrijven (Hermes reken ik even bij Connexxion omdat het een dochterbedrijf is van Connexxion). (...)
Ik volg Brabant niet helemaal; maar voor zover ik heb begrepen is het een concessie waarbij de provincie alles bepaald; maar de vervoerder de kosten/baten heeft.
Het is een spectrum.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat is goed verwoord.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Maar Veolia is het zittende bedrijf voor West-Brabant, niet voor Oost-Brabant. Tenzij Midden-Brabant bij Oost-Brabant is gevoegd. Zal overigens dan nog wat worden als de concessie Zeeland wordt aanbesteed. Daar zijn beide vervoerders de zittende vervoerders.huibf schreef:Connexxion en docters mochten niet inschrijven van de aandeelhouders van Transdev.Michael 1988 schreef:Connexxion is ook weggevallen. Maar ik vind het wel jammer dat Connexxion en/of Hermes niet inschrijven op concessies waar Veolia ook op inschrijft en andersom. Het zijn dan wel bedrijven met hetzelfde moederbedrijf, maar het zijn twee aparte bedrijven (Hermes reken ik even bij Connexxion omdat het een dochterbedrijf is van Connexxion). Maar wel opvallend dat Syntus zich ook hier heeft ingeschreven, maar wel alleen maar op Oost-Brabant. Ik dacht dat Syntus zich alleen op Oost-Nederland (lees Overijssel, Gelderland en Flevoland) wou richten. Maar de kans wordt dus groot dat de zittende vervoerders blijven.
Alleen het zittende bedrijf. Dus Veolia.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Volgens mij mogen bedrijven die tot dezelfde holding behoren (Transdev) niet op dezelfde concessie inschrijven. Anders zou je als holding meerdere dochterbedrijven kunnen oprichten en dan elke met een andere biedingsvariant laten inschrijven. Dat mag niet, varianten zijn niet toegestaan.huibf schreef:Connexxion en docters mochten niet inschrijven van de aandeelhouders van Transdev.
Alleen het zittende bedrijf. Dus Veolia.
Dat is ook het geval. Midden-Brabant is voor het grootste deel naar Oost-Brabant gegaan.Michael 1988 schreef:Maar Veolia is het zittende bedrijf voor West-Brabant, niet voor Oost-Brabant. Tenzij Midden-Brabant bij Oost-Brabant is gevoegd.
Dat wordt inderdaad interessant. In principe zou Transdev volgens mij moeten kiezen welk dochterbedrijf zij laat bieden.Michael 1988 schreef:Zal overigens dan nog wat worden als de concessie Zeeland wordt aanbesteed. Daar zijn beide vervoerders de zittende vervoerders.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het moet wel heel raar lopen, wil dat niet Connexxion (of een nieuw-bedachte dochter) zijn, want:Statler Rail schreef:Dat wordt inderdaad interessant. In principe zou Transdev volgens mij moeten kiezen welk dochterbedrijf zij laat bieden.Michael 1988 schreef:Zal overigens dan nog wat worden als de concessie Zeeland wordt aanbesteed. Daar zijn beide vervoerders de zittende vervoerders.
1) Connexxion rijdt nu in het grootste deel van de provincie.
2) Connexxion (of haar voorgangers) is historisch gezien de vervoerder van heel Zeeland (m.u.v. Tholen).
3) Er zijn nog steeds plannen om Veolia Transport te verkopen.
4) Connexxion heeft een betere naam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hoe meer concessies Veolia heeft, des te meer kans is er dat Veolia Transport verkocht kan worden.Meltrain schreef:3) Er zijn nog steeds plannen om Veolia Transport te verkopen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat is ook het geval. Midden-Brabant is voor het grootste deel naar Oost-Brabant gegaan.Michael 1988 schreef:Maar Veolia is het zittende bedrijf voor West-Brabant, niet voor Oost-Brabant. Tenzij Midden-Brabant bij Oost-Brabant is gevoegd.
Je hebt gelijk, was ik vergeten. Las het net terug op de eerste pagina.
Persoonlijk zie ik liever dat Veolia inschrijft op die concessie. Zoals je al zegt, er zijn nog steeds plannen om Veolia Transport te verkopen. Hoe meer (interessante) concessies Veolia heeft, hoe aantrekkelijker het wordt om het bedrijf in Nederland over te nemen. Connexxion heeft nu al meer concessies in Nederland dan Veolia. 13 voor Connexxion (incl. SRE en SRAN, excl. Twente) tegenover 5 voor Veolia (incl. de fast ferry, excl. Brabant). Als Connexxion Zeeland verliest en Veolia gaat zich inschrijven op Zeeland en wint blijven er voor Connexxion alsnog 11 over (incl. SRE en SRAN). Dat zijn er meer dan Veolia (die dan op 5 blijft). Als Veolia Zeeland verliest wordt het alleen maar onaantrekkelijker om het bedrijf over te kopen, mits dat ook daadwerkelijk nog doorgaat. Ik ga overigens nog niet vooruit blikken op de uitslag van de concessie Brabant, dus die blijft even buiten beschouwing. Maar goed het gaat hier om de concessie Brabant en niet om de concessie Zeeland en/of de verhoudingen tussen Connexxion en Veolia.Meltrain schreef:Het moet wel heel raar lopen, wil dat niet Connexxion (of een nieuw-bedachte dochter) zijn, want:Statler Rail schreef:Dat wordt inderdaad interessant. In principe zou Transdev volgens mij moeten kiezen welk dochterbedrijf zij laat bieden.Michael 1988 schreef:Zal overigens dan nog wat worden als de concessie Zeeland wordt aanbesteed. Daar zijn beide vervoerders de zittende vervoerders.
1) Connexxion rijdt nu in het grootste deel van de provincie.
2) Connexxion (of haar voorgangers) is historisch gezien de vervoerder van heel Zeeland (m.u.v. Tholen).
3) Er zijn nog steeds plannen om Veolia Transport te verkopen.
4) Connexxion heeft een betere naam.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Cees Anker (directeur Syntus) heeft hierover een duidelijke uitspraak gedaan in het OV Magazine van 22 augustus 2013.Michael 1988 schreef:Ik dacht dat Syntus zich alleen op Oost-Nederland (lees Overijssel, Gelderland en Flevoland) wou richten.
Dit staat er letterlijk.
Keolis heeft ambitieuze plannen. Het bedrijf heeft nu een omzet van bijna 5 miljard euro en wil groeien naar 7 miljard in 2017. Die groei moet buiten Frankrijk worden gerealiseerd. want in Frankrijk is weinig ruimte. Nederland moet nadrukkelijk bijdragen aan die groei/ Daarom heb ik ook ja gezegd toen mij werd gevraagd of ik langer wilde blijven. Ik wil daar graag bij zijn. Het betekent dat Syntus gaat meedoen aan aanbestedingen in heel Nederland en niet alleen in de regio Oost. De komende jaren komt ongeveer de helft van Nederland op de markt (Anker somt vervolgens staccato uit zijn hoofd de concessies op die worden aanbesteed). In principe komt alles in aanmerking, dus niet alleen multimodale concessies in de regio, maar ook vervoer in de Randstad, busconcessies en regionale treinen. Maar het moet wel bij ons passen. De verbinding tussen Brussel en Den Haag is niets voor ons, misschien eerder voor SNCF. Maar Enschede - Zwolle is weer wel interessant.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fe9a2bf581
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
neus en positie voorwiel heeft wel wat weg van de phileaswwijker schreef:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fe9a2bf581
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten