Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door mijack1985 »

Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

TILBURG -Als enige van de tien grootste steden van Nederland heeft Tilburg geen rechtstreekse treinverbinding met Amsterdam. Als het aan het Tilburgse college ligt, komt daar verandering in.

Lees verder...
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door fogeltje »

Waarom moet toch iedereen een directe verbinding met Amsterdam hebben? Ik vind het juist altijd erg als ik er moet zijn. Nu is Tilburg wel van een ander kaliber dan Hoogeveen of Best, maar toch. Deal with it.
"Een touringcar is geen bus"
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door Tom »

Het is mij ook niet echt duidelijk voor wie dit aantrekkelijker is: voor het college of voor die duizenden reizigers uit Tilburg die nu dagelijks in Den Bosch moeten overstappen? Zijn er zoveel reizigers die dagelijks van Tilburg naar Amsterdam reizen? Als dat laatste het geval was, dan had de NS ongetwijfeld al eerder voor een directe trein gezorgd.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door huibf »

Het enige goeie aan Amsterdam is... De trein naar Yndhooveh.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door Hainje »

Tom schreef:Het is mij ook niet echt duidelijk voor wie dit aantrekkelijker is: voor het college of voor die duizenden reizigers uit Tilburg die nu dagelijks in Den Bosch moeten overstappen? Zijn er zoveel reizigers die dagelijks van Tilburg naar Amsterdam reizen? Als dat laatste het geval was, dan had de NS ongetwijfeld al eerder voor een directe trein gezorgd.
Als Tilburger zie ik de meerwaarde van een rechtstreekse verbinding naar Amsterdam ook niet. Zoals het nu geregeld is vind ik het eigenlijk wel prima. Elk kwartier een IC naar Ut en Amsterdam/Schiphol. Of naar Breda reizen en daar de Fyra pakken.
🍉
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door waldo79 »

@Hainje: Met Ut is er alleen een Sprinterverbinding. Een complete IC-verbinding is er maar eens per uur, met overstap in Ht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door Justin »

Ze hebben toch ook elk weekend een directe verbinding naar Asd via het nachtnet :p.

Ik zie het nut er niet zo van in.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door bartjemestrom »

waldo79 schreef:@Hainje: Met Ut is er alleen een Sprinterverbinding. Een complete IC-verbinding is er maar eens per uur, met overstap in Ht.
Ik meen me toch te herinneren dat er 2 IC's tussen Tl en Ht rijden. En als je zowel SPR als IC meetelt heb je minstens 4 mogelijkheden per uur met overstap ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door Wubbo »

waldo79 schreef:@Hainje: Met Ut is er alleen een Sprinterverbinding. Een complete IC-verbinding is er maar eens per uur, met overstap in Ht.
Als je een enorme hekel aan SLT hebt is dat waar, maar aangezien er tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch geen tussenstations zijn heb je in de praktijk toch 4 gelijkwaardige verbindingen tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch (waarvan er 2 IC heten en 2 Sprinter).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door Suus »

Het is wel jammer dat ze niet in een mooie kwartierskadans liggen terwijl dat bij de aansluitende IC's naar Amsterdam wel het geval is, anderzijds zie ik ook wel dat in die hoek schuiven geen sinecure is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door Vinny »

Vroeger sloten de treinen volgens mij veel beter aan in 's Hertogenbosch. Is dat wellicht een pijnpunt? En misschien kun je de hoogtijdagen van de 3500 weer invoeren. Gewoon een trein die ergens voor de ochtendspits een beetje dwars door Nederland rijdt, waardoor ieder dorp met een Mastwijk-boom een rechtstreekse verbinding met bijv. Amsterdam of Schiphol heeft... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door fogeltje »

Hebben die slechtere aansluitingen misschien met de verbouwing van het spoor bij 's-Hertogenbosch te maken? De 4400 naar Nijmegen sluit momenteel ook niet aan op de 800 uit Eindhoven wat vroeger wel altijd het geval was.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door webguy »

Daar dacht ik ook aan - tijd lang kon crossplatform niet in Ht. Misschien in 2014 weer rechtgetrokken?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door Wubbo »

De verbouwing in 's-Hertogenbosch is bij de start van dienstregeling 2014 nog niet klaar - dat is het pas rond de zomer meen ik.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door Meltrain »

waldo79 schreef:@Hainje: Met Ut is er alleen een Sprinterverbinding. Een complete IC-verbinding is er maar eens per uur, met overstap in Ht.
Bedoel je niet eens per half uur?
Wubbo schreef:
waldo79 schreef:@Hainje: Met Ut is er alleen een Sprinterverbinding. Een complete IC-verbinding is er maar eens per uur, met overstap in Ht.
Als je een enorme hekel aan SLT hebt is dat waar, maar aangezien er tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch geen tussenstations zijn heb je in de praktijk toch 4 gelijkwaardige verbindingen tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch (waarvan er 2 IC heten en 2 Sprinter).
De Sprinter is zo te zien zelfs een minuut sneller. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door waldo79 »

Uiteraard bedoel ik 2 rechtstreekse verbindingen per uur en nog eens twee met overstap.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door reisthijs »

fogeltje schreef:Hebben die slechtere aansluitingen misschien met de verbouwing van het spoor bij 's-Hertogenbosch te maken?
In dit geval lijkt het daar niet op, die slechte aansluiting van de s800 uit Amsterdam op de s3600 richting Tilburg is al zo sinds dienstregeling 2007. Misschein dat dit gaat veranderen in dienstregeling 2015 als er met de s3600 geschoven gaat worden (ivm versnelling Arnhem-Nijmegen).
fogeltje schreef:De 4400 naar Nijmegen sluit momenteel ook niet aan op de 800 uit Eindhoven wat vroeger wel altijd het geval was.
In dienstregeling 2014 is die aansluiting weer terug.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tilburg wil directe trein naar Amsterdam

Bericht door fogeltje »

reisthijs schreef:
fogeltje schreef:De 4400 naar Nijmegen sluit momenteel ook niet aan op de 800 uit Eindhoven wat vroeger wel altijd het geval was.
In dienstregeling 2014 is die aansluiting weer terug.
*bus*
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten