OVer Missers in de Reisinformatie #31

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door dylanwild94 »

heeft iemand al gezien op 9292 dat de 105, 115 en 205 gratis zijn en van 14:00 uur tot 20:00 uur een omleiding rijden omdat er grote onderhoudt werkzaamheden zijn op de hartelbrug tot 1 november.

en dat de105 niet meer de halte verdehofplein aandoet en verplaats is naar de halte eerste heulbrug. ivm de werkzaamheden

juist ja :roll: :') (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Etienne »

Nu zijn die werkzaamheden wel degelijk gemeld op de website en via social media: http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... nisse/3094
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Geert »

Op een DRIP bij Schiedam Centrum werd een RET-buslijn aangekondigd (lijn 53 dacht ik) met bestemming 'Onbekend' :X
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door dylanwild94 »

Etienne schreef:Nu zijn die werkzaamheden wel degelijk gemeld op de website en via social media: http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... nisse/3094
ja op de sociaal media(van Connexxion) en op de website van Connexxion wel maar op 9292 rijden deze buslijnen gewoon hun normale route en dienstregeling. :Y

en de halte wijziging van de 105 staat trouwens nergens aan gegeven behalve op de halte zelf.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Wubbo »

De VIRM waar ik nu in zit houdt vol dat we naar Lelystad gaan, en dat het volgende station Amsterdam Lelylaan is. We reden net langs Utrecht Terwijde.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Edwin »

De NS is wel blijft, in mijn ogen, erg verwarrend over treinen die in de nacht (na 00:00 uur rijden), zeker bij de werkzaamheden rond Weesp komend weekend:
In de nacht van vrijdag 18 oktober na 01.00 uur tot en met zondag 20 oktober
Oorzaak

vrijdag 18 oktober

de laatste Sprinter van Hoofddorp naar Lelystad Centrum rijdt tot Diemen Zuid; vanaf Diemen Zuid kunt u gebruikmaken van de bus
de laatste Sprinter van Amsterdam Centraal naar Amersfoort rijdt tot Amsterdam Muiderpoort; vanaf Amsterdam Muiderpoort kunt u gebruikmaken van de bus
de laatste Intercity van Groningen naar Amsterdam Centraal rijdt tot Almere Centrum; vanaf Almere Centrum kunt u gebruikmaken van de Snelbus

zaterdag 19 oktober tot 09.15 uur
(...)
Nu lijkt het alsof er de gehele vrijdag 18 oktober werkzaamheden zijn. Terwijl ze, denk ik, bedoelen dat de wijzigingen gelden voor treinen op zaterdag 19 oktober tussen 01:00 en 02:00 en daarna de treinen op 19 oktober vanaf 06:00 tot 09:15 (...).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Op een DRIP bij Schiedam Centrum werd een RET-buslijn aangekondigd (lijn 53 dacht ik) met bestemming 'Onbekend' :X
Goed mogelijk, want lijn 53 is tijdelijk ingekort tot de 's-Gravelandseweg. Waarschijnlijk staat dat eindpunt niet in de systemen. Op de bus zelf wordt het wel goed aangegeven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door MdJ »

De 1843 stond te Hengelo als lijn 10 naar Veldwijk, met op de tweede regel een N. Dus zoals:

Code: Selecteer alles

Veldwijk
   N
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Milco »

Op de site van het GVB:

Actuele verstoring(en)
voor alle soorten van openbaar vervoer .

waar: amsterdam
geldigheid: prognose 17-10-13, 10.59 uur

soort vervoer: voor alle soorten van openbaar vervoer
oorzaak: aanrijding test
gevolg: test
maatregel: test
vervangende halte:
advies: test, test, test, test.


Iemand die dit snapt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Suus »

Ja, dat is een test.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Klaasje »

Echt? Ik dacht dat er een aanrijding was. :D
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door VIRM »

Vandaag wilde ik van Sloterdijk de s4700 naar Zaandam nemen van 15:38. Die werd rond vertrektijd met +10 aangekondigd. Om 15:48 kwamen er twee stellen VIRM voorrijden, dus dat moet dan de s3000 zijn. Op de NS app was die hele s4700 verdwenen. Maar er is gewoon helemaal niks omgeroepen (en ik stond te ver weg van de TBP's om die te kunnen lezen).

Waarom kan in de tijd van reisinformatie bij ProRail uitval van treinen wel keurig worden omgeroepen, maar in het NS-tijdperk niet? Dit is helemaal niet de eerste keer dat dit gewoon wordt nagelaten. Overigens worden ook gewoon structureel nagelaten om aan te kondigen welke trein binnenkomt als er een trein daarvoor op hetzelfde perron vertraging heeft en nog op zich laat wachten.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Thom91 »

In ProRail tijd vielen er ook zomaar ineens treinen weg van de AV hoor, nothing new around here.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door webguy »

VIRM schreef:Overigens worden ook gewoon structureel nagelaten om aan te kondigen welke trein binnenkomt als er een trein daarvoor op hetzelfde perron vertraging heeft en nog op zich laat wachten.
Dit is een lastig probleem - als de vertragingen kloppen dan weet het systeem welk eerst is. Als dat niet meer klopt met de werkelijkheid en er rijdt een andere trein binnen moet dat handmatig worden aangepast door de vertraging aan te passen. Maar dan is het alweer te laat...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Daniel »

Opvallend hoe karig de informatievoorziening over de werkzaamheden in de herfstvakantie eigenlijk is: weliswaar staat al dagen op de ARGOS-borden dat er veel werkzaamheden zijn en wordt dat ook omgeroepen, maar op de getroffen trajecten is eigenlijk zeer weinig info beschikbaar. Zo heb ik tot op heden op station Amersfoort nog nergens een postertje met informatie ofzo aangetroffen en zijn reizigers er ook niet via de omroep extra op geattendeerd dat Amersfoort - Utrecht er komende week vier dagen uit ligt.

De enige echt uitgebreide communicatie trof ik vandaag aan... in de krant :roll: (Het AD, nieteens in de gratis-treinkrantjes) NS heeft ook een goede uitgebreide pagina op z'n site staan met alle plekken waar de komende week gewerkt staan (onder Reisinformatie > Actualiteiten) maar je moet ook maar net weten dat je daar moet kijken gezien zelfs een verwijzing op de homepage naar die pagina ontbreekt.
En vooral ook niet te vroeg kijken, want een aantal weken geleden stond er over exact dezelfde werkzaamheden nog iets totaal anders (waarbij de s5500 wel volledig reed, terwijl de werkzaamheden notabene in Bilthoven zijn en van een aard zijn dat die allang gepland waren)

OT: Ik heb ook het idee dat de omgeleide ICs Amersfoort - Utrecht steeds trager worden: ondertussen doen die er een halfuur langer over terwijl ik van eerdere werkzaamheden toch meen te herinneren dat het met slechts een kwartier extra lukte. Kennelijk nu ook een langzaam pad op Hilversum - Utrecht: vlak achter de s4900 aan na een stilstand van liefst 10 minuten op Hilversum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door JWM »

Is het voor reizigers tussen Utrecht en het Noorden niet interessanter om dan om te reizen via Almere en/of Amsterdam Zuid?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door ODRAIL »

Hmm ... op Rotterdam Centraal hoorde ik vanmiddag diverse omroepberichten over werkzaamheden tussen Meppel en Leeuwarden. Maar zou het niet handiger zijn om de werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort om te roepen. Dit lijkt me toch meer in de regio te liggen is mijn idee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Daniel »

JWM schreef:Is het voor reizigers tussen Utrecht en het Noorden niet interessanter om dan om te reizen via Almere en/of Amsterdam Zuid?
Waarschijnlijk wel ja, dat wordt bij ongeplande storingen al aangeraden. Tussen Utrecht en Amersfoort levert de omgeleide IC eigenlijk vooral extra capaciteit op, de reistijd met overstap in Hilversum is notabene nog sneller (tot 7 minuten, waarbij je de helft al wint door van de omgeleide IC op de s4900 over te stappen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Wubbo »

Mijn collega (uit Harderwijk) wist te melden dat hij ongeveer doodgegooid werd met informatie over de werkzaamheden bij Bilthoven (werd oa ook uitgedeeld in de trein). Maar het boeide hem allemaal niet, hij heeft volgende week vakantie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Daniel »

Op station Amersfoort ontwaarde ik vanmorgen zowaar nog een postertje op een volstrekt onopvallende plek voor reizigers die het station in lopen (je ziet ´m alleen als je vanaf perron 4/5 of 6/7 naar de traverse komt, maar als je van de ingang naar 6/7 loopt en ´s middags op 1/2 aankomt vallen ze niet op door de plek op de zijkant van de lift)

Er was vandaag daarnaast ook nog een omroepbericht, maar dat ging over de werkzaamheden tussen Steenwijk en Heerenveen van komende week :roll: Beetje rare prioriteiten: wel informeren over werkzaamheden kilometers verderop, maar niet over die om de hoek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Geert »

De website van NS.nl en de NS-API zijn al de hele nacht en ochtend in storing. Geen actuele informatie dus voor alle apps behalve de officiele NS-app... :(
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Soortvanhenk »

Doet daarom OVinfo het ook niet?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door webguy »

Als je deze Android appbedoelt, dan is dat niet gerelateerd. Het gaat alleen om treinen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Geert »

De storing was om 11.15 weer voorbij. Na een downtime van ruim 10 uur...
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Somoht »

webguy schreef:Als je deze Android appbedoelt, dan is dat niet gerelateerd. Het gaat alleen om treinen.
En van die app zie ik iig geen downtime noch requests die fout lopen. Dus ben benieuwd;)

Over de NS-API, precies de reden dat ik die API niet in OVinfo heb gestopt en er dus geen treininfo inzit.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten