Het grote computertopic! #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Vanavond liep de filiaalleider van de computerzaak hier vlakbij al automatisch naar de vitrinekast met harde schijven toen ik binnenstapte. :lol:
Ik koop daar de laatste tijd inderdaad haast niets anders dan harde schijven, zowel bij ons thuis als bij vrienden en kennissen lijken ze allemaal wel ineens te klein te zijn of defect te raken.
Toch blijf ik het niet echt een zakenman vinden; hij verkoopt onderdelen regelmatig tegen inkoopprijs aan me... :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Ik heb nu iOS 7 op mijn iPhone, waardoor de volledige look & feel overhoop is gegooid. Aangezien heel veel apps ook direct meegaan met de nieuwe vormgeving (45 updates in 24 uur gehad) lijkt het net alsof ik een nieuwe telefoon heb. Ik ben nog niet overal tevreden over, maar dat went wel weer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Gister op het werk een iPad eens geupgrade - ik vind het maar niks hoor. Alles is enorm plat en fel en ziet er uit alsof het kinderen van 5 moet trekken. De oude iOS was ook niet op alle punten goed, maar met zo iets nieuws, zo slecht uitgewerkt voelt het als een stap terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Geert »

Haha, hier ook een bedrijfs-iPad geupgrade. Vind het inderdaad niet een verbetering ten opzichte van de oude versie, veel dingen lijkt ook niet zo diep over nagedacht of zijn ronduit rommelig.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Pff, wat heeft het me een moeite gekost om na het monteren van een nieuwe harde schijf in een HP computer het herstelprogramma weer werkend te krijgen om Windows 7 middels de F11 toets te kunnen her installeren...

Drie verschillende image-programma's geprobeerd om de SYSTEM en RECOVERY partities van de oude naar de nieuwe schijf over te zetten; allerlei foutmeldingen gezien bij het indrukken van F11, het herstelprogramma weigerde keer op keer te starten.
Bij het vierde image-programma lukte het uiteindelijk toch nog, maar was inmiddels wel een dag verder...

Wat dat betreft is mijn Acer laptop wel een hele makkelijke jongen, als je daar een compleet lege harde schijf in monteert en de herstel-stick in een USB poort steekt gaat alles helemaal vanzelf; partities inrichten, recovery bestanden naar de verborgen partitie kopiëren en Windows 8 installeren, dat alles binnen een kwartiertje.

Al werd ik vorige week minder vrolijk van iemand zijn Acer laptop; drukte ALT + F10 in om het herstelprogramma te starten: KENNWORT EINGEBEN!!!
Het standaard Acer wachtwoord van 000000 werkte niet.
Leuk, een wachtwoord op het herstelprogramma dat de eigenaar niet kent want dat had de computerwinkel ooit in geprogrammeerd... Na anderhalf uur allerlei voor de hand liggende wachtwoorden te hebben geprobeerd toch maar eens gaan zoeken of er niet ergens een lek in die wachtwoordbeveiliging zit, wat inderdaad zo bleek te zijn.

Het tegenwoordige Acer herstelprogramma heeft gelukkig niet meer de mogelijkheid om een wachtwoord in te stellen.

Gisteren vroeg een vrouw uit het dorp of ik naar haar satellietontvanger kon komen kijken, ja dag! Ik help alleen kampeerders/toeristen, vrienden, kennissen en buschauffeurs.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Karl »

Vraag je er toch een vergoeding voor?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag maar even een draadloze router gekocht om mijn Nintendo te kunnen updaten.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Ik mag echt hopen dat die update naar Windows 8.1 welke ik momenteel aan het downloaden ben, een grote verbetering zal zijn in o.a. de stabiliteit van het besturingssysteem want het is echt om te huilen zo gammel als Windows 8 draait.

Zeer regelmatig met systeemherstel opstarten, bestanden die onherstelbaar beschadigd raken, beeld dat kortdurend wegvalt, systeem dat kortdurend vastloopt / traag is, rare foutmeldingen en ga zo maar door.
Zowel mijn computer als laptop vertonen die klachten, bij bekenden die ook Windows 8 hebben hoor ik ongeveer hetzelfde.

Als je dan ziet hoe probleemloos alle Windows 7 computers en laptops hier draaien, een wereld van verschil...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Geert »

Zet er dan gewoon WIndows 7 op, of een ander besturingssysteem :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Wie gaat dat betalen dan? :wink:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Echt, die ict 'problemen' van jou. Ik herken ze allemaal niet zit er daar wat in het stroom ofzo?
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Je gaat toch niet beweren dat jij geen Windows 8 problemen hebt???
Dan moet je je maar heel snel aanmelden op diverse computerforums om daar iedereen te helpen met die maffe Windows 8 problemen!

Overigens is Windows 8.1 nou niet bepaald een verbetering; zowel mijn computer als laptop zijn er zo langzaam van geworden...
Ook zijn er een paar functies/onderdelen uit verdwenen die ik graag gebruikte.
De echte zichtbare verbeteringen zijn wel zeer minimaal.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Nee ik heb geen problemen met Windows 8.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Geert »

STF schreef:Wie gaat dat betalen dan? :wink:
Dan neem je een gratis alternatief:
http://www.ubuntu.com/
http://www.linuxmint.com/

Overigens tijd=geld, al die Windows-problemen kosten je dus ook een hoop geld ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Aangezien de batterijindicator al twee weken dan weer wel en dat weer niet "onderhoud benodigd" toonde en ik de laatste weken een klein beetje panisch ben omdat ik over twee weken een conceptversie van mijn masterscriptie wil inleveren toch maar weer naar de Apple Store getoogt om een korte check-up te laten doen. Het onderzoeksprogramma van de Genius gaf echter aan dat de batterij weliswaar ergens tussen gezond en vervangen aangeraden zat (puntje op het resultaatdiagram zat net boven geel) toch besloten voorlopig nog even door te gaan met de batterij.

Overigens was de service wel weer perfect: toen ik aangaf dat ik de computer eigenlijk niet kon missen werd gekeken of de computer direct gerepareerd kon worden. Terwijl de check-up liep werd duidelijk dat een reparatie op dezelfde dag nog mogelijk was en werd de medewerker direct op stand-by gezet zodat bij een eventuele slechte indicatie de computer direct voor een uur de werkplaats in kon. Werd ook meteen even aangeboden tijdens die reparatie nieuwe voetjes op de bodemplaat te plakken, deze laten los doordat van een bepaalde serie de lijm niet goed tegen de langdurige warmte van de computer kan.

En last-but-not-least werd mij ook nog medegedeeld dat met terugwerkende kracht de batterij van de laptop nu ook onder de uitgebreide garantie valt, wat mij nog 129 euro zou schelen ook. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Euh, waarom heb je het dan niet gedaan? Gratis nieuwe accu en binnen een paar uur een nieuwe?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Ze vervangen geen batterijen die groen aangeven in het indicatieprogramma.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Oh, dus nu betaal je voor een nieuwe, als 'ie dan wel defect is, dan wordt 'ie gratis vervangen. Got it.
Overigens draait die laptop neem ik aan toch gewoon met een defecte accu? De boel is alleen wat minder draagbaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Ja, kan wel doorwerken, maargoed, toch even een stukje zekerheid opbouwen, geen zin om een hoop werk te verliezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Als je werk in de cloud staat boeit het toch niet?
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Jawel, want dan kan de NSA meelezen hoe de NS sharepoint gebruikt :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Oeh, spannend :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Geert »

Bee schreef:Ja, kan wel doorwerken, maargoed, toch even een stukje zekerheid opbouwen, geen zin om een hoop werk te verliezen.
Je maakt toch zeker wel zeer regelmatig een backup die buiten je laptop opgeslagen wordt? Toen ik aan mijn masterscriptie schreef had ik wel 3 backups. Just to be sure...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Alles staat op Dropbox en in een Time Machine Back-up, maar zeker de Time Machine Back-up loopt wel eens een paar uur achter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Dropbox is prima toch? :P
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten