OVer je reiservaringen in oktober 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:Een oepsje door een vrachtwagenchauffeur die even niet helemaal aan het opletten was en stilstaande auto's wilde ontwijken maar daarbij een bus raakte:

Afbeelding

Afbeelding

Bron: 112Twente
Meer foto's: http://www.sandfotografie.nl/images/201 ... index.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door marvinkok »

En voor degenen die niet willen klikken, zo stond de 8373 erbij:
Afbeelding
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door julsteren »

Ik zat vanochtend in een s7000 die al was opgeheven maar gewoon stug doorreed, en dat was bij het vertrekken uit Borne wel even spannend, hij begon opeens te remmen. Het leek wel of hij stuk was. En in Hengelo stond hij ook al niet meer op de schermen. :(
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Milco »

Wat heb je rare chauffeurs zeg. Sta ik op Harderwijk station op lijn 148 te wachten, de bus komt al vertraagd het station op, de chauffeur rijdt langs de halte, rijdt weer weg en komt even later weer opnieuw het busstation oprijden en stopt de tweede keer wel. Het merkwaardige is dat dit een aantal weken geleden ook gebeurde, met precies dezelfde busrit en ook op een donderdag en ook toen had de bus al vertraging. :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Jef400 »

Wat is er in vredesnaam aan de hand bij Arnhem
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ardan »

Iets tussen Arnhem en Nijmegen lijkt me zo als ik de AV'tjes bekijk.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door marvinkok »

Gisteren een grote controle geweest in Enschede door allerlei instanties. Met kentekenscanners werden automobilisten uitgepikt die nog wat open hadden staan. Die moesten mee naar het stationsplein alwaar de zaken werden afgehandeld. Gaf weer een mooi rijtje auto's welke afgesleept gingen worden. Ook NS, Syntus en Connexxion gingen extra controleren. Zie hier voor meer details met foto's.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Justin »

Voor de zoveelste keer mijn aansluiting gemist met de t3127 op de t16029, wederom door vertraagde ICE en spoorbezetting op Ut.

Tijd om ander werk te zoeken, of voortaan maar half uur eerder of later naar werk gaan -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

Gisteren had de t105 een vertraging van 5 minuten, de t3127 werd in Ut toen op spoor 12b binnengenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Justin »

Had ik vandaag weer voorgesteld op Twitter maar...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door mb90 »

De Arriva 7703 liet vanochtend om 8:04 uur op het nieuwe viaduct over het 24 Oktoberplein in Utrecht niet alleen de bestemming van lijn 387 (Gorinchem) zien, maar alternerend ook: Abfahrt 8:04 uhr.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door MdJ »

marvinkok schreef:Gisteren een grote controle geweest in Enschede door allerlei instanties. Met kentekenscanners werden automobilisten uitgepikt die nog wat open hadden staan. Die moesten mee naar het stationsplein alwaar de zaken werden afgehandeld. Gaf weer een mooi rijtje auto's welke afgesleept gingen worden. Ook NS, Syntus en Connexxion gingen extra controleren. Zie hier voor meer details met foto's.
De bussen werden gecontroleerd op de buffer (zowel vanaf de Parkweg, Hengelosestraat en vanaf het Heekplein). Auto's werden gecontroleerd waarbij de busperrons 8, 9 en 10 als wachtlocatie werden gebruikt. Dat zorgde ervoor dat lijn 4 naar Stroinkslanden en lijn 5 naar tZwering stopte ter hoogte van de wachtruimte en lijn 20 bij de uitstaphalte. Bussen naar het Heekplein reden via het stationsplein (en die toevallig ook als buffer voor de bussen werd gebruikt)
Bij twijfel: gebruik beton.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door iljitsch »

Ik heb weer een mooie dag uitgekozen om naar Spijkenisse te gaan: er wordt gewerkt waardoor er maar 3 metro's per uur voorbij Hoogvliet rijden. En na de extra overstap van 12 minuten staan we dus stil om een metro uit de andere richting op het enkele spoor voor te laten gaan... en dan nog maar vijf minuten extra. Nouja, wel wind mee op de fiets terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Vinny »

Daarnet een geweldige chauffeur op lijn 350 Leeuwarden-Alkmaar. Vrolijk, klantvriendelijk en gemotiveerd. Dat maakt een busreis een stuk plezieriger :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door 010jongen »

De metro s op de D lijn hebben veel laat van de vallende blaadjes op de rails, met name bij Rhoon en Poortugaal nu al een aantal keer metro s gezien die het perron voorbij glijden.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door julsteren »

Geen reiservaring maar toch noemenswaardig, wisselstoring in Deventer, sprinter Enschede-Apeldoorn rijd niet verder dan Rijssen en de IC's rijden met vertraging rond 3 uur vanmiddag.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

NS deed vandaag weer z'n uiterste best om te voorkomen dat de met de Kruidvat-kaartjes gelokte reizigers ooit nog overwegen de trein te nemen, diverse treinen waren wel heel klein gepland...

Toen ik vanmorgen op station Amersfoort aankwam bleek de t1735 +25 te hebben, maar die heb ik toch maar voorbij laten gaan gezien hij al van voor tot achter de gangpaden vol had staan. Dan zou je denken dat de volgende trein wel wat rustiger zou zijn, maar de hoeveelheid wachtenden op het perron deed al zo vermoeden dat dat niet het geval zou zijn. Komt er vervolgens dus een losse ICM-IV als t1637 aan gereden die al behoorlijk vol vanaf Schiphol kwam. Tot Apeldoorn had die trein notabene overvolle gangpaden... op een zaterdagochtend :neg:

Op de IJssellijn reden de treinen dan juist weer iets aan de ruime kant, maar de t3062 met een losse IRM-IV was dan weer uiterst goed gevuld tussen Arnhem en Utrecht. De t567 met 8 bakjes ICM had dan weer de gangpaden vol staan, maar een positief puntje was wel dat deze de aansluiting van de t2069 overnam die door werkzaamheden op Utrecht Centraal op spoor 19 binnengekomen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door julsteren »

straks moet ik met de t1633 naar Enschede.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door The best »

Daniel schreef:NS deed vandaag weer z'n uiterste best om te voorkomen dat de met de Kruidvat-kaartjes gelokte reizigers ooit nog overwegen de trein te nemen, diverse treinen waren wel heel klein gepland...

Toen ik vanmorgen op station Amersfoort aankwam bleek de t1735 +25 te hebben, maar die heb ik toch maar voorbij laten gaan gezien hij al van voor tot achter de gangpaden vol had staan. Dan zou je denken dat de volgende trein wel wat rustiger zou zijn, maar de hoeveelheid wachtenden op het perron deed al zo vermoeden dat dat niet het geval zou zijn. Komt er vervolgens dus een losse ICM-IV als t1637 aan gereden die al behoorlijk vol vanaf Schiphol kwam. Tot Apeldoorn had die trein notabene overvolle gangpaden... op een zaterdagochtend :neg:

Op de IJssellijn reden de treinen dan juist weer iets aan de ruime kant, maar de t3062 met een losse IRM-IV was dan weer uiterst goed gevuld tussen Arnhem en Utrecht. De t567 met 8 bakjes ICM had dan weer de gangpaden vol staan, maar een positief puntje was wel dat deze de aansluiting van de t2069 overnam die door werkzaamheden op Utrecht Centraal op spoor 19 binnengekomen was.
Dat viel mij ook op gisterochtend. Een losse ICm-IV vanuit Groningen (de trein van 9.16) was toch best krap. Ik had nog net de laatste zitplaats in de trein.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

Dit gebeurt ook gewoon structureel bij de NS. Niets nieuws eigenlijk!
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Toen ik vanmorgen op station Amersfoort aankwam bleek de t1735 +25 te hebben, maar die heb ik toch maar voorbij laten gaan gezien hij al van voor tot achter de gangpaden vol had staan. Dan zou je denken dat de volgende trein wel wat rustiger zou zijn, maar de hoeveelheid wachtenden op het perron deed al zo vermoeden dat dat niet het geval zou zijn. Komt er vervolgens dus een losse ICM-IV als t1637 aan gereden die al behoorlijk vol vanaf Schiphol kwam. Tot Apeldoorn had die trein notabene overvolle gangpaden... op een zaterdagochtend :neg:
Die t1735 had ik vanaf Gouda. Daar kwam hij met slechts +5 binnen. Met een slakkegang werd de reis naar Utrecht voortgezet. In Utrecht werd ineens met +25 vertrokken. Te Amersfoort ben ik overgestapt op de t1637 naar Apeldoorn. En dat was ook al haring-in-ton-vervoer.

Kwam met een uur vertraging aan op mijn eindbestemming (Apeldoorn de Maten) aangezien het 's ochends tussen Rotterdam Alexander en Gouda ook een aardige zooi was.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op zo 20 okt 2013, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Thom91 »

julsteren schreef:straks moet ik met de t1633 naar Enschede.
Ik heb nu de 3045 naar Utrecht.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

Om 15:55 stonden op Schiphol twee Fyra's richting Amsterdam naast elkaar op spoor 1 en 2.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ronald »

Ik ben benieuwd welk deel van m'n ICM-drietje naar Den Haag gaat en welk deel naar Rotterdam :-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

Hopelijk gaat het deel waar de mBk in zit naar je bestemming, anders kom je niet ver :-P

Irritant momenteel dat het tafeltje in 1e klasse ICM net wat te ver weg zit om comfortabel de tablet te gebruiken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten