Dienstregeling 2014.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Meltrain »

Maar wat is er op tegen om de huidige dienstregeling op die lijn ook gewoon volgend jaar te rijden? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Wijziging tijden westtak en zuidtak.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Klaasje »

Dat als gevolg van het tijdelijk buiten gebruik zijn van de Riekerpolderaansluiting door werkzaamheden in SAAL.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door wouter15 »

Op nshispeed.nl is de dienstregeling voor 2014 al online. Vreemd dat dat dan niet op ns.nl staat.

Een paar puntjes:
[*]Waarom hebben ze de 8800 in Ut op 18b geplaatst en de 6100 op 18a? Lijkt mij logisch op gewoon alle sprinters richting Woerden op 19a te houden en de 8800 op 18a
Laatst gewijzigd door wouter15 op wo 16 okt 2013, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

Dat vind ik niet zo heel vreemd, de ene database is blijkbaar eerder bijgewerkt dan de andere. NS.nl is meestal laat.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Suus »

wouter15 schreef:Waarom hebben ze de 8800 in Ut op 18b geplaatst en de 6100 op 18a? Lijkt mij logisch op gewoon alle sprinters richting Woerden op 19a te houden en de 8800 op 18a
De sprinters uit Geldermalsen kunnen wel aankomen op spoor 18b, maar dan niet meer vertrekken richting Geldermalsen, er is/wordt een wissel verwijderd waardoor dat niet meer mogelijk is. Omdat de s6000 en s16000 zowel stellen aftrapt als met stellen wordt versterkt in Utrecht en deze van de Cartesiusweg komen moet spoor 19a zoveel mogelijk vrijgelaten worden. De s9800 komt echter aan als de s8800 vertrekt en andersom en om dan een conflict te voorkomen moest de s9800 alsnog naar de 19a ipv 18a.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Tochjo »

Bee schreef:De sprinters uit Geldermalsen kunnen wel aankomen op spoor 18b, maar dan niet meer vertrekken richting Geldermalsen, er is/wordt een wissel verwijderd waardoor dat niet meer mogelijk is.
Dat lijkt me bijzonder onhandig. Ik maak het geregeld mee dat zowel spoor 18b als 19b in gebruik is voor een sprinter van/naar Tiel/Den Bosch, als er vertraging optreedt bij vertrek van één van de treinen en de ander alvast kan binnenkomen. Of als een stel defect gaat en een spoor bezet houdt. Nog deze week twee keer meegemaakt. Is er duidelijk hoe er in die situaties wordt bijgestuurd?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:De sprinters uit Geldermalsen kunnen wel aankomen op spoor 18b, maar dan niet meer vertrekken richting Geldermalsen, er is/wordt een wissel verwijderd waardoor dat niet meer mogelijk is.
Volgens mij kunnen de sprinters naar Geldermalsen vanaf 18bnog gewoon rijden via spoor 304 en Engels wissel 2825/2829? Die wissels van Utrecht GE verdwijnen inderdaad, omdat daar eea opgeschoven wordt om Utrecht OZ via een tunnel bereikbaar te maken in plaats van via de overweg.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Somoht »

DRGL2014 staat sinds vanmiddag in de planner :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Tochjo »

Is het goederenpad van Utrecht richting 's-Hertogenbosch verschoven? De Sprinters naar Tiel vertrekken een minuut eerder en hebben drie minuten meer reistijd tussen Houten en Culemborg dan de Sprinters naar 's-Hertogenbosch. Geplande inhaling op het viersporige traject tussen Houten en Houten Castellum?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Milco »

Wat mij tot nu toe opvalt is dat:
- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
- de s5100 op sommige tijden (daluren?) vervangen wordt door de s15100 naar Breda;
- de s5200 en s6400 geknipt zijn te Eindhoven, waarbij de s5200 keert op spoor 34.

Verder ben ik erg benieuwd naar de materieelplannen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Daniel »

Dat plan met de Sprinter naar Breda was er vorig jaar ook al, maar kon toen niet i.v.m. de ligging van het Fyra-pad. Nu zag ik in de Locov-adviezen al iets over het omwisselen van de Sprinters tussen Dordrecht en Den Haag wat ik met dit erbij wel mooi kan plaatsen.
Het komt er dus op neer dat op de tijden met een uurdienst naar Breda en Roosendaal de s5100 die anders tot Dordrecht zou rijden vervangen wordt door een 15100 naar Breda. Hierdoor ontstaat tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe een mooie halfuursdienst i.p.v. een 15/45 ligging van de Sprinters. Tegelijk ben je ook af van de pendel Dordrecht - Breda die er nu 's avonds laat en in het weekend rijdt, wat een inefficiënt gedrocht was omdat die zowat een vol uur in Dordrecht stond te keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Wubbo »

Milco schreef:- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
Klopt, dat is om het goederenpad uit Amsterdam richting Geldermalsen mogelijk te maken (die twee kruisen elkaar bij Utrecht Veemarkt Aansluiting)
Milco schreef:- de s5100 op sommige tijden (daluren?) vervangen wordt door de s15100 naar Breda;
Klopt. De s5100 rijdt altijd door naar Roosendaal. Dat doet hij buiten de spitsuren maar 1x per uur. In het andere halfuur rijdt dan de s15100 naar Breda. De s5000 rijdt alleen nog maar naar Breda in de spitsen naar Breda (dan rijdt de s15100 ook niet).
Milco schreef:- de s5200 en s6400 geknipt zijn te Eindhoven, waarbij de s5200 keert op spoor 34.
En dat heeft weer alles te maken met de verbouwing van Eindhoven, waar steeds 1 of 2 sporen niet bereikbaar zijn vanaf de kant van Eindhoven Beukenlaan ivm de bouw van de nieuwe stationstunnel.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:
Milco schreef:- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
Klopt, dat is om het goederenpad uit Amsterdam richting Geldermalsen mogelijk te maken (die twee kruisen elkaar bij Utrecht Veemarkt Aansluiting)
Het rare aan dit verhaal is dat de rijtijd tussen Houten en Utrecht gewoon hetzelfde blijft. Wat heeft het opheffen van die tussenstop dan precies voor nut?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Milco »

Het viel me trouwens ook op dat de op de Flevolijn:
- de rijtijd tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum voor de sprinters van elf naar tien minuten gaat, wat prima te halen is;
- dat sommige stops op Almere Centrum en Lelystad Centrum twee minuten worden;
- dat de s2600 van Almere Centrum naar Amsterdam Centraal er weer een minuutje bij krijgt. Dat wordt een hele lange stop bij Weesp vermoed ik zo.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Edwin »

Milco schreef:Het viel me trouwens ook op dat de op de Flevolijn:
- de rijtijd tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum voor de sprinters van elf naar tien minuten gaat, wat prima te halen is;
- dat sommige stops op Almere Centrum en Lelystad Centrum twee minuten worden;
- dat de s2600 van Almere Centrum naar Amsterdam Centraal er weer een minuutje bij krijgt. Dat wordt een hele lange stop bij Weesp vermoed ik zo.
De s12700 vertrekt in de ochtend richting Duivendrecht om 07:57 terwijl de s700 vertrekt om 07:26. Een minuutje korter dus voor de 12700.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Dat plan met de Sprinter naar Breda was er vorig jaar ook al, maar kon toen niet i.v.m. de ligging van het Fyra-pad. Nu zag ik in de Locov-adviezen al iets over het omwisselen van de Sprinters tussen Dordrecht en Den Haag wat ik met dit erbij wel mooi kan plaatsen.
Inderdaad, de s5000 en s5100 zijn allebei een kwartier verschoven. :D
Dat is echt fantastisch nieuws, want nu is er ook 's avonds en in het weekend een mooie overstap op de s2600 vanaf de Sprinter stations tussen Rtb en Ddr. :)
(Dat betekent ook dat mijn vaste t5020 nu ineens de t5120 is. :P )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door fogeltje »

Milco schreef:Wat mij tot nu toe opvalt is dat:
- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
- de s5100 op sommige tijden (daluren?) vervangen wordt door de s15100 naar Breda;
- de s5200 en s6400 geknipt zijn te Eindhoven, waarbij de s5200 keert op spoor 34.

Verder ben ik erg benieuwd naar de materieelplannen. :)
Waar komt dat spoor 34 precies te liggen? Bouwen ze net als in 's-Hertogenbosch met spoor 5 een tijdelijk perron?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Suus »

Volgens mij ergens tussen de stationshal en het stationsgebouw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Dat is echt fantastisch nieuws, want nu is er ook 's avonds en in het weekend een mooie overstap op de s2600 vanaf de Sprinter stations tussen Rtb en Ddr. :)
Als je echter vanuit Gouda of Utrecht komt en richting Dordrecht wilt is de overstap in het superdal 16 minuten tussen de twee ICs. Voor de aankomsttijd maakt dat overigens weer niet uit, want die was toch altijd al vrijwel gelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Wubbo »

reisthijs schreef:
Wubbo schreef:
Milco schreef:- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
Klopt, dat is om het goederenpad uit Amsterdam richting Geldermalsen mogelijk te maken (die twee kruisen elkaar bij Utrecht Veemarkt Aansluiting)
Het rare aan dit verhaal is dat de rijtijd tussen Houten en Utrecht gewoon hetzelfde blijft. Wat heeft het opheffen van die tussenstop dan precies voor nut?
Maar de s6000 is wel een minuutje sneller dan de s16000. Kennelijk was het conflict alleen cosmetisch opgelost en werkte dat in de praktijk niet.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door dennistd »

fogeltje schreef:
Milco schreef:Wat mij tot nu toe opvalt is dat:
- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
- de s5100 op sommige tijden (daluren?) vervangen wordt door de s15100 naar Breda;
- de s5200 en s6400 geknipt zijn te Eindhoven, waarbij de s5200 keert op spoor 34.

Verder ben ik erg benieuwd naar de materieelplannen. :)
Waar komt dat spoor 34 precies te liggen? Bouwen ze net als in 's-Hertogenbosch met spoor 5 een tijdelijk perron?
Spoor 34 is waar het postperron ligt, zie http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen ... at-ehv.gif (onderkant)
ben80

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door ben80 »

Dus de intercity's (1500) and sprinters (3300) stoppen allemal op Hoorn Kersenboogerd? Ik dacht dat een van de 2 zouden geschrapt worden. Luxe bediening hoor.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Milco »

Van de s14500 wordt de stop te Hnk geschrapt. ;-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ben80

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door ben80 »

Ah ok bedankt! Dus alleen maar de spitstreinen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten