Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Bericht door Daniel »

Een lekker weertje en een dagkaartje, dat had ik al. Het enige wat deze zaterdag zodoende nog miste was een bestemming. Had nog eventjes overwogen om in zuidelijke richting te gaan, maar de keuze viel uiteindelijk toch maar op het oosten.
Na in de vroege ochtend nog even een boodschap in de stad gedaan te hebben ging het zodoende tegen het eind van de ochtend maar eens richting station Amersfoort waar ik met gemak nog de vertraagde IC t1735 had kunnen halen. In de hoop op een wat rustiger trein werd het echter toch maar gewoon IC t1637 die er nog maar 5 minuten achter zou zitten. Daarmee ging het richting Deventer om aldaar over te stappen op de IC naar Zutphen waar de reis per OV-fiets vervolgt werd.

Eenmaal het centrum door liet ik me door de dienstregeling leiden en ging het zodoende de route van lijn 81 op. Op de Deventerweg kwam deze lijn langs op weg naar station Zutphen.
Afbeelding

Het idee was om daarna snel door te rijden de brug over om de 81 in de andere richting vast te leggen, maar een stoplicht gooide roet in het eten. In plaats van de brug al over te gaan boog ik zodoende af naar een hobbelig paadje langs het Twentekanaal. Aldaar kon ik een onbekende GTW 2/6 als stoptrein 30837 naar Winterswijk vastleggen...
Afbeelding

Het dorpje Eefde kent heel wat OV-infrastructuur: liefst drie spoorlijnen doorkruisen Eefde. Aan de trein hebben ze er echter niet veel, dus moet men het met bus 81 doen die hier passeert over de Zutphenseweg...
Afbeelding

Een van de spoorlijnen door Eefde is die van Deventer naar Zutphen. VIRM 9416 passeert hier als geamputeerde IC t3651 van Olst naar 's-Hertogenbosch...
Afbeelding

In het landelijke gebied tussen Almen en Eefde trof ik een van de Linten die nog in de inmiddels uitstervende oorspronkelijke Syntus-kleurstelling rondrijdt. De Syntus 35 is hier als stoptrein 31250 op weg naar Zutphen...
Afbeelding

Vanaf de vorige locatie is het een klein stukje naar de sluis van Eefde waar vlak langs het spoor van Zutphen naar Winterswijk loopt. De 252 van Arriva is op weg naar Winterswijk als stoptrein 30853 als hij de overweg in de Kapperallee nadert...
Afbeelding

Op diezelfde plek ben ik ook nog even op de tegentrein blijven wachten...
Afbeelding

Via Warnsveld keerde ik vervolgens weer terug richting Zutphen. Een stukje met vrij weinig foto's bij gebrek aan leuke locaties danwel fietspaden langs de busroute. Op de Rijksstraatweg kwam ik lijn 54 naar Zutphen tegen...
Afbeelding

En tot slot trof ik nog lijn 82 op de Draaiomsdreef in Warnsveld...
Afbeelding

Na een korte onderbreking op een bankje in het zonnetje op perron 2/3 van station Zutphen vervolgde ik de reis met een Plan V. Was wel weer een keer leuk een wat langer ritje daarmee te maken dus ging het per Sprinter t7660 naar Nijmegen. Vervolgens het rondje gecompleteerd per t3062 naar Utrecht en t567 naar Amersfoort waar het inmiddels donker en nat geworden was. Een heel verschil met wat ik eerder oostelijker qua weer getroffen had dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Bericht door Milco »

Mooie platen! (y)

Misschien een tip: op de spoorbrug nabij station Zutphen loopt ook een voetpad volgens mij en daar kun je leuke plaatjes maken van de treinen op de brug. Of wist je dat al? :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Bericht door Daniel »

Volgens mij staat daar op de brug het hekwerk in de weg. Heb nog even overwogen de brug over te steken, maar dat uiteindelijk toch niet gedaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Bericht door mijack1985 »

leuk verslag met platen :pos:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Bericht door Ardan »

Mooi ook met die beginnende herfstkleuren :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Bericht door Z2N »

Leuk verslag! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Bericht door julsteren »

Ziet er mooi uit, :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Bericht door Etienne »

Mooie foto's :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Bericht door Michael »

Leuk verslag :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #69: Rondom Zutphen

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's, vooral foto 4 t/m 7. :D :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten