OVer je reiservaringen in oktober 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ronald »

Ik moest van Hengelo naar Amersfoort, dus mij maakte het niet uit :wink: . Het Rotterdam-deel werd trouwens in Deventer bijgeplaatst, maar de TBP's in Hengelo gaven dus een gecombineerde trein aan: Rotterdam van 2a, Den Haag van 2b. Het enkele drietje (dat dus naar Den Haag ging) vertrok dus van 2a.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

Ow dat komt vaker voor ja, beetje krom dat ze op de stations voor Deventer dan niet gewoon alleen "Den Haag Centraal" als bestemming aangeven.

Vanmiddag in Dordrecht sprak ik na lange tijd weereens een chauffeur die ik al een tijd ken. Die had ook nog een leuk verhaal: naar het schijnt heeft Arriva onlangs een brief op poten van de Provincie Zuid-Holland ontvangen nadat een Volvo 7700 door een provincie-medewerker in de buurt van Drenthe was waargenomen. Daarin werd nog even onder de aandacht gebracht dat die speciaal voor Dordrecht bedoeld zijn en niet uitgewisseld mogen worden met andere regio's.
De bus was echter gewoon op weg naar de centrale werkplaats van Arriva in Meppel voor het verhelpen van een hardnekkig probleem met de Albatros :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

Het is goed dat de Provincie Zuid-Holland zo zorgvuldig op hun bestede centen let :Y
Laatst gewijzigd door Suus op zo 20 okt 2013, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Anne »

KM46 schreef:
Daniel schreef:Toen ik vanmorgen op station Amersfoort aankwam bleek de t1735 +25 te hebben, maar die heb ik toch maar voorbij laten gaan gezien hij al van voor tot achter de gangpaden vol had staan. Dan zou je denken dat de volgende trein wel wat rustiger zou zijn, maar de hoeveelheid wachtenden op het perron deed al zo vermoeden dat dat niet het geval zou zijn. Komt er vervolgens dus een losse ICM-IV als t1637 aan gereden die al behoorlijk vol vanaf Schiphol kwam. Tot Apeldoorn had die trein notabene overvolle gangpaden... op een zaterdagochtend :neg:
Die t1735 had ik vanaf Gouda. Daar kwam hij met slechts +5 binnen. Met een slakkegang werd de reis naar Utrecht voortgezet. In Utrecht werd ineens met +25 vertrokken. Te Amersfoort ben ik overgestapt op de t1637 naar Apeldoorn. En dat was ook al haring-in-ton-vervoer.

Kwam met een uur vertraging aan op mijn eindbestemming (Apeldoorn de Maten) aangezien het 's ochends tussen Rotterdam Alexander en Gouda ook een aardige zooi was.
Ik had de trein van een uur eerder vanuit Den Haag. Die ging gelukkig beter.
Met +5 uit Utrecht maar op tijd uit Amersfoort. En verder netjes op tijd.
Was wel alleen een ICM3. Was blij dat ik een overgangskaartje 2-1 had (uit een aanbieding van 2 stuks voor € 5)
Allee
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Anne »

Daniel schreef: Vanmiddag in Dordrecht sprak ik na lange tijd weereens een chauffeur die ik al een tijd ken. Die had ook nog een leuk verhaal: naar het schijnt heeft Arriva onlangs een brief op poten van de Provincie Zuid-Holland ontvangen nadat een Volvo 7700 door een provincie-medewerker in de buurt van Drenthe was waargenomen. Daarin werd nog even onder de aandacht gebracht dat die speciaal voor Dordrecht bedoeld zijn en niet uitgewisseld mogen worden met andere regio's.
De bus was echter gewoon op weg naar de centrale werkplaats van Arriva in Meppel voor het verhelpen van een hardnekkig probleem met de Albatros :P
Je zou verwachten dat de provincie eerst informeert; of is het in de wandelgangen opgeblazen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

Deze bron is wel een betrouwbare en zit dicht op het vuur voor dit soort dingen. Voor een onwetende provincie-ambtenaar lijkt zo'n bus in Drenthe te rijden voor een uitwisseling met andere vervoergebieden. Vooral omdat het onderhoud in principe gewoon op de vestiging in Dordrecht of hooguit in Alblasserdam gebeurd.
Dat zo'n bus naar Meppel moet is echt een uitzondering, in dit geval vanwege een Albatros die maar problemen bleef geven die men in de regio zelf niet opgelost kreeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

Vanmorgen weereens een bus met defecte cico´s op GVU lijn 12. Reizigers mochten echter zelf bedenken dat ze gratis mee mochten, de chauffeur zei geen woord en reageerde nog niet eens op een goedemorgen. Die mag nog wel wat bijscholing krijgen voordat ´ie in de Qbuzz-cultuur past :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

De s800 / s3000 / s3100 / s3500 waren vanochtend niet zo lekker bezig. Een wisselstoring bij Alkmaar, bij Schiphol en bij Geldermalsen zorgden ervoor dat de treinen met aanzienlijke vertragingen en verkorte routes (s3500 reed bijvoorbeeld Asdz - Ut) rondreden. De trein van Justin had +15 vernam ik, mijn trein t3525 +3 maar was ingekort tot Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Thom91 »

Ik moet omreizen tussen Ut en Amf, zucht.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

Ik vertoon op die verbinding maar treinontwijkend gedrag deze week, reist een stuk prettiger. Vanmorgen met heerlijk rustige bussen op 276 > 12 > 74 richting het werk gereisd (Van Stolbergpark > AZU > Bleekstraat > Europaplein, lijn 71 sluit ´s ochtends helaas niet lekker aan)
Stuk beter qua tijd ook: 10 minuten eerder de deur uit en op dezelfde tijd op m´n bestemming i.p.v. een kwartier eerder weg om een ruim kwartier later aan te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Aking »

Mijn trein stopte dit weekend in Apfelkorn, ik kon dr wel om lachen :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

De 296 naar Amersfoort liep vanmiddag behoorlijk goed vol op De Uithof in Utrecht, heel verschil met september ten tijde van een ongeplande treinstoring. Opvallend veel reizigers ook die vroegen of deze bus bij station Amersfoort kwam.
Twijfelde nog even of ik nog zou gokken dat we de 276 in zouden halen (reed net weg bij Rijnsweerd Noord toen mijn 71 er de hoek om kwam), maar toch maar al bij Rijnsweerd Noord overgestapt met als voordeel dat ik er in een volledig lege bus kon stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door webguy »

Vannochtend een leuk unicum: er stond in Velp op spoor 2 rond 7:30 een gestrande s3600 (richting Dieren dus). Die ging linkerspoor weer terug naar Arnhem zonder tussenstops - dat werd overwegen dichtrijden. Duurde wat langer, maar ach, de bus was net zo snel geweest...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Geert »

Wat een puinhoop op het spoor vandaag. Overal ook zo'n beetje.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door julsteren »

Hopen dat het morgen in de NRW geen puinhoop is op het spoor :roll: .....
Geert schreef:Wat een puinhoop op het spoor vandaag. Overal ook zo'n beetje.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:Wat een puinhoop op het spoor vandaag. Overal ook zo'n beetje.
Nee joh. Ben om 10:20 in de trein gesprongen en exactement om 17:28 sprong ik er weer uit, zoals gepland. :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Geert »

Tja, ik had vanochtend persoonlijk nauwelijks vertraging maar de treinen op mijn traject reden wel met ongeveer +15 :p Maar goed, vandaag al 15 storingen geteld (voor de reisinfo), dat is wel een fors aantal. 10 waren er al vanochtend rond een uur of 8. En dan ook nog eens een hoop werkzaamheden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

Rijdendetreinen toonde vanmorgen trouwens ook dat de werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort voorbij waren, was dat maar zo :P
Ben blij dat ik vandaag juist niet de trein genomen heb...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door wouter15 »

Ook morgen nog minder treinen rond Hilversum. Ben benieuwd of ze het woensdag en donderdag wel helemaal kunnen rijden (inclusief opleidingen)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Michael »

IK kwam vandaag om 13:00 op station Breda om de t3641 te nemen toen zag ik dat de t3639 +25 had. Om 13:16 komt ie binnengereden en we hebben tot 13:23 moeten wachten omdat er nog een goederentrein voorlangs moest. De t3641 had inmiddels ook al +10. Eenmaal op Rsd aangekomen bleek de t2634 +5 te hebben. Uiteindelijk ben ik maar met +5 op mijn bestemming aangekomen. Maar andere reizigers hebben waarschijnlijk +30 opgelopen of zelfs de reizigers voor België +60.
ben80

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door ben80 »

Veel klachten van reizigers over de sprinter 3300 (Hoorn Kersenboogerd 06:23 - Zaandam 06:55- Hoofdorp 07:18), die reed meestal in een SGM 3 bakken sprinter.

Nu reed hij sinds deze week met een SGM 2 bakken.

Bedankt NS :(
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Edwin »

De t718 had gisterochtend weer +8 op Almere Centrum, gelukkig werd de t2618 wel op tijd weggestuurd uit Lelystad en liep die geen vertraging op. Door de 718 ook op spoor 2 te zetten dachten sommigen helaas dat de 2618 de 718 was, wat gelukkig wel goed op de TBPs stond en nog eens extra door de conductrice werd omgeroepen.
Vorige week werd de 2618 ook vertraagd en moest deze achter de 718 aan, deze keer gelukkig niet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Milco »

En reizigers naar Asd zijn dan de sjaak want die mogen zich in de s4600 proppen omdat de s2600 dan al weg is. Ik zou de s2600 toch nog even laten wachten tot de s700 voorbij is, die acht minuten haalt de s2600 makkelijk in met z'n lange stop te Alm, ruime rijtijd tussen Alm en Asd en de lange stop te Asd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Edwin »

Milco schreef:En reizigers naar Asd zijn dan de sjaak want die mogen zich in de s4600 proppen omdat de s2600 dan al weg is. Ik zou de s2600 toch nog even laten wachten tot de s700 voorbij is, die acht minuten haalt de s2600 makkelijk in met z'n lange stop te Alm, ruime rijtijd tussen Alm en Asd en de lange stop te Asd.
Door de s2600 te laten wachten op Lelystad vertraag je ook alle achteropkomende sprinters en dan krijg je dit effect (zie afbeelding onderaan). Daardoor moeten sprinters op Weesp die een overstap bieden weer wachten, of wanneer deze volgens dienstregeling toch vertrekken missen mensen daar hun overstap. Ik ben van mening dat je vertraging zoveel mogelijk bij de vertraging veroorzakende trein houden en niet andere treinen onnodige vertraging meegeven. Door de s2600 op tijd te laten vertrekken had de sprinter van 7:35 geen +5 (zoals op de afbeelding) maar kon die redelijk vlot na de s700 vertrekken.
Ja, je mist dan je overstap, maar door de s2600 te laten wachten hebben meer reizigers vertraging bij NS en bij hun eventuele overstap op Amsterdam CS op al het OV. Die vertraging heb je er tevens in Amsterdam Centraal niet gelijk uit ondanks de lange stop. Door de positie op het perron stappen veel mensen achterin in en duurt het instappen langer dan wanneer de trein beter verspreid zou zijn (wat helaas niet mogelijk is, een extra tunnel ten westen van de stationshal zou ideaal zijn.

Afbeelding
Overigens was dit vorige week maandag, gisteren had de t718 +8 en de t2618 geen vertraging. De sprinter naar Leiden had ook geen vertraging en reed volgens mij tussen de s2618 en de s718. Alleen de sprinter naar Utrecht had hierdoor +2.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

Ik zit mij al enige tijd af te vragen wie toch bedacht heeft dat GVB-bus 44 om xx:01, xx:16, xx:31 en xx:46 moet vertrekken vanaf het Bijlmerstation. De treinen vanaf Schiphol en Utrecht komen om xx:59, xx:14, xx:29 en xx:44 aan, dus je hebt twee minuten om (zeker als je vanaf Utrecht komt) als eerste uit de trein te springen, over de roltrappen naar beneden te rennen, uit te checken, langs de metroingang te rennen, bij de AKO naar buiten te hollen door de schuifdeuren en dan naar halte A (de derde halte) en dan puffend precies op het moment dat het vertrekpiepje van de chauffeur afgaat de bus in te springen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten