Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Suus »

Er is wel iets vreemds aan de hand: de dienstregeling van lijn 54 loopt tot 14 december, die van lijn 50 en 51 maar tot 31 oktober. Maar als lijn 53 weer gaat rijden moet de frequentie van lijn 54 weer wat omlaag omdat je anders niet genoeg materieel hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Suus »

Ik ben wat verder gaan spitten, en het blijkt dat het GVB in eerste instantie van plan was de ontvlechting van de metro met ingang van december 2013 definitief te maken. Dat is door druk van o.a. de RAR geschrapt, maar het ik heb zo het vermoeden dat iemand het op deze manier het toch probeert door te drukken, overigens een verhaal wat al eerder de ronde ging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door JWM »

Het was ook vooral de gemeente Amstelveen die ageerde tegen de overstap op Spaklerweg. Al moet dat het probleem niet zijn, want met de renovatie van de Amstelveenlijn is een overstap gewoon onderdeel van het eindbeeld :')
Laatst gewijzigd door JWM op ma 21 okt 2013, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Geert »

Wat een sneaky manier :N
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Vinny »

JWM schreef:Het was ook vooral de gemeente Amstelveen die ageerde tegen de overstap op Spaklerweg. Al moet dat het probleem niet zijn, want met de renovatie van de Amstelveenlijn is een overstap gewoon onderdeel van het eindbeeld :')
In het eindbeeld rijdt er een Noord-Zuidmetro en een gepimpte tram. Daar is in de periode 2014-2017 geen sprake van, terwijl Spakelerweg natuurlijk een enorm baggerstation is waar je nog niet dood gevonden wilt worden :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door VIRM »

Vanochtend iets nieuws gespot op het noorderperron van Amsterdam Zuid: net na de trap zijn er naast de reguliere, aardig versleten geleidelijnen wat bobbeltjes geplaatst (waarschuwings- of informatieteken) en een strookje geleidelijn van een paar meter dat richting het oude tramspoor gaat aan de overzijde van het perron. Wat het nut is, geen idee. Staat daar een infozuil o.i.?

Verder op lijn 50 richting Isolatorweg vanmiddag een chauffeur die zijn rem- en tractiepedalen als speelgoed zag. Bij Postjesweg nog net aan met de hele lengte langs het perron gestaan. Maar het leukste was nog dat de bestuurder bij De Vlugtlaan de deuren vergat te ontgrendelen, met als resultaat een bosje boze reizigers.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door JWM »

VIRM schreef:Vanochtend iets nieuws gespot op het noorderperron van Amsterdam Zuid: net na de trap zijn er naast de reguliere, aardig versleten geleidelijnen wat bobbeltjes geplaatst (waarschuwings- of informatieteken) en een strookje geleidelijn van een paar meter dat richting het oude tramspoor gaat aan de overzijde van het perron. Wat het nut is, geen idee. Staat daar een infozuil o.i.?
Dat oude tramspoor is verbouwd en is nu bedoeld als perron voor de Noord/Zuidlijn.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door fred1954 »

Ze mogen wel gaan opschieten, met de flankerende projecten, want volgens de gemeentelijk dienst Metro zou de NZL al in oktober 2016 klaar kunnen zijn! http://www.at5.nl/artikelen/113383/noor ... rder-klaar *O*
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Edwin »

Voor het eerst een M5 gezien, de 109-110 rond 17:30 bij Isolatorweg. Verder leek gisterochtend de omleidingroute van de 18 en 21 naar CS minder vertraging te hebben, bussen kwamen in de min aan op CS. Gistermiddag naar CS niet op gegokt overigens, ben via Sloterdijk naar CS gegaan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door JWM »

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 31 oktober inderdaad de laatste dag is dat de metrotunnel 's avonds dicht is. Desondanks blijft het ontvlochten net voorlopig gewoon van kracht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Geert »

Heb je ook vernomen wat de reden is voor het ontvlochten rijden?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Somoht »

JWM schreef:Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 31 oktober inderdaad de laatste dag is dat de metrotunnel 's avonds dicht is. Desondanks blijft het ontvlochten net voorlopig gewoon van kracht.
Confirmed, heb zojuist een dienstregeling ontvangen voor lijn 50,51 en 54 tot 14dec. Geen lijn 53 dus.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door hauptbahnhof »

Geert schreef:Heb je ook vernomen wat de reden is voor het ontvlochten rijden?
Werkzaamheden die niet af zijn kennelijk. Weet alleen niet wat die met de werkzaamheden te maken hebben want er is geen tunnelsluiting meer (wat de eigenlijke reden van de ontvlechting was).
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door fred1954 »

Misschien een vorm van bezuiniging/kostenbesparing? Mooi meegenomen voor het jaar 2013?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Suus »

Tijd voor een petitie "Wij zijn het overstappen beu, geef ons lijn 53 terug!" :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door reisthijs »

fred1954 schreef:Misschien een vorm van bezuiniging/kostenbesparing? Mooi meegenomen voor het jaar 2013?
Hadden we hier niet al een keer geconcludeerd dat de ontvlechting geen bezuiniging is?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door fred1954 »

reisthijs schreef:
fred1954 schreef:Misschien een vorm van bezuiniging/kostenbesparing? Mooi meegenomen voor het jaar 2013?
Hadden we hier niet al een keer geconcludeerd dat de ontvlechting geen bezuiniging is?
Als je een half jaar een complete metrolijn buiten dienst houdt, bespaar je wel wat kosten, lijkt me, ondanks misschien een wat hogere frequentie van de andere lijnen. Dus ok, schrap "bezuiniging", laat "kostenbesparing" staan.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Thom91 »

Ik kan me voorstellen dat al dat personeel op Amstel in de avond om de metro's leeg te halen handen vol geld kost. Dat kan er uit als de tunnel weer open gaat dus wellicht dat het dan kostenbesparend wordt.
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door hauptbahnhof »

Kostenbesparend is het niet t.o.v. het normale metronet. Dezelfde metrostellen blijven rijden, maar juist meer ritten en ook meer personeelsdiensten.
De ontruimers op Amstel zijn toch dezelfden die normaal op de ondergrondse stations staan toch?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Thom91 »

Zijn er ontruimers op ondergrondse stations 's avonds?
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door hauptbahnhof »

Toezichthouders...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Thom91 »

Wat doen die daar dan?
Komt wel goed schatje.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door FLJ »

Toezicht houden (of op Amstel de reizigers uit de metro verwijderen) :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door Suus »

En zorgen dat GVB aan de wetgeving voor ondergrondse stations voldoet :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Bericht door JWM »

Bee schreef:Tijd voor een petitie "Wij zijn het overstappen beu, geef ons lijn 53 terug!" :N
Daar komt de ware Bijlmer mentaliteit naar boven. Er zijn nu van/naar de Gaasperplastak meer reismogelijkheden per uur maar even het perron oversteken is blijkbaar al teveel moeite.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten