Mag ik even kwijt #142

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door microshit »

Daantje schreef:
Wubbo schreef:
Daantje schreef:Hoe werkt dat dan als je momenteel één kaart en twee sleutelhangers hebt en die alledrie gebruikt? Ik heb de ene sleutelhanger, m'n vriend de andere en de bonuskaart zit in m'n portomonee.
Dan heb je straks 3 Bonuskaarten.
maar die zijn dan niet meer aan elkaar (en aan dezelfde airmiles pas) gekoppeld?
Momenteel wordt gesteld: één persoon, één bonuskaart. Waar en hoe je die bewaart, mag je zelf uitzoeken.
Er wordt wel aan gewerkt - verwacht vanaf medio 2014 - dat kaarten wel aan elkaar te koppelen zijn (dat bijvoorbeeld aankopen met kaart 2 meetellen bij de aanbiedingen en koopgedrag van kaart 1). Ik heb zelf een tijd met een kopie rond gelopen, en daar werd niet moeilijk over gedaan. Dit was nota bene zelfs een doodnormaal stukje papier met daarop de barcode geprint en op de andere kant naam en personeelsnummer geschreven. Beide kanten een stuk plakplastic eroverheen en in de portemonnee gedaan.

De Airmiles kaart kun je zelf koppelen via de AH website. Voor zover ik weet kan één Airmiles nummer aan meerdere Bonuskaarten gehangen worden.
(mocht je nog vragen hebben kun je misschien beter privé berichtje sturen. Klantenservice doe ik graag, maar we gaan nogal off-topic zo :p )
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Michael »

@Meltrain

Ik las het op twitter van een persoon die meestal wel dingen plaatst wat echt gebeurt. Maar ik geloof dat het van Somda kwam
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Michael »

http://www.nu.nl/binnenland/3608959/ned ... trein.html

Voor degene die het interessant vinden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Vinny »

Michael schreef:http://www.nu.nl/binnenland/3608959/ned ... trein.html

Voor degene die het interessant vinden.
Natuurlijk wel grappig dat ze dit stellen:
ndanks dat in andere landen zoals Duitsland en Frankrijk er veel grotere afstanden kunnen worden afgelegd met binnenlandse treinen.
In die landen worden ook veruit de meeste reizigerskilometers gemaakt op het regionale spoorwegnetwerk. Mensen forensen niet snel van Hamburg naar Berlijn. Natuurlijk zijn er een stel zakenlui die dat wel doen, de ICE rijdt niet leeg natuurlijk, maar in het totaalplaatje valt het in het niet. Nederland kent eigenlijk geen ICE verbindingen natuurlijk, de trein die daar het dichtst bij in de buurt komt is de Fyra al zal die verbinding in genoemde landen in het (klassieke) IC segment gevallen zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door AppleMoose »

Ik schrok me dood vanmiddag. Ik stond op station Dieren met iemand te praten, komt er een lege SGM uit Zutphen aan, met de bedoeling door te rijden richting Arnhem zonder te stoppen. Maar het sein voor de overweg stond op rood en slagbomen waren nog niet dicht, maar de machinist kon niet meer op tijd remmen en met veel getoeter rijdt de trein door rood en de overweg over. Gelukkig kon het verkeer op tijd wegkomen en zijn er verder geen ongelukken gebeurd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Karl »

Maar dan is er ook geel gemist ergens? je kan toch niet uit het niets een stoptonend sein missen?
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Fles »

NS NS :N Waar zijn jullie in GodsHemelsnaam mee bezig zeg, ongelofelijk. Vandaag weer een heerlijk staaltje incompetentie to teh maxx in Zutphen.

18:00 wordt omgeroepen dat de IC naar Roosendaal van 17:58 over enkele minuten gaat vertrekken. Afijn, om 18:04 vertrekt die trein inderdaad. 18:05 wordt omgeroepen dat de sprinter naar Arnhem en Nijmegen van 18:06 niet zal rijden. Eerstvolgende gelegenheid richting Arnhem is de IC naar Roosendaal van 18:28.

Had dat nou even TWEE minuten eerder gezegd :') Maar nee dan dupeer je niet genoeg mensen.

Vervolgens mijn eigen trein. Er staat heel lang "Niet instappen" op de aanwijzer, maar ja dat stond er ook al toen de trein naar Roosendaal eraan kwam. Dan staat er in de kleine lettertjesbalk onderin de hele tijd "Volgende trein: IC Zwolle 18:03." Zonder dat iemand het ziet en zonder dat de omroep er iets over meldt verandert dat heel stiekem in "Volgende trein: IC Zwolle 18:33".

Om 18:10 komt uiteindelijk vanaf het opstelterrein een leeg stel ICMm binnen rijden met "Olst" op de zijkantdisplays. TBP zegt nog steeds: Niet instappen. Iedereen stapt in. Trein vertrekt, wordt omgeroepen dat het de trein is naar Deventer en Olst. Even later meldt de HC zich ook nog even. "Beste mensen zoals u gemerkt hebt rijden we weer. We hebben inmiddels een vertraging van DRIE KWARTIER!" Ben ik toch wel heel benieuwd wat die man de afgelopen drie kwartier gedaan heeft :X

Conclusie: Opnieuw heeft niemand echt NIEMAND enig idee wat er aan de hand is of wat er moet gebeuren. Blijkbaar wordt er in een soort je-ziet-maar-takt gependeld tussen Olst en Zutphen, en verder: De zondvloed. Behalve als je naar Brummen, Rheden, Velp of Presikhaaf wilt, dan word je bewust gehaat. Het is maar dat je het weet :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Karl »

Fles schreef:NS NS :N Waar zijn jullie in GodsHemelsnaam mee bezig zeg, ongelofelijk. (...)
Geld verdienen aan koffie, patat en vooral veel vastgoed? Met de trein reizen toch alleen maar idioten.
Het is een spectrum.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Michael »

Als ik naar mijn rooster voor November kijk word ik niet bepaald vrolijk. Op 2 dagdiensten en een aantal vrije dagen na alleen maar avonddiensten.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door AppleMoose »

Karl schreef:Maar dan is er ook geel gemist ergens? je kan toch niet uit het niets een stoptonend sein missen?
De trein reed niet zo heel hard, max 40 km/u wat ik zo kon inschatten. Dat kan er dus op wijzen dat het gele sein wel gezien is.
De sporen waren wel glad, dus misschien een geval van *doorglijden*. Ook liepen spoorwerkers vlakbij de overweg, dus misschien kan er ook sprake zijn van een technische storing op dat vlak.
Maargoed, het blijft speculeren. Ik ben ook niet blijven kijken. Dat heeft niet zoveel zin en het begon bovendien te regenen.

@Fles: Jouw ervaring heeft direct te maken met "mijn" ervaring. Het incident wat ik beschreef vond rond half 6 plaats.
Maandagochtend was het ook al een zootje met de treinenloop door twee defecte treinen. :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door marlies »

Ik heb niet zo veel verstand van het hele seingebeuren maar kan het dan zo zijn dat je een rood sein na een groen sein krijgt als de boel in storing schiet (al dan niet door die baanwerkers die genoemd werden) en een sein uit fail-safe overwegingen dus automatisch terugvalt op rood? Lijkt me wel toch?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door AppleMoose »

Dat is mogelijk ja.

Wat men ook vaak doet, is het sein voor de overweg al op groen zetten, zonder dat de overwegen direct gesloten zijn (rijweginstelling), dan kunnen de doorgaande treinen op snelheid blijven rijden, die hoeven dan niet af te remmen omdat het sein nog op rood staan omdat de overweg nog niet gesloten is.
Daar zou ook nog wel iets mee mis gegaan kunnen zijn.

Vanmorgen sloten de overwegbomen wel direct, toen de intercity naar Arnhem nog moest binnenkomen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Thom91 »

Baanwerkers ga je niet vinden in het spoor als er treinen rijden.
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door marlies »

Ik bedoelde natuurlijk de werkers die Ronald noemde, of dat nou bovenleidingonderhoudslieden, monteurs seinwezen, baanwerkers of dwarsliggertellers zijn is voor het punt zelf nogal onbelangrijk semantisch geneuzel.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door AppleMoose »

Er staat ook nergens dat de spoorwerkers IN het spoor stonden, (sterker nog, je kunt niet IN het spoor staat, wel OP), wel dat ze zich VLAKBIJ de overweg bevonden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Thom91 »

Dat is jargon :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door AppleMoose »

Dat snap ik ook wel :P
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Thom91 »

Omdat je shift knop bleef hangen :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door AppleMoose »

Ik was vergeten een smiley bij te plaatsen ^^
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Ardan »

Het gaat hier fan-tas-ties!
-Geen treinen Deventer-Apeldoorn want er is een bom gevonden bij de IJsselbrug.
-Geen treinen Deventer-Olst want treintje kapot.
-Geen treinen Zutphen-Dieren door een springer.
Lekker alles tegelijk dus.
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Michael »

Ik ben lekker 5 dagen vrij
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door ODRAIL »

Aan een aantal vrije dagen ben ik ook wel aan toe. De komende weken zijn gelukkig geen ren, race en vliegweken meer zoals de afgelopen drie weken het geval waren. Ben aan de ene kant blij dat ze voorbij zijn en aan de andere kant is het toch wel weer jammer.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door webguy »

K kan ook nog 5 weken vrij nemen, dat wordt dus leuk aan het einde van het jaar...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Aking »

Dat er net een naakte kerel door de trein liep :')
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten