Onderzoek elektrische trein Münster
Onderzoek elektrische trein Münster
Onderzoek elektrische trein Münster
Het Zweckverband Münsterland heeft geld vrijgemaakt voor een haalbaarheidsonderzoek naar de elektrificatie van de spoorlijn Enschede-Gronau. De reden is dat de treinen de grenzen van hun capaciteit hebben bereikt.
Bron: Tubantia
Het Zweckverband Münsterland heeft geld vrijgemaakt voor een haalbaarheidsonderzoek naar de elektrificatie van de spoorlijn Enschede-Gronau. De reden is dat de treinen de grenzen van hun capaciteit hebben bereikt.
Bron: Tubantia
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Dit loopt inderdaad al een tijdje. Door de verbinding naar Enschede (1800 grensoverschrijdende reizigers per dag!) en de opening van een hogeschool in Burgsteinfurt zijn de reizigersaantallen de pan uit gerezen, dagelijks zijn er zo'n 8500 reizigers: http://www.wn.de/Muensterland/Kreis-Bor ... at-Zukunft
Maar in een trein passen niet meer dan 400 mensen dus loopt men nu tegen de grenzen op.
Maar in een trein passen niet meer dan 400 mensen dus loopt men nu tegen de grenzen op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Heeft een elektrische Talent nou echt zo veel meer capaciteit dan de dieselversie?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Nee, het idee is dat er dan dubbeldeksmateriëel kan rijden, iets als loc+Dosto's.
Als het nu écht heel krap wordt, zou er in principe toch ook met dieselloc+Dosto's gereden kunnen worden?
Als het nu écht heel krap wordt, zou er in principe toch ook met dieselloc+Dosto's gereden kunnen worden?
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Wordt er ook nagedacht over capaciteitsvergroting door spoorverdubbeling en baanvaksnelheidverhoging?
Ik doe ook maar wat
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
DB weigert in alle toonaarden om Dosto's met een dieselloc te rijden, waar het nog gebeurd wil men dat het liefste zo snel mogelijk uitfaseren.marvinkok schreef:Als het nu écht heel krap wordt, zou er in principe toch ook met dieselloc+Dosto's gereden kunnen worden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
En heeft de DB er een reden voor om dosto's niet met een diesel te rijden?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Ja: wast een beetje, kost heel veel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Er schijnen wel problemen te zijn met de luchtaanvoer in dubbeldekkers getrokken door diesels. Het schijnt niet echt gezond in de bakken te zijn. Ook in Denemarken was dat recent een issue. Wellicht is dat de reden om er toch wat voorzichtig mee te zijn.
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Fijn dat deze grenslijn een succes is.
Weet iemand waarom dat zo is en hoe het komt? Ligt dat sec aan de omvang van de plaatsen langs de lijn en de studentenpopulatie?
Weet iemand waarom dat zo is en hoe het komt? Ligt dat sec aan de omvang van de plaatsen langs de lijn en de studentenpopulatie?
Het is een spectrum.
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Afgezien hiervan - is Enschede de Eschmarke nou nog steeds één van de minst gebruikte stations in Nederland :') ?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Dieselloc+Dosto's haalt de rijtijden niet dacht ik gelezen te hebben.marvinkok schreef:Nee, het idee is dat er dan dubbeldeksmateriëel kan rijden, iets als loc+Dosto's.
Als het nu écht heel krap wordt, zou er in principe toch ook met dieselloc+Dosto's gereden kunnen worden?
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Er zit tegenwoordig een hogeschool in Steinfurt-Burgsteinfurt, maar ook het internationale verkeer heeft voor de explosieve groei gezorgd omdat de lijn aan twee kanten een aansluiting bied op Fernverkehr. En op zaterdag is het de markt van Enschede die duizenden mensen naar Nederland lokt.Karl schreef:Fijn dat deze grenslijn een succes is.
Weet iemand waarom dat zo is en hoe het komt? Ligt dat sec aan de omvang van de plaatsen langs de lijn en de studentenpopulatie?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Is het erg raar om meteen de boel schakelbaar te maken en/of zo in te richten zodat doorgaande diensten mogelijk zijn?
Re: Onderzoek elektrische trein Münster
Als ik de artikelen goed begrijp wordt daar ook naar gekeken, om inderdaad doorgaande treinen mogelijk te maken.
Wat de groei betreft, zit er natuurlijk ook nog een behoorlijke groep Duitsers in Enschede te studeren op zowel Saxion als UT. Tegenwoordig worden ook vrijwel alle ritten met dubbele stellen Talent gereden. Alleen later op de avond zie ik nog wel eens losse stellen.
Wat de groei betreft, zit er natuurlijk ook nog een behoorlijke groep Duitsers in Enschede te studeren op zowel Saxion als UT. Tegenwoordig worden ook vrijwel alle ritten met dubbele stellen Talent gereden. Alleen later op de avond zie ik nog wel eens losse stellen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten