OVer je reiservaringen in oktober 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door reisthijs »

Het treinverkeer in deze regio schijnt de laatste tijd bijzonder veel last te hebben van gladde sporen...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

Hilversum is de nieuwe bermudadriehoek van de spoorellende, en dat precies deze week met omleidingen. Gevaarlijke situaties met overwegen, een schietpartij, extreem gladde sporen en een stroomstoring hebben deze week al voor ellende gezorgd. Er rijden nu bussen tussen Amersfoort en Utrecht en Hilversum en Utrecht maar ik heb ook al vernomen dat er vechtpartijen waren op het busstation in Utrecht :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

Er schijnt erg optimistisch gepland te zijn met de omgeleide (1)1700 die uit Hilversum moest vertrekken op het moment dat de voorgaande s5700 nog op Sportpark staat wat problemen met de rijweginstelling oplevert.
In Den Dolder speelt verder het probleem dat wegens de gladheid de overweg dicht zou moeten liggen bij binnenkomst van een trein, maar de stop/doorschakeling niet gebruikt kan worden als gevolg van de buitendienststelling te Bilthoven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

Zoals hierboven gemeld is verliep het vanochtend chaotisch in Hilversum.

Ik wilde vandaag nog eens een dagje naar Twente gaan, daarvoor nam ik vanuit Rotterdam de t12525 die vanaf Nieuwerkerk tot Gouda achter de t4018 hing (gebeurt nogal eens de laatste tijd). Maargoed, +3 werd er tot Utrecht nog wel uit gereden, in Utrecht zouden wij aanvankelijk nog wel door gaan, maar 5 minuten na vertrektijd toch weer niet. Iedereen werd geacht de trein te verlaten en gebruik te maken van de stoptrein naar Hilversum en verder.
De t5722 was echter uitgevallen en ook de t4924 zou niet rijden, dus restte er niets anders dan gebruik te maken van de t5724. Hoewel deze uit 10 bakken SLT bestond stond de trein van voor tot achter binnen no-time vol (foto 1), daarnaast ontbrak ook de machinist, nadat een reservemachinist opgeroepen was konden we dan met +16 vertrekken. Omdat er al één uur niks gereden had stonden de perrons ook vol en moesten er mensen achterblijven, dat haalde het overigens bij lange niet wat er nog in Hilversum stond te wachten (foto 2).

Voor mij leverde dit uiteindelijk +60 op, bovenop het originele reisplan.
Afbeelding
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Jurre »

Hoe laat was die laatste foto? Ben ik blij dat ik de 4917 had genomen... (7u03)
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

Die laatst foto is ongeveer om 9 uur genomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door webguy »

Het was alweer dinsdag, maar even kort verhaaltje hoe het ook allemaal kan: de t7622 kwam met +5 aanzetten in Velp, maar de TB7 wist al te vermelden dat het tot Arnhem ipv Nijmegen was. In Arnhem was de vertraging o.a. wegens slippen opgelopen tot ongeveer 10 minuten. Kort voor Arnhem werd omgeroepen dat iedereen moest overstappen op een ander treinstel op hetzelfde spoor, "deze staat voor ons". Opzich al netjes geregeld, maar door het geheel op spoor 10 ipv 7 af te handelen, werd de overstap op de t3122 ook behouden (veel gebruikte overstap).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Milco »

De chauffeur van lijn 52 van Wageningen naar Arnhem (Oosterbeek voor mij) vanmiddag had een Connexxion-uniform aan. Rijden er dan Connexxion-chauffeurs op buslijnen van Breng (en andersom)?

Verder in de 8461 op lijn 153 van Muiden naar Almere, zat ik vrijwel voorin en zat de chauffeur met een goede kennis (?) te praten die op de 'bijrijdersstoel' zat. Ik ving op "De gelede bussen maken te korte ritten. Van mij mogen die zo nu en dan ook wel eens een rit naar Amsterdam maken." Ik ving daarbij ook iets op over 'roetfilters'. Is er iemand die weet of kan begrijpen wat hij bedoelde? Ik heb niet het hele gesprek goed kunnen volgen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ronald »

Ik kwam afgelopen weekend in Berlijn trouwens een aantal van deze bussen tegen:

Afbeelding

Ex-Limburgers volgens mij...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door reisthijs »

Gelukkig staat het originele nummer er nog op, dat maakt het makkelijk te checken: hier een foto van dezelfde bus in Heerlen.
Etienne schreef:De t5722 was echter uitgevallen en ook de t4924 zou niet rijden, dus restte er niets anders dan gebruik te maken van de t5724. Hoewel deze uit 10 bakken SLT bestond stond de trein van voor tot achter binnen no-time vol (foto 1),
Dat zag ik vanochtend ook (vanuit de trein richting Asd), een helemaal volle trein aan een net zo vol perron.
Ondertussen werd nog doodleuk omgeroepen dat reizigers naar Amersfoort met de trein van spoor 3 mee konden reizen...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Z2N »

Wel duizend bommen en granaten! Ben ik vandaag naar Enschede, heb ik op de heenweg last van een WO-II bom, en op de terugweg ook nog last van een persoonsaanrijding en een kapotte trein! Reis vandaag wel gratis, da's wel mooi.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door julsteren »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het werd ook steeds meer :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ardan »

Goeie hemel, volgens mij heb ik nog nooit zo'n hoge plus gezien..
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Thom91 »

Ik heb wel eens een Thalys met +440 gezien :P
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door webguy »

Don't worry, hij kan tot 24 uur :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Thom91 »

Gelukkig maar, was al bang dat ze zomaar zouden verdwijnen :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:Ik heb wel eens een Thalys met +440 gezien :P
De maximale (geregistreerde) vertraging ooit in Nederland was 580 minuten voor een internationale trein uit Duitsland. De trein werd niet opgeheven. Moet wel eerlijk toegeven dat ik dat niet op de borden heb zien staan ;) ik heb het ergens gelezen :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Z2N »

julsteren schreef:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het werd ook steeds meer :')
Dat het zo veel was is ook niet zo verwonderlijk: met Apd - Dv, Dv - Zl en Zp - Ah eruit op verschillende momenten vanmiddag was gedurende een ruim uur Twente onbereikbaar voor elektrische treinen!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

De eerste van de twee was volgens mij in Apeldoorn toen het traject eruit ging, dat was een beetje lastig :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Aking »

Ik zit in de t123 welke vandaag begon in Ht, om daarna wel gewoon via Ah naar Duitsland te rijden.

Echter was het blijkbaar teveel moeite om dat overal aan te passen, In Ht stond ie niet aangekondigd en op spoor 7 stond heel mooi "Niet Instappen op de TBP's. Ook staat er niks in de "Ihr Reiseplan" folders, en volgens de schermen in de trein is onze volgende stop Oberhausen. Dit terwijl we momenteel in Nijmegen staan, waar we "door een fout van de treindienstleider" helaas niet kunnen stoppen (we stonden op spoor 5, terwijl er wel een stop gepland en omgeroepen was).
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Srananbloke »

Die trein op spoor 9 komt ook niet elke dag voor, moest ik gewoon even vastleggen. Je zou bijna denken dat het een CTA-foutje 2.0 is als je niet weet dat er werkzaamheden zijn tussen Arnhem en Utrecht.

Afbeelding
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ronald »

"Vroeger" werd de ICE nog wel eens via de Valleilijn omgeleid, maar dat past waarschijnlijk tegenwoordig niet meer...
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door marlies »

Dat moet een bijzonder gezicht geweest zijn. Ik vond een VIRM op dat lijntje al maf om eens op een foto te zien.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ronald »

Een jaar of 15 geleden reed er in de ochtendspits één trein Arnhem-Ede Wageningen-Amersfoort, welke doorreed als (toen nog) sneltrein naar Amsterdam. Met VIRM :Y .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Thom91 »

Vorig jaar is vlak voor de sloop van Lak nog een CNL omgeleid over de maliebaan.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten