Mag ik even kwijt #142

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door ODRAIL »

De aankomende weken zijn gelukkig qua indeling weer nomaal. Geen extra of andere activiteiten zijn er tot op heden gepland. De maand Oktober is bij mij meestal een zeer drukke maand. En mede door het mooie herfstweer had ik er ook nog twee tourtje met door noord en oost Nederland in gezet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Thom91 »

Aking schreef:Dat er net een naakte kerel door de trein liep :')
Pic's or didn't happen! :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Aking »

Then it didnt happen ;)

Groetjes uit Emmerich trouwens!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door marlies »

Aking schreef:Dat er net een naakte kerel door de trein liep :')
Ieuw. Wat is er toch mis met sommige mensen :?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Joshua »

Ik vind de nieuwe bonuskaart van de Albert Heijn stom. En waarom? Eerst had ik zowel een sleutelhanger variant als een echt pasje in me portemonnee. Nu is het een keuze. En een 2de kaart aanvragen is een optie, maar dan heb je ook meteen 2 verschillende barcodes die niet op 1 account te registreren valt waardoor wanneer je gebruikt maakt van de zoals AH dat zelf zegt "PERSOONLIJKE AANBIEDINGEN" je echt moet gaan opletten op welke kaart je dat doet.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door marlies »

Kopieer de bonuskaart, knip het barcode/sleutelhanger-stuk af, laat 'm lamineren en hang 'm aan je sleutelbos :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Aan een aantal vrije dagen ben ik ook wel aan toe.
Dat geldt hier ook wel ja. Niet dat het nou zo extreem druk was op het werk de afgelopen weken, het was eigenlijk vooral een onhandige combinatie van dingen op de to do-lijst.

Maargoed... eerste week van november staan er wat vrije dagen op de planning. En dan hou ik volgens mij nogsteeds dagen over. Toch eens trachten op te nemen: op 1 januari ben ik 5 jaar in dienst en krijg ik er nog een verlofdag bij ook :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door webguy »

Ach, ik heb ook nog 5 weken vrij... Maar ligt ook genoeg werk, dus moet dat nog ff creatief gaan opnemen
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Daantje »

Je mag ze altijd aan mij geven want mijn dagen voor dit jaar zijn op :P Ben met kerst wel nog lekker vrij :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Daantje »

Joshua schreef:Ik vind de nieuwe bonuskaart van de Albert Heijn stom. En waarom? Eerst had ik zowel een sleutelhanger variant als een echt pasje in me portemonnee. Nu is het een keuze. En een 2de kaart aanvragen is een optie, maar dan heb je ook meteen 2 verschillende barcodes die niet op 1 account te registreren valt waardoor wanneer je gebruikt maakt van de zoals AH dat zelf zegt "PERSOONLIJKE AANBIEDINGEN" je echt moet gaan opletten op welke kaart je dat doet.
Ik vind het ook stom ja. Heb toch maar gekozen voor de sleutelhanger.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Michael »

Gelukkig zijn er ook mensen die wel wat doen als iemand in nood is.

http://nos.nl/artikel/567404-buschauffe ... spoor.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door STF »

In Luxemburg mogen dit soort hulpacties van buschauffeurs alleen tijdens leeg mat. ritten, bij een dienstrit gewoon doorrijden wat er ook aan de hand is, klinkt belachelijk maar daar hebben ze hier zeer strenge regels voor.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Xanland »

Zo, eens een zeer uitgebreide opmerkingen/vragen naar Syntus gestuurd. Onder andere over het feit dat ze het verkeerde Wi-Fi-icoontje gebruiken (ze gebruiken namelijk het RSS-icoontje) en of ze iets met social media extra gaan doen. Aangezien ELK OV-bedrijf een webcare-twitter heeft. Ja ok, HTM niet - maar Qbuzz dan weer wel. :P
Ben zeer benieuwd welke reacties ik ga krijgen. :)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door deadlock »

STF schreef:In Luxemburg mogen dit soort hulpacties van buschauffeurs alleen tijdens leeg mat. ritten, bij een dienstrit gewoon doorrijden wat er ook aan de hand is, klinkt belachelijk maar daar hebben ze hier zeer strenge regels voor.
Ook in Luxemburg ben je strafbaar als je iemand niet helpt. De busmaatschappij kan wel regels hebben, boeiend.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door STF »

Is geen regel van het vervoersbedrijf maar van het ministerie van transport. :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Geert »

Wat zeggen die regels dan precies? Iemand van de dood redden kun je toch moeilijk verbieden :X
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door webguy »

Overigens is dit volgens mij een bekende van de politie/hulpdiensten - ik woon in Velp en zie regelmatig een man in een electrische rolstoel die met een balletje met z'n mond de rolstoel beweegt. Ik zag namelijk dit zelfde fenomeen bij een spoorwegovergang donderdag of vrijdagmiddag (weet even niet meer precies). Ben helemaal voor vrijheid voor mensen met een lichamelijke beperking, maar vraag me wel af of de "feedback loop" met hulpverleners/begeleiding altijd werkt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door STF »

Geert schreef:Wat zeggen die regels dan precies? Iemand van de dood redden kun je toch moeilijk verbieden :X
Het ministerie van transport vind het veel belangrijker dat de bus (die vrijwel altijd leeg is) keurig op tijd aankomt op het eindpunt...
Ik verbaas me nergens meer over, ze hebben hier de meest merkwaardige prioriteiten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door ODRAIL »

Luxemburg ... het blijft een gek landje.

Worden er soms ook boetes opgelegd als er ehbo verleend wordt en de bus te laat op zijn eindpunt komt :? :shock: ?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door STF »

Geen flauw idee, in de praktijk stoppen de meeste buschauffeurs ook gewoon bij een ongeluk of wat er ook aan de hand is.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door AppleMoose »

Eerste twee tentamens zitten er op en een daarvan heb ik sowieso gehaald. *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door STF »

Ik rij zo nu en dan weleens mee met een bus/busje dat geestelijk-gehandicapten naar/van hun werk brengt, ik blijf het toch elke keer interessant vinden hoe dat in de hersenen van zulke mensen werkt; het ene begrijpen ze prima, het andere begrijpen ze helemaal niets van. Of wat dacht je van de duur dat ze iets kunnen onthouden, daar zit ook een wereld van verschil in:
Zo heeft ooit de eerste keer dat ik met die rit mee ging de chauffeur aan dat clubje mensen uitgelegd dat ik ook chauffeur bij die firma ben en de route moet leren kennen.
Als ik dan vervolgens na drie maanden ofzo weer eens mee ga weten ze zich dat doorgaans nog prima te herinneren, beginnen gelijk met zijn allen aan me te vragen of ik de route weer kom leren kennen? Oftewel een prima geheugen maar logisch nadenken kunnen ze in zo'n situatie dan weer niet omdat het nergens op slaat dat je elke zoveel maanden opnieuw de route komt leren.
Vandaag reed er een invaller deze rit, i.p.v. een van de +/- tien gebruikelijke chauffeurs, ongeveer een jaar geleden heeft ze voor het laatst ingevallen op die rit dus was benieuwd of men haar naam nog wist.
Ja hoor dat wisten ze nog wel, riepen ze in koor; MARK!!!
Zeg ik ben een vrouw hoor, riep ze zogenaamd beledigd. Er werkt ook helemaal niemand met die naam bij het bedrijf.
Oja nu wisten ze het wel (na flink overleg met elkaar), het was SEBASTIAAN!!!
Weer fout natuurlijk want was nog altijd een mannennaam, werkt overigens wel iemand met die naam bij het bedrijf.
Derde poging; LINDA!!!
Ja nu zijn we op de goede weg want Linda behoort tot die tien gebruikelijke chauffeurs en heeft hetzelfde kapsel als deze invaller.
Daarna begonnen ze namen van bekende voetballers op te noemen... Uiteindelijk heeft ze haar naam maar gezegd, waren ze met zijn allen echter na vijf minuten alweer totaal vergeten.
Ze hadden na die vijf minuten echt geen idee meer terwijl er heel lang over gesproken was.
Na een halfuur rijden stapte de vrouw die naast mij zat uit, zegt ze nog even snel tegen de chauffeuse dat ik haar helemaal niet had gebeten want daar had de chauffeuse iedereen bij het instappen voor gewaarschuwd dat ik zoiets soms doe.
Een paar minuten rijden later stapte de volgende vrouw uit; Frank rij je morgen ook weer met ons mee?
Huh, hoe heeft die nou weten te onthouden dat ik zo heet???
Vervolgens weer iemand uitstappen; ja mevrouw de chauffeuse, zou u mij overmorgen bij het winkelcentrum kunnen afzetten i.p.v. bij huis?
Tja bij het begin van de rit had de chauffeuse inderdaad verteld welke drie dagen ze deze week hun naar huis zou brengen.

Ook zo'n leuke; voor vertrek begon de chauffeuse te controleren of iedereen zijn gordel om had (wat bij minstens de helft niet het geval was).
Rijden weg, begint er eentje naar de chauffeuse te roepen dat ze mij vergeten is te controleren.
Dat is waar was haar antwoord maar Frank is oud genoeg om dat zelf te kunnen.
Ja daar was het hele clubje het mee eens, ik was de oudste in het busje volgens hen.
Whaha, ze zijn bijna allemaal dubbel zou oud als mij.

Ik zou er niet dagelijks bij in de bus/het busje willen zitten maar vind zo af en toe eens meerijden wel grappig, echt niet te voorspellen hoe ze op iets zullen reageren of hoe ze het begrijpen. Best wel interessant.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door ODRAIL »

Ronaldussen schreef:Eerste twee tentamens zitten er op en een daarvan heb ik sowieso gehaald. *O*
Gefeliciteerd :wink: .

Hoeveel zijn er nu nog te gaan?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Michael »

Ronaldussen schreef:Eerste twee tentamens zitten er op en een daarvan heb ik sowieso gehaald. *O*
Netjes. Gefeliciteerd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door AppleMoose »

Ik heb nog 4 tentamens te gaan. Deze week nog twee en volgende week nog twee.
Qua moeilijkheidsgraad en hoeveelheid valt het deze periode nog wel mee. Ik vrees meer voor de tweede periode, dan hebben we tentamen taalkunde :|
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten